Blog
Az autó sajnos alul nagyon rohad, de költöttem rá annyit, hogy mostmár nem engedem el.
Jön egy padlólólemez javítás, küszöb és hátsó kerékjárati ívek kasztnizása.
Alváz és üregvédelem.
Ehhez ki kell csupaszítani belülről is az Alfit. Ez már folymatban
Eddig fekete bőr volt benne. De már látjuk a szebb piros jövőt.
Akkumlátort fog még kapni, mert az lemerült teljesen és zárlatos is lett.
A tetősínek kapnak új fenyezést ezüstszürke színt. És vonohorog felpattan.
A kaszni pedig...846/A de ez....
Ajtók és kasznielemek el lesznek téve.
Nos ez egy elég nagy meglepetést okozó autó! Persze pozitív értelemben.
Az a hírhedt dna kapcsoló hogy is mondjam, hát nem csak dísz az már biztos! 🙂
Hihetetlen az érezhető átalakulás az átkapcsolás hatására.
a = kezes bárány csúszós úton nagyon hasznos. Pl nem engedi a kerekeket kipörögni finoman adagolja a teljesítményt stb.
n = normál az az olyan mint egy normál 1.4 es semmi extra picit pörög ha kell vigyáz a fogyasztásra stb.
d = varázslat! Megőrűl elkezd hörögni pörögni mint egy vadállat és még mindig csak az 1.4 -es motor ugyan de szerintem simán olyan mint a 2.0 Ts talán még jobban is pörög! Letaposod kilő nem kérdez nem hezitál. Jó átnézni a többi hasonló motor méretű nemes hétköznapi márkatársakra a meglepődött arcokra. 🙂
Szóval élmény autó ez is. Nem a lagymatag kényelemről szól bár persze az ülések kivállóak! A futómű feszes kemény mint az előd 145qv ben érzi az utat. Fogtömések kilazulhatnak ha sikerül egy két kátyús rázós utat kifogni!😀
Nem mellékesen szép és a piros elég feltünő autó. Olyan nagyon vagány csajos kocsi. 🙂
Szerintem aranyos kis autó ajánlható. Aki teheti próbálja ki. A miénk a legerősebb verziók egyike persze. 😉
Összeszereltük a segédalvázat. Várunk még pár alkatrészt mert a kormánymű folyt.
Szimeringezés után megy a helyére az is. Addig pihen és az általa takarásban levő karosszéria részeket is lekezeljük az apróbb rozsdás felületek ne induljanak meg.
Szóval csiszolás passziválás alapozás (epoxi alapotóval), alvázvédelem és festés.
Féknyergek leszinterezve. Kicsit zöldes ez a sárga de meglátjuk az összképet. Ha nem jön be változtatunk 🙂
A közeli szélvédősökre nem bíztam a kocsim miután a 147esünkön az új szélvédőt eltörték, amivel nem lenne gond, megesik, csak nagyon béna kifogásokkal hárítottak, iszonyat amatőrnek hatott... (25év tapasztalattal...)
Egy telefonszámot másik szélvédőstől 2napig vártam, majd miután azóta is várom kicseréltük mi a lakatos cimborámmal nálam.
Neki minden szerszáma adott, a szélvédőt megrendeltem, ráérős tempóban 2óra, és bent van. Minden rendben ment, frankó lett.
Karosszériás tanuló koromban csináltam ilyet párszor, nem ma volt :D Mindent alaposan lemostam összerakás elött, illetve az ablaktörlő karokat le is fújtam.
A 2,5 éve cserélt nagyon fasza Bilstein-ek kb. 35000 km-t bírtak, annak ellenére hogy egyedül, üres csomagtartóval használom a kocsit 99%-ban. Karácsony előtt 1 nappal eltört a jobb hátsó, ekkor mivel nem tudtam újat szerezni, visszaraktam a múltkor kiszerelt 1db ép gyárit, majd március elején a másik oldali Bilstein is eltört.
Szabister kartárs javaslatára, illetve OE szám keresés alapján a lesjöfors márkát választottam, párban. Sajna kicsit magasabb lett a hátulja.
Szokásos: Motul, mannfilter, champion.
Terveztem egy olajszűrő kulcsot is, majd petg-ből kinyomtattam, 1/2" krovával hajtható. Meglepően masszív lett, simán leszedte.
237923 km
Lecseréltem az olajat, olajszűrőt, pollenszűrőt és a klímát befújtam a képen látható habbal.
256 ezer kmnél járunk.