Blog
Amikor megvettem Bellát már akkor láttam hogy nem az eredeti szőnyegek vannak benne. Ez is rajta volt a listán amiket cserélni szerettem volna, őszintén nagyon zavart. Természetesen kerestem hozzá gyári szőnyeget csak az a probléma hogy nem kapni hozzá és már nem is gyártják csak a gumi verziót. Mivel Bella hobby autó így esőben télen fagyban nincs használva szóval nekem a gumiszőnyeg nem opció és nem is tetszik. A szövet verzió viszont annál inkább. Hollandiában sem kapni, Angliában sem de a Lengyeleknél sem. Szóval felhívtam a Budaörsi Alfásokat hátha nekik van még akkor is ha tudom hogy a szalonnál az árakat 100 al szorozzák. Nekik sem volt és rendelni sem tudják.
Valahogy instán belefutottam egy olasz szőnyegkészítő cégbe akik a referencia munkáik alapján nagyon szépen dolgoznak és csinálnak Brerára is pont olyat mint a gyári szövet szőnyeg. Több nem is kellett nekem egyből egyeztettem is velük mert a szőnyeg szélén a varrást pirossal szerettem volna, hogy passzoljon a beltéri piros varrásaival a Ti kormánnyal a váltószoknyával és a váltófejjel is. Nagyon kedves volt az olasz srác minden egyedi kérést is szívesen és készségesen barátságosan megcsinált, csak ajánlani tudom.
Hihetetlen szép lett, élőben megszólal 😁😉😍😍👌🍀




Két éve van meg Bella így pont most fog lejárni a műszakija. Pár nappal előtte vittem azért el.
Vizsgáztató annyit mondott: “Nem semmi ez 3.2?”
Én: Nem csak a 2.2
Vizsgáztató: “Az is 6 henger?”
Én: Köszönöm lehetne de ez csak 4 :DD Kipufogó nem lesz baj?
Vizsgáztató: “Nem lesz baj szép hangja van, szép autó”
Én: Akkor nagyon szépen köszönöm!
De amúgy a károsanyag kibocsátási szint is teljesen gyári értékeket hozott azt mondta a vizsgáztató.
Km 98131

Régóta szívok a rozsdával. Ha annak idején nem egy balfaszhoz viszem el, akkor talán nem lett volna gondom vele többet. De hát jó karosszériást találni nem könnyű. Tavaly szerettem volna megcsináltatni, de Valler Laci bácsi csak hitegetett, 2 hét múlva menjek vissza, 3 hét múlva érdeklődjek... Mondhatta volna az elején, hogy nem vállalja.
Idén kerestem másik szakembert. Kozi’s Garage ajánlásával sikerült találnom egy párost Mosonmagyaróváron, akik vállalták az autóm javítását. Küszöböket kellett cserélni, hátul a javítóíveket és a padlólemez egy részét, illetve a jobb első futómű mögött kellett javítani a doblemezt és a 2 első lökhárítótartót kellett cserélni.
Kellett vennem egy bontott rozsdamentes padlólemezt küszöbökkel. Ilyet Érden találtam, 70.000 Ft plusz szállítás. Nem nekem kell fuvarost intéznem, teljesen jó. A hiba annyi volt, hogy a megbeszélt időponthoz képest 1 hetet csúsztak, viszont minden nap azt mondta, hogy ma visszük. A lényeg, hogy meglett és szép állapotút sikerült kapnom. A szállítás +20.000 Ft volt.
2 hetet állt a karosszériásnál az autóm padlólemezre várva és további 2 hetet vett igénybe a munka.
Alvázvédő után kapott 1 réteg FluidFilmet is.
Köszönet Kozinak a jobb első futómű ki- és visszaszerelésért.








Valahol kifújt a kipufogó, korábban odaüthették valahova, mivel alul volt rajta egy hupli. Hidegen csattogó hangot adott. Kapott egy bontott példányt, csak párban tudtam megvenni, elvileg 7.000 km-t futottak. Cserélve csak az első lett.
Új külső és belső jobb oldali lámpa került az autóra. A foncsor már kifogásolható volt mindkettőn. A külsők így cikkszámhelyesek, a belsők későbbi évjáratnak megfelelők.

Családi program Veszprémben. 15.04-kor sikerült elindulni. Hűvös garázsból előhoztam. 38 fok meleg.
Éjjel vissza. 0.15, Mezőszilasnál szegény róka. Sajnáltuk.
Kmét-Dunaföldvár-Veszprém-Balatonfüred-Dunaföldvár-Kmét.
Rovarhullák mindenütt az autó elején.

Mielőtt beköszönt újra a tél, lecseréltettem. Most tényleg nem siettem el.
Hajnali 5-kor indultam Balatonfüred felé, mert 8.30-ra Várpalotára kellett érnem. 6 óra táján Cece környékén pompásat autóztam. 0 forgalom, ideális hőmérséklet, hatásfok optimumon. Repült. 10.30 felé felszabadult 2 órám és azt egy kis bakonyi csavargásra fordítottam. Megnéztem milyen a Tés-Szápár szakasz most ezzel az autóval (egy hónapja a GTV-vel jártam ott) és kíváncsi voltam milyen az alsóperei gesztenyefasor virágok nélkül. Maradt még egy órám és gondoltam elszaladok a Római-fürdőhöz, tavaly nyáron épp egy csepp víz nem folyt ott, mikor a gyerekeimet rávettem egy kis fürdőzésre a "vízesésben". Most volt víz. Rohantam is vissza, hogy időre visszaérjek Várpalotára. Kulcs elfordul, mutatók furán mozogtak. Azannyát. Várok hátha lesz valami. Most sem. Lámpa nincs rajta. Akkormiez? Egy óra küzdelem után elindult. Tés-Szápár kereszteződésnél újra megáll. Hoppá. Visszagurulok, hogy a busz be tudjon fordulni, kissé lehúzódva ott maradt az út szélén. Már 14.30. Busszal folytattam utamat Várpalotára. Még egy füredi kanyart gyorsan be kellett iktatni, unokafivérem vállalta. Az autó 18.15-kor került végül Csöri szakértő kezeibe. Generátor, ez volt a tipp. Na, akkor jövő héten talán kész, ami=vonatozás haza . Másnap Veszprém, még gyorsan elugrottam pár személyes motyóért az autóhoz. Éppen felkerekedtem a hazaútra és kaptam a hívást, hogy lehet nincs olyan nagy baj. Talán csak az akkumulátor. Jó, elindultam, MÁV, Fehérvárnál lehet Várpalota vagy Kecskemét felé folytatni az utat. 13.30-ra lesz új akksi.
Hazafelé a 63-ason 4 óra felé, 38 fokban, Sárszentágota-Cece-Földvár üresen várta a V6-ot. Pompás ez a kis Busso is. Kiskőrösi kitérővel irány Kecskemét. Sok köszönet Csörinek a szakszerű és rugalmas ellátásért.
Kmét-Földvár-Cece-Enying-Bfüred-Várpalota-Szápár-Dudar-Bakonynána-Tés- kis folytonossági hiba (12km, 24óra)-Várpalota-Fehérvár-Sárbogárd-Cece-Földvár-Akasztó-Kiskőrös-Izsák-Kmét.
Másnap 2-kor a családdal Veszprémbe a 159-cel. Éjjel vissza. Éjfél után Mezőszilasnál szegény róka... Sajnáltuk. Örület ez a hét.
Végülis munkára nem gondoltam egy percet sem, mondhatjuk egy kalandtúrának is. Vezetni meg szeretek. Alfák is vannak hozzá.
Arra számítok, hogy a motorvezérlő egyszer elpukkad, de egy 5 éves akkumulátor 1-2 óra alatt hirtelen ennyire leeresszen és töltést sem képes tartani, ez most meglepett. És jócskán megszivatott.





Megcsináltattam az olajcserét mert 11000 km ment az olajba és eléggé fekete volt. Most Selenia Quadrifoglio 5W-40 ment bele. Kicsit drágább mint a gyári ajánlás, de kipróbálom.
Nos érezhetően sokkal csendesebb, finomabb a motor járása. Megnézem hogyan viselkedik, mennyi fogy illetve mennyire feketedik be 10e km alatt. A terv a 15e kilométerenkénti olajcsere, mert hosszútávokon jár az autó.
A hosszbordás szíjat azért cseréltettem, mert a legutóbbi szervó szivattyú cserénél hangosabban viselkedett a néhány hónapos szíj. Most csendes lett.