Blog
Majdnem el is felejtettem, de természetesen ez is bekerült még az autó átvétele előtt.
Köszönöm Autóház Budaörs!
Visszakaptam a hengerfejeket. Igazából nem találtak rajtuk semmi problémát. Síkolták, szelepeket beköszörülték és ennyi.
A nagy műtét után 90km-rel nekivágtam 7.30-kor a veszprémi útnak. 11 órára jelentkeztem be a muzeális minősítésre még március végén. (Kecskeméten már csak júliusra lett volna időpont). Éppen kifordultam a kapunkból és egy fehér Giulia jött velem szemben. Ritka pillanat. Aztán a solti körfogalomban elém sorolt egy német rendszámos kék Giulia. Földvár után megröptettük a gépeket, de ő sajnos lefordult az M6 irányába. Haladtam tovább, majd Cece előtt egy másik kék Giuliából intett valaki. Tényleg különleges. Ennyit még nem láttam egy nap forgalomban.
A veszprémi garázssoron megálltam és letakarítottam a rovarhullákat az autóról, kicsit körbetakarítottam az árulkodó részleteket, hogy a szebbik képét mutathassa. Kaptam pár kritikát, de nem volt komoly gond. Szerintem a kipufogó leömlők gyárilag sem voltak kezelve semmivel, a vasöntvény meg ugye rozsdásodik. Majd legközelebb az is meglesz, ha ez kell. Jó pont volt szerintem, hogy Kecskemétről keréken jöttem.
Utána felmentem a Bakonyba. Olaszfalu, Bakonynána, Dudar, Súr. Megnéztem a felújított Szápár-Tés szakaszt (kétszer) is. Elég huzatós az emelkedő, már nehezen vitte az egy tonnát. Kicsit nyirkos volt az út, az árok is elég mélyecske, úgyhogy most elmaradt a gumicsikorgatás.
De a nap fénypontja mégis az alsóperepusztai egysávos bekötő út lett. Gesztenyefasor 3 km hosszan és pont virágzott. Kivételes.
Terveztem, hogy meglátogatom a Pécsely-Dörgicse szakaszt is, de lemondtam róla, mert Tótvázsonynál elkezdett köhécselni a járgányom. Egyszer durrant egy nagyot aztán megjavult. Tuti gyújtás, minden vezeték stabilan a helyén, mi lehetett az azóta sem tudom. Egy új megszakítót, lehet már megérdemelne. Mire elhagytam Pécselyt Füred irányába már meggyógyult. Nem túl megnyugtató.
Vissza B.füred, Enying, Solt, Kiskőrös, Izsák, Kecskemét. Az 52-est kihagyom már, ha lehet, naggyon gáz. Élmény faktor csekély, viszont veszély és amortizáció faktor igen magas. Simontornya előtt az ős X5 előzés közben belegyorsított, elég barátságtalan lépés. A gőgösség kibújt az emberből. Leintettem, beintettem. Anyád.
514km, nem mondom, hogy hibátlanul, de szerelés nélkül. Intenzíven használtam, volt padlózás nem egyszer. Bírnia kell. Ezt az Alfát is erre készítették, én meg ezért tartom életben. Ja, a jobb hátsó szitál nagyobb sebességnél. Áhh, miért nem lehet rendesen kicentírozni?
Hétfőn kicsit kelletlenül zárta be PHuBi a tetejét így ma ránéztem a vezérlésre. Az élőadatokat lekérdezve a szokásos fedélcsukás érzékelő gondot mutatta. Most épp a jobb oldalon. Párszor megjáratva helyreállt a rend, szóval semmi komoly csak megmacskásodott a ritka használat miatt.
KKL csati + 3 PIN átalakítót használtam és a MES a "sima" TS16V-nél találta meg a kapcsolatot.
A következő a navi mozgatható rögzítése volt, mert az ideiglenes megoldással nem tudtam magam felé fordítani. Feláldoztam egy gömbcsukló részt a sok közül.
Ez lesz a végleges, mert erre a telótartót is rá lehet majd pattintani.
A fém tartó részt is lehet egyszerűsíteni majd, mert nem kell a 7"-osat tartania.
Vadonatúj került beépítésre, megelégeltem a gyári újítgatását.
Teljes hosszán villog, nem csak 3 pontban. Aliexpresses kínai cucc, de kivitelben, fényerőben teljesen rendben van, E jeles. Az átlátszó, nem futófényes verziót rendeltem. Az alap műanyag fekete, így egy picit még ez is sötétebb a gyárinál. Tetszik.
Feltettem a nyári gumikat, kipucoltam a kocsit, és eltettem a garázsba. Innentől kiveszem a napi használatból, csak hosszabb utakra ülök majd bele. A napi szaladgálásra vettem egy furgont.
79040 km