Blog
Sikeres műszaki vizsga. Érvényes 2023.június 25-ig.
Km.: 155.339
Előtte kapott egy mosást, hogy tisztán menjen a vizsgára. Érdekességként a 155-ben 155e.km van és amíg érte mentem addig a 159-be belekerült a 100.000-dik km.
A korábban vásárolt főtengely csapágyak nem lettek jók. Azok alapméretesek voltak, de nekem az első túlméretes (010) kellett. A főtengelyen is minden csapnál piros jelölés volt.
A szakál metálnál visszacserélték az alapméretes készletet, ezért ez most nem került plusz pénzbe.
Végre eljutottam oda, hogy felrakattam a nyári kerekeket. Mivel nemrég megcsináltattam a két felnim, igy most csak a másik kettőt kellett centíroztatni, ezzel is lehetett spórolni. Ezúttal is a gumidirekt csapatát választottam, kedvesek és profik.
Téli gumikba ment ebben a szezonban 5201 km.
Km állás : 111201
Komplett vezérles csere, vizpumpával
Km: 289.000
Az elmúlt időszakban sűrűn - két hét alatt 4-5 alkalommal - előjöttek a modul problémájára utaló hibaüzenetek és a sárga tengeralattjáró...Dadogás, egyebek nem igazán, de mivel számoltam a dologgal, így ki lett cserélve a rettegett multiair modul.
(Kalkuláltam vele, ettől még nem esett jól kiadni az árát...)
A műveletre - bak cserével együtt - Mosonmagyaróváron, a Kozi's Garage műhelyben került sor, olajcserével egybekötve.
Km: 125.074
A felniket még tavasszal nyúztam le, javítás a győri Hödlmayr műhelyben történt, ahol eredetileg is átfényezték. CseBali segítségét köszönöm, nagyon szép lett, így a hibám is a feledés homályába merülhet...:-)
A bruttó költségekben a bak ára nincs benne, azt korábban vásároltam.
Hátra van még a tanknyitó szolenoid cseréje és az olajbeöntő kupak cseréje (elrepedt).
Utána egy jó ideig csak tankolni szeretném...:-)
A Formont szalonhoz mentem tavaszi átvizsgálásra. lyenkor szokott lenni olajcsere is. az átvizsgálás során: törött első spirálrugó, párás tolatólámpa, szivárogó kapcsolótengely szimering, repedezett hátsóhíd szimering, lógó hátsótengely csapágy.
A csapágy már volt cserélve. Írtam blogot róla.
El volt törve a rugó. ezzen meglepődttem, amit nem vettem észre mert az alsó részéből egy kis darab volt kitörve. Lesjöfors márkát választottam. Érezhető a változás.
A híd szilent cseréhez csináltam egy prés szerszámot. A régit megfúrtam és kiütöttem. Ha már szét volt szedve akkor rozsdátlanítottam is. Igy ez is jobban néz ki.
Ezeken felül ami nekem nem tetszett az a kuplung értzette. Én a kinyomóra munkahengerre gondoltam mert fém szerkezete volt és ahogy néztem a neten ez a legolcsóbb fajta. Kinyomás pillanatában olyan akadós volt a vége. Bíztam benne hogy nem a kuplung lesz. És szerencsém volt.Megoldódott ez is. Én az FTE márkát választottam.
A kapcsolótengely szimeringet most nem cseréltem. Két éve lett cserélve. Egy kicsit olajos volt a környéke. Még várok vele.
A múltkori próbák után véglegesítettem a tartó prototípusát. Kiszedtem, módosítottam a hajtáson, méretre vágtam, betekertem, visszaraktam.
Ha sikerül szereznem megfelelő anyagot akkor ezt kell majd lemásolni és lefesteni.
Addig jó lesz.
Már csak a tápkábelt kell majd eldugni a középkonzol alá.