Blog
Az Allianznál sikerült éves biztosítást kötnöm a Netrisken keresztül.
Amik cserélve lettek:
-kuplung szett, kettőstömegű
-szívósor
-Eibach ültetőrugók
-gyári szűrők, Selénia olaj 5w30
-gyári vezérlés szett, vízpumpával
-váltóolaj
-főtengely szimering
-új antenna szár
-hátsó fékbetét+ tárcsák
Km: 188.000
Vírus miatt kicsit többet lett használva a jármű, meg kevesebb lehetőség volt vele foglalkozni...
Augusztus:
Fűtéscsap csere. Szétborítottam a belsejét, mert mit is lehet csinálni aug 20 környékén egy egész hétig. Kicserélve a fűtéscsap, mert csak az folyt. A radiátor cseréléséhez szerintem az egész kormányoszlopot ki kell venni vagy nem tudom....
Szeptember:
Külső kormányösszekötő csere, lógott.
Október:
Egy ideje hallom hogy erősödik a hangja, meg tavaly télen levált a gyári hővédő lemez a hátsó dobról. Gondoltam hogy majd ha kilyukad a dob, akkor megrendelem hozzá az újat oszt jó van. Hát, nem ez történt. Reggel kocsival mentem melóba, az M0-n egyszer csak hangos lett, nem is értettem mi van, de gázadásra reagál :D.
Szóval letört a hátsó dob előtt, a dísz króm kipufogó vég és a gumi rögzítő megfogta, nem esett le, munkahelyen leakasztottam a dobot, majd este hazabubogtam vele. Mondjuk nem mondom hogy nem élveztem. Rendeltem egy rendszert Torjay Lacitól és felrakattam, mert most nem volt rá lehetőségem ezzel foglalkozni fent Pesten.
2021 június
Szereztem ködlámpát és első fényszórót bontott 146-ról. Műszaki ősszel, ki kell cserélnem a repedt ködlámpát.
Az első foncsor szerintem tönkrement a fényszóróban, mert semmi fénye sincs éjszaka. Szereztem csere HELLA fényszórót, hogy míg megfoncsoroztatom addig legyen valami benne.
A nyáron el kell vinnem még első kerékcsapágy cserére, mert présem az nincs. illetve megint át kell nézetni a futóművet mert megint kezd pusztulni sajnos...
A peremfeltételek lekorlátozták a túra hosszát. Délre haza kellett érnem, így ugrott a tervezgetett mecseki kanyar.Alfista78rg barátomat rá tudtam venni egy korai indulásra és egy jelentősebb távot meg tudtunk tenni.Kmét-Izsák-Kiskőrös-Solt-Földvár-Cece-Németkér-Paks-Kölesd-Gyönk-Szakály-Regöly-Cece-Paks-Földvár-Solt-Kiskőrös-Izsák-Kmét.Kölesdig kitűnő az út, Kölesd-Gyönk közepes, mert hullámos, van pár éles ketteses kanyar, ott javított az út, lehet kövér gázt adni. A regölyi átkötőn durva az aszfalt, de igen jól lehet haladni ott is. Cece-Földvár szakaszt kihagytuk, őrült forgalom volt a Balaton felé.Ez egy válogatott útvonal félnapos gurulásra nem okoz csalódást. Így szerencsére nem kell BAZ-megyéig elmenni. A Kmét-Izsák-Kiskőrös-Solt-Cece-Németkér-Paks-Kölesd oda-vissza teljesen hibátlan lenne, csak Solt-Akasztó között van egy 5km, ahol kímélni kell a futóművet.
Már majdnem elfeledtem milyen klassz kis járgány ez a 156V62.5. Április 12-e óta ugyan párszor elővettem és munkába mentem vele, meg suliba vittem a srácokat (7km), de ez az autó egyáltalán nem erre való.
A nagy sietségben fénykép nem készült.
Olaj, olajszűrő kicserélve.
Stabilizátorok elöl kicserélve, és a kormány gömbfej is. Az axiálhoz nem tudom ,hogy tudnék bölcső bontás nélkül hozzáférni, szóval azt nem cseréltem ki (alkatrész megvan) valamikor kénytelen leszek megejteni.
161.900km
Kemény 2800 km-t volt az olajban.
Eljött az ideje, hogy az apránként összeszedett extra dolgok bekerüljenek az autóba. 2 nap reggeltől estig ráment egy jóbarátom segítségével, mire minden a helyére állt és összeállt a technika. Amik bekerültek:
- Hangszórók, mélynyomó, erősítő
- Tolatókamera
- USB-s töltő szivargyújtó helyére
- Új akkumulátor
A legnagyobb munka természetesen a hangrendszerrel akadt. Jól szólt a gyári is, de nem Bose rendszer volt benne, és bár a fejegység csere is már segített a hangzáson, az igazi élményt most sikerült elérni, igaz még ezen is bőven lehetne mit fejleszteni.
Tételesen a bekerült cuccok:
- Alpine SPG-17C2 (2 közép/mély)
- Alpine SPG-17CS (2 magas, 2 közép/mély)
- Alpine SBG-1244BP (mélynyomó)
- Alpine BBX-F1200 (erősítő)
Az ötlet az volt, hogy az erősítő hajtja majd meg az elejét és a ládát, hátul a magasak maradnak gyáriak, és csak a közép/mélyet cseréljük, és ezeket továbbra is a fejegység szólaltatja meg. Plusz fontos volt, hogy ha úgy van, a láda kivehető legyen könnyedén. Ilyenkor nyilván csak a hátsó ajtókban lévő hangszórók szólnak majd, de ilyen esetek ritkán lesznek. A tervtől annyiban tértünk el, hogy végül az elejéből kiszedett magas hangszórók kerültek be a hátsó ajtókba, mert meglepő módon nem ugyanaz volt a 4 csipogó minősége, az első gyáriak elég jó cuccnak tűntek. Az első hangszórók hangváltóit bőven sikerült elrejteni a műszerfal alatt, a középkonzol jobb oldalába. Kábeleket szépen sikerült befűzni, elvezetni. Amikkel kicsit megszívtuk:
- Az ablaktörlő lapát karok irgalmatlanul rá voltak szorulva a tartórúdra, az egyik el is törött miközben próbáltuk lefeszegetni. Bontóból gyorsan sikerült pótolni.
- Az ajtókba szerelt hangszórók csak fejjel lefelé tudtak bekerülni, mert elég rövid a kábel + csati. Valamint mivel gondoltuk profik vagyunk, és egyből jól sikerül mindent berakni, és úgy csináltuk, hogy ajtónként egyesével mentünk végig a ki,-és beszereléssel, végül próbánál kiderült, hogy 2 hangszóró is kontaktos lett, és vissza kellett bontani.
A szivargyújtó cseréjét már régóta szerettem volna, mert több szivargyújtóba dugható usb töltőt is próbáltam, mindegyik lötyögött benne, és idegesített. Így most szivargyújtó ki, helyette pár ezer Ft-os usb töltő. A kellemetlenség csak az volt benne, hogy totál darabokra kellett szedni a könyöklő részt. Kicsit hülyén van ez megoldva, de ha már totál szétkaptuk az autót, belefért.
Tolatókamerától kicsit féltünk, de aztán ezt volt a legegyszerűbb beszerelni. Vestys oldalról rendeltem, tökéletesen illeszkedik a rendszámtábla világítás helyére, a kapott kábelek igaz nem elegendő hosszúak, a tolatólámpa és a kamera kábele közé kellett bőven áthidaló kábel, de sikerült elvezetni mindent a lökhárító leszerelése nélkül szépen bújtatva, és hála a magyar bekötési útmutatónak elsőre össze is állt a dolog a fejegységgel.
És végül új akkumulátor. 60 Ah-s volt benne, ennyi extra kütyühöz és hangrendszerhez már keveselltem, és már amúgyis rakoncátlankodott, így bekerült egy Exide Premium 77Ah-s akksi.
Második nap estéjére össze is állt minden, az autó egyben volt, és már csak a megfelelő hangzást állítgattuk. Annak örülök, hogy minden csavar, patent visszakerült a helyére, semmi extra nem maradt a művelet végére. Innentől már csak élvezni kell az extrákat. :)
Ma megvolt az eredetvizsga is. Itt nem volt semmi meglepetés. A Pulai Service Centrum-nál csináltattam.
A futóműkopogásos történet végére érve részt vettünk egy futóműbeállításon.
Budaörs,Oláh Attila műhelye
197707 Km
Ma végre eljött a napja a műszakinak. 1,5 hónappal ezelőtt kaptam a mai időpontot. Izgultam hogy nehogy megbukjon mert nagyon nem akartam megint ennyit várni.
A károsanyagkibocsátást nehezen tudták jó értekre lemérni ezért azt javasolták hogy cseréljek majd lambdaszondát mert biztosan be van már lassulva. Hibakódot nem okoz, csak már nem az igazi. Egyébként enélkül is kicseréltem volna, mert ennek a tipusu szondának kb 160 ezer km az élettartama és ezt el is értük. Nem szeretném ha ez venne el egy-két lovat a ménesből.
168050 km-ről indul a móka és a magyarországi pályafutás 😁