Blog
37.635 km-nél cserélték az első és a hátsó fékbetéteket. Még lett volna bennük 5000 körül, de egy Transalpina túrára készültünk épp, így nem akartam úgy járni, hogy pont ott kopjanak vasig.. Úgyhogy előrehoztam kicsit a cserét. Nem bántam meg, de a túráról majd a következő blogpostban mesélek :)
60 ezres olajcsere/gyertyacsere a 5 Star Crew hétvége előtt.
Szíjat ellenőrizték, nem kell még cserélni.
Aztán jól meghajtottuk a Giuliákat a Káli-medencében és a Bakonyban :)
Az egyik késő esti bevásárlás bepakolása közben lettem figyelmes arra, hogy a csomagtér ben sötétebb van, mint a vakond belső zsebében. Mivel minden más funkció hibátlanul tette a dolgát, ezért fejben letudtam annyival, hogy égőcsere szükséges. Amint egyre kevesebbet használtam a kocsit esténként, egyre kevésbé éreztem az igényét, hogy ezt a hibát elhárítsam. Mígnem egy napon csúnyán visszaköszönt és a csomagtér nyitásával is gondjaim akadtak, majd a hátsó menetfény is végleg eltűnt.
Egyből tudtam, hogy a csomagtér átvezető kábele lesz a ludas. Egyszer már kezelésbe vettem, de akkor csak egy részét cseréltük ki, most viszont egészen a kalaptartótól a tolatólámpákig tartó rész került cserére. Kicsit időigényesebb és pepecselősebb munka volt, mint az első alkalommal, de megérte, mert ez biztosan szolgál még pár évet.
Ma nekiálltam a felkészítésnek:
- olajszint - maxon
- fékfolyadékszint - rendben
- hidraulikafolyadék - rendben
- hűtővízszint - rendben
- ablakmosó - félig, rendben
- szerszámok - bekészítve
- segélycsomag - rendben
- izzókészlet - rendben
- sárga mellények - rendben
- tűzoltó készülék (olaszban kötelező) - rendben
- KKL olvasó + 3PIN átalakító - bekészítve
- defektjavító + kompresszor - bekészítve
- váltógomb - megszorítva a csavar
- bőrtisztítás és ápolás - megcsinálva
- műanyagápolás - nanocuccal elvégezve
- utastérből a felgyülemlett cuccok kipakolása - rendben
Megjött az új hosszbordás és feszítő (mindkettő Dyco) - a csapágy pont olyan mint az enyémen, egyenlőre nem lesz berakva.
update 2021.06.30.
- porszívózás - rendben
- DRL magasságállítás (az egyik lefelé világított) - rendben
- navigációk (éles és tartalék) feltöltése a POI-kkal és az útvonalakkal - rendben
- osztrák autópálya matrica - felragasztva
Amikor megvettem Bellát már akkor láttam hogy nem az eredeti szőnyegek vannak benne. Ez is rajta volt a listán amiket cserélni szerettem volna, őszintén nagyon zavart. Természetesen kerestem hozzá gyári szőnyeget csak az a probléma hogy nem kapni hozzá és már nem is gyártják csak a gumi verziót. Mivel Bella hobby autó így esőben télen fagyban nincs használva szóval nekem a gumiszőnyeg nem opció és nem is tetszik. A szövet verzió viszont annál inkább. Hollandiában sem kapni, Angliában sem de a Lengyeleknél sem. Szóval felhívtam a Budaörsi Alfásokat hátha nekik van még akkor is ha tudom hogy a szalonnál az árakat 100 al szorozzák. Nekik sem volt és rendelni sem tudják.
Valahogy instán belefutottam egy olasz szőnyegkészítő cégbe akik a referencia munkáik alapján nagyon szépen dolgoznak és csinálnak Brerára is pont olyat mint a gyári szövet szőnyeg. Több nem is kellett nekem egyből egyeztettem is velük mert a szőnyeg szélén a varrást pirossal szerettem volna, hogy passzoljon a beltéri piros varrásaival a Ti kormánnyal a váltószoknyával és a váltófejjel is. Nagyon kedves volt az olasz srác minden egyedi kérést is szívesen és készségesen barátságosan megcsinált, csak ajánlani tudom.
Hihetetlen szép lett, élőben megszólal 😁😉😍😍👌🍀
Két éve van meg Bella így pont most fog lejárni a műszakija. Pár nappal előtte vittem azért el.
Vizsgáztató annyit mondott: “Nem semmi ez 3.2?”
Én: Nem csak a 2.2
Vizsgáztató: “Az is 6 henger?”
Én: Köszönöm lehetne de ez csak 4 :DD Kipufogó nem lesz baj?
Vizsgáztató: “Nem lesz baj szép hangja van, szép autó”
Én: Akkor nagyon szépen köszönöm!
De amúgy a károsanyag kibocsátási szint is teljesen gyári értékeket hozott azt mondta a vizsgáztató.
Km 98131
Régóta szívok a rozsdával. Ha annak idején nem egy balfaszhoz viszem el, akkor talán nem lett volna gondom vele többet. De hát jó karosszériást találni nem könnyű. Tavaly szerettem volna megcsináltatni, de Valler Laci bácsi csak hitegetett, 2 hét múlva menjek vissza, 3 hét múlva érdeklődjek... Mondhatta volna az elején, hogy nem vállalja.
Idén kerestem másik szakembert. Kozi’s Garage ajánlásával sikerült találnom egy párost Mosonmagyaróváron, akik vállalták az autóm javítását. Küszöböket kellett cserélni, hátul a javítóíveket és a padlólemez egy részét, illetve a jobb első futómű mögött kellett javítani a doblemezt és a 2 első lökhárítótartót kellett cserélni.
Kellett vennem egy bontott rozsdamentes padlólemezt küszöbökkel. Ilyet Érden találtam, 70.000 Ft plusz szállítás. Nem nekem kell fuvarost intéznem, teljesen jó. A hiba annyi volt, hogy a megbeszélt időponthoz képest 1 hetet csúsztak, viszont minden nap azt mondta, hogy ma visszük. A lényeg, hogy meglett és szép állapotút sikerült kapnom. A szállítás +20.000 Ft volt.
2 hetet állt a karosszériásnál az autóm padlólemezre várva és további 2 hetet vett igénybe a munka.
Alvázvédő után kapott 1 réteg FluidFilmet is.
Köszönet Kozinak a jobb első futómű ki- és visszaszerelésért.
Valahol kifújt a kipufogó, korábban odaüthették valahova, mivel alul volt rajta egy hupli. Hidegen csattogó hangot adott. Kapott egy bontott példányt, csak párban tudtam megvenni, elvileg 7.000 km-t futottak. Cserélve csak az első lett.