Blog
Családi program Veszprémben. 15.04-kor sikerült elindulni. Hűvös garázsból előhoztam. 38 fok meleg.
Éjjel vissza. 0.15, Mezőszilasnál szegény róka. Sajnáltuk.
Kmét-Dunaföldvár-Veszprém-Balatonfüred-Dunaföldvár-Kmét.
Rovarhullák mindenütt az autó elején.
Mielőtt beköszönt újra a tél, lecseréltettem. Most tényleg nem siettem el.
Hajnali 5-kor indultam Balatonfüred felé, mert 8.30-ra Várpalotára kellett érnem. 6 óra táján Cece környékén pompásat autóztam. 0 forgalom, ideális hőmérséklet, hatásfok optimumon. Repült. 10.30 felé felszabadult 2 órám és azt egy kis bakonyi csavargásra fordítottam. Megnéztem milyen a Tés-Szápár szakasz most ezzel az autóval (egy hónapja a GTV-vel jártam ott) és kíváncsi voltam milyen az alsóperei gesztenyefasor virágok nélkül. Maradt még egy órám és gondoltam elszaladok a Római-fürdőhöz, tavaly nyáron épp egy csepp víz nem folyt ott, mikor a gyerekeimet rávettem egy kis fürdőzésre a "vízesésben". Most volt víz. Rohantam is vissza, hogy időre visszaérjek Várpalotára. Kulcs elfordul, mutatók furán mozogtak. Azannyát. Várok hátha lesz valami. Most sem. Lámpa nincs rajta. Akkormiez? Egy óra küzdelem után elindult. Tés-Szápár kereszteződésnél újra megáll. Hoppá. Visszagurulok, hogy a busz be tudjon fordulni, kissé lehúzódva ott maradt az út szélén. Már 14.30. Busszal folytattam utamat Várpalotára. Még egy füredi kanyart gyorsan be kellett iktatni, unokafivérem vállalta. Az autó 18.15-kor került végül Csöri szakértő kezeibe. Generátor, ez volt a tipp. Na, akkor jövő héten talán kész, ami=vonatozás haza . Másnap Veszprém, még gyorsan elugrottam pár személyes motyóért az autóhoz. Éppen felkerekedtem a hazaútra és kaptam a hívást, hogy lehet nincs olyan nagy baj. Talán csak az akkumulátor. Jó, elindultam, MÁV, Fehérvárnál lehet Várpalota vagy Kecskemét felé folytatni az utat. 13.30-ra lesz új akksi.
Hazafelé a 63-ason 4 óra felé, 38 fokban, Sárszentágota-Cece-Földvár üresen várta a V6-ot. Pompás ez a kis Busso is. Kiskőrösi kitérővel irány Kecskemét. Sok köszönet Csörinek a szakszerű és rugalmas ellátásért.
Kmét-Földvár-Cece-Enying-Bfüred-Várpalota-Szápár-Dudar-Bakonynána-Tés- kis folytonossági hiba (12km, 24óra)-Várpalota-Fehérvár-Sárbogárd-Cece-Földvár-Akasztó-Kiskőrös-Izsák-Kmét.
Másnap 2-kor a családdal Veszprémbe a 159-cel. Éjjel vissza. Éjfél után Mezőszilasnál szegény róka... Sajnáltuk. Örület ez a hét.
Végülis munkára nem gondoltam egy percet sem, mondhatjuk egy kalandtúrának is. Vezetni meg szeretek. Alfák is vannak hozzá.
Arra számítok, hogy a motorvezérlő egyszer elpukkad, de egy 5 éves akkumulátor 1-2 óra alatt hirtelen ennyire leeresszen és töltést sem képes tartani, ez most meglepett. És jócskán megszivatott.
Megcsináltattam az olajcserét mert 11000 km ment az olajba és eléggé fekete volt. Most Selenia Quadrifoglio 5W-40 ment bele. Kicsit drágább mint a gyári ajánlás, de kipróbálom.
Nos érezhetően sokkal csendesebb, finomabb a motor járása. Megnézem hogyan viselkedik, mennyi fogy illetve mennyire feketedik be 10e km alatt. A terv a 15e kilométerenkénti olajcsere, mert hosszútávokon jár az autó.
A hosszbordás szíjat azért cseréltettem, mert a legutóbbi szervó szivattyú cserénél hangosabban viselkedett a néhány hónapos szíj. Most csendes lett.
Az utángyártott katalizátor rövidebb mint a gyári, így elhúzta előre és balra az egész rendszert és folyamatosan lelazult amin biztos nem segitett a vékonyabb talp és a gyatra menet sem. Tatabányán Egrus helyreigazította, beletoldott és átfúrta átmenőcsavarosra. Letekerte róla az előző tulaj által felrakott foszladozó bandázst is. Beltérben a rádió kapott egy beépítőkeretet.
Kicsit elcsúsztam az olajcserével.
Mindenből a gyárit kapta, kivéve az olajat, Motul 10W60.
km.: 163.000
Történt az, hogy még télen eltört a bal ajtó kilincs zsanérja. Azt terveztem, hogy kicserélem, ahogy kicsit jobb idő lesz. Ahogy jött a jó idő, a bal ablakemelő megadta magát, se fel, se le. Szétszedtem, rámértem, a kapcsolók, kábelek, vezérlő doboz is oké, a zsanért kicseréltem (az ablakot szinte teljesen ki kellett venni...).
Közben lejárt a műszaki, így hát elvittem szerelőhöz, egyrészt az ablak miatt.
Kiderült, hogy a hátsó fék szinte teljesen kuka, a kézifék kötél is szorul, illetve csak az egyik oldalon fog (ezt tudtam). A középső dob szétrohadt (ezt is tudtam), szóval ezek mind ki lettek cserélve, az első fékek megtiszítva, új középső dob, hátulra új kézifék kötelek, féktárcsák, betétek. Fékolajcsere, a dobhoz új felfüggesztés.
Az ablakemelő motor adta meg magát, felújított gyárit vettem, plusz új párazáró fóliát.
És még a jobb első helyzetjelzőt is kicserélték. :)
Egy hétig volt szerelőnél, úgyhogy amikor kész lett ki is autóztam belőle egy tanknyi benzint. :)
km.: 165.000
Videót is csináltam róla belinkelem ide a Youtube videóm linkjét a féknyereg festés teljes menetéről!
Hogyan fess féknyereget otthon - Alfa Romeo Brera/159 Brembo 305 mm
Mivel Bella faceliftes így a kisebbik nagyfék van rajta a 305 mm 4 dugattyús Brembo.
Eszméletlenül jól fog de mindig is pirosra akartam festeni. Mert ez az óriási nyereg szürkén nem az igazi azt meghagyom a szürke német autóknak, ez pirosban néz ki igazán jól :))
Beszéltem előtte Shadin cartárssal, hogy mi a pontos menete majd Liquid cartárssal is a színről.
Végül RAL 3003 lett, és kellett hozzá még átlátszó lakk is illetve ugye a matrica a gyári helyére is. Ha valakinek kéne utólag nálam lehet kapni hozzá.
Minden ami a festéshez kell valamint használtunk azt videó leírásába tettem.
Nagyon szépen köszönöm Kertész Dániel barátomnak hogy segített a festésben igazából az ő érdeme én inkább csak videóztam 😅🤣🤣
Szerintem ég és a föld a különbség a szürke és a piros között 😍😍
Videót belinkeltem szokás szerint 😁🍀
Before after képeket is tettem fel azért 😁😉🍀
Ez az év nem úgy alakul az autó szempontjából, ahogy terveztem. Házbővítés, felújítás van folyamatban január óta, minden más fontosabb, mint ő. A másik felnik sem kerültek fel, alig mozgok vele. És most még ez is... Több, mint 2 hónapja nem volt beindítva, valószínűleg az akku is lemerült. De hát őt csak én vezethetem, én meg motorbaleset miatt kényszerpihenőn vagyok vele együtt. Megígértem neki, ha a lábadozáson túl leszek, rendbe szedem. Kéne polírozni is...
Videót is csináltam róla belinkelem ide a YouTube videóm linkjét a teljes felújításról és a beszerelés menetéről!
Ti pedálokat kapott Bella
Nagyon tetszettek a Ti pedálok mindig is. Sajnos Bellát nem Ti pedálokkal szerelték így amióta megvettem 2 éve vadászom hozzá.
Nagyon ritkán lehet találni és vagy csak újan de olyan méreg drágán hogy annyiért többször teli fényezni is lehetne egy autót kis túlzással, vagy használtan de rossz állapotban illetve vagy csak az automata verziót.
Ismerősöm 5 éve keres Ti pedált szóval ennyire ritka 😅
2 év keresgélés után sikerült a lehetetlen, szép állapotú használt manuális verziójú Ti pedált találnom Bellának.
A pedálok egy 159 SW 3.2 V6 JTS Ti verzióról származnak.
A fékpedál kicsit meg volt kopva így teljesen felújítottam őket.
Élőben megszólalnak olyan szépek lettek 😍😍
Videót is csináltam a beszerelésről 😁🍀
Before és after képeket is tettem fel azért 😁😉🍀