Blog
A CarNet Riegler Győr-höz vittem műszaki vizsgára. Az átvizsgáláskor kiderült, hogy a jobb első alsó lengőkar hátsó (nagy) szilentje csereérett.
Megkapta a kormányra is az új logót, kilincsek alá raktam lekarmolás ellen védő fóliát, egy teljes hosszában villogó oldalindexet, és végezetül egy 64Gb-os Alfa logóval ellátott pendriveot.
- tankolások száma: 116 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 65.603 km
- életkor: 675 nap
- össz. menetidő: 960,61 óra (40,03 nap!)
- átlagsebesség: 68 km/ó
- tankolt üzemanyag: 4.937,58 liter, ebből 55,69 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,44 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 29,88 Ft/km
- átlagos napi futás: 97,19 km/nap
- mozgásban töltött idő: 5,93 %
A két túra alatt újra fogyott az olaj, kb 800 km 3 dl.
????
Nem hinném hogy a motorral lenne gond, sokkal inkább a szelepszár szimmeringekre gyanakszom.
A múltkor is kettő nem volt a helyén és ott bejutott az olaj a motorba. Egy szívó és egy kipufogó.
A gondolatot tett követte, lebontottam a vezérlést és kiszedtem a vezérműtengelyeket.
A korábbi rugószerelő szerszámomat kicsit átalakítottam, így a beépített hengerfejen is működik.
Hogy ne essen bele a szelep, dugattyút felső holtpontra állítottam és a főtengelyt elfordulás ellen rögzítettem.
A nagyobbik gyertya helyére betekertem a kompressziómérő gumicsövét, ezen keresztül levegővel megfújtam a hengert, ami zárva tartotta a szelepet. Az éket némi birkózás után ki tudtam venni és vissza is tudtam tenni.
A fél kedd estét az egyik leesett ék keresésével töltöttem, nem is lett meg. A bontott motorból pótoltam.
Szóval két nap alatt végeztem a jobb szélső kipufogó szeleppel. Jó volt...
Szerdán taktikát váltottam, lebontottam a kipufogó sort és belenéztem. Balról a negyedik szelep volt olajos. A helyén volt de a felső rugó nem volt rajta. A beszerelés képei alapján anno a helyén volt.
Holnap folytatás a szívósorral...
Beszereztem a megfelelő papírokat amivel át lehet menni a sógorékhoz, így elindultunk. Hartbergtől nyugatra volt még két magassági pont ami valami miatt eddig kimaradt, így azokat vettük célba.
370 km-es lett a kör. Sok szép dolgot láttunk, örülünk a nyitásnak :-)
A vezető oldalon szokásos kifoszlása az ülés szélén.Javítottam és kapott egy tisztítást is az egész ülés és a belsőtér is.
Az 1-2-3-as trafókat kicserélte ma Zoli biztos ami biztos, Bremi szett került be / Bosch szalagon készült / tanktartó pántokat is egyúttal amit előtte galvanizáltattam a Galván 92 Bt-vel / Attala /.
Rendben a vas odafelé kifogtam Európa legnagyobb araszolós dugóját...hazafelé a szokásos paripavágta megvolt:-)
Mai napon olajcsere, levegő és pollenszűrő csere.
A szervízes srác szavaival élve "csak rontani tudnánk az autón" :)
KM: 75.864