Blog

>> Tuning és extraKristyon // Alfa Giulietta 2.0 JTDm Sportiva TCT // 2021-05-23

Vettem a nyári és a téli kerekekre is új fajta felniközepet, illetve a kormányra is új logót. A nyári kerekek meg is kapták...

 

Jobb első kerékagycsapágy csere.

 

Tegnapelőtt vettem észre, hogy Chili jobboldali hátsó lámpája nem világít. A csomagtartón lévő rész. Pár hete mondjuk már szólt, hogy nézzük már meg a tolatólámpát, valami van vele, de mivel tükröződve láttam, hogy van fehér fény, nem érdekelt :-)
Persze hogy tudtam, hogy mi a helyzet. Típushiba.. vagy mondjuk korszaktünetnek. A kábel átvezetésben a vezetékek eltörtek.
A jobboldali átvezetőt húztam ki, nyilván. Három szakadt vezetéket találtam, köztük egy vastag test kábelt. Abban biztos voltam, hogy nem toldozok-foldozok, hanem kicserélem az összes vezetéket az adott oldalon.

A jobboldallal volt annyi mázlim, hogy az átvezetőben 7 vezeték plusz a 2.5mm2-es testkábel fut. A testkábelhez gumikábelből bontottam megfelelő vastagságú hajlékony vezetékdarabot, a többi hét eret pedig ipari megoldással javítottam. Konkrétan a teljes átvezetőbe egy Igus Chainflex ipari héteres kábeldarab került. Üvegszál erősítéssel, mindennel, százezres nagyságrendű hajlításra méretezve. Ha már épp volt kéznél..

A javítás rutin forrasztás munka, azért eltartott egy darabig, hogy normális minőségű legyen. A testkábellel gyűlt meg a bajom leginkább, pláne, hogy kifogyott a folyasztószerem. Úgyhogy keresnem kellett jó gyantás forrasztóónt, és azzal gyógyítgattam jó sokáig, amíg normálisan be nem futotta a felszínét. A szél is jól fújt, halkan köszönetet rebegtem a jó édes... na mindegy, feltekertem 350 fokig a forrasztó állomást, aztán adjad neki. Végül szépen összeállt.

Szálanként teszteltem, összeraktam, gyújtás rá, minden szuper. Megjavult minden, a tolatólámpa is. A túloldalt most békén hagyom, mert kigugliztam, ott 12 ér fut. Oda más megoldást kell majd kitalálnom, hogy elférjen az átvezető gumiban.

>> Tuning és extraManky956 // Alfa 147 1.9MJET 16V Q2 // 2021-05-22

Végre meg érkeztek az injektorok, nagyon ki sem kellett kérdezni a dolgot , nagyon kicsivel 1000us nyitás felett már jött a ki gondolt lóerő, nyomásban 3,2baron megyünk .
Valószínűleg még maradt benne ,szerintem 450-460lovat el lehetne érni ,de egyelőre használom így megnézem mi történik .

100-200km/h Giulia QV idejénél egy kicsivel gyorsabb a kis 47-es :)

418le 635nm

 
>> Szervizliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2021-05-22

A bal nagy első lámpatest kavicsot kapott és elrepedt még évekkel ezelőtt. 2018-ban az imolai börzén szereztem egy cikkszámhelyes korai Carello lámpát. Most megkapta. Jobb első helyzetjelző izzócsere is megvolt.
Gyűjteném a kilómétereket, de esik az eső. Talán délután összejön.

 
>> Szervizliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2021-05-22

Még 2020 őszére elképzeltem, hogy megkergetem az öreg GTV-t a Bükkben, a balatoni szerpentinen - és talán amit legjobban vártam - az Aggtelek-Kánó körön. Kis késéssel, de 2021. április 12-ére ki is jelöltem az indulást. Aranytl barátom vállalta a társaságomat annak ellenére, hogy a GTV tényleg nem a V6 géposztályba tartozik. Az autót felkészítettem, stabil volt, bíztam benne. Indulást megelőző napon megreptettem a Kmét-Izsák szakaszon. Amikor beálltam a garázsba és leállítottam a motort buborékolási hangokat hallottam. Most, hogy kicsit messzebbre indultam volna, nem mertem bevállalni a kezdődő hengerfej problémát. Átpakoltam a V6-ba. A túra így is nagyon jó volt, de most tényleg a GTV-vel mentem volna.
Következő hétvégén nagy levegőt vettem és szétkaptam a motort, levettem a hengerfejet. Tényleg, a tömítés kezdte megadni magát, felületi rozsda kezdődött a 3-as és 4-es henger között, kicsit megkésve az 1-es és 2-es között is. Sejtettem a hiba okát: elégtelen leszorító erő. Sajnos amatőr voltam és a gyári meghúzási nyomaték szerint szereltem legutóbb is. Ez a modern tömítéseknél nem elég, ezek sokkal keményebbek mint a régiek. Nekem már szakadt ki hengerfej csavar a FIAT500 motornál, így óvatosan huzkodom ezeket a csavarokat az ilyen idős autóimnál. Utánajártam és tényleg az a jó ha 50-80%-kal többel húzza meg az ember ezeket. Ha már a hengerfej lent van, hozzá a kipufogó leömlő, a váltóhoz rögzített kipufogócső, gondoltam csak egy ugrás a váltó kivétele, amivel könnyedén meg tudnám állítani a régóta zavaró olajcsöpögést, ami valahol a főtengely szimering és a váltó behajtás oldaláról származik. Soha nem tudtam eldönteni, valamikor váltó olajnak tűnt, máskor motorolajnak. Mindegy is, a váltót ki kell venni, hogy megjavítsam, akkor meg már tökmindegy. Egyébként gigaszivatós a váltó kiszerelése a főfékhenger miatt, így mezei szereléssel, gólya nélkül. Persze most sem vettem a fáradságot, hogy szerezzek egyet. Billenteni kell a motort, a váltót jobbra tolni, de ezt csak úgy lehet megtenni, hogy le kell szerelni a váltókar csapágyazását a jobb oldalon a kis szellőzővel, így lehet nyerni 10 millit. Ezt már múltkor is kitapasztaltam, nem volt újdonság. Egyébként ez volt a harmadik ilyen műtét. 2010-ben volt egy első felújítás, ami a költségek észszerű keretek közötti tartása miatt nem volt teljeskörű. Aztán a motorból előjöttek olyan kis zörejek, amiket korábban a nagyobbak elnyomtak, így nem tudtam megállni és 2017-ben is belenyúltam. Ekkor a váltóban még jónak mondott csapágyakat is kicseréltem a korábban extrán beteg nyelestengely csapágy mellett, így csak egy maradt bent eredeti, meg az 5-ös szinkrongyűrű. A váltó végre kint volt és a bűnös is meglett. A választóvillák O-gyűrűjeinél szivárog az olaj, innen csurgott le a harang aljára. Sajnos ezek cseréjét legutóbb is könnyelműen átléptem. Hiba volt. A főtengelyszimeringet is kiszereltem. Ennél a motornál ez az olajteknő leszerelésével jár. Kellemetlen munka a bölcső miatt. Kapott egy kis kencét a cigarettatömítés végénél, remélem ez hiányzott neki. Hengerfej visszaszerelése idegmunka volt. 10Nm-enként mentem fel a nyomatékkal, hogy csökkentsem az esélyét valamelyik tőcsavar kiszakadásának. 80-ról vissza 30-ra szintén 10-esével, hogy tudjon igazodni, aztán fel 100-ig. Ennyit mertem neki adni. Majd az idő megmondja mennyire helyes így. A váltó visszaszerelese egy zsonglőrködés, már egy óra alatt sikerült is. Összerakásnál még megszenvedtem a kuplung munkahengerrel, mekkora egy vacak megoldás. Az egész kipufogó rendszer felszerelése is  komolyabb figyelmet igényel nehogy nagyon feszüljön, próbáltam logikus lenni. A többi sima ügy volt, karbik, kardán miegymás. Az első negyed óra járatas szombaton kisebb olajpacával és föttögő kipufogóval zárult, ja meg a lent fogó kuplunggal. Ezeket meggyógyitottam, másnap még egyszer alapjáraton hagytam járni, nem csöpög, nem folyik, az olaj tiszta, a víz nem buborékol. Akár jó is lehet. (egy autószerelő végzettségű munkatársam mondasa jut az eszembe: jó akkor lesz, ha évek múlva is hibátlanul működik) Késő délután 30km-es betepülés megtörtent. Nem szitál, nem vibrál, nem kattog, nem zörög, megvannak a sebessegek. 
47 óra munka, pár nyamvadt apróságért. De amikor a karbikat raktam fel és a benzin szaga megcsapta az orrom, na akkor átbillent a dolog. Onnantól gyorsan ment már. Gyógyíthatatlan vagyok.

 
>> Szervizberobbantam // Alfa 156 1.9 JTD Sedan // 2021-05-22

A főtengely szíjtárcsa cseréje közben tünt fel,hogy a felső motorkitámasztó egyik fele szakadt.A szíj görgői sem voltak már az igaziak.Így kapott egy új kitámasztót és egy hosszbordás szettet.Közben keletkezett némi légzsák anomália.A visszajelző először csak úgy random módon hol kigyulladt hol elaludt.Mostanra eljutottunk oda,hogy folyamatosan ég.Mivel szolnokon jártam,bementem a fiathoz hibakódolvasásra.Időpontot akartak adni,de miutân pontosítottuk,hogy csak ki kell olvasni a vezérlőt azt megcsinálták.A sofőr oldal szakadt anyós oldal túl magas érték.Elkezdtem bele ásni magam a témába.A légzsák ellenállása 2.3 ohm kéne legyen.Elsőre kivettem a sofőrülést.A csatlakozóhoz faragtam egy mérő adaptert,mivel olyan a kialakítása,hogy ha széthúzzák egy lemezrugó rövidre zárja az érintkezőket.Maga a légzsák jó.Ezt mondjuk sejtettem.Eddig is ez volt az autóban.Kibányásztam a régi ülésemböl a kábelt.Rádugtam a légzsákra.Jó értéket mutatott.Betettem az ülésbe.A támla résznél visszaragasztgattam a kábelt a helyére,ami nem túl egyszerű úgy hogy fent a kárpit.Ülés mehet vissza.Közben rendeltem egy kkl kábelt a hiba törléséhez.Másnap következett az anyós oldal.Ez már 40 ohm feletti értéket mutatott kiszereléskor.Ebben is az üléskábel volt a ludas.Ezt is cseréltem.Közben kiderült a hiba vélhető oka is.Mikor cseréltem a légzsákokat valamennyire kiljebb huztam a kábelekt,hogy le tudjam búzni a csatlakozót.De mivel hozzá van ragasztva a támla vázszerkezetéhez visszaszereléskor megtörtek.Most először összeduggam a légzsákot,és a kábel szabadon volt a háttámlában.Miközben visszaszereltem a légzsákot a kábelt szépen igazgattam a támlába,és csak a légzsák visszacsavarozâsa után rögzítettem őket.Az anyós oldal műtétje is sikeres lett.2.4 ohm a mért ellenállás.Indítás után a hibalámpa is kialudt.Már csak a vezérlőböl kell törölnöm a tárolt hibát.Remélem nem jön vissza megint pár hét után.

 
>> SzervizArslan // Alfa 156 2.0 jts Ti // 2021-05-21

167 800 km-nél kicseréltem a jobbos féltengely szakadt belső gumiharangját. Kapott új féltengelyanyát is. Mikor végeztem jutott eszembe, hogy jó okos vagyok, kicserélhettem volna a külső harangot is. Elég repedt az is. Remélem most jó darabig jó lesz.

 
>> Tuning és extraSGabor // Alfa 159 2.2 JTS // 2021-05-21

Ma végre megjött a csomag Amazonról és sikerült is beszerelni.

A CD-tár helyére kell bedugni a gyári rádió hátuljába azt helyettesíti.
Teljesen Plug&Play nem kell semmilyen beállítással szívni, azonnal megtalálja a telefon és a kormányról is lehet vezérelni.

Teljesen megért 16 görbeorrút.

>> EgyébSGabor // Alfa 159 2.2 JTS // 2020-12-26

Megharapott a macskacápa!
Na jó, én is tehettem róla...
Véletlenül ráhúztam az ablakot a karomra miközben paroklójegyért nyúltam ki.
Az ablakemelő motorból kihajtó ricnis műanyag pedig annak rendje és módja szerint eltört.
Motor forog, ablak nem mozdul...

Gyors megoldás, hogy a bal-egy ablakemelője működjön:
-ki lehet cserélni a jobb hátsóval
DE
a csatlakozóban az ereket meg kell cserélni, mert pont fordítva fog működni hogyha nem.

Eddig oké, de most a jobb hátsóé a szar..

Bárdinál 46 mátyás lenne az új emelőmotor, DE szerencsére van budget megoldás is:
a rossz motoron ahol a ricnis rész van, vékony pengével körbe lehet vágni a műanyagot és szétnyitni az egészet, azért hogy kicserélhesd benne a 2 ezer forintos szaros műanyag alkatrészt ami eltört.