Blog

Engedély megvan, már csak le kell majd gyártatni🙏

 
>> Szerviztomassz // Alfa 147 1.9JTD 150LE // 2021-05-15

Április 29-én vásároltam az új Alfát, kereskedésből. Drágábban nézegettünk autót, de inkább 147-es lett a nyertes, azzal a tervvel, hogy a megmaradt pénzből rendberakjuk.

A kiindulás:

2008-as fekete 5 ajtós 147, xenon, tempomat, hatos váltó, kétzónás digit klíma, ülésfűtés. Esztétikai hibák akadnak kívül, de ezek másodlagosak jelenleg. Előbb műszakilag legyen rendben.

Fütyült a turbo. A motortérbe nézve láttam, hogy a szűrőháztól a turbora menő cső mindkét vége duct tape-pel van körberagasztva. Leszedve kiderült, hogy a fele kerületén ki van hasadva. Csere új csőre, 12000.-

A fütyülés nem múlt el, plusz a turbo hordta az olajat. Vettem egy jó állapotú bontott turbo-t kipufogócsonkkal. Ez volt 28000.-, plusz a cserélendő tömítések 6000.-

Bónusz, hogy kiderült, húzva van a kocsi, elvileg olyan 180LE környékére.

A tempomatkart valaki már letörte és visszaragasztotta, ezt végül sikeresen levertem térddel. Csere bontottra, 5000.-

100 felett gyorsításnál rázott az autó eleje (ismerős volt a 156-omból), féltengelyek kottyannak. Csere mindkét oldal. Féltengelyek 67000,- 2 liter váltóolaj 8000.

Vétel után hazaérve végigcsiszoltam az alját a garázslejárón. Kiderült, hogy Eibach ültetőrugók vannak beszerelve. Körbe gólyalábak cserélve bontott jó állapotú gyárira. 20000.- Mivel minden stabpálca gömbfej belső nyílása szét volt menve, így flex segítségével jöttek csak ki, azok is csere. 15000.- Plusz a 156-os tapasztalatok miatt előre megvettem egy pár segédvillát az első gólyalábakhoz. 3000.-

Anyós oldali kilincs talpa el volt törve. Csere újra. 2000.-

Valami kínai 2din multimédia fejegység volt benne, amikor megvettem. Elég vacak volt az érintőkijelzője és a hangzása sem tetszett csere egy JVC KW-M25BT-re. De mivel ez nem tud multikormányt tanulni, így kellett egy CAN BUS adapter is. Fejegység 61.000,-, adapter 15000.-

Mivel az előző tulaj volt olyan kedves és bent hagyta az erősítőt, minden kábelezéssel, így kapott egy Alpine mélyládát. 30000.- Aztán rendberaktam a fejegység mögötti kábel-káoszt.

Nem vagyok oda a tolatókamerákért, így kapott egy tolatóradart. 7000.-

Vezérléscsere, Ina szett vízpumpával 35000.-

Olajcsere, Motul X-Cess 5w40 olajjal, szűrőkkel. 21000.-

Üzemanyagszűrő csere, Mahle 8000.-

Géptető teleszkópok fáradtak voltak, csere. 2000.-

Lejár a kuplung pedál gumija, így rendeltem gumit arra és a fékpedálra is. 3600.-

Ablaktörlő lapátok cseréve Bosch-ra, 10000.-

És, ami nem számszerűsíthető, vétel óta minden nap, amikor nem dolgozom, az autón dolgoztam.

 
>> SzervizJCsabi // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2021-05-15

Sajnos a múltkori vezérműtengely jeladó cseréje nem oldotta meg a problémát. A hibajelenség ugyanaz. Amikor felmelegedett a motor leállt. És nem is indult el, csak ha visszahűlt. Kiolvastuk belőle a hibakódot és most a főtengely jeladóra panaszkodott. Ma ki lett cserélve. Szerencsére nem volt nagyon eldugott helyen. Pisti barátom 30perc alatt kicserélte. :-)
Remélem most már nyugodt lehetek.

 
>> Szervizfrusciante // Alfa 147 Gta Q2 // 2021-05-15

Vettem trencsikektol egy gyári Bosch generátort amit elküldtem Csabo barátom cimbijehez aki szetszedte olyant tisztava varázsolta mint az újak megcsapagyazta cserélt benne feszszabalyzot és teljesen felújította. Ezt elvittem kocsival együtt Csörihez és cserélték. Ez még tavaly volt a GTA találkozó előtt valamikor de a bejegyzés és a képek elmaradtak...🤷😃

 

2021.05.15 napon eladtam!

 
>> SzervizArslan // Alfa 156 2.0 jts Ti // 2021-05-15

Km óra állás 167 272. A legutóbbi padozás alkalmával percekig tartó alapjáraton járás után füstölt egy szépet. Nem szoktam fél-egy percnél tovább járatni hidegen, de egyik hajnal, munka után hatkor barátommal járó motor mellett elbeszélgettük az időt. Az autó mögött feltűnt hogy nagyon benzinszagú majd pár perc múlva jött is a füst. Mint egy ködgép. Elindulva megszűnt. Két alkalommal hibakódot is dobott a katalizátor utáni lambdákra, így megejtettem a cserét. Gyári ajánlás 160 000 km. A katalizátor előtti lambdákat még Itália szorgos szerelői cserélgették a p0420-0430 hibakódokra, azokban még van. A hetekben az éves pollenszűrő cserét is megejtettem, ellőttem egy fertőtlenítő sprayt is. Már nem első alkalommal rendeltem a kovacsauto.hu-ról, bátran ajánlom mindenkinek.

 

A bal hátsó hosszlengőkar, egyik napról a másikra, majdnem beleért a gumiba, ezért cserélve lett. Birth került bele.

 
>> SzervizMozes87 // Alfa Giulietta 2.0 Jtdm-2 150LE // 2021-05-14

Kicsit előrébb lett hozva az olajcsere mert elég rossz állapotba voltak a fékek így azzal együtt megcsináltam mindent.
Első féktárcsa: 74.000ft
Első fékbetét: 26.000ft
Összes szűrő (gázolaj is) 28.000ft
Olaj: 18.000ft
Munkadíj: 16.000ft

 
>> Tuning és extraSettantacinque // Alfa 75 2.0 Nord // 2020-09-30

Németországból.

 
>> SzervizSettantacinque // Alfa 75 2.0 Nord // 2020-07-23

Rozsda és karcmentes lámpabelsőt kapott :) És persze az elmaradhatatlan sárga színezőbúrás Tungsram H4 izzókat.