Blog
Többször is beázást tapasztaltam a csomagtérben, a hátsó ablaktörlőnél található tömítő gumi, elöregedett.
Ennek cseréje megoldotta a problémát
2020.04.20-án megcsináltam a középrészt, jó volt, elment de nem stimmelt a többi elemmel bántotta a szemem.
1 kép kiindulási állapot
https://alfaamore.hu/tagok/15027/autok/17257/blog/119123
2. kép fóliázás után
Rászántam magam a fóliázásra vettem minőségi fóliát de nem lett olyan a végeredmény amilyennek szerettem volna. Így eldőlt festve lesz minden.
3. kép festés
Ezt több napos szívás árán többször visszacsiszolva majd koppra lecsiszolva(miért is nem így kezdtem?!) lefestettem, lakkoztam 3 rétegben.
4. kép azért az autót használni kellett( kitakarítottam)
A végeredmény az utolsó 5-8. kép
Kicseréltem az első és hátsó féktárcsákat és fékbetéteket is. A fő ok, amiért cseréltem, hogy fékezéskor, már egy pici pedál mozdulatnál is eszméletlenül elkezdett visítani a fék. Első körben megpróbáltam tisztítással és zsírozással orvosolni a problémát, de nem jártam sikerrel. Szóval jöhetett a csere. Közben még lefestettem a nyergeket és a hátsó tárcsák mögött lévő védőlemezeket is. :-)
Alfa Romeo matricákért köszönet GT kollégának! :-)
Költségeim:
- első féktárcsák: 14397,-/db
- hátsó féktárcsák: 5782,-/db
- EBC fékbetétek: 19930,-
Km óra állása: 242024km
Covid és home office kapcsán felmerült bennem, mi van, ha lemerül az akksi, még sose próbáltam kinyitni az autót a fizikai kulccsal. Jól ráéreztem a dologra, csak félig tudtam bedugni a kulcsot, bármit csináltam. Szóval elgurultam a Kulcslyuk zárszaküzlet és szervizbe és fél óra alatt megcsinálták. Valami ócska buzi megpróbálta feltörni, mert el voltak törve a zárban a lamellák, még szerencse, hogy nem sikerült neki. 15 ezer Ft-ból megúsztam a műveletet.
2 év után rátöltettem a klímára, a fele hiányzott a gázmennyiségnek, szivárgás teszten átment, ez a jellemző, hogy 2 évente a feltöltőmennyiség fele elszökik.
Ózonos klímatisztítás is megtörtént a töltés után.
A klímarendszer ezután várja a nyarat, és a kánikulát csakúgy, mint én!
A gumicsere után sietnem kellett, így kicsit meghajtottam. Rögtön kaptam is egyszerre egy VDC és egy motorrendszer hibát. Töröltem, de egy erősebb gyorsítás után visszajött. Kiolvasva "injektor 3 hiba" és "ABS CAN rendszer hiba" jött ki. Az injektor csatija le volt lazulva, valaki nem rakta vissza rendesen. Helyrerakva minden szép és jó. Bár azt most sem értem, hogy mi köze az ABS-nek az injektorokhoz...
Hosszbordásszíjat cseréltem görgőkkel, plusz, ha már bontottam, akkor főtengely szíjtárcsát is, a régi már repedezett volt. Mindegyik Gates lett. 46.000.-
Megsétáltattam Dobogókő felé. Ment szépen, de lehúzott ablaknál valami sziszegést hallottam elölről a kocsi alól. Kifújt az intercooler és az alsó cooler cső találkozásánál. Talán én rakhattam fel ferdén a bilincset. Megigazítottam, most nem sziszeg, jobban is megy. :)
Elérkezett az újabb olajcsere ideje.
- Motorolaj
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Üzemanyagszűrő
- Pollenszűrő
Elérkezett az újabb olajcsere ideje.
- Motorolaj
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Üzemanyagszűrő
- Pollenszűrő