Blog
Kapott az autó egy szett 16"-os felnit, de a rajta levő gumik öregecskék is voltak (2016-osak) és az egyikből egy padka ki is hasított egy darabkát, így lett mellé egy szett friss, ropogós Nokian 4 évszakos gumi is.
Felni: 45.000.-
Gumi: 106.000.- (szereléssel, mindennel)
Találtam kalaptartó pántokat is, azok is cserélve. (1900.- + posta)
Le kellene mosni a kocsit, de folyamatosan esik...
Kissé buszos hangja volt az autónak. Határozottan a bal elejéről hallatszott a zaj. A kereket kézzel megpörgetve nem tudtam eldönteni, hogy a kerékcsapágy, vagy a féltengely, vagy esetleg a váltó adja-e a hangot. Sajnos van némi lógása a féltengely csonknak a váltóban, de még is először a kerékcsapágyat cseréltem ki. Megérte, mert meg is szűnt a zaj. A féltengely csonkot még majd figyelgetem, hogy lesz-e változás.
Az SKF csomagban SNR tipusú csapágy volt,, ezzel nem is lenne gond, viszont amit adtak rögzítő csavarokat, azok csak hasonlítottak a gyáriakra, mert sajnos eltért a menetemelkedésük. Így a gyárakat kellett visszaraknom.
Mostanra eléggé kikeményedett a lakk, szóval lakk visszacsiszolás és jöhetett a polír.
Mivel 4napig állt így tudtam rajta dolgozni, kb. 14 munkaóra volt visszafényesíteni.
Végén Meguiars carnuba gold wax. Makita P6000C gép. Közben nem is fotóztam, mert csak pörgettem a gépet, mint a süket.
2 lökhárító még várat magára, túl sok idő ment rá. :)
Egyik pillanatról a másikra észrevettem, hogy csetteg-csattog az autóm. Műhelyben meglestem, már alapból a szíjtárcsára gyanakodtam. Ez bebizonyosodott, pedig a szíjtárcsa jó állapotúnak tűnik, nincs repedezve, semmi jel nem mutat arra, hogy rossz lenne. (1. 2. Kép)
Rendeltem egy másikat, nem volt raktáron, és belecsúszott a hétvége is, biztos ami biztos addig letámasztottam, és GTV-ztem. 4napot állt, kerestünk rajta addig valami tenni valót -> következő bejegyzés.
Hétfőn megjött, bedobtam, hangtalan.
313.000 nél történt a csere.
Egyik reggel úgy találtam a kocsimat a parkolóban, hogy a jobb oldali tükröt valaki széttörte. Vettem újat. Szakálmetál.
Még áprilisban lett hozzá egy alkatrész motor, működőképes 1.4 + új vezérmű szíjjak, rajta új vízpumpa és 4 új gyertya, új üzemanyag szűrő, olajteknő tömítés és egyéb a motorhoz tartozó sallangok. Ezt kiegészítve lesz meg majd a nagyszervíz a mostani motoron. 30. 000 Ft volt összesen. Szerencsére nem kellett messzire menni érte.
Következő a fényszórómosó ami nekem nagyon bejön. Gyáriba még egy párt tudnék szerezni újan, de az 33. 000 lenne a két kis műanyag darab, úgy hogy ez elgondolkodtató. Viszont keresgéltem más márkák mosói között, sok kicsi apró van ami nem tetszik. Olyan kellene ami közel hasonlít legalább a gyárira. Találtam egyet, még pedig a Mitsubishi Pajero Montero 2003-2006 széria közel áll hozzá, aztán majd kiderül. Még nem érkezett meg, de méretei alapján nem egy apró darabka és ugyan úgy oldalanként dupla szórófejes. Csővezeték utólag vásárolható univerzálisan, motor meg van idehaza. Ha bejön akkor a TS-en is végrehajtóm majd, de ez a jövő. Ennek ára az eredetihez képest csak 5564,- párban és újnak feltűntetve.
Utólag, közel egy hete vettem bőr üléseket hozzá amiket már páran szerettek volna tudomásom szerint megcsinálni és lehet hogy van is olyan akinek ez sikerült. 2 héttel előtte kerestem facen piros bőr üléseket, legjobb a 147-es 3 ajtós verzió lett volna, de senki sem jelentkezett és én sem találtam. Aztán akadt egy 156 SW ülései. Különbség a 145-ös képest hogy a hátsó üléssor zsanérjai mások és az ülés osztás is fordítva van. Ezt majd bele kell alakítani. Elhoztam hozzá a dönthető rész zsaner darabját is amibe bele akad. Az első ülések mivel 5 ajtós, nem dönthető. Terv elsőkörben áthúzni a 45 üléseire. Légzsákos ami nem lesz bekötve és elvileg ülés fűtés is van benne, de szerintem ez csere lesz majd újra. Voltak hozzá ajtókárpitok és 'B' oszlop belső műanyag, minden ami piros ehhez a szetthez. Ha látszólag nem válik be akkor még tovább tudom adni. Az első üléseket újra kell festeni a kopás végett. Van kartámasz elől hátul és a hátsó ülés középső része is vállnál jön le. Kaposvárról hoztam, oda vissza 430 km... Egy délelőtt volt. El rakva, majd később lesz vele vmi.. Ez 35.000 volt a komplett szett. Nekem nagyon bejön ;-)
Időszerű lett már az első fékek komplett cseréje, ezúttal is Boschra esett a választás, így betétek és tárcsák is mentek bele.
Legutóbb egy hosszú út után a garázsban pihenés után vettem észre, hogy picit enged a kiegyenlítő tartályom, főként a kis csőnél ami a blokk felé megy, hát akkor most ennek a cseréjét is megejtettük, így ezzel sem lesz gond.
A duda helyreállítása az kicsit nehezebb lesz, mint gondoltam, így ezt elnapoltuk.
Aztán ha az is megvan, akkor már csak a kipufogó rendszert kell újra cserélni és mehet decemberben műszakizni Gusztávom... :)
Szerelő Olman Zsolt ismét, megint remek munkát végzett
Km állás : 110085
1200 km az új motorban, olajcsere. Total 10W50+szűrő.
Vezetőoldali ülés csere kiülés- és szakadásmentesre, azonos kárpittal.
A hátsó lökhárítóba, gondolom valamelyik előző tulaj beszereltetett utólagos parkolószenzorokat.
Sajnos nem voltak túl esztétikusak és a lökösről is vált le a lakk, így vissza lett állítva a gyári állapotra.
Közben kapott egy belső takarítást és egy bőrápolást is a járgány! :-)
Ha már megvan az útvonal járható a "hagyományos" offline navi is.
Az évek hosszú során csak jó tapasztalataim voltak az iGO-val ahol a kulcs a friss térkép.
Szóval az adatboltból letöltöttem a 2020 negyedik negyedévit.
Következő lépés a megszerkesztett útvonal Excelből az iGO számára is érthető térkép pontokat varázsolni. Ennek legegyszerűbb módja a saját POI-k definiálása.
Célszerű a POI-kat valahogy sorszámozni hogy később tudjuk hogy milyen sorrendben érinteni őket. A táblázatomban a nevüket két számmal kezdem, az első az adott nap sorszáma, a második az aznapi sorszám. Az 1-es képen a 9. nap helyei.
Aki szeret pötyögni a navin az manuálisan, egyesével is beírhatja őket, de egyszerűbb út is van.
Az iGO hosszas tanulmányozása után arra jutottam hogy a kml kiterjesztésű fájlokat is tudja fogadni. Ha ebben a formátumba tudom tenni a pontokat akkor megemészti.
Sikerült találni egy oldalt, ahol a szükséges konverzió elvégezhető.
Nem kell semmi mást tenni mint az oldal által adott Excel táblázatba a szükséges információkat átmásolni. (2. kép) Az alsó fület célszerű úgy elnevezni hogy később azonosítani tudjuk a naviban. Több munkalap is lehet, egy lapon max 200 pont lehet. A munkalapokat később név alapján lehet megkülönböztetni.
Ezt a táblázatot (3.kép) az oldalra fel lehet tölteni (Browse) és tesztelni lehet hogy nem rontottuk-e el valamit. Ha nem, akkor újra feltöltve konvertálható. (View on Google Eart) Nem kell hozzá a Google Eart, mert a nyitás előtt a fájl menthető, nekünk ez kell.
A letöltött fájl átnevezhető és ezen a néven fogjuk megtalálni a POI-k közt.
A kapott kml fájlt be kell másolni a navigációba az iGO/content/userdata/poi könyvtárba (4.kép)
Figyelem! A másolás előtt minden fájlt ki kell törölni a könyvtárból! A program az induláskor ezeket újra építi, a hiányzó fájlok késztetik arra hogy feldolgozza a kml fájlt. Ha nem töröljük, akkor nem jelennek meg az új pontok.
A törléssel a programban tárolt saját POI-k elvesznek!
Indítás után már csak a POI-kat sorra véve fel kell építeni az útvonalat, amit útvonalként el is lehet menteni. A mentési névnek az adott nap sorszámát szoktam adni. Így tuti hogy mindig arra megy, reggel csak be kell tölteni az útvonalat sorszám szerint.
Az útvonalon rögzíthető pontok (POI) száma korlátlan.
Már csak végig kell menni az útvonalon :-)