Blog
Ma kerültek beszerelésre az új momo kézifékfogantyú, a hamutartó ami mar rendesen nyílik, meg a futófényes ledes oldalsó indexek.


1000 km-t toltam bele.
amennyire nem akartam giuliettát, annyira megszerettem. már érzem benne a 156-os feelinget :)
megy mint a barom.
akkor eddigi tapasztalatok:
contra:
- a blue and me egy fos, szar, a kezét letörném, aki programozta. még keresem a módját, hogy megmaradjon a belső harmónia, de a b&m kikerüljön. egyelőre a densionban gondolkodom...
- rádió. lehet szét kell szednem, mert kicsúszott az antenna, vagy valami,de nem talál adót, és az automatikus hangolás sem ok. ha beállítom a frekit, akkor jó, de sokszor zavaros a jel.
- 18-as kerekek. aki azt mondja Budapesten oké a 18-as, az vagy nem használja, vagy csak frissen aszfaltozott úton.mondjuk ez nem akkora gond, mert el lehet vele lenni, de majd meglátom a téli 17-tel milyen lesz. utána döntök. mert szépnek szép az biztos 18-cal :)
és akkor pro:
- szép
- kényelmes (nekem meglepően)
- a váltó sokkal jobb, mint a 156-ban
- megy mint a barom (a dynamic egy isten)
- halk, nem érezni benne annyira a sebességet. pikk-pakk 150 és csekk. pedig dupla ragazzon van hátul.
- kanyarvadász. lehet a 18-as kerekek miatt, de egyelőre még határán sem voltam annak, hogy megcsússzon, pedig azért...na... :)
- a csomagtartótól féltem, de egyelőre elég, és külön öröm a műanyag tálca benne! beférnek a horgász cuccaim :)
ami egyelőre nem tudom mi, és át kell nézni:
- mintha alul kopogna valami, lehet a kipuff.
- még nem olvastam ki a vezérlőt. egyszer nem tolt hideget a klíma, de másnapra megjavult.
- a kuplungnál van egy érdekes "darálás" induláskor, mikor engedem fel egy pillanatra.
amit eddig tettem:
- átnézettem (a vezérlő kivételével, azt majd megcsinlom én MES-sel)
- klíma tisztítás, és kicsit tölteni kellett bele
- volt kozmetikában :)
konklúzió:
egyelőre elrabolta a szívem :)
Jimmi T cartárstól került ide.
sok autót megnéztünk, és már el voltam keseredve, mikor beírta a fórumba, hogy eladja.
A bejegyzést már úgy mutattam meg a páromnak, hogy nézd itt az új alfám :)
pedig nem akartam giuliettát. :)
Pólóval rendeltünk a lussotol egy egy vízhűtőt. Rendeltem még klimahutot is illetve klíma csöveket. A vízhűtőm ugyan tökéletesen funkcionál 90fok fölé nem tudom vinni a vizfokot de gondolva a későbbi palyanapokra vettem meg a lusso hutojet. 30%al nagyobb teljesítményű így biztosan elegendő lesz. A klíma sajnos elengedte a gázt így kicserélem a teljes rendszert újra.


Működött a klíma, de biztos ami biztos...
Lejött 325 gramm gáz, belement 550 -> 40% ment el.
Utoljára 2018.06.07-én volt elleőrizve, akkor 360 gr jött le, 575 ment bele.

Írtam régebben egy cikket (na jó, valójában csak blogbejegyzést :) ) Az Alfa Romeo Giulia Q-ról, hogy mit is jelent ez az autó és mitől is ennyire különleges. Jó olvasást :)
A király visszatér - Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
Youtube-on kiszúrtam ledes oldal indexeket a kocsihoz. Kiderült Aliexpress-ről lehet rendelni. Két féle van belőle: fehér és sötétített. Korábban is néztem már, de nem láttam. Gyorsan megrendeltem. 3 hét alatt érkezett meg. Kicseréltem, és rohadt jól néz ki. Sokat dob a kocsin. Gyári index kicsit nehezen jött ki a helyéről. Sikerült kicsit elvágnom az újjamat vele.








Nem itt, de egy másik helyen vezettem ám blogot arról, hogy hogyan jutottam el oda, hogy most már heteken belül átvehetem az új Giulia Quadrifoglio-mat. Sokat írtam róla (nem raktam ki ide minden blogbejegyzés linkjét, de azokon belül még továbbiak is elérhetők), tehát tényleg csak az kezdjen bele, aki nagyon ráér :D
Alea iacta est! - Alfa Giulia Quadrifoglio megrendelve
Az utam a lóheréig, 1/3. - Giulia Quadrifoglio krónikák #1
Az utam a lóheréig, 2/3. - Giulia Quadrifoglio krónikák #2
Az utam a lóheréig, 3/3. - Giulia Quadrifoglio krónikák #3
Letudtuk a kis Juliskával a bejáratós időszakot, eljött az ideje a gyári olaj és szűrő ledobásának. Megkapta az előírt Selénia 5W40 Star Pure Energy olajat, meg az új olajszűrőt. Az ilyenkor szokásos átvizsgálás során természetesen semmi gondot nem találtak. ( 4200 km.)
Hol is kezdjem... a 159-et elengedtem, nem az én autóm volt. Megbecsültem, szerettem, de az autózás élménye, az autózni akarás szépen elsüllyedt alattunk. A végén már tényleg csak betettem a kisebbik beállóba és ott állt. De ez nem én vagyok, nekem az autózás eddig örömöt okozott, egy jó élmény egy géppel összhangban kommunikálva száguldani. Sok fejtörést okozott ez nekem. Szükségem van még erre egyáltalán? Vagy pont megvagyok nélküle? Azt kell mondjam, hogy Giulietta visszarángatott a Start mezőre. Ugorjunk neki mégegyszer. Unod az autózást? Biztos??? Na akkor szaladjunk egy kört. És valamiért a kis Chili kulcsa rendszeresen nálam kötött ki.
Úgyhogy megérett lassan a gondolat, hogy most, vagy soha. Ami az autóiparban történik, ami az Alfa Romeoval történik, az nem hagy több időt gondolkodni. Ha kell csináljuk, ha nem, akkor ne, de ne bánjam meg a döntésemet.
Az utolsó autó az én szememben a Giulia.
Nem könnyítette meg a dolgomat az Alfa Romeo, mert hónapról hónapra változtak, szűkültek az opciós lehetőségek. Viszont 2020 októberben az árlistán megjelent a Super felszereltséghez a hátul szélesebb Sport felni. Semmi mással nem tudtam elképzelni az autómat. És megjött a lehetőség.
A maradék probléma a beltér volt. Nem szerettem volna egyszínű feketét. De a barna bőrbelsőhöz szerelt barna műanyag betétek nagyon nem tetszettek. Legalábbis az általam választott színhez nagyon disszonáns. Sehogy nem tudtam elképzelni sem a feketét, sem a barnát. A pirossal varrott szövet ülés tűnt a legizgalmasabb variációnak, pláne, hogy 2020-ban még piros ajtópanellel szerelték. Aztán 2021-re befeketedett ez is. Nem tudtam mi legyen.
Aztán eljött a március, közben a Stellantis rátette a kezét a dolgokra, elkezdték racionalizálni az Alfa Romeot. Ekkor hívott fel Bársony István a Pappastól. Emlékezett, hogy érdeklődtem, és ő volt az egyetlen, aki jó kereskedőként felhívott és elmondta mi várható. Drasztikus áremelés, kevesebb adható kedvezmény, és az opciók további szűkülése. Ha tényleg Giuliát szeretnék, akkor árkorrekció előtt tegyem meg, jól járok vele, az árak nagyon nem 360-as Eur-hoz voltak belőve. Itt is köszönöm neki, ha nem hív fel, valószínűleg lemaradok, és soha nem lett volna ilyen autóm.
A beltér továbbra is nagy kín volt nekem, nem tudtam mi legyen. Beletörődtem egy fél műbőrös változatba, jó lesz az, csak legyen.
Azért kínomban az Internet összes beltér fotóját lementettem, kategorizáltam, és szépen rendezve megmutattam a lányoknak. Én nem tudtam elszakadni a 159 belterének hangulatától. Nekik ez jóval kevesebb fejtörést okozott. Kinga belsőépítész, olyan egyszerűen választotta ki a jót, hogy még most sem értem. Hogy nem jutott ez nekem eszembe? :-)
És valójában másnak sem nagyon, pedig ott van a konfigurátorban 2019 óta. Soha, sehol nem láttam még black-ice belsős Giuliát, egyetlen Ron's Rides videót találtam róla, illetve pár képet a neten (pl Millermotorcars.com). Az Alfások vakok erre az opcióra valahogy, engem is beleértve. Aztán miután jobban megnéztem a videón, képeken már tudtam, hogy EZ AZ. Nekem ilyen kell. A csajok még opcióztak nekem egy sárga féknyerget, mert nehogy már fehér legyen. És így megszületett a konfiguráció.
Istvánnak átküldtem, még aznap hívott. Ha tényleg ilyet szeretnék, akkor csináljuk MOST. Mert másnapig rendelhető a black-ice belső, aztán megszüntetik.
Nos így lett, hogy aznap megrendeltem az Alfa Romeo manufaktúrától egy egyedi autót. Ilyen nem sok lesz, sőt kicsit reménykedek, hogy talán ez az egyetlen egy.
Három hónap várakozás, titkolózás, izgalom után most itt áll. És tökéletes. Ez pont olyan, ez az én autóm. :-)







