Blog
Vissza került a bölcső, friss szervó olaj, Fiat Tipo TD fogasléces kormánymű. A régi szivárgott. Mérés alapján ez 10 mm-el hosszabb mint az előző, bár lehet ez a méret nem pontos . Talán a 145 146 TD verzió lehet ugyan ez. Sallangok átkerültek a régiről, de lényegében ugyan az. Kell majd a kormányművet légteleníteni és a kerék összetartást beállítani. Ahogy néztem az axial csukló menetes részét, simán lehet annyit rá tekerni a külső összekötőre mint amennyit igényelni fog. Ha kormány eltér pár fogazatot esetleg egyenes pozícióban akkor az is utána lesz állítva, de ez csak kipróbálás után derül ki. Ha minden jó akkor kap a bölcső alja is festést, ahogy kiszerelve felülről is kapott. Lengőkarok, axial csuklók és külső összekötők újak.. Korábban cserélve volt. Üzemanyag csepp tálca is felkerült.
Szétment a rezoncső a kipufogón, cserélve.
Kicsit folyt belőle az olaj... Marklartól egy bontott beszerezve, beszerelve, friss szervó olajjal feltöltve.
Minden ugy kezdődött hogy szokasos esti apróhirdetés böngészésben voltam mikor szembe jött egy hirdetés ahol 4db gyári GTA felnit hirdettek, csak magam sem hittem milyen áron. Azonnal kontaktoltam az eladóval, még azért alkudtam is kicsit meg egyeztettem a szállítást is cimbihez.
Így lett egy szett GTA felnim. Állapotról beszéljenek a képek...
310e km után elfáradt a szervocsövem így elmentem a Hidromobilhoz és megjavították ami 9ezer volt a gyári 48e helyett, és 150 bart bír 🤣
Ma megkapta az olajcserét bátyó Liqui Moly 10w60 Racing tech ès a hozzá illő olajszűrőt.A lecserélt olajban 2081 km volt.Levegő szűrő nem lett cserélve 5081 kilométernyi friss levegőt szívott eddig.Olajcsere alkalmával figyeltünk fel rá hogy a le eresztő csavart nem lehet meghúzni rendesen valami nem okés.Szemrevételezve az olajteknőbe a menetet láttuk hogy a menetből ki van törve egy darab és csak az utolsó 3 menet ami ér valamit.A régi olaj le eresztő csavar is be volt tekerve tömítő anyaggal.Másik csavar rendelése azonnal és egy kis szerencsével sikerült megoldani , a menet minimum 2x már újra volt fúrva.Nem gondolnám hogy még egyet kibír.Ezèrt valószinű ebből olajteknő vásárlás lesz nem sokára.Jövőre tavasszal szerintem egy mindenre kiterjedő nagy szervízet kap a bátyó.Indulhat a szezon!!
Mai napon ébresztőt fújtam.Minden a legnagyobb rendben mint ha tegnap lett volna leállítva úgy indult.Hidegen indításnál érezhető hogy a bendix egy pillanatra beragad.Ezt idővel orvosolni kell.A nagy örömködésben gyorsan kapott a bátyó egy mosást és 60 kilométert sikeresen gurultunk.Ezek után letakarva vissza vonult a garázsba.
Szerettem mert csak egy gyönyörű Alfa SW, de mennie kellett, pedig nagyon praktikus és jó ez a Selespeed. 2.0 Twinspark viszlát!