Blog
Minden visszakerült a helyére, majd indítás.
Mondhatni pöcc-röf :-)
Már csak 11-et kell aludni és indulunk észak Olaszországba :-)
update 2021.06.25.
A hosszbordás feszítőjén érdekes nyomokat láttam bütykölés közben. Mintha megcsúszott volna rajta a szíj. A szíjon nem láttam semmit. A feszítő görgője szépen fut, nem hinném hogy beállt volna néha.
Az ördög viszont sose alszik, úgyhogy rendeltem egy új feszítőt és szíjat. Hogy felkerül-e a "2021 Nagy Túra" előtt azt majd a rendelkezésre álló idő és a tesztút tapasztalatai döntik el.
update 2021.06.26.
Mentünk egy majd 200 km-es karikát. Minden rendben lévőnek tűnik, olaj nem fogyott :-)




A footrest és a pedálok színe ( illetve a rajta lévő gagyi fólia, mint az összes gtanak ennek is) megkopott. Póló cartars segített. Egy srác aki szalcsiszolással is foglalkozik felújította őket. Képeken sajnos nem nagyon jön vissza, de szebb lett mint az új. A belső térben már nem sokminden maradt amit fel kéne újítani. 😎




Ebben a nagy meleg már épp itt volt az ideje. Nyomáspróba, feltöltés, ellenőrzés.
Minden rendben szépen teszi a dolgát. 6 fokot tud a rendszer, pont elég is.
Egy ideje észre vettem, hogy hidegen és melegen is ingadozik az alapjárat. Hétfőn klíma töltésnél mikor beindítottuk a kocsit egyszer csak leállt a kocsi. Megjelent a befecskendező ikon és nem lehetett beindínat. WarbiGyuri tanácsára
körbenéztem a nagynyomásúnál és kiderült hogy a szeleppe van gond. Tegnap rendeltem egy új szelepet és délután ki is cseréltem. Azt hittem könnyű dolog lesz hiszen csak két csavar tartja és a csatlakozó.
Nos itt kezdődött a sz.pó roller 😁
Az alsó csavar egy torx 30-as volt ami szépen ki is jött. A felső (még szerencse, hogy nem alul volt) pedig egy 6 lap fejű csavar amit sikerűlt úgy betekerni, hogy a szelep oldala felé állt meg a csavar éle. A kettő közt kb 0,5mm hely maradt. Semmilyen szerszámmal se fértem oda bárhigyan is igyekeztem. Így hát kellet gyártanomegy spéci szerszámot hozzá. De még így se nagyon fértem hozzá mert felül útban volt pár cső. Így sok gondolkodás meg töprengés után levettem a csöveket tartó konzolt és így már tudtam pont annyit tekerni rajta hogy ki lehessen csavarni kézzel.
Így a 30 perces munkából 3-om órás meló lett.
Most jelenleg tünetmenetes, szépen ketyeg és mint ha kicsit dinamikusabb is lenne.
1 db Bosch nyomástartó szelep






Aludtam egyet a tegnapi látványra. Újra megnéztem endoszkóppal és nekiálltam.
A vezérműtengelyt már visszaraktam úgyhogy kiszedtem és kivettem a szelep ékeit.
A meglepi ekkor jött, mert a szimering NEM VOLT A HELYÉN!
Megkerestem a régi képet, anno a helyére tetem. (3. kép bal oldal)
Cseréltem, a kiszedett darabon és a szelepvezetőn semmit sem lehetett látni.
Az endoszkóppal végignéztem a rugók közt a többit is, azok a helyükön vannak.
Vezérlés visszakerült, a balanszszíj nem mert beesteledett.



Lassan a bűvös 300K km határát súroljuk a Bellával (végül kiderült, hogy vagy 350K van a gépben) és reméltem, hogy ezt a pár ezer kilométert már szerviz nélkül tudjuk le, de sajnos ez nem az a történet.
Egyik átlagos hétköznapon leugortunk bevásárolni a közelben lévő kisváros szupermarketjébe, de sajnos a visszaút már kevésbé volt mosolygós. Egyre inkább azt éreztem, hogy a kuplung nem nyom ki teljesen és a sebességeket már-már reccsenve kell behúzni. Nagyon ment az imádkozás az utolsó kilométerekben, hogy legalább hazahozzon, de betegsége ellenére becsületesen lábon hazahozott. Amint leparkoltam, onnan se előre, se hátra egy centit sem mozdult.
Nagyon szidtam a szerelőt, aki pár hónapja cserélte mindkét munkahengerem. A kocsi nem mozdul ezért gondoltam, hogy egy levegőztetést esetleg megér. Áthívtam hát Bogyó barátom, akivel kilevegőztettük a rendszert, de akkor olyat hallottam, amit nagyon nem szerettem volna... "na ez úgy fest kuplungos lesz..." Ekkor már tudtam, hogy jöhet a száraz kenyér + víz egy teljes hónapig :D
Mivel a kocsi önerőből képtelen volt megmozdulni és a környékbeli szerelők alaposságát egy óvodás kifestőjéhez hasonlítanám, ezért csak egy valaki maradt, mégpedig Turpi. Szerelőgödör hiányában ezt a műveletet az egyik barátja végzi majd, mivel ő rendelkezik ilyennel. Nem maradt más, minthogy megkérjem az egyetlen nagyobb kocsival rendelkező barátomat Balcukát (innen is Gracie mille!! ) hogy vontasson el. Ekkor még nem tudta, hogy 50km-t kell majd megtennünk, de szerencsére mind épségben megérkeztük és átadtuk a kocsit.
A cserére szorult alkatrészek nem csak egy kuplung szettet adtak ki, hanem még egy hűtőfolyadék tartályt és egy új fékfolyadékot is. Maga a lendkerék nem volt vészes, ezért ennek a cseréje nélkülözhető volt. Mindez nagyjából 4 nap alatt megvolt.
Ez egy elég nagy nem betervezett összeg volt, ami gondolkodásra bírt, hogy valamit kellene kezdeni a Nagyvaddal. Amikor jó, akkor nagy a szerelem és a végtelenbe és tovább feeling, de ezt a soha véget nem érő kisebb-nagyobb szervizelések csapják nyakon. Lehet hogy itt az ideje, hogy elengedjem a kezét és egy kevésbé szervizigényes utódra cseréljem... ? Nehéz kérdés és talán sosem kapok rá választ, de a jövőnkre tekintve annyi biztos, hogy egy jól megfontolt döntésre lesz szükségem...



Végre elkészült a motor. Már csak egy kis takarítás kell neki és mehet a helyére. Azon gondolkodom még hogy lefestem a blokkot, olajteknőt és a hengerfejet. A szelepfedelek és a burkolatok már le vannak festve.

Első próbálkozásra nem sikerült a kocsit átíratni, mert az NKH-nál elfelejtették beírni a kiegészítő infókat, arra meg szükségem van. Újabb kört tettem az NKH-nál és ma végre sikerült! Kicsit szomorú vagyok hogy a régi rendszámot elvették, de az új kárpótol mindenért. :)
Jó sok munka és szívás után a mai napon sikerült üzembe helyezni az első V6-os autómat.


Miután a kipufogó oldallal végeztem a szívó jött. Itt nem egyszerű "belenézni" mert a szívósort kissé bonyolult leszedni. Más út kell.
Szinte adja magát hogy az injektorsort kivéve a helyén be lehetne nézni. A kiszerelés egyszerű. Csatikat le, két tartócsavart ki (le fog esni és mászhat be az ember a kocsi alá), majd kicsit feszítve kiemelhető a sor.
A lyuk kb 10 mm-es, lámpával bevilágítani felesleges, mert a csillogó aluról visszatükröződik és semmit se látni. Előszedtem a jó öreg endoszkópomat, de az nem nyert mert 11,5 mm-es a feje. Kisebb kell. Ma kaptam kölcsön.
Fényképezni nem tud, csak kijelzője van, azt viszont le lehet fényképezni.
Szóval elsőre minden rendben lévőnek tűnt, aztán a képeket nézegetve feltűnt valami és visszamentem nézelődni.
Normál esetben a 6-7 képen látható egyenletes csillogás van, de egynél valami fekete látható a felületen (8.kép) ami ráégett olajra is utalhat. A 9-es képen a motorbontáskori szívószelep képe van a ráégett olajjal.
Valami hasonló kezdhet itt is kibontakozni úgyhogy holnap ez a szimerin is kiugrik.








