Blog
Az idő megette az alábbi dolgokat :
-üzemanyag szivárgása esetén van egy terelő tálca ami már nem látta el a feladatát hogy ne a kipufogóra cseppenjen az üzemanyag ha gond van, ez kijavítva
-Bal első tárcsa védő lemeze szintúgy... Sajnos ebből nem kapni újat, de a másik háromból még igen, úgy hogy ezt is fel kellett javítani. Hátul újak vannak, a jobb első pedig még jó állapotban volt, de abból is lett új csak felesleges lett volna cserélni.
Az első futómű bölcső része lekerült. Sikerült bebökni alá a csavarhúzót, pedig már úgy voltam vele hogy több kasznis meló nem akad, de mégis. Így végezetül helyrehozva :) A külső lemez tűnt el, a mögötte lévő szerkezet amibe a futómű csatlakozik az épségben maradt.
Előtte már valaki foglalkoztak vele, mivel vastagon be volt kátrányozva. Mehet vissza a bölcső most már..
05.04.- én felkerültek újra a gyári nyárigumik de most már külön nyári felniken.Választás egy 17" Mak felni mellett lett Atms érzékelőkkel .Pontosan úgy illeszkedik mint a gyári.A téli gumikba 3140 kilométert sikerült beletekerni nem sok kopás látszik rajtuk letakarítva elrakva várják a novembert.Jelenleg Hugi 9800 kilométert tett meg.
Visszakerültek a nyárik. Alig futott az autó megint..
Vége lehetne már ennek a sz@rnak..
Hosszas lamentálás után pre facelift rács beszerezése után rendeltem egy 2016-utáni verziót a fekete metál kerettel, talán ettől lesz az összkép a fehér fényezéssel a legjobb és legfrissebb.
Mivel gyárilag csak javítókészlet volt a csomagtartóban, jobbnak láttam beszerezni egy pótkerék szettet emelővel kerékkulccsal. Bent hagyom a kompresszort is a löttyel kis bajra az is hasznos lehet.
Alfi a motortér jobb oldalábol hallható halk kerepeléssel jelezte,hogy igényli a törődést.Némi hallgatózás és nézgelődés után,a diagnózis főtengelyszílytárcsa.Kicsit durcás vagyok.A gyári ki bírt 12 évet és 240k kilómétert.Ez 3 évet és 60k kilómétert.De az élet nem áll meg.Alfinak menni kell.Kapott egy újat Erhardtol.
299000 km
Eseménytelen téli szezon volt, legalábbis ami az autózást illeti. Ahogy az előző bejegyzésben írtam, kipróbálom a Michelin Pilot Sport 4-et. Természetesen ezt se kapkodtam el. Ma sikerült átvenni és felrakatni őket. Szar kuplunggal nem volt mókás elautózni érte. A következő út Várpalotára vezet, addig nem gyilkolom tovább.
115 ropi volt a gumi, a többi a szerelés és a téli garnitúra tárolása.
kilométeróra állása: 214 768
Az antennám miatt a rádó Fm része, nem hajlandó működni, csak sisterek, ugyh az antenna talpat cseréltem.
itt valaki azt állítja, hogyha kiveszi a hátsó "csillárt", akkor kilehet szerelni az antennát. Hát nem....
Van olyan aki azt állítja, hogy csak a C oszlopról veszi le a 2 oldalsó burkolatot és ugy letudja szerelni az antennát, Ez is kétséges mert a tetőkárpit megrogyhat a B oszlopnál..
Na most ilyen félelmekkel nekiindulva, és leszedtem a B-oszlop takaróját is ( itt 4 patent sikeresen eltört, de lehet pótolni! 86ft darabja, 4 re lesz szükség. Ez a B oszlop takaró, felső részének, oldalanként 2-2 alsó patentja, ami szétszereléskor, el fog törni. nemtud kibujni. ( https://www.delman.hu/Fiat-PATENT-71748293-9844913)
Kapaszkodokat is leszereltem,
Coszlop takarót is, és így már hozzáférek kényelmesen az antenna talphoz, és nem törik meg a tetőkárpit.
A váltógomb cseréhez pedig, mivel 2 részből áll, a felsőt egy csavarhuzval "letörtem", mivel a 3 köre ugyis beleog szakadni az alsó részbe, ezért írom így, az alsó része peig egy önzárós anyával van rögzitve. Célszerű az anyát, nem teljesen levenni, az utolso 2 körön hagyd rajta! majd rántsd meg a váltó gombot felfelé, és mivel okos voltál és az anyát rajtahagytad, nem vered homlokon magad a váltógombbal :D
ezután az anyát leveszed, és mehet fel az uj :D nem ördöglakat :D
Noha gyárilag is szép felnive volt rendelve az én konkrét autom, szerettem volna rá egy gyári 18-as 8C classico garniturát.
Elég ritka holmi ha eladót keres az ember, amikor nem keres akkor mindig akad elvétve 1-1 szett. Hát én ráakadtam egy képen szépnek tűnő felni szettere. Frissen felujitve, fényezve, padka mentes, az elküldött képek alapján szépnek mondhaó állapotban. Közeli képeket nem kaptam, és nem is kértem róla mert nem gondoltam hogy ilyenbe belefuthatok.
Érdekesen lett felujitva a felni, annyi biztos...
Elállhattam volna a vásárlástól, de láttam benne fantáziát, hogy akkor olcson elhozom, és foglalkozom vele. Alku után sikerült megvásárolni a szememnek a színén kívül annyira nem tetsző felni szettet.
Elvittem egy barátomhoz, aki lefujta nekem homokkal az egészet hogy a 0ról vagy -1 ről indulhassak a dologgal. aztán megkezdődött a "szobrászat".
ujra kellett "faragni" a felni alakját, elég sok helyen volt bele hibázva, élesre csiszolva, vagy éppen árok csiszolva a peremébe, a patkó alakba belenyúlva valami.... csizológéppel (mármint az íves, oldalsó részbe), a teteje szintén megvolt huzva valami csiszológéppel, és így eltűnt a patkó széléről a szépségét adó enyhe "letörés". Éles volt ott mint egy komolyabb penge. És még sorolhatnám.
De beszéljenek a képek. Rengeteg munkaórám van a 4 felnibe, de ugyérzem megérte a fáradozást. Eleinte ugygondoltam hogy egy kis gittel fogom tudni csak helyrehozni a hiányzó részeit a felninek, de a végén sikerült kicsiszolni annyira, hogy nemvolt szükség rá. ( ezt csak azért irom, mert pár fotón látható, hogy odahuztam 1-1 helyre sárgával egy kis javitást)
Színét tekintve, szerettem volna ha a gyárihoz hasonló színt kap a 4 felni, így egyedileg probáltunk meg kikeverni valami aranyosan csillogo, grafitos, szürkés színt, ami nagyjából sikerült is szerintem.
Elég jól áll a verdán :D