Blog

>> EgyébPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulia 2.0 Super // 2021-06-18

- tankolások száma: 116 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 65.603 km
- életkor: 675 nap
- össz. menetidő: 960,61 óra (40,03 nap!)
- átlagsebesség: 68 km/ó
- tankolt üzemanyag: 4.937,58 liter, ebből 55,69 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,44 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 29,88 Ft/km
- átlagos napi futás: 97,19 km/nap
- mozgásban töltött idő: 5,93 %

 

A két túra alatt újra fogyott az olaj, kb 800 km 3 dl.
????
Nem hinném hogy a motorral lenne gond, sokkal inkább a szelepszár szimmeringekre gyanakszom.
A múltkor is kettő nem volt a helyén és ott bejutott az olaj a motorba. Egy szívó és egy kipufogó.
A gondolatot tett követte, lebontottam a vezérlést és kiszedtem a vezérműtengelyeket.
A korábbi rugószerelő szerszámomat kicsit átalakítottam, így a beépített hengerfejen is működik.
Hogy ne essen bele a szelep, dugattyút felső holtpontra állítottam és a főtengelyt elfordulás ellen rögzítettem.
A nagyobbik gyertya helyére betekertem a kompressziómérő gumicsövét, ezen keresztül levegővel megfújtam a hengert, ami zárva tartotta a szelepet. Az éket némi birkózás után ki tudtam venni és vissza is tudtam tenni.
A fél kedd estét az egyik leesett ék keresésével töltöttem, nem is lett meg. A bontott motorból pótoltam.
Szóval két nap alatt végeztem a jobb szélső kipufogó szeleppel. Jó volt...
Szerdán taktikát váltottam, lebontottam a kipufogó sort és belenéztem. Balról a negyedik szelep volt olajos. A helyén volt de a felső rugó nem volt rajta. A beszerelés képei alapján anno a helyén volt.
Holnap folytatás a szívósorral...

 

Beszereztem a megfelelő papírokat amivel át lehet menni a sógorékhoz, így elindultunk. Hartbergtől nyugatra volt még két magassági pont ami valami miatt eddig kimaradt, így azokat vettük célba.
370 km-es lett a kör. Sok szép dolgot láttunk, örülünk a nyitásnak :-)

 
>> Autóápoláspmolnar // Alfa 156 SW 2.4 JTD 10V // 2021-08-23

A vezető oldalon szokásos kifoszlása az ülés szélén.Javítottam és kapott egy tisztítást is az egész ülés és a belsőtér is.

 
>> SzervizGT Ɨ|ѯ // Alfa GT 3.2 V6 Distinctive FL // 2021-06-17

Az 1-2-3-as trafókat kicserélte ma Zoli biztos ami biztos, Bremi szett került be / Bosch szalagon készült / tanktartó pántokat is egyúttal amit előtte galvanizáltattam a Galván 92 Bt-vel / Attala /.
Rendben a vas odafelé kifogtam Európa legnagyobb araszolós dugóját...hazafelé a szokásos paripavágta megvolt:-)

 
>> SzervizÁkos91 // Alfa Giulia 2.2 D Super // 2021-06-17

Mai napon olajcsere, levegő és pollenszűrő csere.
A szervízes srác szavaival élve "csak rontani tudnánk az autón" :)
KM: 75.864

 
>> Eseménygyml // Alfa 156 SportWagon // 2021-06-17

Az Allianznál sikerült éves biztosítást kötnöm a Netrisken keresztül.

 
>> Szervizsparco // Alfa Giulietta 2.0 JTDM // 2021-06-17

Amik cserélve lettek:

-kuplung szett, kettőstömegű
-szívósor
-Eibach ültetőrugók
-gyári szűrők, Selénia olaj 5w30
-gyári vezérlés szett, vízpumpával
-váltóolaj
-főtengely szimering
-új antenna szár
-hátsó fékbetét+ tárcsák

Km: 188.000

 
>> Szervizfoxx // Alfa 146 1.7 16V boxer // 2021-06-16

Vírus miatt kicsit többet lett használva a jármű, meg kevesebb lehetőség volt vele foglalkozni...

Augusztus:

Fűtéscsap csere. Szétborítottam a belsejét, mert mit is lehet csinálni aug 20 környékén egy egész hétig. Kicserélve a fűtéscsap, mert csak az folyt. A radiátor cseréléséhez szerintem az egész kormányoszlopot ki kell venni vagy nem tudom....

Szeptember:
Külső kormányösszekötő csere, lógott.

Október:
Egy ideje hallom hogy erősödik a hangja, meg tavaly télen levált a gyári hővédő lemez a hátsó dobról. Gondoltam hogy majd ha kilyukad a dob, akkor megrendelem hozzá az újat oszt jó van. Hát, nem ez történt. Reggel kocsival mentem melóba, az M0-n egyszer csak hangos lett, nem is értettem mi van, de gázadásra reagál :D.
Szóval letört a hátsó dob előtt, a dísz króm kipufogó vég és a gumi rögzítő megfogta, nem esett le, munkahelyen leakasztottam a dobot, majd este hazabubogtam vele. Mondjuk nem mondom hogy nem élveztem. Rendeltem egy rendszert Torjay Lacitól és felrakattam, mert most nem volt rá lehetőségem ezzel foglalkozni fent Pesten.

2021 június
Szereztem ködlámpát és első fényszórót bontott 146-ról. Műszaki ősszel, ki kell cserélnem a repedt ködlámpát.
Az első foncsor szerintem tönkrement a fényszóróban, mert semmi fénye sincs éjszaka. Szereztem csere HELLA fényszórót, hogy míg megfoncsoroztatom addig legyen valami benne.
A nyáron el kell vinnem még első kerékcsapágy cserére, mert présem az nincs. illetve megint át kell nézetni a futóművet mert megint kezd pusztulni sajnos...

 
>> Eseményliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2021-06-16

A peremfeltételek lekorlátozták a túra hosszát. Délre haza kellett érnem, így ugrott a tervezgetett mecseki kanyar.Alfista78rg barátomat rá tudtam venni egy korai indulásra és egy jelentősebb távot meg tudtunk tenni.Kmét-Izsák-Kiskőrös-Solt-Földvár-Cece-Németkér-Paks-Kölesd-Gyönk-Szakály-Regöly-Cece-Paks-Földvár-Solt-Kiskőrös-Izsák-Kmét.Kölesdig kitűnő az út, Kölesd-Gyönk közepes, mert hullámos, van pár éles ketteses kanyar, ott javított az út, lehet kövér gázt adni. A regölyi átkötőn durva az aszfalt, de igen jól lehet haladni ott is. Cece-Földvár szakaszt kihagytuk, őrült forgalom volt a Balaton felé.Ez egy válogatott útvonal félnapos gurulásra nem okoz csalódást. Így szerencsére nem kell BAZ-megyéig elmenni.  A Kmét-Izsák-Kiskőrös-Solt-Cece-Németkér-Paks-Kölesd oda-vissza teljesen hibátlan lenne, csak Solt-Akasztó között van egy 5km, ahol kímélni kell a futóművet.
Már majdnem elfeledtem milyen klassz kis járgány ez a 156V62.5. Április 12-e óta ugyan párszor elővettem és munkába mentem vele, meg suliba vittem a srácokat (7km), de ez az autó egyáltalán nem erre való.
A nagy sietségben fénykép nem készült.