Blog
Sikerült Pfizer oltást kapni amit az olaszok elismernek, úgyhogy készülünk a nyárra.
A terv egy észak olasz túra a hegyekben. 11 nap, 3400 km...
Azt szeretném elmesélni hogy hogyan történik a tervezés.
Első lépés a program kitalálása, hová megyünk és hány napra. Az idén három szállással, három várossal terveztem: Aosta, Livigno, Malcesine. (Ez eddig több heti álmodozás, térképnézegetés, hágólista böngészés, látnivaló keresés.)
Második lépés a program kitalálása, illetve az egyes helyszínek pontos helyének (koordinátáinak) meghatározása. (Szintén sok heti mérlegelés eredménye, mert elsőre túl sok mindent akar az ember. Egyszerűen nem fér bele a napba, túl sok látnivaló vagy csak az utcakép alapján járhatatlan az út arrafelé.) A google térkép sokat segít, mert az adott pontra jobb gombbal kattintva kiírja a koordinátát. Az egészet egy Excel táblába lehet tenni. Az Excel azért is jó mert az adott ponthoz a táblázatban be lehet linkelni az információkat.
Még egy tipp: ha az ember letölti a mobiljára a "Fuel Flash" alkalmazást akkor élő adatokat lát az üzemanyag árakról. A menetvonalat ismerve lehet tudni hogy hol kell tankolni, a program segít a környéken olcsó kutat keresni. Nagy valószínűséggel ami most olcsóbb az a nyáron is az lesz, innentől a kút is betervezhetős a menetvonalba, Excelbe.
A fenti infók alapján már tervezhető a menetvonal, a távolságok és a menetidő - 1.kép
Jelenleg a 14. változatnál tart a táblázatom.
A google sokat segít, egy tavaly előtti menetvonal térképe
Az így létrehozott térkép a google-ba bejelentkezve közvetlenül elküldhető (2.kép) a bejelentkezésnek megfelelő google szközre (telefon, tablet) csak oda is ezzel a felhasználóval kell bejelentkezni.
Az eszközön a kapott linket megnyitva lehetőség van a menetvonalhoz tartozó térkép letöltésére. Célszerű megejteni, mert így menet közben nincs nagy adatforgalom.
Tavaly a túrán így jártam el de a tapasztalatok nem voltak túl rózsásak. Sőt a korábbi tesztút se mutatott jobb eredményt :-)
A legnagyobb gondom, hogy minden indításkor újra tervezi az útvonalat, így sose lehetsz biztos abban hogy tényleg arra mész, mint ahogy tervezted. Hogy miért tér el a tegnapitól nem nagyon lehet tudni. Főleg ha nincs netkapcsolat...
Ja, és max 10 pontot tud tervezni, így a Garda tó melletti hágóvadászat csak két térképre fér fel...
Szóval az idén nem ez lesz a járható út...
Múltkoriban ugye felmerült, hogy a fekete oszlop takaró kárpitok miatt (meg amúgy is) menőbb lenne a fekete tetőkárpit. Nos, sikerült mindent beszereznem, (a donor kárpitot Juhász Csaiból vettem, a logisztikában pedig ismét Gágyor Szilárd nyújtott óriás segítséget, ezúton is nagyon köszönök mindent a fiúknak!), szóval neki is álltam a projektnek, ami sikerrel zárult :) Nem mondom, hogy hibátlan lett, de az autóba berakva úgy gondolom meg fogja állni a helyét, hétvégén elvileg be is kerül, izgatottan várom mit fog mutatni. Természetesen a napellenzőket, kapaszkodót is lefestettem feketére. Eredeti alkatrészt nem bántottam, mindenhez donor alkatrészt vásároltam :)
Donor tetőkárpit + napellenzők + kapaszkodók: 11.000 Ft
Fekete festék: 2.300 Ft
Új tetőkárpit anyag + kontaktragasztó spray: 9.000 Ft
Igaz csak 5000km mentem el a mostani olajjal ,de úgy alakult inkább le cserélem Liqui Moly 5w-40-re kipróbálom most ezt.
Közben nézegettem az üzemanyag rendszert , valamiért üzemanyg nyomást se tudtam el érni amennyit akarok, és más gondok is voltak, Szilágyi Attinak volt kis kerék faragva pumpára , hála isten oda adta így sok dolgom nem volt , fel raktam és kerestem rá egy megfelelő szíjjat , működik is a dolog , üzemanyg nyomás jobban alakul gyorsabban épül, még raktam be egy új ducati corse Ac pumpát, holnap érkeznek elméltben a csúcsok ,remélem most már valóban jók lesznek.
Km:206.950
Ěéééés üdvözlök mindenkit újra a - Hogyan cseréljük ki a kuplung munkahengereinket - rovatunkban. Újra kényszerpihenőre lett utalva a nagyvad, immár a harmadik alkalom, de ezútal már biztosra megyek az alkatrészt illetően és egyenesen Turpitól kértem tanácsot a márkát illetően. Meg is rendeltem a Sachs felső-alsó munkahengert, majd a legközelebbi szerelőhöz kellett szegényt elvontatni, mert saját lábon már sajnos nem volt képes odadöcögni.
Már a megérkezéskor volt egy fura érzés bennem, hogy megint valamit kiművel a szerelő a kocsival, mint múltkor, de próbáltam bízni abban, hogy csupán csak "rossz napja volt". Amint megbeszéltük mit kell kicserélni és hogy minden alkatrész a csomagtartóban van, átadtam neki a kulcsokat, amit kétbalkezessége miatt elejtett, majd reflexből még bele is rúgott finoman a latyakos sárba - nem értem mit képzelt, hogy a foci VB-n van ?. Na mondom megjöttünk, mit sem sejtve a továbbiakról.
Kerek egy hét múlva csörög a telefon, hogy lehet érte menni. Azonnal pattantam is a kocsiba, majd a kedvesem elfuvarozott a műhelyig. A kocsi kint várt a műhely előtt, 10 centis hóréteg burkolta. A szerelő csak kifutott átadta a kulcsokat, majd annyit közölt, hogy kész és a munkadíjat kérte. mivel havazott és ki kellett szabadítani a kocsit a hóréteg alól, ezért mindannyian siettünk. Annyit még várt, hogy beindítsam a kocsit és próbáljam ki a pedált. Közöltem vele, hogy jó lesz és ezzel beraktam a fűtést olvasztásra, majd igyekeztem letakarítani a kocsit mihamarabb.
mikor már indultunk volna megpillantottam a műszerfalon az airbag világít, majd mikor 15perc állás után még minidig nem fűtött a kocsi, kezdtem aggódni. Teljesen bepárásodott ablakkal vezettem haza. Kézzel törölgetve csináltam magamnak egy kis rést, amin kiláttam majd óvatosan hazavezettem, szerencsére csak egy faluval odébb voltunk.
Később kiderült, hogy egy kuplung munkahenger cseréje mellé kaptam egy airbag hibát és egy használhatatlan fűtést. Innen is köszönöm szépen a plusz törődést a szerelő úrnak! Csodálatos ez így télen...
Tanulság - ehhez a szerelőhöz még fűnyírót sem szabad vinni, nemhogy olasz kocsit.
Megpróbálok magam a fűtésre nézni, hátha tudok kezdeni vele valamit.
Végre valahára találtam faborítást a középkonzolra. Sajnos nem járt hozzá a króm díszléc, de majdnem az összes füle megvolt. Mondanám. hogy a beszerelése pofon egyszerű volt, de sajnos nem. Magában a majdnem 20 éves műanyag beszerelése egy misét megért, hogy törés mentesen kerüljön a helyére. Szerencsére ez így is lett, csak azzal a fránya szivargyújtóval kellett annyit szenvedni, hogy kijöjjön, ill. bekerüljön az új elembe, hogy mind a 12 apostol és az összes szent vagy egy hétig csuklott.
Végre a váltószoknya körüli króm keret is megjelent a beltérben, így most már majdnem fullos a fa "packet". Néhány gombot még kell helyettesíteni ill. pótolni, hogy teljes legyen az összkép.
Amint eljönnek a szebb idők, nekivágok a beltér felfrissítésének.
Engedély megvan, már csak le kell majd gyártatni🙏
Április 29-én vásároltam az új Alfát, kereskedésből. Drágábban nézegettünk autót, de inkább 147-es lett a nyertes, azzal a tervvel, hogy a megmaradt pénzből rendberakjuk.
A kiindulás:
2008-as fekete 5 ajtós 147, xenon, tempomat, hatos váltó, kétzónás digit klíma, ülésfűtés. Esztétikai hibák akadnak kívül, de ezek másodlagosak jelenleg. Előbb műszakilag legyen rendben.
Fütyült a turbo. A motortérbe nézve láttam, hogy a szűrőháztól a turbora menő cső mindkét vége duct tape-pel van körberagasztva. Leszedve kiderült, hogy a fele kerületén ki van hasadva. Csere új csőre, 12000.-
A fütyülés nem múlt el, plusz a turbo hordta az olajat. Vettem egy jó állapotú bontott turbo-t kipufogócsonkkal. Ez volt 28000.-, plusz a cserélendő tömítések 6000.-
Bónusz, hogy kiderült, húzva van a kocsi, elvileg olyan 180LE környékére.
A tempomatkart valaki már letörte és visszaragasztotta, ezt végül sikeresen levertem térddel. Csere bontottra, 5000.-
100 felett gyorsításnál rázott az autó eleje (ismerős volt a 156-omból), féltengelyek kottyannak. Csere mindkét oldal. Féltengelyek 67000,- 2 liter váltóolaj 8000.
Vétel után hazaérve végigcsiszoltam az alját a garázslejárón. Kiderült, hogy Eibach ültetőrugók vannak beszerelve. Körbe gólyalábak cserélve bontott jó állapotú gyárira. 20000.- Mivel minden stabpálca gömbfej belső nyílása szét volt menve, így flex segítségével jöttek csak ki, azok is csere. 15000.- Plusz a 156-os tapasztalatok miatt előre megvettem egy pár segédvillát az első gólyalábakhoz. 3000.-
Anyós oldali kilincs talpa el volt törve. Csere újra. 2000.-
Valami kínai 2din multimédia fejegység volt benne, amikor megvettem. Elég vacak volt az érintőkijelzője és a hangzása sem tetszett csere egy JVC KW-M25BT-re. De mivel ez nem tud multikormányt tanulni, így kellett egy CAN BUS adapter is. Fejegység 61.000,-, adapter 15000.-
Mivel az előző tulaj volt olyan kedves és bent hagyta az erősítőt, minden kábelezéssel, így kapott egy Alpine mélyládát. 30000.- Aztán rendberaktam a fejegység mögötti kábel-káoszt.
Nem vagyok oda a tolatókamerákért, így kapott egy tolatóradart. 7000.-
Vezérléscsere, Ina szett vízpumpával 35000.-
Olajcsere, Motul X-Cess 5w40 olajjal, szűrőkkel. 21000.-
Üzemanyagszűrő csere, Mahle 8000.-
Géptető teleszkópok fáradtak voltak, csere. 2000.-
Lejár a kuplung pedál gumija, így rendeltem gumit arra és a fékpedálra is. 3600.-
Ablaktörlő lapátok cseréve Bosch-ra, 10000.-
És, ami nem számszerűsíthető, vétel óta minden nap, amikor nem dolgozom, az autón dolgoztam.
Sajnos a múltkori vezérműtengely jeladó cseréje nem oldotta meg a problémát. A hibajelenség ugyanaz. Amikor felmelegedett a motor leállt. És nem is indult el, csak ha visszahűlt. Kiolvastuk belőle a hibakódot és most a főtengely jeladóra panaszkodott. Ma ki lett cserélve. Szerencsére nem volt nagyon eldugott helyen. Pisti barátom 30perc alatt kicserélte. :-)
Remélem most már nyugodt lehetek.