Blog
Az iskola szezon hagy nyomokat, és sosincs idő rendesen kitakarítani. Chili sorsa hasonló lesz, mint a Zöld TD-é volt. Szerviz, leállás, nagytakarítás csak téli és nyári szünetben. Ilyenkor egy parókányi hajszáltól szabadul meg a beltér, hiába, lányok használják nap mint nap.
Teljes mosást, nagyon alapos kárpittisztítós, fertőtlenítős beltér takarítást kapott, aztán a szokásos Auto Glymes bőrápolást is elvégeztem rajta. Jól néz ki még mindig!
u.i. a fotókat a fórummotor borzasztóan lebutítja, az eredeti fotókhoz semmi köze




Sikerült a téli kerékhez is egy 5. ket találnom. Így már ebből is öt egyforma van. A felni új, másik kocsiba is pótkerék volt, csak nyári gumival. Vettem rá egy új téli gumit, mivel használtnak nem vagyok híve.



Neten láttam hogy létezik ezekből előrehúzható is. Mint kiderült ezek 2008 előttiekbe volt, utána nem tudok róla. Találtam egy bontottat, amit újra kelett börözni. Szétszedés nem bonyolult. Fedelet fel kell hajtani (kép1). Ott található két torz csavart kitekerni, majd felfele kihúzni az egészet. Vigyázzatok, oldalán van két rúgós patent, nehogy kiessen (kép5). Után szét kell nyitni a könyöklőt. 4 szegecset lefúrni, majd a nagy müanyag pattentet elforgatni 90 fokkal. Utána lejön a felső rész. Patentel figyelni kell, mivel a bevágás nem logikusan van rajta a fl. előttin. Szöget zár be, nem teljesen 90 fokban ahogy a logika diktálná (kép4). Érdekes módon a fl. en már úgy volt. Az alsó részük egyforma, csak a fedél más rajta. Ha előrehúzod, pohártartót kitakarja valamennyire (kép6).








Ma kapott az autó friss olajat és levegőszűrőt.
A munkát a Csörgö szervíz végezte. Köszi :-)
km:302700
37.635 km-nél cserélték az első és a hátsó fékbetéteket. Még lett volna bennük 5000 körül, de egy Transalpina túrára készültünk épp, így nem akartam úgy járni, hogy pont ott kopjanak vasig.. Úgyhogy előrehoztam kicsit a cserét. Nem bántam meg, de a túráról majd a következő blogpostban mesélek :)
60 ezres olajcsere/gyertyacsere a 5 Star Crew hétvége előtt.
Szíjat ellenőrizték, nem kell még cserélni.
Aztán jól meghajtottuk a Giuliákat a Káli-medencében és a Bakonyban :)

Az egyik késő esti bevásárlás bepakolása közben lettem figyelmes arra, hogy a csomagtér ben sötétebb van, mint a vakond belső zsebében. Mivel minden más funkció hibátlanul tette a dolgát, ezért fejben letudtam annyival, hogy égőcsere szükséges. Amint egyre kevesebbet használtam a kocsit esténként, egyre kevésbé éreztem az igényét, hogy ezt a hibát elhárítsam. Mígnem egy napon csúnyán visszaköszönt és a csomagtér nyitásával is gondjaim akadtak, majd a hátsó menetfény is végleg eltűnt.
Egyből tudtam, hogy a csomagtér átvezető kábele lesz a ludas. Egyszer már kezelésbe vettem, de akkor csak egy részét cseréltük ki, most viszont egészen a kalaptartótól a tolatólámpákig tartó rész került cserére. Kicsit időigényesebb és pepecselősebb munka volt, mint az első alkalommal, de megérte, mert ez biztosan szolgál még pár évet.




Ma nekiálltam a felkészítésnek:
- olajszint - maxon
- fékfolyadékszint - rendben
- hidraulikafolyadék - rendben
- hűtővízszint - rendben
- ablakmosó - félig, rendben
- szerszámok - bekészítve
- segélycsomag - rendben
- izzókészlet - rendben
- sárga mellények - rendben
- tűzoltó készülék (olaszban kötelező) - rendben
- KKL olvasó + 3PIN átalakító - bekészítve
- defektjavító + kompresszor - bekészítve
- váltógomb - megszorítva a csavar
- bőrtisztítás és ápolás - megcsinálva
- műanyagápolás - nanocuccal elvégezve
- utastérből a felgyülemlett cuccok kipakolása - rendben
Megjött az új hosszbordás és feszítő (mindkettő Dyco) - a csapágy pont olyan mint az enyémen, egyenlőre nem lesz berakva.
update 2021.06.30.
- porszívózás - rendben
- DRL magasságállítás (az egyik lefelé világított) - rendben
- navigációk (éles és tartalék) feltöltése a POI-kkal és az útvonalakkal - rendben
- osztrák autópálya matrica - felragasztva