Blog

Úgy nézett ki hogy ma enged egy kicsit az eső, lehetőség lenne gurulni egyet. Régóta szemeztem Esztergommal és délutánig nem mondtak arra esőt, így terveztem egy AlfaCity nosztalgiakört:
- Pancho Aréna,
- egy lakóház mellette,
- Zsámbéki Romtemplom,
- Üvegtigris,
- Esztergom - Bazilika,
- Komárom erőd.
380 km, bő 6 óra.
8-kor terveztem az indulást. Ki is jártam a kapu elé az udvarról és ekkor jött PHuBi a meglepetéssel...

Szóval a jobb oldali ajtót alig tudtam kinyitni, becsukni meg sehogy mert az üveg felső széle beleakadt a tető szélébe. Az ablakot nem húzta le amikor kinyitottam az ajtót. Az ablakemelővel működik az ablak.
Így nem lehet elindulni, szétkaptam az ajtót.
Miután mindent szétszedtem és megmozgattam egyértelmű volt hogy a rendszer nem veszi észre hogy kinyitottam az ajtót. Mintha a zárban nem kapcsolna a kapcsoló. Csati szét, rámértem és működik! Visszadugtam, nem. Újra mérve megint jó, összedug és innentől már helyreállt a rend.
Már csak mindent be kell állítani, mert elég sok dolgot eltekergettem.
Az ablakot sikerült beállítani, jobban a helyén van mint eredetileg volt.
A gond csak az hogy eltelt bő két óra és már csak az esőre érnénk a tervezett helyre.

Szóval egy kirándulás lett belőle Balatonfüredre és Tihanyba.
Füred előtt kinyitottuk a tetőt erre rögtön esni kezdett. Ebéd alatt még jobban rázendített, innentől esőben jöttünk haza.

Tegnap az út előtt tesztként beszereltem az iGO-navit és ma rájöttem hogy kár volt az online navival bohóckodni. A "2021 Nagy Túra" is vele lesz lebonyolítva.

 
>> Tuning és extraV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2021-05-24

Fa mintás lett korábban a műszerfal középső eleme, de a napsütés hatására a két szellőző közötti ív negatív része kiegyenesedett. Ma leszedtem a fóliát és megtakarítottam a ragasztótól amit a fólia hagyott maga után. Nekem így is nyerő :))

 
>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2021-05-24

Az előző posztban említett kuplung gondot a főhenger okozta. Ez rögtön kiderült, amint Csöri belenézett mindent látó szemével.

Az első tünet az volt, hogy a kuplungpedál rugójának a felét a szőnyegen találtam meg. Gyors internettúrás után arra jutottam, hogy ennek még nem kellene különösebb problémát okoznia, nekem viszont nagyon is akadt problémám. Hiába tapostam padlóig (és tovább) a pedált, nem emelt ki rendesen. Akadós és recsegős váltások kísérték a legutóbbi kilométereket.

A lényeg lényege lényegében, hogy akadt új főhenger és némi akarással a rugó is működőképessé változott. Megint lehet szépen váltani.

Várpalotáról hazafelé még egy ős Giulia és egy Spider is szembe jött, szóval teljesen megérte a kiruccanás. :)

kilométeróra állása: 214 930

 
>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2021-05-24

Olaj + szűrő + levegőszűrő + pollenszűrő cserélve.

Km 283.245

>> Szervizfrusciante // Alfa 147 Gta Q2 // 2021-05-24

117.000km idei olaj+szűrő csere.(selenia10w60+gyári szűrő)
Szervó olaj csere szintén selenia.

Egy szívó tengely egyik bütyke minimálisan megkopott. Igazából semmilyen jele vagy tünete nem volt, de mivel volt itthon egy szett tartalék GTA bütykös készlet így cseréltük illetve a két kipuf tengelyt is igaz azoknak nem volt baja.

Összes tömítés újra csere mind Victor reinz.

Olajhőfok jeladó időnként szórakozott. Mint utóbb kiderült ez is annak a "szerviznek" köszönhető amikor legutóbb ki volt véve a motor, ugyanis osszerakáskor ügyesen becsiptek a féltengely csapágyához. Mikor elhoztam a kocsit onnan már akkor jeleztem nekik H baszakszik a jeladó de nem nagyon foglalkoztak vele... Csöri hála égnek ezt is megtalálta. Volt egy ilyen megérzésem de otthon nem bontottam le annyira a gépet hogy lássam a vezetékét.

Első stabilizátor rúd csere gyári új került be. Szemre a réginek se volt semmi baja.

Megvolt a szokásos éves belső csukló porvedo csere.

Illetve kibanyaszta Csöri azt az ismeretlen dbot amit az olajbetolo nyíláson beejtettek abban a bizonyos szervizben... Tényleg no comment...

Hála égnek Csöri odatette magát. Szerdán még meglátogatjuk és utána remélem legalább az idei szezon alatt nem viszem szerelőhöz többet.

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.9 JTD // 2021-05-24

Múltkori után be lett állítva a kerék összetartás és ki is lett légtelenítve a kormánymű.
Kipufogó új tömítés.
Felület kezelés a sebességváltó területén, bölcső és akkumulátor tálca.
Szívó oldali turbóra csatlakozó cső repedés végett cserélve. A bontott de jó állapotú csőre új dugózás került. Egy cső darab, vége lezárva és felül megperemezve. Képen az alsó az új ;-)
Klíma cső is cserélve mert ez már maszekolva volt. Mikor megvettük még úgy ahogy hideget fújt a klíma, de az utóbbi időben már nem is kapcsolt be.
Motortér összerakva.

 
>> Tuning és extrapdenes // Alfa Spider / GTV 2.0 TS "Cup" // 2021-05-23

Bekerült az "új" tetőkárpit, és a vadi új fekete hamutartó is, amiben immáron világítás is van :)
Nem bántam meg a tetőkárpit cserét, sokkal jobban tetszik így a beltér.

 
>> Tuning és extraKristyon // Alfa Giulietta 2.0 JTDm Sportiva TCT // 2021-05-23

Vettem a nyári és a téli kerekekre is új fajta felniközepet, illetve a kormányra is új logót. A nyári kerekek meg is kapták...

 

Jobb első kerékagycsapágy csere.

 

Tegnapelőtt vettem észre, hogy Chili jobboldali hátsó lámpája nem világít. A csomagtartón lévő rész. Pár hete mondjuk már szólt, hogy nézzük már meg a tolatólámpát, valami van vele, de mivel tükröződve láttam, hogy van fehér fény, nem érdekelt :-)
Persze hogy tudtam, hogy mi a helyzet. Típushiba.. vagy mondjuk korszaktünetnek. A kábel átvezetésben a vezetékek eltörtek.
A jobboldali átvezetőt húztam ki, nyilván. Három szakadt vezetéket találtam, köztük egy vastag test kábelt. Abban biztos voltam, hogy nem toldozok-foldozok, hanem kicserélem az összes vezetéket az adott oldalon.

A jobboldallal volt annyi mázlim, hogy az átvezetőben 7 vezeték plusz a 2.5mm2-es testkábel fut. A testkábelhez gumikábelből bontottam megfelelő vastagságú hajlékony vezetékdarabot, a többi hét eret pedig ipari megoldással javítottam. Konkrétan a teljes átvezetőbe egy Igus Chainflex ipari héteres kábeldarab került. Üvegszál erősítéssel, mindennel, százezres nagyságrendű hajlításra méretezve. Ha már épp volt kéznél..

A javítás rutin forrasztás munka, azért eltartott egy darabig, hogy normális minőségű legyen. A testkábellel gyűlt meg a bajom leginkább, pláne, hogy kifogyott a folyasztószerem. Úgyhogy keresnem kellett jó gyantás forrasztóónt, és azzal gyógyítgattam jó sokáig, amíg normálisan be nem futotta a felszínét. A szél is jól fújt, halkan köszönetet rebegtem a jó édes... na mindegy, feltekertem 350 fokig a forrasztó állomást, aztán adjad neki. Végül szépen összeállt.

Szálanként teszteltem, összeraktam, gyújtás rá, minden szuper. Megjavult minden, a tolatólámpa is. A túloldalt most békén hagyom, mert kigugliztam, ott 12 ér fut. Oda más megoldást kell majd kitalálnom, hogy elférjen az átvezető gumiban.