Blog

>> Eseménygyml // Alfa 156 SportWagon // 2021-06-16

Ma megvolt az eredetvizsga is. Itt nem volt semmi meglepetés. A Pulai Service Centrum-nál csináltattam.

 
>> SzervizAtesz159 // Alfa 159 SW 2.0 Jtdm // 2021-06-15

A futóműkopogásos történet végére érve részt vettünk egy futóműbeállításon.
Budaörs,Oláh Attila műhelye
197707 Km

 
>> Eseménygyml // Alfa 156 SportWagon // 2021-06-15

Ma végre eljött a napja a műszakinak. 1,5 hónappal ezelőtt kaptam a mai időpontot. Izgultam hogy nehogy megbukjon mert nagyon nem akartam megint ennyit várni.
A károsanyagkibocsátást nehezen tudták jó értekre lemérni ezért azt javasolták hogy cseréljek majd lambdaszondát mert biztosan be van már lassulva. Hibakódot nem okoz, csak már nem az igazi. Egyébként enélkül is kicseréltem volna, mert ennek a tipusu szondának kb 160 ezer km az élettartama és ezt el is értük. Nem szeretném ha ez venne el egy-két lovat a ménesből.
168050 km-ről indul a móka és a magyarországi pályafutás 😁

 
>> Tuning és extragyml // Alfa 156 SportWagon // 2021-06-15

Vettem az obiban elsősegély csomagot, elakadásjelző háromszöget, mellényt és egy izzókészletet. Így ebbe már műszakin se lehet belekötni.

 
>> SzervizKikkó // Alfa 159 2.2 JTS // 2020-06-19

Alfám a check engine lámpa felvillantásával jelezte törődés igényét. Semmi előjele nem volt, hogy ilyen költséges szerviz lesz.... Alex sem vállal többé kuplung cserét 159-esen.
Legalább a kuplung olyan lett, mintha az autó új lenne.

- Kettőstömegű lendkerék (Luk): 262 000 Ft
- kuplung szett (Sachs) : 148 600 Ft
- kinyomócsapány: 52 800 Ft
- Váltóolaj (3l): 18 000 Ft
- Főtengely szimmering: 5 800 Ft
- Munkadíj: 96 000 Ft

 
>> Szerviztnorbert88 // Alfa 159 1.9 JTDm 16V // 2021-06-04

A szokásos kopóalkatrészek cseréje (olaj (Selenia 5w30 PE), gyári olajszűrő, olaj leeresztő csavar, gyári légszűrő, gyári üzemanyagszűrő, pollenszűrő)
KM 150851

 
>> SzervizParaBella // Alfa 166 2.4 JTD 100Kw // 2021-02-13

A kedves ~soha viszont nem látásra~ szerelő bravúros ügyködése után nekiláttam, hogy feltárjam mi okozhatja, hogy a legnagyobb tél közepette fűtés nélkül maradtam. Ilyen állapotban a kocsi használhatatlanná válik, ezért mielőbb orvosolni kellett.
Az első ami az eszembe jött, az a már egyszer utolérő fűtés lapátját mozgató pöcök meghibásodása. A nagy hideg biztos végzett a gumiszalagokkal, amik a helyén tartották.
Így is volt. Ezt egy rommá égett biztosíték is tanúsítja. Sajnos még a foglaltba is beleégett,amit elég macera volt kitakarítani. Többször már nem szeretném orvosolni a lapát hibát, mert elég macera az odajutás, ezét kellene egy jó és tartós megoldás. A gumit egy alu lemezke váltotta fel az eredeti mintájára faragva annyi eltéréssel, hogy ennek nem volt nyitott a vége, nehogy ki tudjon ugrani a lapát.

Újra megbolygattuk a szentek nyugalmát, míg nagy nehezen ráimátkoztuk hárman azt a kis lemezt a helyére. Gyorsan rögzítettük, bepattintottunk egy új biztosítékot, majd jött a tesztelés ééééés... Voila, olyan mint az álom.
Remélem erre már nem lesz gondom jó pár évig. Végre újra fullos a Nagyvad és falhatjuk együtt a kilométereket.

Üzemanyagszűrő (Ufi)
Motorolaj (Selenia PE WR 5W30 4,2 liter) és olajszűrő (Mann HU 8006 Z)
TCT hidraulikaolaj (Liqui Molly 1127 Zentralhydraulik-Öl 0,5 liter [csak a tartály])
Hátsó stabilizátor szilentek cseréje (TEDGUM TED96589)
Lökhárítóhéj fényezése és cseréje
Lökhárító fényszóró és belső küszöb fóliázás

203 968 km

 

Bal első belső kilincs cseréje (Miraglio 60/182)

201 857 km