Blog
Covid miatt kicsit el lett tolva az éves szerviz, mert elég kevés kilométer került az autóba, így most került sor az olaj és szűrők cseréjére.
Motul 8100 X-Clean 5w40
Mann olajszűrő
Filtron levegőszűrő
Filtron pollenszűrő
Km: 165080
Első "hosszabb" utunk a bestiával. Az eddigi bevett szokást folytatva egybekötöttük Alfacity-t egy kis kikapcsolódással.
A hét elején legurultunk Pécsre, majd innen mentünk pénteken Dunaújvárosba. Becsekkoltunk cityre, körülnéztünk, majd Dunaföldváron volt foglalva szállás.
Szombat reggel majdnem sírva fakadtam, mert úgy ömlött az eső, mintha dézsából öntenék. De szerencsére 10-11óra felé elállt és gyönyörűen kisütött a nap.
Irány ALFACITY!
Az oltási igazolvány ellenére sokan összgyűltünk. Szerintem a hely 10p. Nekem eddig ez tetszett a legjobban. Hatalmas terület az autóknak, árnyék, fák, strand (ahol nincsenek sokan).
Tombola után vissza a szállásra, hogy pihenjünk kicsit, majd vasárnap reggel indultunk haza.
Kiválóan vizsgázott az autó. 1050km-t tettünk bele a szűk 1 hét alatta. Hiba nélkül teljesítette a távot és az átlagfogyasztás is 10,1l/100km-re jött ki. (pozitív csalódás) Azt hittem többet fog enni.
Szóval köszi a szervezőknek!!! Jövőre találkozunk!!! :-) :-) :-)
9-kor érkezés, 10-kor kapunyitás.
Eleje esős volt de szerencsére nem sokáig ;-)
DennisBeru cartárssal is találkoztam, megis csodáltuk egymás alfáját ;-)
Tombola után irány haza, mindenki elfáradt :))
Ja és még pénteken lett újabb 3 pár alfás rendszám keret a shop-ból, tartalékba ;-)
Mint említettem a túrán kicsit fütyült a szél az ablaknál a fülem mellett, ma rászántam magam.
A szervizleírás is csak irányelveket ad és sok türelmet kíván hozzá...
Kell is.
Minden mindennel összefügg, az egyes állítási lehetőségek szinte mindent (is) befolyásolnak nem csak azt amire valók.
A két felső ütköző egymáshoz való viszonyával "forgatni" is lehet az üveget. Így lett a hátsó él párhuzamos a nem létező B oszloppal.
Szóval kísérletezni kell, nem lehet leírni a menetét.
5 órámba tellett mire sikerült, fényképet is elfelejtettem készíteni a nagy kísérletezésben.
Megtaláltam a korábban a leömlőhöz vett csavar "maradékát" is, így pótolni tudtam az elveszett csavart a hővédő pajzson.
Más autóimról ennyi idő után már írtam valamit, első benyomásokat, bármit. Hát most szóhoz sem jutok. Valamit írnom kéne, repesni az örömtől, rajongani, hiszen egy nem akármilyen új autó áll itt. Szinte elhinni is nehéz, hogy ez az autó itt állhat a beállómban. És mit érzek? Mintha mindig is ez lett volna az autóm. Rajongás és örömmámor helyett egy megnyugvást érzek. Kicsit benne van az eddigi összes Alfánkból valami, és kicsit benne van minden ami eddig hiányzott. Kicsit benne van a Maseratiság ami miatt állandóan öreg olasz luxuslimuzinokat nézegettem, kicsit benne van az Alfa Romeo verseny öröksége, kicsit benne van a hagyományos autózás minden értéke, és kicsit benne van a mai modern technika , anyagtudomány minden trükkje. És az egész így ahogy van olyan nekem, mint egy régi ismerős. Csak tudnám honnan.
Olyan, mint egy szabott öltöny. Pont olyan, amilyennek lennie kell. Viselem és természetes érzés. Pont olyan hosszú, pont ott gombolódik, pont jó a válla, és nincs mit róla áradozni. Hiszen méretre készült. Na ez az autó ilyen. Beülök, megnyomom a gombot, finoman megbillen oldalra ahogy beindul, elfog az érzés, hogy itt nagyon jó helyen vagyok. Jók a hangjai, jók a reakciói. Mintha az Alfa Romeo mérnökei munkaórák ezreit töltötték volna az én megfigyelésemmel, vagy a gondolataim kiolvasásával. Aztán még ezer órákat azzal, hogy azt a sok igényt egy autóvá gyúrják. Hogy legyen utazóautó, de legyen könnyed. Legyen halk, de legyen hangja. Legyen versenyautó és legyen luxus limuzin. Legyen alacsony, de legyen kényelmes. Legyen benzines, de fogyasszon keveset. Legyen automata, de ne legyen unalmas és kompromisszumos miatta. Legyen különleges, de ne ordítson az emberek arcába a design, legyen visszafogott is.
Nos, szóhoz sem jutok. Itt van, és pont olyan. 1073km-rel az órájában azt érzem, mintha 1073 éve az enyém lenne, és ez így is maradna a világ végezetéig.
Új feltengelyek (skf) új csapágyak(skf) új tárcsa betét brembo, jobb felső lengőkar, kormánygombfej. Végén futómű beállítás.
Km óra állás: 88.995 km
Együtt megtett út: 33.495 km
Együtt töltött idő: 1.434 nap
Tankolt üzemanyag: 2.668,86 liter (ebből 57,36 liter a vásárláskori teletank)
Átlagfogyasztás: 7,80 liter/100 km
Átlagos benzinköltség: 31,96 Ft/km
Napi átlagos futás: 23,36 km/nap
Összes költség: 152,50 Ft/ km
A 2021-es Nagy Túrát 7,81 liter/100km-es átlagfogyasztással zártuk.
A "fuck you covid" túra során fellépett műszaki problémák:
- a dashcam tápvezetéke pár centivel rövid, így nem tudtam használni,
- a vezető ajtó ablaka hátul nem fekszik fel rendesen, süvít a szél. (Bár ez csak akkor hallható ha felhúztuk az ablakot, ha felhúzva csukom be az ajtót nem.) Be kell állítani.
- a leömlő hővédő lemezét tartó egyik csavar elveszett, pótolni kell (hallottam amikor leesett),
- a navi töltője szétesett, de ez menet közben össze lett rakva,
...ennyi :-))))