Blog
Sajnos a Selénia Quadrofogliót is szereti a TBI, legalábbis kellett utántölteni kb. 5000km után. Így kénytelen voltam venni egy 2 literest.
A futómű helyretétele után visszamentem a CarNet-hez műszaki vizsgára. 45 per után jött az ügyfeles csaj, hogy minden oké, az autó rendben van de kisorsolt az NKH, megállították a folyamatot, jönnek ellenőrizni, 10-15perc. Na ebből bő egy óra lett. Az autó hibátlan, műszaki vizsga pipa. Tanulság: még egyszer nem várom meg, hanem otthagyom.
Lebeszéltem Csörivel a lengőkar szilent, illetve a vízhűtő cserét. Ez utóbbi szivárgott, ezt már az előző nyári olajcserekor mondta Attila. Az autó alatt csak 1-1 csepp jelent meg időnként, a tartályból nem volt számottevő a hiány. Mindenesetre ha a futómű miatt úgyis szervízbe mentem, hát beütemeztük a vízhűtő cserét is. A fagyálló ment vissza mert csak egy éves volt, illetve olajcsere se kellett most a kevés km miatt. Ezenkívül a jobb hátsó féket szedte szét és rakta össze mert szorult kicsit.
Futómű beállítással zárult a nap.
A CarNet Riegler Győr-höz vittem műszaki vizsgára. Az átvizsgáláskor kiderült, hogy a jobb első alsó lengőkar hátsó (nagy) szilentje csereérett.
Megkapta a kormányra is az új logót, kilincsek alá raktam lekarmolás ellen védő fóliát, egy teljes hosszában villogó oldalindexet, és végezetül egy 64Gb-os Alfa logóval ellátott pendriveot.
- tankolások száma: 116 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 65.603 km
- életkor: 675 nap
- össz. menetidő: 960,61 óra (40,03 nap!)
- átlagsebesség: 68 km/ó
- tankolt üzemanyag: 4.937,58 liter, ebből 55,69 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,44 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 29,88 Ft/km
- átlagos napi futás: 97,19 km/nap
- mozgásban töltött idő: 5,93 %
A két túra alatt újra fogyott az olaj, kb 800 km 3 dl.
????
Nem hinném hogy a motorral lenne gond, sokkal inkább a szelepszár szimmeringekre gyanakszom.
A múltkor is kettő nem volt a helyén és ott bejutott az olaj a motorba. Egy szívó és egy kipufogó.
A gondolatot tett követte, lebontottam a vezérlést és kiszedtem a vezérműtengelyeket.
A korábbi rugószerelő szerszámomat kicsit átalakítottam, így a beépített hengerfejen is működik.
Hogy ne essen bele a szelep, dugattyút felső holtpontra állítottam és a főtengelyt elfordulás ellen rögzítettem.
A nagyobbik gyertya helyére betekertem a kompressziómérő gumicsövét, ezen keresztül levegővel megfújtam a hengert, ami zárva tartotta a szelepet. Az éket némi birkózás után ki tudtam venni és vissza is tudtam tenni.
A fél kedd estét az egyik leesett ék keresésével töltöttem, nem is lett meg. A bontott motorból pótoltam.
Szóval két nap alatt végeztem a jobb szélső kipufogó szeleppel. Jó volt...
Szerdán taktikát váltottam, lebontottam a kipufogó sort és belenéztem. Balról a negyedik szelep volt olajos. A helyén volt de a felső rugó nem volt rajta. A beszerelés képei alapján anno a helyén volt.
Holnap folytatás a szívósorral...