Blog
Megvannak a gurulók ,összeszerelve , nem ütnek nem ráznak, patikák.Még a gumis srácok is ismerték a felnit...marcsak a kupakok kellenek , intézés alatt...
A túra útvonala és a menetrend a Covid miatt már két éve készül. (Sajnos Seborga nem fért bele.) A szállások január óta lefoglalva.
A csomagoláshoz már vagy 10 éve folyamatosan fejlesztjük a csekklistát (110literes a csomagtartó!), így az könnyen ment.
Kérdésként maradt, hogy merre menjünk el az Aosta melletti szállásra? Kb. ezer km-ről beszélünk és több lehetőség van:
- Szlovénián keresztül: 966 km és 10 óra. (1.kép) Az útvonallal jár pár hátrány: Az egyik a szlovén autópálya, arra nincs „matricám”, venni kéne. (Heti 15Euro, havi 30. Ha hazafelé is erre akarok jönni ez utóbbi kell.) Kedvem se nagyon van az ottani Covid előírásokat IS áttanulmányozni és felkészülni. A másik hogy az olasz szakasz a legforgalmasabb velencei részen megy át, ill. elég húzós útdíjakat kell fizetni. Az olasz díjkalkulátor szerint összesen 546km és 50,50 Euro az autópálya.
- Ausztrián keresztül Tarvisio-t érintve 991 km és 10 és fél óra (2.kép). Errefelé 550 km 58,30 Euro az olasz díj és így is belekerülünk az Ardiára tartók forgalmába. Mondjuk már a tervezésnél figyelembe vettem hogy szombat a turnusváltás ideje ezért mi vasárnap megyünk.
- Ausztrián keresztül, de Lienz felé (3.kép). Így az összes távolság 1.017 km és majd 12 óra (2019-ben erre mentünk), az olasz rész 450 km és 42,10 Euro az autópálya. Kb. 100 km országút látnivalókkal és az útdíj így kevesebb. Nem beszélve arról, hogy a határ környékén és a Garda tó déli csücskéig hegyi szakaszok vannak csodaszép kilátással.
Szóval a harmadik lett. 1.033 km-t mentünk és 38,20-at fizettünk olasz autópályadíjnak.
Köztes megállók csak tankolás és étkezési céllal. Hogy még este tudjuk nézelődni az 4:30-as indulás mellett döntöttünk, két éve is ekkor indultunk.
Az osztrák autópályán hamar kiderült, hogy az ablakomat nem sikerült jól beállítani, mert 130 környékén erős süvítéssel jelezte a tempót. 125-nél még nem volt zavaró, úgyhogy ez lett az utazó.
Az út egész Milánóig eseménymentesen telt, ott azonban 3 óra körül elkapott minket egy hatalmas zápor. Szinte megállt a forgalom az autópályán, szerencsére sokan felkapcsolták a hátsó ködlámpát és lehetett egymást 40-50-el követni. Sokan félreálltak elakadásjelzővel a leállósávra, a motorosok meg a hidak alá. Az ablaktörlő se nagyon győzte a melót, de túljutottunk rajta. Kitisztult és újra lehetett haladni. 17 órára már be is csekkoltunk, szóval a tervezett 12 óra elég lett.
A határokról:
- magyar-osztrák: természetesen kérték az oltási igazolást, az oltó orvossal anno megírattuk így nem volt gond,
- Olaszországba a beutazáshoz az érvényes rendeletek alapján be kellett regisztrálni és egy dPLF-et lekérni (ez egy beutazási adatlap), illetve oltási igazolás vagy teszteredmény kellett. Nekünk oltási volt. A határon SENKI sem volt, így nem is kértek semmit.
Az országban se kért soha senki semmit. Se oltásit, se dPLF-et, se tesztet, mindössze a zárt helyeken maszkot kellett hordani.
Szóval egy jó pizzával nyitottuk a nyaralást…
Jó idő van, menni kell.
Sőt, ki kell próbálni hogy az ablak beállítása hogy sikerült.
Valamikor volt egy nem túl jó emlékű dal április 4-ről.
A dalhoz köthető egy emlékmű Nemesnedvesen amit már régóta terveztem megnézni. Ma beillesztettük a kirándulásba a rönöki templommal együtt.
Végül vásároltunk Oberwartban és haza. Az osztrák határon és az étteremben - szokás szerint - kérték az oltási papírokat. A magyar határon visszafelé nem volt senki.
Bő 300 km nagyrészt nyitott tetővel, csak délben kellett zárni a meleg miatt.
Két másik "T" már korábban megvolt, ehhez jött a harmadikként a mai.
- Pákozd 2011.05.28
- Komárom 2015.05.16
Tegnap vettem észre hogy valahogy sikerült eltörnöm a hamutartó szélét (1. kép).
A facén már régóta hirdettek egyet, még megvolt. Ma Bp-ről hazafelé arrafelé jöttem és sikerült lecsapnom rá.
Mint később kiderült nem ez volt az utolsó, van még.
Motortért belepte már a por, meg volt némi olajpára is a kartergáz lecsapató környékén, ezért kapott egy kis portalanítást :)
Idén először ellátogattunk családilag Alfacityre, nagyon jó élmény volt-csodálatosan szép autókat láthattunk, a kis 2,5 éves fiam is nagyon élvezte, azt mondta jövőre is megyünk :)
Olaj és szűrők cseréje, csak hogy meglegyen a szervíz könyv... km: kb. 142.000
Egyik pillanatról a másikra berepedt az első szélvédőm. Nem tudom hogyan és mitől. Páran azt mondták, hogy biztos feszültség volt benne és ezért repedt el. Nem tudom. Az biztos, hogy egyik nap leparkoltam az autóval a garázsban és ekkor még semmi baja nem volt a szélvédőnek. Pár nap múlva mentem és akkor meg már be volt repedve. Mindegy, amúgy is karcos volt már, meg apró pöttyök voltak rajta amik miatt esőben és este már nagyon zavaró volt a szembe jövő fényszórója. Cserélve lett. Most szép és jó, de legalább nem volt olcsó. Sekurit márkájú lett bele.
Költségeim:
- szélvédő: 40 522 HUF
- ragasztó készlet: 5436 HUF
- munkadíj: 20 250 HUF