Blog

>> Tuning és extraSTibi // Alfa 159 1.9 JTDm 8V // 2021-08-02

Még májusba vettem kart, meg burkolatot. Most szántam rá magam a bekötésre.
(Kormány meg ment Rendes úrhoz, kb 2 hónap és jelentkezem a fejleményekkel.) Mizooo írása segített, de felvettem vele a kapcsolatot készségesen segített minden kérdésemre.

Nálam az anyós oldalig be volt húzva onnan kellett egy 5 eres kábel amit összekötöttem a csatin lévőkkel, zsugorcsővezve és forrasztva lett minden kötés, plusz bandázsolva.
Itt tolna megyébe nem volt egyszerű a MESben az engedélyeztetés, konkrétan a 7.ember tudta megcsinálni. Sikerült, és az autó hibakódmentes :)

 
>> SzervizBardo146 // Alfa 146 1.6 T.S. // 2021-08-05

Eltelt 1 év, állítólag oxidálódik az olaj és akkor is cserélni kell ha a gép alig megy. Nem mondanám egy környezetbarát tevékenységnek, de lecseréltem ismét az alig futott olajat. Hát nem volt fekete :). Ezúttal légszűrőt is cseréltem, de azt is csak azért mert ha már kitekertem a 4 csavart, akkor legyen értelme. A szereldmagad-os autószerelő srác nagyon oda volt az autóért, többször odajött és dicsérte az állapotát... :).

A bal hátsó kézifék bowden be van állva, az cserés lesz. Erre majd egy külön alkalmat szervezünk, és mind2 oldalit cserélem ha már belefogok.

>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2021-08-05

Új Bosch lambda szonda és Vemo beszívott levegő hőmérséklet érzékelő a légtömegmérő előtt.
Az új dolgok hatása vagy ténylegesen erősebbnek érezni magasabb fordulaton mint előtte. Nem olcsó de nem bántam meg. :)) km : ~182.000 km

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.9 JTD // 2021-08-04

Történet a lényegében hogy már úgy vettük az autót hogy a ventilátor 1. fokozata nem működött. Volt hiba lámpa, hiba kiolvasás és kiderült hogy a motorvezérlőből nem adja ki a jelet a relének. Az egyik verzió hogy motorvezérlőt cserélni kellene minden tartozékával amit még be is kellene szerezni, vagy megoldani ennél hogy legyen egyes fokozat. A korábbi TD verziónál a hűtőből nézi és kapcsolja a ventilátort. Korábban egy TD vízhűtő került bele az autóba amiben benne is volt a hőmérséklet érzékelője. Itthon kerestem elő hozzávaló csatlakozót körülbelül 1 méteres kábellel. Így az egyes kört a hűtő vízhőmérségletéből kapcsolja. Ez az fl előtti TD vízhűtése. A kettes fokozat maradt az eredeti, amit a motorvezérlő kapcsol és a termosztátban nézi a hőfokot. Ez a tartalék ha esetleg az egyes fokozat kevés lenne. Próba alatt bekapcsolt körülbelül 8-10 mp-re, majd újra csak egy két perc múlva. Ha a kettes fokozatot kapcsolni szeretné akkor egy váltó relével kikapcsolja az első fokozatot. Egyes fokozatnál mindkét ventilátor megy lassan, kettesnél az egyik gyorsan. Ha egyszer a klíma használatban lesz akkor szintúgy a kettest kapcsolja rá. Ez ingyen volt, csak időbe telt és működik.
Mint a képen látszik, előtte teszteltem hogy megfelelően működik a jeladó avagy sem. Két elhasznált index izzó, pozitív és test részre kábel forrasztva, majd csatlakoztatva a jeladóra a test része. A pozitív az aksi sarura. Így kiderült melyik az egyes és kettes kör kábele. Mikor világított az már jelezte hogy kapcsolna. Majd a kettes is később és közben kapcsolta a motorvezérlő is a ventit. Bent a hőfok a 90 fok felé ment egy picivel, de semmi extra. Így oldódott meg a problémánk :)

Kapott 4 új Bosch Izzitó gyertyát és szerencsére az izzítás visszajelző lámpa sem villog indítás után. Úgyhogy minden rendben lett vele ;-)

TS-en mivel elhagytam az oldal légterelőt, így hát a fém rögzítés mellett kapott kétoldalú ragasztót a biztonság kedvéért.

 

10 év 8 hónap és közel 100 ezer km után elváltak útjaink.....Egyenlőre nem Alfázunk majd ha lesz egy megfizethető modell a palettán vagy egy oldtimer majd meglátjuk.

 
>> SzervizTtK // Alfa Giulia 2.0 Super // 2021-08-03

37500 km. Olaj, szűrők, átnézés. Minden OK.

 
>> Tuning és extraPoló // Alfa 156 GTA // 2021-07-28

Amikor az autót vettem, az előző tulaj adott hozzá 4 db Zender Siena felnit. Az egyik 3 helyen volt hegesztve, mindegyik padka nyomos. Hamar kiderült, hogy a hegesztett helyett kell néznem egy másik darabot, ami szinte lehetetlen. Árultak egy darabot, de 5x108 osztókörrel. Aztán egyszer csak feltűnt 1 db 5x98-as, hamar le is csaptam rá. Németországból jött, kis időbe telt mire megkaptam. Összesen 3 darabot kellett görgőzni. Idén elvittem őket egy felni polírozóhoz, aki felpolírozta a peremeket. Ezután fényezés következett, erre is sikerült a megfelelő szakembert megtalálni. Ezután Nanolex Si3D BC kerámia alapozóval és Si3D kerámiával kezeltem őket. Visszaragasztottam a kamu csavarokat, amiket a fényezés miatt ki kellett szednem belőlük. Vettem bele 4 db gyári új Alfa Romeo felni kupakot is. Ezután jött a gumiszerelés, felkerültek a korábban a TS-en használt Continental PremiumContactok. Majd nem ment fel a kerék, mert elől beleért a féknyeregbe. Kellett gyártatnom 3 mm-es nyomtávszélesítőt, így lesz az ET28-ból ET25. És végre sikerült őket felszerelni.

A gumikban felszereléskor 13.353 km volt.
Az autó km állása: 199.089 km.

>> EseményÖcsi // Alfa Giulietta 2.0 125KW // 2021-08-02

2021.07.16.-án Miskolcon, az üvegklinikán kicserélték a szélvédőt. 69e az üveg, egy tízes a munkadíj.

 
>> EseményGolyszi // Alfa Giulia 2.2 JTD // 2021-08-02

Már nagyon kellett hogy nekem is legyen ilyen pécsi fotóm :)
...Orfű kanyaros majd legközelebb :)

Zalaegerszeg - Pécs - Városi cirkálás - Zalaegerszeg
447km Átlag 5.2l/100km - teljesen rendben van

 

Átmentünk a második szállásra Livignoba.
A mai etap 414 km, öt és fél óra.
Az első megálló Arese-ban volt, természetesen az Alfa múzeum.
Az egyetlen Covid intézkedéssel itt találkoztunk. A 3. képen lévő öltönyös úr hőmérsékletet mért. Miután nem voltunk lázasak bemehettünk.
Magát a múzeumot idő híján nem néztük meg, csak pár alfás cuccért ugrottunk be a shop-ba.
- 110 éves jubileumi póló,
- írótömb tollal,
- nyakba akasztós kulcstartó,
- Alfa sapi
kb egy óra múlva értünk az ebéd tervezett helyére: Baia di Parè - Hotel Ristorante Pizzeria Egy hét híján 7 éve itt aludtunk párat a túra során, még a másik Spiderrel.
A következő betervezett pontot - Forte Montecchio Nord - kihagytuk mert minél előbb a szállodában szerettünk volna lenni.
Két hágót érintettünk még:
- 2.291m Passo di Foscagno
- 2.208m Passo d’Eira
Kifelé a völgyből majd még egyszer meg kell mászni őket.
Jó volt korán érkezni a szállodába (Alpen Village Hotel ).
Az átépítések miatt a lefoglalt szobához csak 5 km-re egy erdei parkolóban tudtak volna parkolóhelyet adni. A házmester bármikor odavitt volna minket.
Közöltem hogy nekem ez így nem igazán felel meg.
Némi tanácskozás után felajánlották a legjobb szobájuk egyikét, ahhoz ugyanis jár parkolóhely a bejárat mellett. Mielőtt elfogadtam megnéztem az oldalukon hogy mennyi az annyi. Az ajánlatuk jó volt, így átköltöztünk.
A kilátás a szobából a 10-11. képen :-)