Blog
Még májusba vettem kart, meg burkolatot. Most szántam rá magam a bekötésre.
(Kormány meg ment Rendes úrhoz, kb 2 hónap és jelentkezem a fejleményekkel.) Mizooo írása segített, de felvettem vele a kapcsolatot készségesen segített minden kérdésemre.
Nálam az anyós oldalig be volt húzva onnan kellett egy 5 eres kábel amit összekötöttem a csatin lévőkkel, zsugorcsővezve és forrasztva lett minden kötés, plusz bandázsolva.
Itt tolna megyébe nem volt egyszerű a MESben az engedélyeztetés, konkrétan a 7.ember tudta megcsinálni. Sikerült, és az autó hibakódmentes :)
Eltelt 1 év, állítólag oxidálódik az olaj és akkor is cserélni kell ha a gép alig megy. Nem mondanám egy környezetbarát tevékenységnek, de lecseréltem ismét az alig futott olajat. Hát nem volt fekete :). Ezúttal légszűrőt is cseréltem, de azt is csak azért mert ha már kitekertem a 4 csavart, akkor legyen értelme. A szereldmagad-os autószerelő srác nagyon oda volt az autóért, többször odajött és dicsérte az állapotát... :).
A bal hátsó kézifék bowden be van állva, az cserés lesz. Erre majd egy külön alkalmat szervezünk, és mind2 oldalit cserélem ha már belefogok.
Új Bosch lambda szonda és Vemo beszívott levegő hőmérséklet érzékelő a légtömegmérő előtt.
Az új dolgok hatása vagy ténylegesen erősebbnek érezni magasabb fordulaton mint előtte. Nem olcsó de nem bántam meg. :)) km : ~182.000 km
Történet a lényegében hogy már úgy vettük az autót hogy a ventilátor 1. fokozata nem működött. Volt hiba lámpa, hiba kiolvasás és kiderült hogy a motorvezérlőből nem adja ki a jelet a relének. Az egyik verzió hogy motorvezérlőt cserélni kellene minden tartozékával amit még be is kellene szerezni, vagy megoldani ennél hogy legyen egyes fokozat. A korábbi TD verziónál a hűtőből nézi és kapcsolja a ventilátort. Korábban egy TD vízhűtő került bele az autóba amiben benne is volt a hőmérséklet érzékelője. Itthon kerestem elő hozzávaló csatlakozót körülbelül 1 méteres kábellel. Így az egyes kört a hűtő vízhőmérségletéből kapcsolja. Ez az fl előtti TD vízhűtése. A kettes fokozat maradt az eredeti, amit a motorvezérlő kapcsol és a termosztátban nézi a hőfokot. Ez a tartalék ha esetleg az egyes fokozat kevés lenne. Próba alatt bekapcsolt körülbelül 8-10 mp-re, majd újra csak egy két perc múlva. Ha a kettes fokozatot kapcsolni szeretné akkor egy váltó relével kikapcsolja az első fokozatot. Egyes fokozatnál mindkét ventilátor megy lassan, kettesnél az egyik gyorsan. Ha egyszer a klíma használatban lesz akkor szintúgy a kettest kapcsolja rá. Ez ingyen volt, csak időbe telt és működik.
Mint a képen látszik, előtte teszteltem hogy megfelelően működik a jeladó avagy sem. Két elhasznált index izzó, pozitív és test részre kábel forrasztva, majd csatlakoztatva a jeladóra a test része. A pozitív az aksi sarura. Így kiderült melyik az egyes és kettes kör kábele. Mikor világított az már jelezte hogy kapcsolna. Majd a kettes is később és közben kapcsolta a motorvezérlő is a ventit. Bent a hőfok a 90 fok felé ment egy picivel, de semmi extra. Így oldódott meg a problémánk :)
Kapott 4 új Bosch Izzitó gyertyát és szerencsére az izzítás visszajelző lámpa sem villog indítás után. Úgyhogy minden rendben lett vele ;-)
TS-en mivel elhagytam az oldal légterelőt, így hát a fém rögzítés mellett kapott kétoldalú ragasztót a biztonság kedvéért.
10 év 8 hónap és közel 100 ezer km után elváltak útjaink.....Egyenlőre nem Alfázunk majd ha lesz egy megfizethető modell a palettán vagy egy oldtimer majd meglátjuk.
37500 km. Olaj, szűrők, átnézés. Minden OK.
Amikor az autót vettem, az előző tulaj adott hozzá 4 db Zender Siena felnit. Az egyik 3 helyen volt hegesztve, mindegyik padka nyomos. Hamar kiderült, hogy a hegesztett helyett kell néznem egy másik darabot, ami szinte lehetetlen. Árultak egy darabot, de 5x108 osztókörrel. Aztán egyszer csak feltűnt 1 db 5x98-as, hamar le is csaptam rá. Németországból jött, kis időbe telt mire megkaptam. Összesen 3 darabot kellett görgőzni. Idén elvittem őket egy felni polírozóhoz, aki felpolírozta a peremeket. Ezután fényezés következett, erre is sikerült a megfelelő szakembert megtalálni. Ezután Nanolex Si3D BC kerámia alapozóval és Si3D kerámiával kezeltem őket. Visszaragasztottam a kamu csavarokat, amiket a fényezés miatt ki kellett szednem belőlük. Vettem bele 4 db gyári új Alfa Romeo felni kupakot is. Ezután jött a gumiszerelés, felkerültek a korábban a TS-en használt Continental PremiumContactok. Majd nem ment fel a kerék, mert elől beleért a féknyeregbe. Kellett gyártatnom 3 mm-es nyomtávszélesítőt, így lesz az ET28-ból ET25. És végre sikerült őket felszerelni.
A gumikban felszereléskor 13.353 km volt.
Az autó km állása: 199.089 km.
2021.07.16.-án Miskolcon, az üvegklinikán kicserélték a szélvédőt. 69e az üveg, egy tízes a munkadíj.
Már nagyon kellett hogy nekem is legyen ilyen pécsi fotóm :)
...Orfű kanyaros majd legközelebb :)
Zalaegerszeg - Pécs - Városi cirkálás - Zalaegerszeg
447km Átlag 5.2l/100km - teljesen rendben van
Átmentünk a második szállásra Livignoba.
A mai etap 414 km, öt és fél óra.
Az első megálló Arese-ban volt, természetesen az Alfa múzeum.
Az egyetlen Covid intézkedéssel itt találkoztunk. A 3. képen lévő öltönyös úr hőmérsékletet mért. Miután nem voltunk lázasak bemehettünk.
Magát a múzeumot idő híján nem néztük meg, csak pár alfás cuccért ugrottunk be a shop-ba.
- 110 éves jubileumi póló,
- írótömb tollal,
- nyakba akasztós kulcstartó,
- Alfa sapi
kb egy óra múlva értünk az ebéd tervezett helyére: Baia di Parè - Hotel Ristorante Pizzeria Egy hét híján 7 éve itt aludtunk párat a túra során, még a másik Spiderrel.
A következő betervezett pontot - Forte Montecchio Nord - kihagytuk mert minél előbb a szállodában szerettünk volna lenni.
Két hágót érintettünk még:
- 2.291m Passo di Foscagno
- 2.208m Passo d’Eira
Kifelé a völgyből majd még egyszer meg kell mászni őket.
Jó volt korán érkezni a szállodába (Alpen Village Hotel ).
Az átépítések miatt a lefoglalt szobához csak 5 km-re egy erdei parkolóban tudtak volna parkolóhelyet adni. A házmester bármikor odavitt volna minket.
Közöltem hogy nekem ez így nem igazán felel meg.
Némi tanácskozás után felajánlották a legjobb szobájuk egyikét, ahhoz ugyanis jár parkolóhely a bejárat mellett. Mielőtt elfogadtam megnéztem az oldalukon hogy mennyi az annyi. Az ajánlatuk jó volt, így átköltöztünk.
A kilátás a szobából a 10-11. képen :-)