Blog
TS bőrkormány újrabőröztetve valódi bőrrel
+új váltószoknya (gyári alapján, 8 szegmensű) - Janitól.
Első összetartás+utánfutás állítás! Egy másik autó lett, lett pl. kormányvisszatérítő erő :)
Vettem egy Bosch gázelemzőt, mert a karbik alapjárati CO-ját hengerenként be lehet állítani, méghozzá a leömlőben lévő szondanyílásokon keresztül. Gyártottam hozzá egy adapter, amivel közvetlenül, fals levegő beszívása nélkül ráköthető a leömlő furatára a gázelemző.
Társult hozzá egy szinkronteszter is. A végeredmény egy alul sokkal nyomatékosabb, valamivel kevesebbet fogyasztó, stabil alapjáratú, nem büdös kipufogógázú autó lett :)
Mondanom sem kell, eddig túl dús keverékkel üzemelt.
Volt benne egy '95-ben beszerelt riasztó, lopásgátló és távirányítós központi zár modul. Mindkét távirányítót elvesztette az előző tulaj, aminek az lett az eredménye, hogy vettem egy komplett távirányítós központi zár vezérlőt, a régit kikötöttem, kiszereltem, majd be az újat. 2 távirányítóval, újra zárható/nyitható az autó :)
Egy 2.0 TD váltó volt alatta (kb. '95-ben rakták alá, amikor begázosították, gyanítom úgy gondolták, majd így kevesebbet fogyaszt).
Végre-végre sikerült egy pontosan hozzá való váltót találni ugyanazzal az áttételezéssel, ~150.000 km-t futott autóból. Ez egy csoda 2021-ben, és ennek megfelelően reccsenésmentes, tökéletesen pontos. Mostmár tudja azt a teljesítményt, amit régóta hiányoltam belőle a hosszú váltó miatt.
Mivel a kipufogó le volt szedve, átnéztem, találtam rajta egy repedést - elvittem hegesztetni, aznap kész is lett.
Új kuplung alsó munkahenger+komplett új Sachs kuplungszett - olyan lett, mint a vaj.
+új váltószoknya, gyári alapján, 8 szegmensű - Janitól.
Tartós teszt (100 km) megvolt, hibátlan és nagyon is élhető :)
Kíváncsi voltam a fék miatt mekkora lesz a rugózatlan tömeg. A kép sajnos nem teljesen a valóságot mutatja, mert nem ezekkel a csavarokkal raktam össze (M14x1.5x40 10.9 és M12x40 + anya 10.9) , a távtartókat cserélni kellett és a fékbetétek és a rögzítő lap sem kerültek a mérlegre. Így is látszik hogy kb 15 kg.
A csavarok, anyák, alátétek ára kb 2000 huf volt a cstrio-nál Győrben.

A korábban vásárolt féknyereg távtartó 12 mmes volt, de felpróbálva a nyergeket meg kellett állapítanom, hogy ez túl sok. Egy barátom gyártott nekem 8mmes darabokat, ezekkel tökéletes.
4 üveg sörömbe került a művelet.

Sikerült végül összerakni mindent arra a szintre, hogy el tudjam indítani és ki tudjak gurulni a garázs elé. Bekerült a B14 futómű, a sperr, az olajhűtő és a 4 dugattyús féknyereg.


Rendeltem az Alfistitől 4db 15mmes Novitec (Eibach) nyomtávszélesítőt csavarokkal. A 4 dugattyús brembok miatt szükség lesz rá ha a gyári felnit akarom utcainak használni.
160 Eur = 57 ezer huf




Poló blogjában megadott két linket a fotósokhoz.
Rákerestem és megtaláltam PHuBi-t is :-)
Megy a dilemma hogy melyiket kéne kirakni poszternek...











