Blog
Kopog és nyiszog bal elöl. Mindezt 49500 km-nél ... Hát fura, de kérjünk időpontot a szervizbe. Bevittem, megnézték: nincs semmi baja az autónak. De mondom kopog, nyiszog, fékezésnél koppan. Áááá, az biztos azért van mert elektromos a fék blablabla. Igen, ezt tudom, de eddig mégsem volt ... OK, nézzük meg alulról, még csápon van az autó.
Kb. 5 másodperc alatt szúrtam ki a bal alsó lengőkar első csuklója és a bölcső közé beszorult 5 centis kavicsot - kipiszkálta a szerelő, és eképpen megjavítottuk az autót (látszott, hogy összecsiszolódott a fémmel).
De közben kiderült, hogy az elmúlt 2 hétben, míg nem nyitottam ki a motorháztetőt, egy kedves kisállat kirágott egy nagy darabot a zajcsökkentő burkolatból :-( Rendeltek másikat, és jövő héten megyek felrakatni. Szereztem nyestriasztó spray-t, majd azzal még lefújom.
Amúgy semmi extra, az autó megy hiba nélkül, csak a dízelt meg az ablakmosót kell bele tölteni, olajat sem fogyaszt.
Sajnos már megkaptam az értesítést, hogy keressek januárra másik kocsit, letelik a négy év és kiveszik a fenekem alól. Mi legyen helyette? Még nem tudom, sokismeretlenes az egyenlet.
kapott egy ilyen bt kütyüt (wefa wf-602).
kb 5 perc volt beszerelni.
most megy bt zene iphone-ról, és a blue and me is működik.
még mindig birom ezt a vasat.
A járművédelmi rendszer hiba ikon jelent meg és nem működött a kormányzár. Aztán kicsit beleástam magam a dologba. A kulcs kivételét megakadályozó retesz nem működött és a kormányzárat is az vezérli. Tehát tönkrement a kulcsot fogadó egység. De egyszerűen orvosolható. Másik egységet kell venni a kis motort kivenni és kicserélni benne, így nem kell programozni vagy a kis motort felújítani.
183 km az Aosta völgyben.
Első úticélunk a szállástól háromnegyed óra járásra lévő Telecabina Dolonne - Courmayeur volt. Itt felmentünk a 1.960 méter magas hegyre (Maison Vieille) a felvonóval. Szép a kilátás, télen tuti sokan vannak itt mert mindenfelé síliftek vannak.
A hely csak bemelegítés volt a következő helyre ami végül is a kirándulás egyik sarokpontja volt. A 3.446 + 1,3 méter Punta Helbronner, a Mont Blanc olasz oldali hegye. Innen át lehet menni a francia oldalra, de most nem üzemelt az a pálya.
Fent csodálatos kilátás, hó és egy büfé fogadott, ahol meg is ebédeltünk. Ilyen magas szinten még nem kajáltam :-)
Ezek után immáron kocsival jöttek a hegyek. Először a francia határon lévő 2.188 méter magas "Kis Szent Bernát" hágóra mentünk fel. Kb 30 km hihetetlen szerpentin. Itt szembesültünk először azzal hogy a sok kanyarba bele lehet szédülni, néha meg kell állni.
Visszafelé másik úton jöttünk, ott megmásztuk az 1.950 méter magas Colle San Carlo-t.
Kanyar itt is volt bőven.
A napot egy jó sétával és egy fagyival zártuk Aosta városában, ahol találtunk egy olasz oltópontot is. A helyi patika előtt egy légkondícionált sátor.
Eltelt egy év, elszaladt 8000km. Az első évet hibátlanul teljesítette az autó, reméltem is.
Ma hoztam el a szerelőtől, megtörtént az olajcsere, szűrők cseréje, klíma tisztítás, pollenszűrő csere. Mindenből gyári alkatrész került bele. Illetve pár pozitív véleményen felbuzdulva beépítettek egy erősített kivitelű gyári tartóbakot.
Nos itt a baki. Tényleg eltűnt az a kis rezonancia, nem rezeg a jobboldali tükör. De eltűnt az autó mérges karaktere is. Elcsendesedett. Nincs "vráááámmm", nincs az az instant, széttéplek-megeszlek reakció, csak a távolban dolgozik a kis motor. Kingának sem tetszik, nekem sem. A bak mizéria csak utolért újra, de már rutinos Alfásként. A gyári bakot csavarjaival együtt kihalásztam a hulladék vasak közül és hazahoztam.
A szerelő lebeszél a visszacseréről, mert nem hiányzik semmilyen alkatrésznek a plusz rezonancia. Igaza van, de nekünk meg hiányzik, ez így túl modern autó, Chili nem ilyen. :-)
Minden kapcsolatban eljön az az idő, mikor eltűnik a rózsaszín köd és alábbhagy a szerelem. Itt sem maradt el, sőt egyre hangosabban kiált egy új szerelem iránt.
Ahogy már az előző postom alatt is említettem szeretett nagyvadam egyre több és komolyabb gondot küzd le az utóbbi időben, ami igencsak könnyűvé teszi a pénztárcám.
Szeretnék a márkánál maradni ezért két lehetőségem adódott - Giulietta vagy 159.
Mindenképpen olyan típus kellene, ami kevésbé szervizigényes. Így esett a választás a 2.0JTDM-re illetve 1.4T változatokra, Turpi a szerelőm tanácsára. Mivel ő foglalkozik az autók behozatalával és honosításával, ezért valószínűleg tőle lesz majd a kiválasztott darab. Adódott egy alkalom, hogy kipróbálhattam egy 1.9 TI 159 SW-t. Nagyon tetszett, de valahogy úgy éreztem, hogy ez nem lenne az a megfelelő lépés, amit tennem kellene. Sok a 159 gyerekbetegsége, ami ugyan nem a motorhoz köthető. Talán majd egy Giulietta helyre hozza a gondolataimat...
A tünet annyi volt, hogy elkezdett egyre jobban kormolni és csattogó hang jött a motortérből. A teljesítményen nem vettem észre változást, ugyanolyan jól ment, mint előtte. Pista barátom megállapította a hibát. Ki kell cserélni a magas nyomású üzemanyagpumpát. :-(
Leszedte és elvitte "az emberhez" hogy felújítsák. Sajnos menthetetlen volt. Rendeltünk egy újat. Azóta csend van a kocsiban és nem is kormol.
Lassan esedékes az olajcsere is, ahol még egy izzítógyertyát is cserélnünk kell, mert minden indításnál dobja a hibaüzit. :-(
Anno kedvet kaptam az androidos fejegységekhez, s adta magát a helyzet, hogy a 146-os Alfámban, ha a középső konzolon kiveszem az 1DIN-es autórádiómat, akkor csak a két oldalsó tartókonzol fülét kell lefűrészelnem, s akkor pont beleillik egy 2DIN-es - 178mm x 100mm-es külső méretű fejegység is.
Csupán csak egy egyedi keretet kell neki tervezni!
Mikor megvásároltam a fejegységet, akkor annak volt 2db USB csatlakozója is, amit úgy képzeltem el, hogy az egyik a kesztyűtartóban lesz egy 32Gb-os pendrive-al, s a másik meg a keretben lesz beletervezve, hogy esetlegesen mobiltelefont is lehessen közvetlen rákötni bármilyen céllal.
Mivel alapszakmám eleve tervező mérnök és CNC programozó t6echnológus, így nem okozott gondot, hogy az új 2 DIN-es fejegységről, s az autó középkonzoljáról levegyem a szükséges méreteket, majd egy Solidedge 3D-s tervező szoftverben elkészítsem az általam elképzelt keretet.
Amire extraként figyelni kellett, az az volt, hogy olyan dőlésszögeket tervezzek, ami az oldalfalaknak is megfelelő, valamint a fejegység feletti hamutartó is ugyan úgy lenyitható legyen, mint előtte. Továbbá egy egyéb cucc infra szenzorának is legyen alul egy hely...
A megtervezett keretet elmentettem egy .stl kiterjesztésű fájlban, s már csak az itthoni saját 3D-s nyomtatómmal ki kellett nyomtatni, s beszerelni.
Maga a keret és a fejegység is annyira passzentosra sikeredett, hogy semmilyen egyéb rögzítést nem igényel és teljesen stabilan fekszik be a helyére, s nem kotyog, nem mocorog. Jelenleg már másfél éve élvezem ezt a kreatív fícsőrt a szeretett 146-osomban.