Blog

>> Szervizfrusciante // Alfa 147 Gta Q2 // 2021-07-02

Pólóval rendeltünk a lussotol egy egy vízhűtőt. Rendeltem még klimahutot is illetve klíma csöveket. A vízhűtőm ugyan tökéletesen funkcionál 90fok fölé nem tudom vinni a vizfokot de gondolva a későbbi palyanapokra vettem meg a lusso hutojet. 30%al nagyobb teljesítményű így biztosan elegendő lesz. A klíma sajnos elengedte a gázt így kicserélem a teljes rendszert újra.

 

Működött a klíma, de biztos ami biztos...
Lejött 325 gramm gáz, belement 550 -> 40% ment el.
Utoljára 2018.06.07-én volt elleőrizve, akkor 360 gr jött le, 575 ment bele.

 
>> EgyébRomeoOne // Alfa Giulia Quadrifoglio // 2021-01-01

Írtam régebben egy cikket (na jó, valójában csak blogbejegyzést :) ) Az Alfa Romeo Giulia Q-ról, hogy mit is jelent ez az autó és mitől is ennyire különleges. Jó olvasást :)

A király visszatér - Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

>> Tuning és extraLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2021-07-02

Youtube-on kiszúrtam ledes oldal indexeket a kocsihoz. Kiderült Aliexpress-ről lehet rendelni. Két féle van belőle: fehér és sötétített. Korábban is néztem már, de nem láttam. Gyorsan megrendeltem. 3 hét alatt érkezett meg. Kicseréltem, és rohadt jól néz ki. Sokat dob a kocsin. Gyári index kicsit nehezen jött ki a helyéről. Sikerült kicsit elvágnom az újjamat vele.

 
>> EseményRomeoOne // Alfa Giulia Quadrifoglio // 2021-06-30

Nem itt, de egy másik helyen vezettem ám blogot arról, hogy hogyan jutottam el oda, hogy most már heteken belül átvehetem az új Giulia Quadrifoglio-mat. Sokat írtam róla (nem raktam ki ide minden blogbejegyzés linkjét, de azokon belül még továbbiak is elérhetők), tehát tényleg csak az kezdjen bele, aki nagyon ráér :D

Alea iacta est! - Alfa Giulia Quadrifoglio megrendelve

Az utam a lóheréig, 1/3. - Giulia Quadrifoglio krónikák #1

Az utam a lóheréig, 2/3. - Giulia Quadrifoglio krónikák #2

Az utam a lóheréig, 3/3. - Giulia Quadrifoglio krónikák #3

Letudtuk a kis Juliskával a bejáratós időszakot, eljött az ideje a gyári olaj és szűrő ledobásának. Megkapta az előírt Selénia 5W40 Star Pure Energy olajat, meg az új olajszűrőt. Az ilyenkor szokásos átvizsgálás során természetesen semmi gondot nem találtak. ( 4200 km.)

 
>> EseményWarbiRunner (Gyuri) // Alfa Giulia 2.0 Super // 2021-07-01

Hol is kezdjem... a 159-et elengedtem, nem az én autóm volt. Megbecsültem, szerettem, de az autózás élménye, az autózni akarás szépen elsüllyedt alattunk. A végén már tényleg csak betettem a kisebbik beállóba és ott állt. De ez nem én vagyok, nekem az autózás eddig örömöt okozott, egy jó élmény egy géppel összhangban kommunikálva száguldani. Sok fejtörést okozott ez nekem. Szükségem van még erre egyáltalán? Vagy pont megvagyok nélküle? Azt kell mondjam, hogy Giulietta visszarángatott a Start mezőre. Ugorjunk neki mégegyszer. Unod az autózást? Biztos??? Na akkor szaladjunk egy kört. És valamiért a kis Chili kulcsa rendszeresen nálam kötött ki.

Úgyhogy megérett lassan a gondolat, hogy most, vagy soha. Ami az autóiparban történik, ami az Alfa Romeoval történik, az nem hagy több időt gondolkodni. Ha kell csináljuk, ha nem, akkor ne, de ne bánjam meg a döntésemet.
Az utolsó autó az én szememben a Giulia.

Nem könnyítette meg a dolgomat az Alfa Romeo, mert hónapról hónapra változtak, szűkültek az opciós lehetőségek. Viszont 2020 októberben az árlistán megjelent a Super felszereltséghez a hátul szélesebb Sport felni. Semmi mással nem tudtam elképzelni az autómat. És megjött a lehetőség.
A maradék probléma a beltér volt. Nem szerettem volna egyszínű feketét. De a barna bőrbelsőhöz szerelt barna műanyag betétek nagyon nem tetszettek. Legalábbis az általam választott színhez nagyon disszonáns. Sehogy nem tudtam elképzelni sem a feketét, sem a barnát. A pirossal varrott szövet ülés tűnt a legizgalmasabb variációnak, pláne, hogy 2020-ban még piros ajtópanellel szerelték. Aztán 2021-re befeketedett ez is. Nem tudtam mi legyen.

Aztán eljött a március, közben a Stellantis rátette a kezét a dolgokra, elkezdték racionalizálni az Alfa Romeot. Ekkor hívott fel Bársony István a Pappastól. Emlékezett, hogy érdeklődtem, és ő volt az egyetlen, aki jó kereskedőként felhívott és elmondta mi várható. Drasztikus áremelés, kevesebb adható kedvezmény, és az opciók további szűkülése. Ha tényleg Giuliát szeretnék, akkor árkorrekció előtt tegyem meg, jól járok vele, az árak nagyon nem 360-as Eur-hoz voltak belőve. Itt is köszönöm neki, ha nem hív fel, valószínűleg lemaradok, és soha nem lett volna ilyen autóm.
A beltér továbbra is nagy kín volt nekem, nem tudtam mi legyen. Beletörődtem egy fél műbőrös változatba, jó lesz az, csak legyen.

Azért kínomban az Internet összes beltér fotóját lementettem, kategorizáltam, és szépen rendezve megmutattam a lányoknak. Én nem tudtam elszakadni a 159 belterének hangulatától. Nekik ez jóval kevesebb fejtörést okozott. Kinga belsőépítész, olyan egyszerűen választotta ki a jót, hogy még most sem értem. Hogy nem jutott ez nekem eszembe? :-)
És valójában másnak sem nagyon, pedig ott van a konfigurátorban 2019 óta. Soha, sehol nem láttam még black-ice belsős Giuliát, egyetlen Ron's Rides videót találtam róla, illetve pár képet a neten (pl Millermotorcars.com). Az Alfások vakok erre az opcióra valahogy, engem is beleértve. Aztán miután jobban megnéztem a videón, képeken már tudtam, hogy EZ AZ. Nekem ilyen kell. A csajok még opcióztak nekem egy sárga féknyerget, mert nehogy már fehér legyen. És így megszületett a konfiguráció.
Istvánnak átküldtem, még aznap hívott. Ha tényleg ilyet szeretnék, akkor csináljuk MOST. Mert másnapig rendelhető a black-ice belső, aztán megszüntetik.
Nos így lett, hogy aznap megrendeltem az Alfa Romeo manufaktúrától egy egyedi autót. Ilyen nem sok lesz, sőt kicsit reménykedek, hogy talán ez az egyetlen egy.
Három hónap várakozás, titkolózás, izgalom után most itt áll. És tökéletes. Ez pont olyan, ez az én autóm. :-)

>> AutóápolásWarbiRunner (Gyuri) // Alfa Giulietta 1.4 Multiair // 2021-07-01

Az iskola szezon hagy nyomokat, és sosincs idő rendesen kitakarítani. Chili sorsa hasonló lesz, mint a Zöld TD-é volt. Szerviz, leállás, nagytakarítás csak téli és nyári szünetben. Ilyenkor egy parókányi hajszáltól szabadul meg a beltér, hiába, lányok használják nap mint nap.
Teljes mosást, nagyon alapos kárpittisztítós, fertőtlenítős beltér takarítást kapott, aztán a szokásos Auto Glymes bőrápolást is elvégeztem rajta. Jól néz ki még mindig!

u.i. a fotókat a fórummotor borzasztóan lebutítja, az eredeti fotókhoz semmi köze

>> Tuning és extraLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2021-07-01

Sikerült a téli kerékhez is egy 5. ket találnom. Így már ebből is öt egyforma van. A felni új, másik kocsiba is pótkerék volt, csak nyári gumival. Vettem rá egy új téli gumit, mivel használtnak nem vagyok híve.

 
>> Tuning és extraLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2021-07-01

Neten láttam hogy létezik ezekből előrehúzható is. Mint kiderült ezek 2008 előttiekbe volt, utána nem tudok róla. Találtam egy bontottat, amit újra kelett börözni. Szétszedés nem bonyolult. Fedelet fel kell hajtani (kép1). Ott található két torz csavart kitekerni, majd felfele kihúzni az egészet. Vigyázzatok, oldalán van két rúgós patent, nehogy kiessen (kép5). Után szét kell nyitni a könyöklőt. 4 szegecset lefúrni, majd a nagy müanyag pattentet elforgatni 90 fokkal. Utána lejön a felső rész. Patentel figyelni kell, mivel a bevágás nem logikusan van rajta a fl. előttin. Szöget zár be, nem teljesen 90 fokban ahogy a logika diktálná (kép4). Érdekes módon a fl. en már úgy volt. Az alsó részük egyforma, csak a fedél más rajta. Ha előrehúzod, pohártartót kitakarja valamennyire (kép6).