Blog

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2021-06-28

Régóta szívok a rozsdával. Ha annak idején nem egy balfaszhoz viszem el, akkor talán nem lett volna gondom vele többet. De hát jó karosszériást találni nem könnyű. Tavaly szerettem volna megcsináltatni, de Valler Laci bácsi csak hitegetett, 2 hét múlva menjek vissza, 3 hét múlva érdeklődjek... Mondhatta volna az elején, hogy nem vállalja.
Idén kerestem másik szakembert. Kozi’s Garage ajánlásával sikerült találnom egy párost Mosonmagyaróváron, akik vállalták az autóm javítását. Küszöböket kellett cserélni, hátul a javítóíveket és a padlólemez egy részét, illetve a jobb első futómű mögött kellett javítani a doblemezt és a 2 első lökhárítótartót kellett cserélni.

Kellett vennem egy bontott rozsdamentes padlólemezt küszöbökkel. Ilyet Érden találtam, 70.000 Ft plusz szállítás. Nem nekem kell fuvarost intéznem, teljesen jó. A hiba annyi volt, hogy a megbeszélt időponthoz képest 1 hetet csúsztak, viszont minden nap azt mondta, hogy ma visszük. A lényeg, hogy meglett és szép állapotút sikerült kapnom. A szállítás +20.000 Ft volt.

2 hetet állt a karosszériásnál az autóm padlólemezre várva és további 2 hetet vett igénybe a munka.

Alvázvédő után kapott 1 réteg FluidFilmet is.

Köszönet Kozinak a jobb első futómű ki- és visszaszerelésért.

 
>> SzervizPoló // Alfa 156 GTA // 2021-06-15

Valahol kifújt a kipufogó, korábban odaüthették valahova, mivel alul volt rajta egy hupli. Hidegen csattogó hangot adott. Kapott egy bontott példányt, csak párban tudtam megvenni, elvileg 7.000 km-t futottak. Cserélve csak az első lett.

>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2021-06-28

Új külső és belső jobb oldali lámpa került az autóra. A foncsor már kifogásolható volt mindkettőn. A külsők így cikkszámhelyesek, a belsők későbbi évjáratnak megfelelők.

 
>> Eseményliusz // Alfa 159 2.0 JTDm 170Le // 2021-06-25

Családi program Veszprémben. 15.04-kor sikerült elindulni. Hűvös garázsból előhoztam. 38 fok meleg.
Éjjel vissza. 0.15, Mezőszilasnál szegény róka. Sajnáltuk.
Kmét-Dunaföldvár-Veszprém-Balatonfüred-Dunaföldvár-Kmét.
Rovarhullák mindenütt az autó elején.

 
>> Egyébliusz // Alfa 159 2.0 JTDm 170Le // 2021-06-16

Mielőtt beköszönt újra a tél, lecseréltettem. Most tényleg nem siettem el.

 
>> Eseményliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2021-07-07

Hajnali 5-kor indultam Balatonfüred felé, mert 8.30-ra Várpalotára kellett érnem. 6 óra táján Cece környékén pompásat autóztam. 0 forgalom, ideális hőmérséklet, hatásfok optimumon. Repült. 10.30 felé felszabadult 2 órám és azt egy kis bakonyi csavargásra fordítottam. Megnéztem milyen a Tés-Szápár szakasz most ezzel az autóval (egy hónapja a GTV-vel jártam ott) és kíváncsi voltam milyen az alsóperei gesztenyefasor virágok nélkül. Maradt még egy órám és gondoltam elszaladok a Római-fürdőhöz, tavaly nyáron épp egy csepp víz nem folyt ott, mikor a gyerekeimet rávettem egy kis fürdőzésre a "vízesésben". Most volt víz. Rohantam is vissza, hogy időre visszaérjek Várpalotára. Kulcs elfordul, mutatók furán mozogtak. Azannyát. Várok hátha lesz valami. Most sem. Lámpa nincs rajta. Akkormiez? Egy óra küzdelem után elindult. Tés-Szápár kereszteződésnél újra megáll. Hoppá. Visszagurulok, hogy a busz be tudjon fordulni, kissé lehúzódva ott maradt az út szélén. Már 14.30. Busszal folytattam utamat Várpalotára. Még egy füredi kanyart gyorsan be kellett iktatni, unokafivérem vállalta. Az autó 18.15-kor került végül Csöri szakértő kezeibe. Generátor, ez volt a tipp. Na, akkor jövő héten talán kész, ami=vonatozás haza . Másnap Veszprém, még gyorsan elugrottam pár személyes motyóért az autóhoz. Éppen felkerekedtem a hazaútra és kaptam a hívást, hogy lehet nincs olyan nagy baj. Talán csak az akkumulátor. Jó, elindultam, MÁV, Fehérvárnál lehet Várpalota vagy Kecskemét felé folytatni az utat. 13.30-ra lesz új akksi.
Hazafelé a 63-ason 4 óra felé, 38 fokban, Sárszentágota-Cece-Földvár üresen várta a V6-ot. Pompás ez a kis Busso is. Kiskőrösi kitérővel irány Kecskemét. Sok köszönet Csörinek a szakszerű és rugalmas ellátásért.
Kmét-Földvár-Cece-Enying-Bfüred-Várpalota-Szápár-Dudar-Bakonynána-Tés- kis folytonossági hiba (12km, 24óra)-Várpalota-Fehérvár-Sárbogárd-Cece-Földvár-Akasztó-Kiskőrös-Izsák-Kmét.
Másnap 2-kor a családdal Veszprémbe a 159-cel. Éjjel vissza. Éjfél után Mezőszilasnál szegény róka... Sajnáltuk. Örület ez a hét.
Végülis munkára nem gondoltam egy percet sem, mondhatjuk egy kalandtúrának is. Vezetni meg szeretek. Alfák is vannak hozzá.
Arra számítok, hogy a motorvezérlő egyszer elpukkad, de egy 5 éves akkumulátor 1-2 óra alatt hirtelen ennyire leeresszen és töltést sem képes tartani, ez most meglepett. És jócskán megszivatott.

 
>> SzervizDemecsab // Alfa 159 TBi Ti sw // 2021-06-28

Megcsináltattam az olajcserét mert 11000 km ment az olajba és eléggé fekete volt. Most Selenia Quadrifoglio 5W-40 ment bele. Kicsit drágább mint a gyári ajánlás, de kipróbálom.
Nos érezhetően sokkal csendesebb, finomabb a motor járása. Megnézem hogyan viselkedik, mennyi fogy illetve mennyire feketedik be 10e km alatt. A terv a 15e kilométerenkénti olajcsere, mert hosszútávokon jár az autó.
A hosszbordás szíjat azért cseréltettem, mert a legutóbbi szervó szivattyú cserénél hangosabban viselkedett a néhány hónapos szíj. Most csendes lett.

 
>> SzervizArslan // Alfa 156 2.0 jts Ti // 2021-06-28

Az utángyártott katalizátor rövidebb mint a gyári, így elhúzta előre és balra az egész rendszert és folyamatosan lelazult amin biztos nem segitett a vékonyabb talp és a gyatra menet sem. Tatabányán Egrus helyreigazította, beletoldott és átfúrta átmenőcsavarosra. Letekerte róla az előző tulaj által felrakott foszladozó bandázst is. Beltérben a rádió kapott egy beépítőkeretet.

 
>> SzervizNGC // Alfa GT 2.0 JTS // 2021-05-10

Kicsit elcsúsztam az olajcserével.
Mindenből a gyárit kapta, kivéve az olajat, Motul 10W60.

km.: 163.000

>> SzervizNGC // Alfa GT 2.0 JTS // 2021-06-25

Történt az, hogy még télen eltört a bal ajtó kilincs zsanérja. Azt terveztem, hogy kicserélem, ahogy kicsit jobb idő lesz. Ahogy jött a jó idő, a bal ablakemelő megadta magát, se fel, se le. Szétszedtem, rámértem, a kapcsolók, kábelek, vezérlő doboz is oké, a zsanért kicseréltem (az ablakot szinte teljesen ki kellett venni...).
Közben lejárt a műszaki, így hát elvittem szerelőhöz, egyrészt az ablak miatt.
Kiderült, hogy a hátsó fék szinte teljesen kuka, a kézifék kötél is szorul, illetve csak az egyik oldalon fog (ezt tudtam). A középső dob szétrohadt (ezt is tudtam), szóval ezek mind ki lettek cserélve, az első fékek megtiszítva, új középső dob, hátulra új kézifék kötelek, féktárcsák, betétek. Fékolajcsere, a dobhoz új felfüggesztés.
Az ablakemelő motor adta meg magát, felújított gyárit vettem, plusz új párazáró fóliát.
És még a jobb első helyzetjelzőt is kicserélték. :)
Egy hétig volt szerelőnél, úgyhogy amikor kész lett ki is autóztam belőle egy tanknyi benzint. :)

km.: 165.000