Blog

A téli nagy projektre készülve a mai nap a "helycsinálás" volt a soron. A garázs polcait az eddig innen-onnan beszerzett tartalék alkatrészek foglalták.
Sikerült zárható műanyag dobozokat beszerezni, így amit lehetett elcsomagoltam és bekerült a Giulia garázsába a polcra.
10 doboz lett, a dobozleltár egyenlőre csak papíron van meg, de majd bekerül a pótalkatrészes Excel-be.
Lassan lesz hely a kiszedett alkatrészeknek...

 
>> Szervizliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2020-11-08

Lángnál tudtam venni Ferodo betéteket. Ilyet szereztem be hozzá 2004-ben a Classicalfánál is.
Ma reggel beszereltem őket, majd óvatosan bejárattam.
Jó lesz.

 
>> EseményHalesz // Alfa Giulia Super 200 Le // 2020-11-08

9 hónap alatt (feburár 4. óta) 15.000 km-t raktam a Giuliába.

Ahhoz képest, hogy covid van, és alig mentünk valahová, nem is kevés.
Egy hosszabb utunk volt (1100 km), még márciusban Cesky Krumlov, azóta csak belföld.

11,7 L átlagfogyasztás az Alfa Amore számolása szerint és 11,4 a fedélzeti computer szerint 732.357 forintnyi üzemanyag...

 
>> Eseménypdenes // Alfa Spider / GTV 2.0 TS "Cup" // 2020-11-08

Végre sikerült egy megfelelő garázst találnom, így mától az őt megillető helyen várja a tavaszt a vas :)

 
>> SzervizArslan // Alfa 156 2.0 jts Ti // 2020-11-08

154300 km-nél kicseréltem az első, felső lengőkarokat. Ahhoz képest hogy kényes az 56 futóműve, még gyáriak voltak. Most Birth-re szavaztam, tapasztalataim alapján a Trw sem bírja tovább. Szétnyomkodtam a szilenteket, kaptak szilikonzsírt bőven. Kipucoltam a tornyokat is, hátsó kerékdobokat is, szilikonzsírral megkentem az első és hátsó toronyszilenteket is. Bal hátuljában volt sár bőven, félre van szabva a dobbetét, így bejut mögé. Hamarosan kipótolom hogy megszűnjön ez a probléma is.

 
>> SzervizCro166 // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2020-10-30

A januári Lesti akku elhervadt, 10,5 V ra merült autón kívül is, 24 óra alatt.
garanciában cserélve.

 
>> SzervizCro166 // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2020-08-04

Mivel még soha nem volt felújítva az önndító, elerkezettnek láttam az idejét,hogy ez is megtörténjen, hiszen lassan 19 éve teszi a dolgát :)
https://www.oninditogenerator.hu/

 

A 2010-12. között készült Giulietta-k szériabetegsége, hogy az első és/vagy hátsó ablaktörlők nem térnek vissza a végállásba. Nekem a hátsó produkálta ezt a hibát. A nagyon idegesítő dolog ma javításra került, a vezérlőpanelen kicserélték a beteg alkatrészt.

 
>> EseményKuccer24 // Alfa 159 1.9 JTS Ti Sportwagon // 2020-10-07

2020. október 7-én vittem vizsgáztatni a kocsit. Nem vittem el előtte semmi féle átnézetésre, mivel úgy gondoltam, hogy teljesen rendben van az autó. Mindig mindent megcsinálok rajta és rendszeresen karban van tartva. Így is lett!
Zsigerből átment 14 évesen. Büszke vagyok rá!

Féltem, hogy a károsanyag kibocsátás nem lesz határértéken belül, de ezt is remekül teljesítette. Mondták, hogy gyönyörű állapotban van és rozsdamentes. A lengéscsillapítók jók,a fékek kiváló állapotan vannak a futóművel együtt. Kézifék is jól fogott.

Szóval megérdemelten kapta meg újabb 2 évre a vizsgát!

>> SzervizKuccer24 // Alfa 159 1.9 JTS Ti Sportwagon // 2020-08-31

Egerben voltunk, zökkenőmentes volt az út oda és visszafele is. Viszont mikor hazaértünk Pestre arra lette figyelmes, hogy a kocsi hátulja (SW) tiszta olaj és a kocsi alja is végig. Azt hittem, hogy rámentem valami olajos cuccra és felverte, de sajnos nem így volt.
Vasárnap a kocsi alá néztem és láttam, hogy a váltó környékéről, illetve a féltengely szimeringjétől jött az olaj, amely piros színű volt, így egyértelmű, hogy váltóolaj.

Hétfőn aknára álltam, leszedtem a motorvédő burkolatot, jobban körbenéztem a motortéren is és láttam, hogy a szelepen és a szimeringen nyomta ki a kenőanyagot.

1. lépés, hogy a váltóolajat leengedtem, hogy mennyi folyt el belőle.
Ugye egyszer már cseréltem benne olajat, de akkor a betöltő nyíláson vákum segítségével szívtam le és töltöttem be az újat.

Szóval leengedtem az olajat és kb. 3,5 liter jött le úgy, hogy már legalább elfolyt 0,5 liter.
Meg is lett a hiba oka, túl sok olaj volt a váltóban. Vettem új váltóolajat 3db Tutela Matryx GL-4 75W-85 (darabja 3.190 Ft volt). Beletöltöttem mind a 3 liter.

Eltelt, közel 2,5 hónap és semmi próbléma nem jelentkezett, nincs olajfolyás se semmi.

Legfőbb tanulság, hogy mindig alul engedjük le az olajat és 3 liternél ne töltsünk bele többet, mert kinyomja magából.