Blog

>> SzervizKuccer24 // Alfa 159 1.9 JTS Ti Sportwagon // 2020-04-28

Motul 8100 X-cess 5W-40 olaj került a kocsiba, illetve Mann-Filter szűrő.

5+1 litert vettem, ami 13.190 Ft + 3.250 Ft = 16.440 Ft
Mann Filter olajszűrő: 4.400 Ft
Filtron pollenszűrőt is kapott: 3.540 Ft

>> SzervizKuccer24 // Alfa 159 1.9 JTS Ti Sportwagon // 2020-03-12

2015-ös akkumulátor volt a kocsiban, így hát gondoltam kicserélem.
Bemérettem az előző aksit, azt mondtak, hogy az indítóképessége 67%-os. Emiatt döntöttem a csere mellett.

Olaszból volt a korábbi aksi "ELIOS", mely 70Ah és 620A-os volt. (2.kép)
Most egy Banner: 72Ah, 680A-es aksi került bele. (3.kép)

>> SzervizKuccer24 // Alfa 159 1.9 JTS Ti Sportwagon // 2020-06-18

Borzalmasan nyikorgott már a jobb első felső lengőkar TRW márkájú. Már volt benne szilent cserélve (TRW), de az is feladta a harcot. Így hát rendeltem egy Lemförder lengőkart.

AutoDoc-ról rendeltem, gyorsan megérkezett. Szállítással együt volt 27.900 Ft.

Ki is cseréltem, de sajnos 3000km bírt, és ez is szintén elkezdett nyikorogni siralmas módon.
Fújtam már be Lítiumus WD-40-nel de nem igazán segített. Egyszer kiszedtem, hogy megnézzem melyik szilent kezdett el vonyítani de nem jöttem rá. Viszont észrevettem, hogy a baloldali szilet már kotyog.

Viccesnek tartom, hogy egy közel 25eFt-os "minőségi" lengőkarnak már kivan a szilentje és nyikorog.

Máskor tényleg az olcsóbb lengőkart választom és sűrűbben cserélem.

Amit viszont megtudtam, hogy nem mindegy a csavar mehúzási nyomatéka, mivel képes a csúszós szilentet kihordósodni és hamarabb elkezd nyikorogni.
Elvileg a meghúzási nyomaték 25NM!!!

>> Tuning és extraKuccer24 // Alfa 159 1.9 JTS Ti Sportwagon // 2020-04-23

UPDATE!

Most volt a kocsi (2020. okt. 7-én) vizsgázni és nem kötöttek bele. Mai napig hibátlanul teszi a dolgát a ködlámpa!

Körülbelül olyan március magasságában kitakarítottam a fényszórókat, és láttam, hogy a foncsorok jó állapotban vannak, így hát szeretném azok állapotát megőrizni.

Ekkor jött az ötlet, hogy valamilyen nappali menetfény (DRL) jó lenne. Láttam olyat, ahol az index helyére rakják a LED-et és indexelésnél átvált. Ez annyira nem tetszett, viszont kókányolni nem szerettem volna bele semmit.

Pont szembejött velem a netem az Osramnak az egyik nappali menetfényes ködlámpája (Osram LEDriving FOG PL Blue). Elmentem a Lumenethez megnézni és nagyon meggyőzött. Pont akciós volt náluk, így hát megrendeltem. 24.000 Ft-ra volt leértékelve és 3 nap alatt megjött. "E" szabványos, így nem köthetnek bele vizsgáztatáskor, de a rend éber őrei sem.

Hamar beszereltem, mert nem bírtam várni. Kellett egy kis átalakítás a csatlakozók terén, de vízmentes csatlakozással gyönyörűen meg lehetett oldani. Ezután jöttek a méricskélések. 3 szálat kellett bekötni, a megadott helyekre. Értelemszerűen a piros ment a pozitívra (+), a fekete a negatívra (-),melyeket közvetlenül az akkumulátorra kötöttem, a használati is ezt javasolta.
Volt még egy kék szál, melyet a helyzetjelző vezetékével kellett közösíteni, ez maga a jel illetve tiltó vezeték. Mivel amikor a tompított világít, akkor a helyzetjelző is világít, ezért ekkor a DRL nem működhet. (EZ A SZABÁLYSZERŰ BEKÖTÉS).

Nagyon szépen világít, mind a DRL, mind pedig a ködlámpa. Nappal is sokkal jobban látszik az autó, szóval hamarabb észrevesznek. Megérte az átalakítás, kb. olyan 2-3 órát vett igénybe a beszerelés. És végre értelmet nyert az automata fényszóró kapcsoló.

A ködlámpa vetített képe tökéletes, nulla a szórt fény, erős a fénye.

>> EseményKuccer24 // Alfa 159 1.9 JTS Ti Sportwagon // 2020-04-15

Valamiért késztetést érzek mindig arra, hogy lefotózzam, ha a paripa egy kerek számhoz ér.
Itt sem volt másképp, pláne, hogy 1 éve van nálam! 14.000 km együtt, hibamentesen.

Ha egy szót tudnék mondani rá: IMÁDOM!

 
>> SzervizKuccer24 // Alfa 159 1.9 JTS Ti Sportwagon // 2020-04-19

Nagyon idegesítő volt, hogy az első illetve a hátsó fékek, mindig visítottak fékezéskor. Így hát elhatároztam, hogy lecserélem az 75-80%-os fékbetéteket.
Csoportban keresgéltem sokat, hogy mire lenne érdemes váltani. Mivel Textar tárcsám és betéteim voltak, ezért a Brembo betéteket ajánlották.
Be is tettem őket, illetve a hozzáadott tartókengyeleket és csavarokat is, majd jött a bekopás időszaka. Semmi hangja nem volt és mai napig sincsen. Néha azért hátulról egyszer-egyszer megnyikkan, de semmi vészes. Ha bemelegedett akkor egyáltalán nulla.

Körülbelül, olyan 3000km után arra lettem figyelmes, hogy hátulról klattyanó hang jön, mintha valamilyen szilent szétment volna. Előre-hátra is csinálta, aztán rájöttem, hogy a hátsó betéteket tartó kis konzolba lötyög a betét. Visszatettem a régi tartókat, (azokat eltettem tartalékba) és megszünt a hiba.

Hiányzott az egyik tárcsánál a rögzítő csavar, így hát azt is rendeltem és pótoltam. (Textart vettem)

Ha már lent voltak a kerekek, akkor kaptak egy alapos mosást, azonfelül a kerékjáratokat is szépen megtisztítottam. A vízelvezetőket színtén kitakarítottam, hogy azzal se legyen gond a későbbiekben. (Sok szemét nem volt benne, mert félévente takarítom.)

Első fékbetét: 13.730 Ft
Hátsó fékbetét: 11.180 Ft
Tárcsához csavar: 822 Ft

>> Tuning és extraKuccer24 // Alfa 159 1.9 JTS Ti Sportwagon // 2020-11-05

A tél közeledtével elgondolkodtam, hogy milyen jó lenne egy ülésfűtés előre!

Elhatároztam és meg is rendeltem a tutihifi.hu oldaláról egy ülésfűtés szettet 2 ülésre, melyek carbon szálasak. Ez 21.000 Ft-ba került. Előtte olvasgattam tapasztalagyűjtés végett, hogy milyet érdemes vásárolni és mindenki egyértelműen a carbon szálasra szavazott. Így hát ezért esett erre a választásom.

A tagnapi nap folyamán be is szereltem.

Mindenhol azt olvastam, hogy ki kell szedni az ülést a könnyebbség végett. A vezető oldali ülés egyik csavarja sehogy sem akart kijönni, így hát maradt a helyben való szerelés.
Egy ülésfűtés komplett beszerelése 4 óra volt. Az anyósülésnél már gyorsabb volt, mivel megvoltak a lépések illetve, hogy mit hova kell kötni.

A szerelés a következő volt:

1. Az ülésről a műanyag burkolatokat el kell távolítani. Az oldalsó műanyagot 3 db torx csavar fogja (2 oldalt, 1 hátul). Előtte az emelőkart illetve az üléstámla állítóját le kell venni. Az utóbbinál csak simán be kell nyúlni és óvatósan lefeszíteni, az emelőnél a közepén lévő kis takaróelemet ki kell pattintani és a torx csavar kicsavarni. Ezután szépen lejön minden.

2. A kárpit végeket kiakasztani az ülésből, hogy fel lehessen hántani az ülőlapot egy picit, majd a rögzítő karikákat elvégni csípőfogóval, hogy a fűtőlapot be lehessen szépen tenni.

3. Mivel a gyárban megcsinálták a fűtőlap helyének kialakítását, így nem kellett lyukat fúrni az ülésre, hogy a vezetéket kitudjuk vezetni (ez nagy könnyebbség).

4. A lapból középen egy picit vágni kell, hogy a rögzítő gyűrűt visszatudjuk rakni a helyére. Majd jöhet a helyére való ragasztás, a lap mindkét oldalán van ragasztócsík, így könnyen meg lehet csinálni, a végét pedig le kell tapasztani a hozzáadott ragasztószalaggal. Az alsó rész már készen is van, csak a rögzítő karikákat kell visszarakni a helyére. Én rendeltem 1780 Ft-ért kárpit-kapcsot (50db), mellyel szakszerűen összetudtam fűzni a fémszálakat.

5. A háttámla picivel bonyolultabb. A hátuljánál kell először megbontani, majd az ülés alján oldalni a kárpit rögzítésket. Ezután már simán behelyezhető a lap. Itt is ragasztás és kész. Egy dologtól félek, hogy nem marad majd a helyén és lecsúszik, de ha ez bekövetkezik, akkor jobban szétszedem és befűzöm jobban a fűtőlapot. A vezeték kivezetése itt is könnyedén megolható.

6. A kábelköteg bekötése következik. Előszőr a műanyag burkolatba befúrtam a kapcsolót, majd kivezettem az ott tátongó lyukon az ülés aljához. Összedugtam a kábelkorbácsot és jöhetett a bekötés.

7. Megnéztem a kocsi kézikönyvében, hogy hátul alapból van az ülésfűtésneknek biztosítéka, illetve a csatlakozó is elő van készítve így könnyű dolgom lesz.
Kimértem, hogy melyik láb az ülésfűtés pozitív és negatív lába és arra rákötöttem szigetelt csúszósaruval. A szetthez alapból járt egy 7,5A-os biztosíték, biztonságképpen azt is bekötöttem. Szóval nem kellett semmit sem szétbarmolni, és bármikor szétköthető. (1.kép)
Az csatlakozó alsó sor első pinje az ülésfűtés pozitív (+) pontja és az utolsó pin pedig a negatív (-) pontja. IDE KELL KÖTNI!

8. Majd jöhet a rengeteg vezeték felkötése az ülés aljára. Mivel van egy nagyobb relé, ezért ügyesen kell elhelyezni a dolgokat, mert ha az ülés a legalacsobb ponton van, nehogy közé szoruljon valaminek és eltörjön.

Csak kapcsolt 12V-on működik, így nem tudja leszívni az akkumulátort (persze gyújtáson igen), illetve a beépítési útmutató is ezt a bekötést várja el. A maximális áramfelvétele 5A a papír szerint.

KÉSZ IS! Élvezhetjük a jó meleg üléseket télen, mely eléggé kellemes érzést ad. Kipróbáltam, gyorsan felfűt és nem kell órákat várni. Ez a projekt megérte teljes mértékben.

>> SzervizKuccer24 // Alfa 159 1.9 JTS Ti Sportwagon // 2020-09-30

Sajnos előjött újra a VDC & Hill Holder hiba!

Most a féklámpa kapcsolót cseréltem a pedálnál és úgy néz ki, hogy ismét minden rendesen működik. (Lekopogom!)

>> Tuning és extraKuccer24 // Alfa 159 1.9 JTS Ti Sportwagon // 2020-10-08

eBayen egyszer csak belefutottam 159-hez való ezüst váltógombba.
Rendeltem is egyet! Az új kormány betételekor ezt is a helyére tettem.

Gyönyörű! Hozzáadott a váltásérzethez egy plusz finomságot. Imádom!

>> Tuning és extraKuccer24 // Alfa 159 1.9 JTS Ti Sportwagon // 2020-10-08

Már régóta szerettem volna a kormányt újjávarázsolni, így hát elvittem Maglódra a rendeskományhoz.
Nagyon korrekt Úr! Kiválasztottam az anyagokat (rengeteg fajtából lehet választani), illetve a varrás színét. Október 27-re kaptam időpontot, de okt. 8-án már hívott, hogy kész van.

A végeredmény gyönyörű lett!

Csatolok képet, hogy miből mi lett.

Szerelés:
1. Akksit levenni mindeképp, viszont úgy, hogy a kulcs be legyen dugva a helyére. Különben a kormányzár aktiválódik és nem lehet tekerni a kormányt.
2. Kormány alatti burkolatot levenni. (Torx csavarok tartják össze)
3. A kormány elektronikájának a csatalkozóját lehúzni, különben nem lehet odaférni rendesen a csavarhúzóval a lyukhoz.
4. Egy nagyobb fejű lapos csavahúzott bedúgva, majd azt elforgatva kipattan a légzsák. A két csatlakozót lehúzni (sárga, zöld) és már kint is van. Link: https://www.youtube.com/watch?v=ynxdKCMeWMs
5. A kormányt rögzítő csavart (emlékeim szerint) egy 24-es dugókulcsal lehet leszedni. Simán csak rárakni és lecsavarni, a ráhajtott cuccal nem kell foglalkozni. (Én azt hittem, hogy ki kell hajtogatni, de rájöttem utána, hogy nem. 5 percebe telt visszahajtogatni a füleket, mire rátudtam tenni a kulcsot.) (2.kép)
6.Majd az elektronika kábeleket széthúzni és kibújtatni a lyukon és már lent is a kormány!

Visszatenni a kormányt már gyerekjáték. Szintén ezek a lépések csak fordítva.
Amikor visszaraktam a kormányt és úgy gondoltam, hogy mindent összetettem, rákötöttem az akkumulátort ellenőrzés képpen. Kidobta a légzsákot hibának, a duda és a gombok sem működtek. HÜLYÉT KAPTAM, hogy ezért kell valakit keresni aki majd kiüti a hibát.

Aztán átnéztem még egyszer és nem dugtam alul vissza a teljes kormányelektronikát. Visszapattintottam a csatlakozót és minden a helyére került. Eltűnt a légzsák piktogram és visszatért minden gomb. Nagy megkönnyebülés volt!

Azóta is hibátlan minden, és öröm az új kormány fogása!