Blog
Nyári le, téli fel. Gumik leápolva, autó lemosva.
Az első nyomtávokat fel kellett használnom a GTV-hez, igy kicsit bénán néz ki az első tengely, de majd szerzek előre egy szett 15mm-es (20mm is szóba jöhet) nyomtávot. Csak aluminium érdekel...
Ha valakinek lenne csavarokkal, meg is kereshet vele.
Update: Vásároltam.
Viszont a 147 Q2 felni, ami amúgy keskeny, 7" ET40.5, felmegy a nagyfékre. :) Talán ez az egyetlen 7" széles felni ,ami elfér.
Gyerek hiányában is kell néha a bölcső kérdéssel foglalkozni, ha az ember olyan dolgokra adja a fejét, hogy vesz egy Brerat (Spidert/159-et, tökmindegy). Na igen, ugyebár ez ezeknél népbetegség, hogy az alkatrészt megeszi az idő. Pontosabban a rozsda.
A kocsi "asvájc"-ból származik, nem olyan vészes az állapota, de egy ideje már nem alszom nyugodtan miatta.
Szóval mindig kell az embernek valami kis projekt amivel szívhat, úgyhogy nekem ismét egy alkatrész felkutatása lesz. A terv:
- Felkutatni a megfelelő bölcsőt.
- Homokszórás, korrózióvédelem.
- Régi le, új fel.
- Boldogság.
Nos ez így jól hangzik, csak mivel "népbetegség" ezért ennek megfelelően nem is nagyon van alkatrész. EPER szerint a cikkszám SGR10002, nyilván semmi találat nincs erre a kereső szerint.
Kíváncsi leszek, hol áll meg összegben és szívásban a dolog, de aztán lehet, hogy pozitív csalódás lesz. :)
Szívás faktor: ?/10
A múltkori kísérleteket ma folytattam. Sikerült motor nélkül úgy beállítani az emelőt hogy kézzel akadás nélkül tudtam mozgatni.
A motort még a visszaszerelés előtt leteszteltem és meglepve láttam hogy a fogaskerék nem forog. A motor megy, de nincs áttétel.
Nagy nehezen szétszedtem, valami ragasztóval van összerakva a műanyag ház, és meglepve láttam hogy a fogak eltűntek. (1.kép)
Nosza előszedtem a tartalék motort a 166-ból.
Nos, Giovanniék teljesen más szerkezetet gyártottak. Hasonlít, de más a méret és nem csereszabatos. (11.kép)
166 - 2-6 kép
Spider - 7-10 kép
Elakadt a projekt, motort kell keresni.
Sikerült szereznem egy szett hibátlan, javításmentes Blackline felnit :) Tetszett nagyon a Teledial felnivel is, de azért szerintem így sokkal vagányabb kiállása van az autónak. Persze az ültetést igényli, tervben is van. Utolsó képen látható a körülbelüli elképzelés :)
Hogy ez is rögzítve legyen, még szeptemberben megkapta a piros autó a szélesebb, kényelmesebb, térkövesebb beállót. Szerettem ott nézegetni a 159 formáját, de így logikusabb, kényelmesebb a napi sürgés forgás.
Egy ideje már tologattam az olajcsere időtartamát magam előtt. Egyrészt ez a k*csög COVID miatt, illetve az új kedvenc szerelőm Turpi szabad időpontja miatt (nyugi csak 1K plusz ment rá, azaz pont belefértem a 10K periódusba).
Szeptember 7.-re esett a szabad időpont, amit teljesen megfelelt, mivel éppen dokihoz mentem aznap, szóval legalább letudtam egy nap mindent. Felhívtam Turpit mielőtt elindultam hozzá, hogy tudjak intézni fuvart haza, de ő csak annyit mondott, hogy nem lesz rá szükséget, max 1 óra és mehetsz is. Meg is örültem - hogy is mondják ? - mint majom a farkamnak... úgy értem khmm... farkának !! hogy egy gonddal kevesebbet kell oldanom.
Odaérve minden előkészítve fogadott, már csak a garázsba kellett beállni. A műveletet szerelőgödör nélkül is játszi könnyedséggel hajtotta végre, csupán csak az olajleengedő csavar elnyalt fejével birkózott. Közben mint minden rendes szerelő, az előző szerelő hanyag munkáját dicsérte cifrábbnál cifrább szavakkal.
Az egész művelet cca 1 órába telt, a következő elemek cseréjével együtt:
Olajcsere: Motul X- clean 8100 5w40 (10w 40 Selenia volt benne mindig is, de 10+ év tapasztalat ellen nem akartam felszólalni) + zsír új csavar
Filtercsere: pollenszűrő + Filter
Lehet csak beképzelem, de mintha az új ritkább olajjal egy arasznyit finomabban járna a motor.
Megjött a hideg,időm is volt ma,feltettem a téli szettet.Nyári szett lemosva,gumiápolózva.
Ebben a szezonban még pont jók lesznek a tavaly hasznàlt Yokohama-k,jövő télre veszünk új téli gurulókat.A nyári Rainsport-ok 2571 km-ert futottak ebben a szezonban,összesen már 11462-őt.Számottevő kopás vagy félrekopás nem látszik rajtuk.
Km.:196070
Lemostam az undorítóan ragacsos szoftlakk maradványokat a hátsó és vezető oldali ajtó berántó fogantyúkról.
A bal hátsó kapcsolója rossz volt, azt cseréltem.
Le is festettem a két hátsót próbaképpen.
Szép lett.
MANN olajszűrő 3500ft
MAHLE üzemanyagszűrő 8000ft
LIQUI MOLY Top Tec 4600 5w-30 6 liter 22000ft
km: 281413