Blog

>> AutóápolásSanyiJTD // Alfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2020-10-21

Zárhíd burkolat ez talán...?!
Mindegy is, kezelésbe vettem,mert eddig nem volt hozzá kedvem.
Eléggé oxidos volt, pattogott le a festék róla, jó ronda volt, valaki már kókányolgatta. Elötte képem nincs. Fémig kellett túrnom az egészet, 2óra vakarás után nyilván főként magamat szidtam ,hogy minek kezdtem ebbe bele :) Cink alapozó után mattfekete lett, és visszaszereltem.

 
>> Tuning és extraKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2020-10-20

Tegnap érkezett, ma beépítették a rendszámtábla világítás helyére rakható tolatást segitő kamerat.
A legmacerásabb része a vezetékeket kivezetni a kasztnin kívülre. Elég diszkrét, tetszik. Remélem hasznos is lesz...

>> Tuning és extraKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2020-10-20

A polírozás után sem voltam teljesen elégedett a lámpák teljesítményével, és a vetítési képe sem volt teljesen meggyőző, ezért vettem egy pár új lámpát. Úgy voltam vele ha jól világítanak, akkor csak simán kicserélem, de sajna összeszerelésükben is volt már egy kis baki. A tompított foglalatában a kupaknak annyira benyúlt a rögzítése, hogy billegett rajta az izzó.
Így még csúnyább volt a vetítési képe mint a gyári lámpának.
Maradt az átalakítás. Az új lámpakat könnyen melegítessel lehetett bontani, és már, ahogy a 156-nál korábban csináltam, kapott projektor.
Helyzetjelzőnek ledet szerettem volna bele rakni, érdekes módon a balosra nem reklamált, de a jobbos lámpába nem tetszett neki, és nem is adott neki teljes feszt. Gondoltam kiveszem a régi lámpákból, a balosból ahogy kivettem a H6W izzót rögtön meg is döglött. A jobbosba meg egy 4 wattos volt belerakva. Most ideiglenesen én is ezt raktam bele, és annak ellenére, hogy meg van feketedve, világít.

>> Tuning és extrarogat // Alfa 159 2.0 jtdm sw // 2020-10-20

Szép (nekem) új autómmal úgy éreztem, több van benne, mint amit mutat. ellátogattam ezért Manky-hoz.... nézze meg, mondjon róla ítéletet... Ma reggel be is ült mellém, mentünk egy karikát. ráakasztotta a gépet, és sorolta az adatokat... Majd amikor visszatértünk a műhelyhez, óvatosan kivette a lelkét... és elvonult vele. Felszentelte, megkeresztelte, majd patyolat tisztán visszahozta. ismét elmentünk, a már megtisztult lélekkel, az ártatlan gyermeki pajkosság érződött a kissé nagyranőtt behemot testben...De érződött, valami történt...Mintha egy lavina indulna el a hegyről... egyre nagyobb sebességgel... Eddig is volt benne erő...és akarat.. De most bátorítást kapott, és csak úgy nyargal az úton.... Köszönöm szépen, élmény faktor +1.

 
>> Eseményrogat // Alfa 156 Sportwagon 2.4JTD Distinctive // 2020-10-05

2020.október... Műszaki vizsga ideje....Kideült, a futomű kissé lóg... lengéscsillapítók elől, kerékagycsapágyak elől, hátul, komplett bölcső hátul, féltengely gumiharang, és néhány apróság.... Köszönet a Római Gumi embereinek, megcsinálták, beállították..
Jótt a lakatolás. bal oldalon, az ülés rögzítés alatt elkezdett fogyni az anyag... Ülések ki, kárpit ki....és mehet a "foltozás"... szépen meghegesztve, lekezelve... Friss olaj, mégiscsak 360.000km van benne, szép kerek szám... ha már olaj, olajszűrő csere, akkor minden egyéb szűrő is... és egy klíma bomba, csak a kellemes citrus illata miatt.
Most, hogy megvan minden, szépen meg is lett a friss vizsga....Elérte a 18 éves kort...360.000km-t.... ezért úgy éreztem, elég nagy és tapasztalt már,hogy nélkülem folytassa útját, és kerestem neki egy lelkes új gazdát... Maci lekerült a tetőről, és néztem a hátsó lámpáit, amint elkanyarodik és eltűnik a szemem elől... Sok kellemes km-t az új gazdival...

 

Az elmúlt hetek nagyobb esőzései után arra lettem figyelmes, hogy a csomagtartó zár alsó részében áll a víz. Ez a jelenség gyakori a Giulietta-nál (és a MiTo-nál).

A jelenségnek két oka lehet:
- a hátsó ablaktörlőkar tengelye körüli gumi elöregedett és nem zár (ha erölködés nélkül körbe tudod forgatni, akkor nálad is ez a probléma)
- a hátsó zár (embléma) körül, a belső oldalon található gumigyűrű fáradt el. Ez sajnos külön nem kapható, csak a komplett új zárral együtt szerezhető be. Erre megoldás lehet (ha egyébként a záradnak semmi baja), ha a csomagtérajtó belső oldalán (le kell bontani hozzá a kárpitot) karosszériatömítővel szigeteled körbe a zárat, emblémát.

Nálam az első lehetőség - az ablaktörlőkar tengely körüli gumi elöregedése okozta a bajt. A tengelyről az anya gond nélkül lejött, a probléma a tengelyre rárohadt ablaktörlőkar leszedésével volt. Kisméretű csapágylehúzó híján, tesóm egy szerszámot rögtönzött hozzá. Rövid küzdelem után sikerült leszedni vele. Az ablaktörlőkar tengelyre csatlakozó része minimálisan megsérült, de ez szerencsére nem látszik.
A régi gumigyűrűt egy kampósvégű patentkiszedővel sikerült kiszedni. Az új gumi berakását némi szilikonzsírral lehet megkönnyíteni.
Az ablaktörlőkar visszarakása előtt a tengelyről lecsiszoltam a rozsdát és a legközelebbi rárohadás elkerülése érdekében rézpasztáztam.

Az új gumigyűrű ára kb. 1200 Ft volt. Az alkatrészt az Elaforg Kft-től rendeltem.

 
>> Egyébepitesz // Alfa 146 2.0 TD // 2020-10-20

Buona notte a tutti amici! Szóval még az első ezer kilométeres tapasztalat szerzés előtt kikívánkoznak belőlem a következő gondolatok.
Tehát kijelenthető, hogy a kis lucciola a nevemre került, de az ide vezető út nem volt ám mintha sima aszfalton haladnánk hanem inkább átlag magyar útnak megfelelően elég göröngyös. Hozzá teszem a rutintalanságom is hozzájárult a dologhoz

A szerződéskötést követően azonnalosan megkötöttem az ország elsőrangú biztosítási alkusz oldala segítségével a KGFB-t. Nem volt olcsó de sikerült kb. egy óra bénázás után. Majd megörültem, hogy kaptam egy levelet sokkal kisebb díjjal a biztosítótól. A boldogság azonban addig tartott, amíg nem olvastam még egyszer el. Az alacsonyabb díj fedezetlenségi díj volt. Na erre felhívtam az említett oldal ügyintézőjét, hogy ugyan mondja már el hol esett hiba. Mint kiderült a hiba az én készülékemben volt ugyanis az egy órás szarakodás során a minimum negyedszer újrakezdett adatkiöltés során (mert okosan az okos telefon kell az ilyesmit kitölteni) egy hónappal későbbi dátumot állítottam be a szerződés kezdéshez így jött ki a tetemes fedezetlenségi díj.
Nos ez egyszerűen megoldódott a kedves ügyintéző hölgy felhívott, hogy akkor ő törölteti ezt az az ajánlatot de máris azonnal kössünk egy újat, ami meg is történt fél nappal később mert épp munka miatt nem értem rá. A legvégére csak 5 nap fedezetlenségi díjat kellett kifizetni szerencsére. Aszért ez jobban esett mintha egy évre két évnyi biztosítási díjat kellett volna kifizetni.
A nagy élmény még csak nem is ez volt.
Az adás-vételt követő 3-ik napon el kívántam intézni az autó átíratását. Szépen elgurultam a kapott időpontra az elsődleges hajdúböszörményi vizsgabázisra, ahol mint mindig nagyon kedvesek és segítő készek voltak ebben ezelőtt sem és most sem volt hiba. A ludas az autó volt merthogy nem egyezett a forgalmi P.5. pontjánál szereplő motorkód/motorszám a motoron találhatóval, ahogy ez a vizsga végére kiderült. Ezért azt mondta a vizsgáló úr, hogy semmi baj már volt ilyen és a következő as megoldás menete. Keressem meg a (valószínűleg) Fiatot, hogy azok tudnak adni elérhetőséget ahol a személyi, lakcímkártya, adás-vételi és némi díj ellenében adnak nekem igazolást, hogy ez a motor eredetileg ebbe az autóba való. Majd ezzel a papírral jelentkezzek az NKH-nál, akik adnak egy műszaki vizsgalapot és majd ezzel együtt mehetek átíratni az autót. Ezt a tényállást naivan el is fogadtam. A bácsi még egy e-mail címet is adott, hogy oda küldjek el minden felsoroltat az ügy meggyorsítása érdekében (természetesen semmit sem küldtem sehova). Mentem is az okmányirodába, hogy akkor adjon a néni pecsétet az adás-vételire nehogy megbüntizzenek ha letelik a 15 nap.
Közben telefonálgattam ide oda elmeséltem, hogy jártam, és mindenki mondta hülyeség ez így. Mert a motorkód önmagában is érvényes nem szükséges az egyedi motorszám is hozzá. Hiába adtam ezt elő a böszörményi Kormányablak ügyintéző hölgynek ő is azt állította ami a vizsgáztató. Ráadásul a szerződést se fogadta el mert már 9 éve más nyomtatvány használnak (ugyanazok az adatok szerepelnek rajta mind a nyomtatványboltoson). Így új szerződést kellett írni Györggyel.
György abszolut mindenben segítőkész volt amit innen is még egyszer köszönök.
Az ügy végére ma került pont, ugyanis sikerült eljutnom a Debreceni Kormányhivatalba és a drága jó ügyintéző hölgy tájékoztatott, hogy itt az új forgalmi tessék hazamenni és megmondani a vizsgáztatónak aki az eredetvizsgát csinálta, hogy világosodjon fel milyen azonosítók szükségesek és ha a behozatalkor a NKH-nak elegendő volt az autó behozatalakor a motorkód akkor ne csesszen ki az emberrel, hogy neki nem elég.
Így került pont az ügy végére és lett tisztázva a tényállás.
És ha ez a hajcihő nem lett volna elég beázások jelentkeztek az autón nem is kicsik, de ez egy másik történet...

 
>> Tuning és extraKócosw // Alfa GT 3.2 V6 24V Distinctive // 2020-10-16

A szimmetriamániám hozománya. Nemmellesleg a top ragazzon a GT re. Rozsdamentes duplex oldalanként 2X80mm es véggel.
Még kis faragás és mehet fel... Nem irnam le mekkora opas volt es mennyi ideig tartott a postázás Németországból...
Egy órát takaritottam, poliroztam, egész jo lett... Lökhárító előkészítve. 11.06

 
>> Szervizgamberini // Alfa 156 2.0 TS // 2020-10-19

Cserélve lett az önindító, a generátor, a termosztát, illetve el lett végezve az időszakos szervíz. A klíma is javítva lett.

Km.: 254.000

 
>> AutóápolásSTibi // Alfa 159 1.9 JTDm 8V // 2020-10-19

Vétel óta bántja a szemem, végre rászántam magam, kapott OSRAM Night Breaker Silver +100% +130m 12V 55W égőket
TYC 19-0599-05-2 / 19-A599-05-2B