Blog
Az előző hétvégén Debrecenben jártunk a remek M3-on, valószínűleg ez adta meg a kegyelem döfést az egyik hátsó kipufogó hővédő lemeznek, így sajnos mikor már Pestre értem hallottam, hogy irgalmatlan zörgés hallatszik hátulról, a lemez leszakadt. Na otthon a garázsban néztem alá, szerencsére egy akkora lemez, hogy képtelenség elhagyni, felfeküdt a kipufogó csőre köszönte szépen... :)
Hívtam kedvenc szerelőm Zsoltot, aki ismét beszuszakolt a hétre valahogy, így péntek délután már elhozhattam ezüstös kisautóm, szóval ez is megoldva, persze nem várt kiadás volt, meglepett valamivel a hónapban a drága :)
Km állás: 106500
261120 km.Csak legyen rendes tél is...Legalább hideg, hogy tudjunk a gyerekekkel korizni, ha már a pályára nem lehet menni.
Olajszivattyú kicserélve egy bontott darabra. Régi melegebb olajnál nem mindig kapta fel az olajat indításkor, csak fordulatra. Ezt eljátszotta körülbelül 10-ből 1-szer. Olajnyomás működés közben rendben van, mint hidegen és melegen is. Kapott a főtengely ezen vége új szimeringet.
Új olajteknő tömítés.
Másik vezérműtengely, ami szinte újszerű.
Régin két bütyök elkopott, az eredetitől az egyik 2.5 mm, a másik 3 mm-rel kopott le. Körülbelül a 30.000 kilométer ezelőtti hengerfejezésnél már láttam hogy kopik, akkor még azért erősebb volt. Az anyag hőkezelt felső rétege már lekopott, így már könnyen ette tovább magát. Olajzása a vezérműtengelynek jó, mivel a hengerfej gyűjtőjében állt az olaj ahogy kell és a tengelyen sem az egymás melletti bütykök koptak le.
Új szelepfedél tömítés.
Új vezerműszíj készlet, ami tartalmazza a szíjat, a vezető és feszítő görgőt (DAYCO). Vízpumpa nem, mivel az a hosszbordás szíjon található.
Az előző szíj 52.000 kilométert futott, és közel 5 évet. Ezt már én tettem fel anno. Ha nem kellett volna mást is cserélni akkor még maradhatott volna.
359.000 km
Vissza a Sottozerók.
Kötelező szervíz 2020.11.11.
Km: 119.252
Olajcsere (Selenia WRPE)
Olajszűrő
Légszűrő
Pollenszűrő
Sikerült szereznem egy nagyon szép állapotú Turbina szettet, idén ez lesz a téli. A másikat eladtam, a Michelin gumik átkerültek erre.
Az utolsó ragacsos bevonat is eltűnt a mai napon az utastérből.
A km óra keretét és a légbefúvót is elláttam karbonszövet bevonattal ezúttal matt selyem lakk zárást kapott, hogy ne tükröződjön vissza a szélvédőn.
Aliról rendeltem futófényes sötétített oldalindexeket. így a világos autón szerintem nagyon mutatós :)
Cserélni nagyon egyszerű...
Úgy tűnik ez eldőlt, a 159-re nem kerül téli kerék idén. A gumik elkoptak, már nem adok nekik még egy szezont. Újat nem veszek rá, a tavalyi tapasztalatok alapján felesleges, 1000km-t ha mentünk téli körülmények között az autóval. És még előttünk a karantén.
Ezzel a lendülettel a Giulietta megkapja Zen téli felnijeit, nagyobb szüksége lesz rá. És végre kész amit elterveztem, úgy gondolom jól alakult. Az autó amivel a családom naponta közlekedik, annak legyen az aktív és passzív biztonsága is maximális. És legyen Alfa.