Blog

>> SzervizArslan // Alfa 156 2.0 jts Ti // 2020-10-19

153 000 km-nél, október 17-én új téli gumikat kapott a kiskocsi, mivel az előzőket LaciFeri cartárs megvette a Gt-jére, minden eladó alapon. Most Sebring márkájú gumira esett a választásom, ami a Michelin csoporthoz tartozik. Xl-es és c-s vizestapadás, elég alacsony áron. Jó egy hónapja már másodjára volt problémám az utólagos olajhűtő csöveivel, megint lelazult a nyomóág, kapott Loctite menetrögzítőt, nem spóroltam. Remélem így már jó lesz, nem kevés olajat hagytam a parkolóban a földön. Hátsó stabilizátor szilenteket zsíroztam meg víznek és minden kémiai behatásnak ellenálló zsírral. Szép csendben forognak.

 

Mivel az autó kinti műszaki vizsgája lett honosítva forgalomba helyezéskor, hamar eljött az első itthoni műszaki ideje. Fel is hívtam a szerelőmet, hogy vinném a pirosat, műszakiztassa már le valamikor októberben. A válasz: "Te Gyuri, én nem kellek ahhoz. Az az autó bárhol átmegy, olyan mint egy új"
Jól esett ezt hallani. Azért adott egy számot, hogy hova vigyem, ő is oda hordja újabban az autókat.
Felhívtam, kaptam időpontot, mára szólt. Mit is írjak. Fél órát ücsörögtem, majd visszakaptam a papírokat, kulcsot, kész, minden rendben az autóval. Jó ez így kalandok nélkül.

Kiszedtem a híres-hírhedt olajzócsöveket. Ami nem volt túl egyszerű, mert a főtengely a helyén van. Megpróbáltam kivenni, de a főtengely végén lévő anyát nem sikerült kilazítani, úgyhogy maradt.

Az egyes hengerét kicsit összegyűrte az elszabaduló hajtókar, de úgy néz ki hogy 275e km-el a hátuk mögött mindegyik rendben van. A furatok végei épek.
Kézzel mozgatva mindegyikben - egyformán - jár a szelepgolyó. Az egyes hengerében is, tehát nincs leragadva, nem innen indult a buli.

Kísérletet tettem a hengerkopás mérésére is, de a motor mellett guggolva nem biztos hogy jó értékeket mértem a két ponton mérő cuccal. Mivel nem volt 83 mm-es referencia gyűrűm ezért a henger legfelső részéhez képest próbáltam mérni. (kép nincs)
0,02-0,03 mm eltéréseket tudtam mérni a csapszegre merőleges irányban.
Ha fel tudom tenni az asztalra (elég nehéz a blokk a főtengellyel) akkor majd megmérem pontosabban.

 
>> EseményZselé // Alfa Spider / GTV 2.0 TS 150LE // 2020-10-18

Minthogy az előző bejegyzésem címe is egy szezon vége volt, látszik, hogy nem sok minden történt az idén. 969 km-et mentünk, főként az építkezés, a COVID és a babysitting hiánya miatt.

Voltunk vele vidéki esküvőn, meg bejártuk a Mátrát egy hosszú hétvége keretében. Tavasszal volt egy kis találkozó, akkor a Börzsöny volt a célpont.

Azért történt néhány apróság az autón is: születésnapomra megkaptam kis családomtól Giuseppe szuper állapotban lévő szövet üléseit. Végre, ezek igazi Spider ülések, övvezetővel! A régi, kopott GTV üléseket gyorsan eladtam. Júniusban olajcsere és sikeres műszaki vizsga következett. Azért hamarosan - talán még nem jövőre - elég sok beavatkozni való lesz: kuplung, lengéscsillapítók, vacakol a központi zár.

Gumiba 3 bar, akksi a szobában, jön a tél.. :(

 

Sikerült összeszedni a darabokat - 1-5 kép
Az 5. képen valószínűleg a karter darabjai vannak, mert onnan is hiányzik ez-az.
Miután nem lett meg a másik csapszeg rögzítő gyűrű kimostam a karter olajsarát és a 6-7 képen lévő darabokat találtam.
Azt hiszem hogy mégse rakom össze a dugattyút...

 

Olaj és szűrők cseréje (gázolaj most nem volt), vezérlés csere vízpumpával. Kicserélték még a részecske szűrőnél a kipufogógáz hőmérséklet érzékelőt, így most nincs sárga tengeralattjáró :)

Km: 300.220

 
>> EseményZsolt155 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16V // 2020-10-16

Felkerültek a téli gumiabroncsok. Az autó átnézve a tél használat előtt. Minden ok, de az akku lehet nem húzza már sokáig.
Km. 98.451.

 

A nyári gumik kukák lettek, így korábban felkerült a téli szett.
Km óra állása: 280187 km

 
>> Egyébepitesz // Alfa 146 2.0 TD // 2020-10-18

Ma lesz egy hete,hogy új taggal bővült a család. A kislányunk augusztus 2-án gondolt úgy, hogy akkor megnézni milyen is a világ anyu pocakján kívül, most pedig egy sötétzöld 146-os Alfa kopogott be hozzánk.
Bátyám Gergely (aki szintén szerelmes az alfákba, jelenleg ex alfás) hívta fel rá a figyelmemet, hogy lenne itt egy nagyon szuper állapotú 146 kifejezetten jó áron, és az élete végig követhető a fórumon tehát tutira nem zsákbamacska.
Neki korábban ugyanez a típus volt birtokában, amit jó pár kilométert vezettem, így egyáltalán nem volt ismeretlen a modell.
Számomra első látásra szerelem volt, azonban a főnöknek (feleségem) nem jött ez azonnal, neki csak tetszegetett, de azért megbeszéltük, hogy megnézzük, és lesz ami lesz. Ezen felbuzdulva le is beszéltem a randit Györggyel 11-én vasárnap délután 3 órára.
Mondanom sem kell nagy csúszással érkeztünk mivel szokás szerint a gyerekeknél akkor tart kétszer annyi ideig az ebéd és minden más mikor valahova időre kellene menni. Nagy nehezen sikerült betuszkolni a két gyereket a kocsiba és elindulni. Hívtam is a kedves tulajt, hogy ne haragudjon a csúszásért, de már úton vagyunk hamarosan érkezünk. Szerencsére a közelben volt, csak Hajdúböszörmény-Debrecen távot kellett leküzdeni.
Mikor megérkeztünk a helyszínre és személyesen is találkozhattunk a kiszemelttel részemről biztos voltam benne, hogy ha csak egy mód van rá én innen a zöld alfával megyek haza. Szerencsére mikor a feleségem is meglátta élőben az autót abban a pillanatban benne is felgyulladt a szerelem lángja, viszont a pillanat varázsában érkezett egy ordító hang és realizálni kellet, hogy igen a picur lány megéhezett. Így egyedül kellett folytatnom apósommal az autó átnézését.
Ez az átnézés nem is hiba keresés volt, hanem inkább alámerülésről. Hiszen Gergely jóvoltából és György engedélyével volt a kezemben egy 35 oldalas fórumos dokumentáció a teljesség igénye nélkül az autó előéletéről, így nagy meglepetések nem értek. De azért jó volt nézegetni érezni az autó sajátos illatát, hiszen egyedi illata van. A bátyámé is hasonló volt, így mikor megéreztem, olyan volt mintha haza érkeztem volna.Mindezek után a tesztvezetésen szerencsére elég nagy kört mehettem az autóval mindenféle útviszonyokon így sikerült elég jó képet kapni az autóról.
Ezúton is köszönöm WarbiRunner (Gyuri)-nak, a türelmét hozzánk, tényleg egy kincset őrizgetett. Remélem méltó utódjai leszünk, habár elég magasra tette lécet. Rengetek tervünk van az alfával, kalandok sorozata áll még előttünk, úgyhogy nem fog eltűnni a szemetek elől. Fogtok még róla hallani, de mindent a maga idejében.

 
>> Tuning és extraHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2020-10-17

Mikor hoztam el a bölcsőt rajta volt még a két lengőkar,ahogy próbáltam egyedül betenni az autóba sajnos megütöttem a mélynyomót,de szerencsére nem lett komoly baja.De jövőbe ezt elkerülendő kapott rá egy rácsot