Blog

Október 23-tól 26-ig egy "kisebb családi túrára mentünk. Az úticél Sopron és környéke volt (Hidegség, Nagycenk, Fertőd, Fertőrákos, Kőszeg stb.) olt.

A teljes megtett út: 828 Km
Átlagfogyasztás (országút, autóút, autópálya): 5.4 liter

 
>> EgyébNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2020-10-31

A műszaki vizsga után elraktam aludni az autót. Legközelebb akkor jön elő a barlangból, ha minimum 18-20 fokos száraz, napos idő lesz. Addig is hetente legalább egyszer beindítom a garászban.

 
>> EseményLev // Alfa Giulia Super Elegante 2.0 // 2020-10-30

Ma 1 éve gurultunk ki a szalonból :)
Így nézünk ki ma.
Imádom

 
>> SzervizHardy // Alfa 159 Fekete Párduc 2.0 Novitec // 2020-10-30

Vettem új felniket télre meg kapott új gumikat is mert a régiek öregek voltak. A nyáriak már nem kerülnek vissza. Igaz ahogy szokták mondani még egy nyarat elmennének de ilyen méretben nagy sebességnél vízen már nem biztonságos. Felnik is homokolva cinkezve és újra lesznek fényezve.
A gumisnál nem volt időpont viszont üres állás igen, így kicsit nosztalgiáztam és megcsináltam magamnak.

 
>> SzervizSüni155 // Alfa 159 2.4 20V JTDM Q4 TI // 2020-10-30

Bal hátsó stabpálca kicserélve trw-re.
Továbbra is kopog a futómű.

 
>> EseményJCsabi // Alfa 147 1.9 JTD 8V Distinctive // 2020-10-30

Volt néhány nap szabadságom, amit még az éven ki kellett venni. Végre lett időm foglalkozni a kis 147-el is. Alapjában véve nincs rossz állapotban, de a típushibák elkezdtek megjelenni. Egy kis rozsdafolt a küszöbön. Szerencsére időben lett orvosolva. Lecsiszoltam, kapott rücsit, amit színre fújtam. Utána kifújtam a két küszöböt üregvédővel. Remélem egy ideig jó lesz. :-)
Utána jött a csinosítás része. Kapott egy lakktisztítást és egy polírt. Takarítás, téligumicsere. 2 napom ráment, de megérte!

Km állás: 216.206km

 
>> SzervizSanyiJTD // Alfa GT 1.9 JTDm 16V // 2020-10-30

Sem a 10.000km-t, sem az 1 évet nem értük el (7850km, 10hónap) azért ledobtam belőle, egy ideje polcon vannak a hozzávalók . :)
274.722km

>> SzervizBenz // Alfa 159 Ti sportwagon 2.0 JTDm // 2020-10-30

Na ez a megfogalmazás nem teljesen igaz , mert nem halt meg teljesen, de mikor először 2 fok volt reggel igencsak megküzdött az inditassa . Ezért úgy gondoltam hogy megelőzve a további kellemetlenséget inkább kicserélem még időben . Utánna olvasgattam a dolgoknak és végül egy 77ah 760 A indítóáramú Exide Premium ra esett a választás. Be is mentem a Tezol bt hez Győrben. Nagyon jófejek és segítő készek ott helyben ki is cserélték nekem , rákötöttek az autóra egy külső akksit is hogy ne felejtse el a beállításokkal. Csak ajánlani tudom őket . :)

azóta pöc röf :) ráférne egy mosás is :)

 

Szétszedtem az ajtót és kioperáltam az ablakemelő szerkezetet hogy összehasonlítsam a Fangio-tól kapottal.
A szerkezet nagyon hasonló, de mégsem egyforma. A motor, a fogaskerék és az áttétel nagy valószínűséggel azonos. A fogasív ugyan rövidebb, de épp elég lesz. Ha nem találok más megoldást három csavarral - a hegesztés helyett - átrakható.

Mivel a fogaskoszorún nem látszott akkora sérülés ami az átugrást indokolná tovább keresgéltem. A szerkezetet tesztelgetve olyan érzésem volt mintha átugráskor a tartólemez "engedne", elhajlana a nagy erőtől.
A saját szerkezetről leszedtem a motort, így visszarakva kézzel lehet tesztelni.
Az ablakot kézzel emelgetve két ponton akad. Pont ott ahol átugrott.
Ekkor jutott eszembe hogy amikor szétszedtem alul az ablakhoz rögzítő csavarok nem voltak meghúzva. Kicsit furcsállottam is. Most kilazítottam őket és csodák csodájára könnyedén emelhető az ablak, nem akad!
Jobban kifigyelve olyan mintha az ablak síkja és az emelő működési síkja nem esne egybe. Az alsó lemez ugyan gyárilag csuklós, de a könnyed futáshoz kell a laza csavar holtjátéka. Valamelyik karon majd kell egy kicsit hajlítani.

Itt rám esteledett és abbahagytam a kísérletezést.