Blog

>> EgyébGegee // Alfa Giulietta 1.75 TBi QV // 2020-11-23

Sajnos csak itt tudok hangot adni a csalódottságomnak, ami nem nektek (a blog olvasóknak), de nem is az oldal üzemeltetőinek szól, hanem a gyártónak, mivel kijelentették, hogy ma már kénytelenek a potenciális vevőkre koncentrálni, mert most mindenki SUV-ot akar. Nem mindenki. Nagyon vártam az új GTV-t illetve Spider kivitelt, amit 2019 végén elkaszáltak. Ennek megfelelően teret adtam off-os márkák fejben való kibontakozásának, ami nagyon hamar leszűkült arra a pár autóra, melyek már évek óta közel álltak hozzám. Mivel Roadstert kerestem, viszont nem soft-top-ban gondolkodom, így valóban nem maradt sok választás. Jövő tavasztól egy piros Mazda MX-5 RF-el fogom járni az utakat. A 147 még marad pár évig páromnál, viszont mivel sokat pakol, kombi jobban preferált, de Giulia SW sem létezik, így nagy az esélye, hogy alfa nélkül maradunk a következő években. Jelenlegi tendenciát látva annyira már nem is sajnálom.

 
>> SzervizBluestrain // Alfa 156 SW 1.9 mJTD 16V // 2020-11-23

Pár éve tervezem hogy lecserélem a téli gumikat. Múzeális darabok lettek, és esőben már nem volt tapadás. Abroncskernél berendeltem Fortune nevű kínai gumikat, és ma felszerelték. Hú mennyivel jobb mint a régi volt!

 
>> SzervizGyapi Ɨ|ѯ // Alfa 159 2.2 JTS berlina // 2020-11-27

otthoni munka, fél év 1.000 km :(
ennyiért nem rakatom fel a téli gumit

 
>> SzervizGyapi Ɨ|ѯ // Alfa 159 2.2 JTS berlina // 2020-04-06

nyári vissza
161.000 km

 
>> Szervizpdenes // Alfa Spider / GTV 2.0 TS "Cup" // 2020-11-22

Korábban ugye már kicseréltem a hátsó futóműben a bizonyos 3 szilentes (pontosabban 1 szilent 2 G szem) lengőkarokat, azonban már akkor láttam, hogy ennél bizony jóval többre lesz szükség hosszabb távon. Most, hogy az autó téli álmot alszik, van idő bőven ilyesmire, így neki álltam szétbombázni a komplett hátsó traktust. Első körben kiszedtem a rugókat, az azokat tartó lengőkarokat, illetve a felütköző gumikat és poharakat. Pontosabban ami maradt belőlük :) A képek beszédesek, egyértelmű, hogy akad tennivaló bőséggel. A jó hír, hogy a lengőkarok és a rugók sincsenek erősen korrodálva, csupán felületi a rozsda rajtuk, így egy jó homokszórás, szinterezés után szinte olyanok lesznek, mint az új. A felütköző poharakból már megvannak a gyári újak, a gumikat kell még beszereznem. Ezen felül cseréltetni fogom a G szemeket és szilenteket a lengőkarokban, továbbá tervben van a komplett hátsó bölcső leszerelése, és minden alkatrészt homokszóratni, szintereztetni, ahol szükséges szilentet cseréltetni fogok. A fékek is teljes felújításon fognak átesni.

 
>> EgyébSüni155 // Alfa 159 2.4 20V JTDM Q4 TI // 2020-11-22

Vegyesfogyasztás : 11,34L/100km
Üzemanyag: MOL Diesel evo plus( eddig 99%-ban ezt kapta.)
Rendeltetésszerű használat mellett. (üzem melegen ha a forgalom úgy kívánja, vagy én, akkor intenzív kigyorsításokkal fordulatszám 2000-től felfele) , túlnyomó része pályán.

 
>> Tuning és extraCsabo22 // Alfa GT JTDm Black line // 2020-11-13

Manky-nál voltam, h ügyeskedjen bele a kocsiba még némi erőt, mert az előző 147-hez képest lomha a gép. Eléggé. Sikerült is. Alul ugyan nem lett vadállat, de 2500 körül már hátbaver. Alul nem is szoktam tolni neki, szóval pont izlésem szerint lett igy megirva az ECU.
Fogyasztás csökkent, kb fél literrel.
Az örvénylápátokat és a DPF-et is kiirta, EGR ugye maradt a csökkentett átfolyású vakoló lemez miatt. Csúcsteljesitményen egy nagyon minimál füst jön, de Manky szerint sokan örülnének ennyi füstnek már alapkonfiggal is :)
A botrány minőségű környékbeli utaknak köszönhetően a jobb felső lengőkar cseréjét előrébb kell sajna hozzam.

 
>> EgyébKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2020-11-22

279.776 km.

Téli állványról le, nyári egy mosás után állványra fel. :)


Nyári eddig futott: 5282 + 7161 + 8907 + 9556 + 9741 + 7106= 47.753 km.,
Téli futott: 3367 + 4987 + 4006 + 5040 +4623 = 22.023 km (2db új a lényeg) most folytatja. :).

>> SzervizGaram // Alfa 156 1.9 jtd // 2020-11-22

bal tükörlap csere 3000ft

 
>> EseményZsolt155 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16V // 2020-08-21

Az M1-es autópályáról sokszor láttuk a Pannonhalmi Főapátságot, így adott volt a feladat, hogy egyszer elmenjünk megnézni.
Kívül-belül nagyon szép és jó hangulatú a Főapátság és az idegenvezetők nagyon kedvesek és segítőkészek voltak.
A látogatás végén javasolták, hogy térjünk be az Apátsági cukrászdába. Megérte, mert nagyon régen ettünk ilyen finom süteményeket.
De előtte még kimentünk a Lombkorona tanösvényhez és felmentünk a Boldog Mór kilátóba is.
Jó kis kirándulás volt.