Blog

Már több napja próbálkozom az ablakemelő javításával, egyenlőre eredménytelenül.
Tegnap este kaptam egy email-t:
"Szia!

Olvastam a blogodat az ablakemelőről. Nekem van ilyen 166-ból. Ez hasonló ahhoz. Ha akarsz vele kísérletezni, odaadom.

Üdv.: Fangio"

Elmentem érte, megkaptam, köszönöm, majd kísérletezek vele.
Még ennyi év után is meg tud lepni az alfás csapat a segítőkészségével.
Jó ide tartozni :-)

 
>> AutóápolásWebM // Alfa Giulia 2.0 Super // 2020-10-29

A habosítóhoz használt akkus pumpa nem bizonyult jó választásnak, először a töltője adta meg magát, aztán az akkuk is elvesztették a kapacitásukat, csak szivargyújtóról lehetne üzemeltetni, de úgy meg elég kényelmetlen. Vettem helyette egy Xiaomi Mi Portable Air Pump nevű akksis cuccot, remélem ez hosszabb életű lesz.

Tisztítószerekből is után kellett tölteni a készleteket. Egy ideje már a Nanolex Reactivating sampont használom, nagy különbséget nem érzek, talán csak hogy ez kevésbé habzik. Az róla a mondás, hogy segít megtartani a kerámia bevonat hidrofobitását.

Felnitisztítóból is kipróbáltam a Nanolexet, ez egy kicsit sűrűbb cucc, így jobban fennmarad a felületen, és elég gazdaságosan használható, kis mennyiség is szépen feloldja a fékport, a jó minőségű szórófej is sokat segít.

Vettem egy WashCoat nevű anyagot is, ezzel akarom kiváltani az SiFinish-t, mert be kellett látnom, hogy a teljes felület applikálása és visszatörlése egy kicsit körülményes. Ezt csak mosás után habosítóval fel kell fújni, majd öblítés nagynyomásúval és szárazolás.

Végre sikerült itthon szereznem PH semleges bogároldót (Gyeon Q2M Bug & Grime Remover), nem kell külföldről rendelni. Mire elfogyott az előző, a bogárszezonnak pont vége lett, egyelőre bontatlan.

Lett egy PH semleges snow foam is (Shiny Garage Fruit Snow Foam), ezeknek nincs olyan nagyon nagy haszna kerámiázott felületen, de legalább kellemes az illata, és valljuk be, hogy a mosás leglátványosabb része, kár lenne kihagyni. :D

Az ép 3-as henger gyűrűit kicsit jobban szemügyre vettem.
A kompressziógyűrű hézaga a hengerben 0,4 mm, az olajlehúzóé 0,5 mm. Tudomásom szerint 0,2 lenne az eredeti állapot.
Mint megtudtam már egyszer cserélve voltak, hogy hány km-t futottak azt nem tudom.
Az viszont tény hogy anno PHuBi gyűrűzésekor 0,8 mm-t mértünk, abban 60e km volt - igaz 5W30 olajjal is járt, ez Racing-el..
A gyűrűk élei épnek tűnnek.
Az olajáteresztőt nem szedtem még le a dugattyúról.

 
>> EseménySanyiJTD // Alfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2020-10-29

Télre elrakva, forgalomból ideiglenesen kivonva.
Utolsó gurulás szép környezetben szép képeket készítve :)
Nagyjából 3000km-t mentem vele idén.

 
>> Tuning és extraDennisBeru // Alfa 146 1.6 TS SE // 2020-10-28

Villamossági szaki bekötötte az ülésfűtést, rárakta a nyestriasztót(6500 volt postával) +biztosíték táblát cserélte, mert még amikor vettem ki volt olvadva a hátsó szélvédő fűtésnél a panel.

 
>> SzervizKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2020-10-28

Sajnos csak eljött az ideje az akku cserének.
Eixide-re esett a választás a magas kapacitása miatt.
Már a múlt héten megrendeltem, ma hozta a futár.

>> AutóápolásGy.Attila // Alfa 159 SW // 2020-07-31

Lefújtam a féknyergeket is szintés sárgára.
Km:
Ár: 100 ron festék és kellékek.

 
>> Tuning és extraGy.Attila // Alfa 159 SW // 2020-10-28

Sikerült beszerezni egy gyári jobb oldali dobot. Fel is lett pattintva rá.
Km:
Ár: 1000 ron (310 dob, 300 elágazó kipufogocső (+ postaköltség kb. 50-60), 300 hegesztés felszerelés)

Közben beszereltem egy ledes nappali menetfényt, indexel együtt.
Ár: 50 ron

 
>> SzervizGaram // Alfa 156 1.9 jtd // 2020-10-27

főtengely szimering 1150ft
SKF vezérműszíj készlet 22500ft
féltengely külső porvédő SEINSA jobb,bal 2300ft
váltóolaj csere: Tutela ZC 75 2l 5800ft
Km: 280 300

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2020-10-27

Kmét, Izsák, Kiskőrös, Öregcsertő, Kmét. 150km.
A megye legjobb útjai, kár, hogy kevés a kanyar és se emelkedő, se lejtő. Repült az egyenesekben..