Blog

>> EseményHardy // Alfa Giulia 2,2 Super // 2020-10-14

Közel egy év használat és kb 10000 km után elváltak útjaink. Lehet nézni a következőt az 59 mellé vagy helyette.

 
>> EseményFornitore // Alfa Spider / GTV 2.0. Twinspark // 2020-10-13

Agusztus 27.-én Piritu és Giuseppe társaságában tettünk egy jó kis túrát pár látnivalóval megfűszerezve.A táv 480 kilométer ez volt az első balaton teljes kerülésem egybe.Bátyó hozta az elvártat és gond nélkül szelte az utat.Hazafelé M7 kicsit megpörgettük a tempót.22 évesen még tini de a belső sàv kibérlése nem ilyeszti meg😊.

 
>> Szervizszlobod95 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16V // 2020-08-01

Cserélve:

-Motorolaj (Selenia 5w30)
- olajszűrő
- légszűrő
- pollenszűrő
- gázolajszűrő
Elaforg Kft (gyári)

 
>> Szervizszlobod95 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16V // 2020-10-13

Főtengely szíjtárcsa zörgött, cserélve
Feszítőgörgők cserélve

 
>> Szervizpmolnar // Alfa 156 SW 2.4 JTD 10V // 2020-11-16

DZ tunning-nál a vezérlés cseréje már be lett tervezve egy ideje. Most elérkezett az idő.
Új vezérlés kompletten és a hosszbordás szíj csere is
miles:188000
A búgó hang is remélem meglesz. Szerintem nem kerékcsapágy, inkább féltengelynél....de ott sem!...
Utólsó lehetőség maradt gumik cseréje. Jön úgyis a téli szett.
És ez volt!!! A gumik, dobom ki a francba ezt a szart...(és még görgözni is kell jövőre)

És Csabi segítségével több autovillamosági gondom is orvoslára került:
-kulcs és központizár összehangolása (ez még folyamatban van)
-generátor kimérése( oké a generátor)
-fűtőmotor bekapcsolt és lemeritette az akksit(mert egy csokival volt mókolva és meg is olvadt)
-bal helyzetjelző villágításon nincs delej
-akksi saru pozitív oldala lötyög, nem lehet meghúzni

Egyik nagy kérés, hogy lehet a Bose erősítőt és a hangfalakat megszólaltatni, ha a kábelek nem Bose rendszerűek.

 

Hivatalosan is visszatértem!
Egy ideje már szerettem volna ismét Alfa Romeo-t birtokolni!
Kimondottan csak hobby célra.
Néhány autó megnézése után felhívtam GT-t, hogy nem szeretné-e eladni a frissen szerzett GTV-jét. Ez volt kedden este.Szombaton elmentem megnézni és megvettem tőle. :-)
Bár az autó tavaszig Tomi-nál marad megőrzésre. Ezt ismét külön köszönöm neki!
Az átírással együtt ideiglenesen ki is vonattam a forgalomból.

Asszem garázst kell keresnem neki!

 
>> EseményJCsabi // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2020-10-12

Kihasználva a szép időt a napokban egy kedves barátom készített néhány képet a kocsiról. Nagyon tetszik a végeredmény. :-)

 
>> Tuning és extraMarcika // Alfa Giulietta 1.6 jtdm // 2020-10-12

Bár a kesztyűtartóban lévő gyári foglalat helye sem volt számomra szimpatikus, az új rádió USB vezetékét el kellett valahova elérhetőbb helyre vezetni.

A Conrad szaküzletben találtam is egy erre megfelelő foglalatot. Olyan helyre akartam tenni első körben, aminek helyét viszonylag könnyen cserélem, ha mégsem tetszik.
Első körben a Body Computer borítására esett a választásom, mert ha a bal oszlophoz teszek telefontartót, akkor abba rögtön be tudom dugni a telefont.

Valószínűleg lehetne még jobb helyet találni, de egy biztos: a műszerfalon nem sok egyenes felület van, ahol hátrafelé hosszában is elfér egy ilyen foglalat. (Előszőr a DNA vezérlő mellé akartam, de ott nem volt elég mély a hely a kis rekesz mögött, kéne oda egy sík felület).
Egyébként egyáltalán nem éri el a térdem, elég messze van.

A felesleges kábelt gyorskötözővel összefogtam a borításon belül egy műanyagmerevítéshez.

A foglalatot a menetes rögzítése nagyon erősen fogja!

 

A véletlen úgy hozta, hogy pont Budapestre kellett mennem szombaton, mégpedig elég korán, fél nyolcra. És aztán pont volt egy szabad délelőttöm, így az utolsó pillanatban regisztráltam az Alfa Amore vezetéstechnikai tréningjére. Régóta terveztem, hogy egyszer elmegyek,most jött ki rá a lépés. Nagyon kíváncsi voltam, hogy a téli csúszkálások számítanak e, jó berögződéseket adnak e egyáltalán olyan helyzetekben, amikor az autó stabilitását megőrizni kell (nem keresztbe vágni) vagy visszaszerezni.
Szintén érdekelt, hogy a 159 hogy szerepel alattam, volt róla egy kialakult képem már, vajon változik e a véleményem?

1. Körpálya, vészfékezés, nagy kanyartempón megcsúszó autó
Első feladat volt, kicsit izgultam, bevallom. Egy vészfékezéssel kezdtünk vizes aszfalton, majd műgyantán. A legelső vizes vészfékezésemkor döbbentem rá hogy mennyire profik akik vezetik a tréniget.
"746-os, sokat vezet ABS nélküli autót, nem abban ül! A végén is szorítsa azt a pedált rendesen!" És igen, teljesen igaza volt, úgy fékeztem ahogy a zölddel, a végén reflexből kerestem a tapadáshatárt a fékkel, bizony sok centit lehet nyerni ha nincs abs. Oké, innentől figyeltem erre, és nem is jött elő újra az elavult reflex.
Ezután körben "verettünk" nyomtuk a gázt amíg ki nem tört az autó fara, orra, kinek hogy. Kikapcsolt VDC-vel. Ebben a feladatban a 159 szépen viselkedett, tolta az orrát, húzta a farát, a kontrol megvolt és ilyen szituációban pozitívum a relatív tompasága. Nem tör ki hirtelen, nem is reagál gyorsan a gázelvételre/ellenkormányra. A Zen névhez méltóan tényleg izgalom mentesen lehet megfogni az autót, szépen kiszámíthatóan mozgott. A műgyantán is hozta ugyanezt. Az elején izgultam, a feladat közben pedig már élveztem, a kedvenc pályám volt.

2. Vizes/műgyantás kanyar, majd 9%-os emelkedő.
Ennél a feladatnál valahogy nem ért újdonság. Annyi talán, hogy a műgyantás balkanyarban ezúttal sokkal rosszabbul viselkedett az autó, mint a forszírozott körpályán. Durva orrtolás, és nagyon nagyon nehezen érezhető tapadáshatár. Biztosan nedvesebb lehetett a gyanta, csúszósabb volt mint az előző. Kicsit össze kellett szedni a kanyarban az autót, pedig nem ez volt a terv :-) Felfelé a csúszós emelkedőn elhangzott sok tanács, találjuk meg a tapadást. Nos ezt kicsit én felülírtam, mert kíváncsi voltam. Azt éreztem, hogy lábbal ezzel az autóval soha nem fogom megérezni a pont jót, viszont van ebben motor nyomaték kontroll. Lássuk mit tud. Odaléptem neki.. és tökéletesen megoldotta, nyárigumis autók közt a legjobb beérkező tempót produkálta a csoportunkban.

Itt érdekességként: A legjobb beérkező tempót (52km/h!) Michelin Crossclimate négyévszakos gumival hozta egy 159 sw. Őket követte egy Giulia QV (Sottozero téli gumikon) és egy Stelvio szintén téli gumikon 40km/h-val, majd következett Zen 32km/h-val. Nekem cseppet sem tűnik rossznak a négyévszakos gumi teljesítménye, és ez az összes pályán szépen látszott.

3. Rántópad.
Na itt megint volt egy kis izgalom, nem is tudom miért :-) Figyelni a belépő tempóra, fúú merre rántja, tudok e olyan gyorsan ellenkormányozni... És ez az első próbánál látszott is: "a megoldás tökéletes, de kicsit későn reagált, az első mozdulat legyen azonnali, csírájában fojtsuk el a csúszást" Igen, valahogy rosszabb volt tudni, hogy történni fog, mintha váratlan lett volna :-)
A másodiknál már móka volt, ott persze megint rám szóltak, mert kicsit megint az összes berögződés működni kezdett, ellenkormány, gáz. "szép megoldás, de most csak kormánnyal oldjuk meg, jó?" Oké oké...
Harmadikra így történt, talán ez is sikerült legjobban.
Végig figyeltem arra, hogy optimális tempón érkezzek a padra, jól rántsa ki, nem akartam megúszni :-) És itt tanultam valamit az autómról.
Egyszer sem forogtunk meg, és ez a VDC-nek köszönhető. Hihetetlen, de folyamatos oldal driftben tartotta az autót a VDC, teljes rákormányzás mellett. Aztán addig dolgozott, hogy megindult vissza az autó fara, innen pedig már egy-két gyors mozdulattal egyenesben volt. Érzésre másodpercekig mentünk keresztbe, aztán lényegében a nehezét megoldotta az elektronika. Figyeltem a másik 159 Ti-t (TBi), ugyanígy driftelt keresztben.

4. Szlalom váltott felületen - aszfalt/műgyanta
Talán itt voltunk legkevésbé otthon a 159-cel. Volt egy pont a pályán ahol jobban csúszhatott, és ott egyszerűen nem találtam a tapadáshatárt az autóval. A mért körön keresztbe is raktam, aztán már mindegy volt. Egyszerűen eltolta az orrát a csudába, onnan kellett menteni, a bója megúszta :-) A mért idő annyira nem, pláne hogy aztán a bal hátsóval mégis érintettem a bóját (vagy a következőt? Nem tudom) . A pálya aszfaltos szakaszán is valahogy nagy volt az autó, inkább csak megoldottuk mint mentünk egy jót. Lehetne normálisabb időt menni vele ettől függetlenül, 45s körül biztosan tudná (ha a hibáimat leszámolom), de ezt nem feelingből, hanem még vagy 3 kör tapadás keresgélés után. Érdekes módon a műgyanta túloldalán nem volt egyszer sem gond. De talán ez a pálya az ahova nem ezzel az autóval jönnék vissza.

>> Tuning és extraMarcika // Alfa Giulietta 1.6 jtdm // 2022-03-10

Az új kombó: Kenwood DMX120BT + Vestys UC003-4-D tolatókamerás rendszámtábla +
ACV 42-AR-x04 (Connects2) multikormány adapter + Phonocar beépítőkeret

- az ezüstmetál keret könnyedén lejön (patent)
- rádiót és blue&me-t kivettem
- a műanyagot fűrészlappal ki kell vágni, hogy beférjen a rádió
- a csatlakozók adják magukat

Utólag nem ezt a rádiót választanám, mert napfényben kicsit halvány.