Blog
A tél közeledtével elgondolkodtam, hogy milyen jó lenne egy ülésfűtés előre!
Elhatároztam és meg is rendeltem a tutihifi.hu oldaláról egy ülésfűtés szettet 2 ülésre, melyek carbon szálasak. Ez 21.000 Ft-ba került. Előtte olvasgattam tapasztalagyűjtés végett, hogy milyet érdemes vásárolni és mindenki egyértelműen a carbon szálasra szavazott. Így hát ezért esett erre a választásom.
A tagnapi nap folyamán be is szereltem.
Mindenhol azt olvastam, hogy ki kell szedni az ülést a könnyebbség végett. A vezető oldali ülés egyik csavarja sehogy sem akart kijönni, így hát maradt a helyben való szerelés.
Egy ülésfűtés komplett beszerelése 4 óra volt. Az anyósülésnél már gyorsabb volt, mivel megvoltak a lépések illetve, hogy mit hova kell kötni.
A szerelés a következő volt:
1. Az ülésről a műanyag burkolatokat el kell távolítani. Az oldalsó műanyagot 3 db torx csavar fogja (2 oldalt, 1 hátul). Előtte az emelőkart illetve az üléstámla állítóját le kell venni. Az utóbbinál csak simán be kell nyúlni és óvatósan lefeszíteni, az emelőnél a közepén lévő kis takaróelemet ki kell pattintani és a torx csavar kicsavarni. Ezután szépen lejön minden.
2. A kárpit végeket kiakasztani az ülésből, hogy fel lehessen hántani az ülőlapot egy picit, majd a rögzítő karikákat elvégni csípőfogóval, hogy a fűtőlapot be lehessen szépen tenni.
3. Mivel a gyárban megcsinálták a fűtőlap helyének kialakítását, így nem kellett lyukat fúrni az ülésre, hogy a vezetéket kitudjuk vezetni (ez nagy könnyebbség).
4. A lapból középen egy picit vágni kell, hogy a rögzítő gyűrűt visszatudjuk rakni a helyére. Majd jöhet a helyére való ragasztás, a lap mindkét oldalán van ragasztócsík, így könnyen meg lehet csinálni, a végét pedig le kell tapasztani a hozzáadott ragasztószalaggal. Az alsó rész már készen is van, csak a rögzítő karikákat kell visszarakni a helyére. Én rendeltem 1780 Ft-ért kárpit-kapcsot (50db), mellyel szakszerűen összetudtam fűzni a fémszálakat.
5. A háttámla picivel bonyolultabb. A hátuljánál kell először megbontani, majd az ülés alján oldalni a kárpit rögzítésket. Ezután már simán behelyezhető a lap. Itt is ragasztás és kész. Egy dologtól félek, hogy nem marad majd a helyén és lecsúszik, de ha ez bekövetkezik, akkor jobban szétszedem és befűzöm jobban a fűtőlapot. A vezeték kivezetése itt is könnyedén megolható.
6. A kábelköteg bekötése következik. Előszőr a műanyag burkolatba befúrtam a kapcsolót, majd kivezettem az ott tátongó lyukon az ülés aljához. Összedugtam a kábelkorbácsot és jöhetett a bekötés.
7. Megnéztem a kocsi kézikönyvében, hogy hátul alapból van az ülésfűtésneknek biztosítéka, illetve a csatlakozó is elő van készítve így könnyű dolgom lesz.
Kimértem, hogy melyik láb az ülésfűtés pozitív és negatív lába és arra rákötöttem szigetelt csúszósaruval. A szetthez alapból járt egy 7,5A-os biztosíték, biztonságképpen azt is bekötöttem. Szóval nem kellett semmit sem szétbarmolni, és bármikor szétköthető. (1.kép)
Az csatlakozó alsó sor első pinje az ülésfűtés pozitív (+) pontja és az utolsó pin pedig a negatív (-) pontja. IDE KELL KÖTNI!
8. Majd jöhet a rengeteg vezeték felkötése az ülés aljára. Mivel van egy nagyobb relé, ezért ügyesen kell elhelyezni a dolgokat, mert ha az ülés a legalacsobb ponton van, nehogy közé szoruljon valaminek és eltörjön.
Csak kapcsolt 12V-on működik, így nem tudja leszívni az akkumulátort (persze gyújtáson igen), illetve a beépítési útmutató is ezt a bekötést várja el. A maximális áramfelvétele 5A a papír szerint.
KÉSZ IS! Élvezhetjük a jó meleg üléseket télen, mely eléggé kellemes érzést ad. Kipróbáltam, gyorsan felfűt és nem kell órákat várni. Ez a projekt megérte teljes mértékben.
Sajnos előjött újra a VDC & Hill Holder hiba!
Most a féklámpa kapcsolót cseréltem a pedálnál és úgy néz ki, hogy ismét minden rendesen működik. (Lekopogom!)
eBayen egyszer csak belefutottam 159-hez való ezüst váltógombba.
Rendeltem is egyet! Az új kormány betételekor ezt is a helyére tettem.
Gyönyörű! Hozzáadott a váltásérzethez egy plusz finomságot. Imádom!
Már régóta szerettem volna a kormányt újjávarázsolni, így hát elvittem Maglódra a rendeskományhoz.
Nagyon korrekt Úr! Kiválasztottam az anyagokat (rengeteg fajtából lehet választani), illetve a varrás színét. Október 27-re kaptam időpontot, de okt. 8-án már hívott, hogy kész van.
A végeredmény gyönyörű lett!
Csatolok képet, hogy miből mi lett.
Szerelés:
1. Akksit levenni mindeképp, viszont úgy, hogy a kulcs be legyen dugva a helyére. Különben a kormányzár aktiválódik és nem lehet tekerni a kormányt.
2. Kormány alatti burkolatot levenni. (Torx csavarok tartják össze)
3. A kormány elektronikájának a csatalkozóját lehúzni, különben nem lehet odaférni rendesen a csavarhúzóval a lyukhoz.
4. Egy nagyobb fejű lapos csavahúzott bedúgva, majd azt elforgatva kipattan a légzsák. A két csatlakozót lehúzni (sárga, zöld) és már kint is van. Link: https://www.youtube.com/watch?v=ynxdKCMeWMs
5. A kormányt rögzítő csavart (emlékeim szerint) egy 24-es dugókulcsal lehet leszedni. Simán csak rárakni és lecsavarni, a ráhajtott cuccal nem kell foglalkozni. (Én azt hittem, hogy ki kell hajtogatni, de rájöttem utána, hogy nem. 5 percebe telt visszahajtogatni a füleket, mire rátudtam tenni a kulcsot.) (2.kép)
6.Majd az elektronika kábeleket széthúzni és kibújtatni a lyukon és már lent is a kormány!
Visszatenni a kormányt már gyerekjáték. Szintén ezek a lépések csak fordítva.
Amikor visszaraktam a kormányt és úgy gondoltam, hogy mindent összetettem, rákötöttem az akkumulátort ellenőrzés képpen. Kidobta a légzsákot hibának, a duda és a gombok sem működtek. HÜLYÉT KAPTAM, hogy ezért kell valakit keresni aki majd kiüti a hibát.
Aztán átnéztem még egyszer és nem dugtam alul vissza a teljes kormányelektronikát. Visszapattintottam a csatlakozót és minden a helyére került. Eltűnt a légzsák piktogram és visszatért minden gomb. Nagy megkönnyebülés volt!
Azóta is hibátlan minden, és öröm az új kormány fogása!
Mivel a Giulian nagyon jól működik a kerámia bevonat, így a GT is kapott egy kezelést a 15. születésnapjára.....mert megérdemli :)
Kapott az autó egy Squadra Tuning Performance loggert. Mostantól ki tudom kapcsolni az összkerék hajtást, a kipörgésgátlót és sok egyéb okosságot is tud. Az installálása pofon egyszerű, de korrekt leírást küldenek hozzá. A tapasztalatom az, hogy rohadt jó :))
Egy évvel a bal cseréje után elpúzott a jobb is. Cseréje a napokban megtörténik...meg is történt. :D
Ma felkerültek a téli gumik, jól felfújtam 2,4-re mindet, Kerényi Zoli barátom jóvoltából kicentírozva vettem a felniket, ezzel már nem kellett vesződni. Köszönöm a segítséget Zolinak és Olman Zsoltnak a szerelésben.
Km állás : 106000 km
Nyári gumikba 9000 km ment idén
Bekerült egy kis időre ez a tuning lámpa, asszonynak ez a fajta is nagyon tetszik, de vissza is került a gyári mivel mint megtudtam ha nincs bejegyezve a forgalmiba akkor műszakin bukó dolog.
Kilométer óra számláló égő csere
Alfás rendszámkeret + tolató kamera bekötve
Üzemanyag csőre vissza csapó szelep. Ennek története hogy indítás után egy két percig hullámzik az alapjárat. Mikor már jó a legközelebbi indítás után ugyan úgy csinálja. Szivárogni nem szivárog, még arra gondolok hogy ennek ellenére valahol fellevegősödik. Ha más nem még az úton való megjáratásnál remélem kidolgozza és nem tér vissza. Ezt még orvosolni kell.
Hátsó ablak mosó javítva és ablaktörlőt is sikerült rendesen rá állítani hogy ne maradjon ki egy egy rész. Most már szépen tőről. Csomagtartó részén az elektromos kábel és vízcső elvezető tartó cserélve, törött volt. Az kalaptartó egyik beakasztó füle is cserélve mert ott már egy utólagos megoldás volt.
Csomagtartóra a burkolatok vissza kerültek, ennek egy része cserélve mivel a régi össze volt karcolva.
Hátsó ablakszál fűtés hol működött hol nem. Cseréltem a rá csúsztatható sarukat, de nem ott volt a gond. A hiba oka a biztosíték táblában a relé egyik lába nem jól érintkezett. Ez javítva. Az ablakszálak ellenőrizve és felülről a 4. sor nem működött, ez javítva.
Hátsó lámpa zárófény nem működött amióta megvettük az autót, a hiba hogy a vonohoroghoz kapcsolódó kábel kötegbe volt belekötve, de a lámpába már nem jutott vissza. Én nem tudok olyanról hogy a futón kellene zárófény, a többi autón sincs. Most már ezen sincs. Kábelokat szépen elvezetve és szigetelve mert ott is voltak hiányosságok.
Csomagtartó padló részét is kellett javítani illetve festeni, pl középső kupak a pótkerék alatt, bal és jobb oldali vak dugó a sarokban, ami a tetőablakos felszereltségben a víz kifolyó cső helye, de itt csak van. Ezek környékét megkezdte a rozsda, kicsit nagyobb lyukat csinált. Ez mind befoltozva. Kapott alapozót és alvázvédőt.
Csomagtartó kárpitozás vissza került. 'C' oszlop belső műanyag elem mindkét oldalon cserélve, szintúgy karcolások végett. Végül össze állt a kép.
Mivel izzitógeyrtya hibát irt a kocsi ,( 1 volt cserés ) elörehoztuk picit az olacserét , és kapott 1 bontott hátsó ablaktörlö motrot és lapátot is. Km: 217800