Blog
Mivel dobhatunk fel egy esős, unalmas vasárnapot......csináljuk meg végre a szervízt a GT-n :)
Olaj: Fuchs GT1 5W-40
Szűrők: Originali Ricambi :)
Nagyon úgy néz ki hogy 82.868 km-el zártuk az évet a mai nap.
2020.03.08-án kezdtük az idényt 78.164 km-el.
Az idén 203 napig voltunk az utakon és 4.704 km-t tettünk meg, ebből 1.778 km volt az idei alpesi túra Söldenbe.
Megmásztunk 40 magassági pontot, összesen 56.064 métert.
Az idény rövid volt, de a lehetőségekhez képest tartalmas.
Összeszedtem az eddigi éveket:
2020.
Összesen: 4.704 km – 203 nap
Zárás: 2020.09.27. – 82.868 km
Kezdés: 2020.03.08. – 78.164 km
2019.
Összesen: 8.512 km – 244 nap
Zárás: 2019.11.02. – 78.164 km
Kezdés: 2019. – 69.652 km
2018.
Összesen: 11.396 km – 247 nap
Zárás: 2018.11.13. – 69.652 km
Kezdés: 2018.03.11. – 58.316 km
2017.
Összesen: 2.813 km – 86 nap
Zárás: 2017.11.05. – 58.313 km
Kezdés: 2017.08.11. – 55.500 km
Úgy döntöttem hogy a Busso V6 GT is megérdemli hogy GTA jegyeket hordjon. Miután sikerült - egyik cartarsnak (frusciante😎) hála- egy pár bontatlan ricambli originali 147 GTA küszöblécet beszerezni, be is kerültek. Folyt köv.
Nem ezzel az autóval, nem is pont ide terveztem ezt a túrát. Hirtelen alakult úgy, hogy el kellett nézzek Nagymarosra. Szerencsére utána egy napos csapatást be tudtam iktatni. Örültem, hogy vv6 és aranytl kartársak társaságában autózhatram.
Az útvonal azonos az idei áprilisi túráéval, de most nem csak Cereden volt pár ide-oda, hanem a herencséni, nagykeresztúri és a balatoni szakaszokon is.
Milyen érdekes, hogy a balatoni fehér aszfalt most nem csúszkált mint áprilisban, nincs más ötletem mint az akkori porra fogom.
Hazafelé a Mátrában is mentünk három ide-odát.
Ezúttal a pályán gurultam haza Gyöngyösről.
Kecskemét, Nagymaros, Nőtincs, Galgaguta, Alsôtold, Nagykeresztúr, Vizslás, Bárna, Pétervására, Bodrognádasd, Balaton, Pétervására, Sirok, Gyöngyös, M0,M5, Kecskemét.
741km.
Már 9.-én vittem volna, mert akkor épp ráértem. Előtte nap kivettem a garázsból, elmentem vele munkába, kicsit lekoptattam a rozsdát a tárcsákról, felfújtam a kerekeket, még három izzót ki is cseréltem.
Hahh, de a járatás végen veszem csak észre, hogy a lufi lámpa pirosan díszeleg a kijelzőn. Anyukáját. Pont jó időben...Multiscan leszedte szerencsére.
Végül 20.-án megkapta a papírt.
Cseréltem a hátsó féktárcsákat és fékbetéteket. A betétekben még lett volna, de a tárcsák már 2 tizeddel voltak a kopáshatár alatt, meg elég csúnyácskák voltak úgy egybevéve.
A jobb oldali nyeregbe az alsó csavart mintha már úgy ragasztották volna bele, látszólag nem most szakadt el, még is alig tudtam leveretni légkulcsal. A többi csavar meg simán indult villáskulcsal.
Beázás nyomait találtam a jobbos indexen. Szétszedtem kitakarítottam, de a krómozás is eléggé oda volt benne. Feltűnt, hogy valaki már megfúrta az alsó sarkát, hogy ki tudjon folyni belőle a víz. A beázási problémát kijavítottam de inkább vettem egy pár TYC füstüveges indexbúrát, és kicseréltem.
Eredetileg a jövő hétvégére terveztem a téliesítést, de a hajnali hidegek miatt előbbre hoztam. A téli szélvédő mosó folyadékot még februárban vettem. Ezt hétfőn már betöltöttem, mert kifogyott a tartály (Tök jó illata van :) ). A méretpontos gumiszőnyegek is bekerültek, bár a rögzítési pontjainak köze nincs a gyárihoz. Sajnos amit a szőnyegekhez kaptam rögzítőelemeket valahova elkevertem, de úgy tűnik nem csúszkálnak.
A nyári kerekeket úgy raktam el, hogy jelőlés szerint ugyan így kerüljenek vissza, mert átforgatásig még 2000km van bennük.
nyári gumikban: 22368km (2szezont futott)
Téligumiban meg nem tudni mennyi van. Mintázatra még elég jók. Nem is repedezett, viszont tíz évesek. Ezért a szezon után eldobós lesz.
Megtörtént a kuplung és a lendkerék cseréje mert néha már érezni lehetett a kopottságot, valamint a lendkerék is kezdődő hibatüneteket produkált.
Csere után mint ha egy új autót kaptam volna vissza🙂
Természetesen a váltó is kapott friss olajat.
Az autó vásárlásakor nem volt fent. Az első nagy szervíznél felrakattam egy “gyárit”.
A következő olajcserénél kiderült, hogy egy utángyártott gagyit kaptam a gyári áráért. (😒😡)
Nyáron nem volt fent semmi, viszont így a nagy hidegek előtt szerettem volna felrakni mindenképp. Beszereztem egyet én magam bontóból olyat ami valóban gyári.
Sikerült kifognom egy nagyon szép állapotút🙂
Kicseréltem ma a jobb első lámpát mert ami benne volt a hátlapja ki volt vágva a xenonégő gyorsabb cseréje végett / előző tulaj gondolom / és olyan fedlapot nem tudtam szerezni ezért komplett csere, igazi 4 kezes feladat ( köszi Jorjie a segítséget:-) csavarok szerencsére mindenhol szépen mozogtak, vissza rakásnál grafitzsírral meneteket bekentem.