Blog

>> Szervizgiacinto // Alfa 147 1.6 TS Eco // 2020-07-30

Kapott az autó egy bontott TA fix futóművet, új kutyacsontokat és toronycsapágyakat hátra.

 
>> EgyébAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2020-09-25

2020 van, nem csodálkozunk semmin.

Hat éve van nálam a hathengeres. Hatéves a magyar rendszáma is. Normáliséknál ez azt is jelenti, hogy várja a vizsgasor. Normáliséknál. Én úgy elfelejtettem, ahogy a nagykönyvben meg van írva. Az utolsó utáni pillanatban hívtam fel Csörit, hogy SOS meg minden. Alig pár napra rá kerített időpontot is. Eddig jó.

Az már kevésbé jó, hogy az autó kért néhány dolgot. Két kézifékbovden és a jobb féltengely-gumiharang ment a kukába, jöttek helyettük újak, és idén először hegeszteni is kellett. A padlólemez két kifolyónyílása kicsit nagyobbra nyílt a kelleténél. Rozsdás vas ki, egészséges vas be. Kevésbé jó, de ennyi bármikor bennevan.

És akkor jelentkezett 2020. Az autó a vizsgaállomáson, csak éppen vizsga nincs. Két napja állt a rendszer - mint utóbb kiderült, az egész országban. Mikor máskor...

Pénteken ment az Alfa még egy kört, amikor jól vizsgázott a vizsga meg az Alfa is.

Két évre ezt is el lehet felejteni.

Kilométeróra állása: 210 xxx (Majd beírom pontosan, ha nem leszek lusta előásni a papirost.)

 
>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2020-09-26

A hideg reggelek meghozták a nehéz indulást. Traktoros hang és füst... majdnem mint egy Omega koncerten! Öt év (három nap híján) és 63e km telt el az előző csere óta. Jól bírták! A márka maradt ugyanaz, Meyle.


276.946 Km

>> EgyébKócosw // Alfa GT 3.2 V6 24V Distinctive // 2020-09-26

Ugye bár a 147 óracsoport ugyanúgy néz ki mint a GT, és a GT fekete gyűrűkkel volt szerelve. Aprópénzért szereztem egy 147 es oracsoportot, aztan 5 perc a csere. Sztem jobban kiemeli a műszereket így.

 
>> SzervizSTibi // Alfa 159 1.9 JTDm 8V // 2020-09-26

Az egy évet véletlen megtoldottam egy hónappal 13 hónap lett, 7326km-ert mentem az előző olajcsere óta

Levegőszűrő: MANN-FILTER MAC18003 (előző ugyan ez volt)
Olajszűrő: MANN-FILTER MAHU711/4X (előző ugyan ez volt)
Üzemanyag: Champion CFF100502 (előző: MEAT-DORINA MED 4829)
Pollenszűrő: VALEO VA715533 (előző ugyaz ez volt)

Olaj: Petronas Selénia WR Pure Energy 5W-30 5L (előző ugyan ez volt)
KM 200826

 
>> SzervizSTibi // Alfa 159 1.9 JTDm 8V // 2020-09-21

Cserélve lett a komplett szett:
Hosszbordás szíj: Contitech CT 6 PK 1733 (régi is ez volt)
Feszítőgörgő: INA 534061010 (régi Dayco TFO 058E)
Görgő 1: INA 532050510 (régi is ez volt)
Görgő 2: INA 532050610 (régi is ez volt)
KM 200800

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2020-09-25

Olaj csere 358.000 km (Motul 6100 synergie + 10w40) 11.190,-
Levegő szűrő (Mann filter C 2571/1) ~3.500,-
Önindító csere (az előző önindítót felújítattam) 25.000,-
Ablaktörlő szerkezet csere (ami bent volt már szétkopott) ~2.000,-
2 db új H1 izzó a tompított fényszóróba 1.000,-

 
>> EgyébÖcsi // Alfa Giulietta 2.0 125KW // 2020-09-25

A 8. tankolásnál 4774km volt, ez alatt elfogyott 256,66l üzemanyag. Ez annyi mint 5,37l/100km. Mivel egy baki miatt le kellett venni a pozitív sarut, a számláló lenullázódott, így aztán kezdhetem újra a mérést.

 

Az ajtót szétszedve feltűnt egy matt csík az üveg alsó részén.
Mintha homokszórva lenne.
Nos nem.
Koszszórva van, ez a rész ugyanis sose jön ki az ajtóból, így az elmúlt bő 18 év kosza ottmaradt.
Elsőre nem is sikerült letisztítani.
Ablakmosó + féktisztító + bogáreltávolító kellett hozzá.
Lehet hogy a másik oldalt is meg kellene tisztítani?
Majd télen.

 

Az ablakemelőt tanulmányozva egyértelmű hogy a spiáter tengely a helyén van. (1.kép)
Felfelé emeléskor a motor fogaskereke el tudja tolni magától a fogaskoszorút és ilyenkor átugrik a fog, ez adja a kerregő hangot.
Miért tudja eltolni?
A válaszért lefúrtam a tengely elnyomott felét. (2. kép)
A kiszedetten jól látni hogy egyszerűen elkopott az a rész amin forog a másik lemez. (3.kép) A kopás már akkora holtjátékot ad ami elég hogy átugorjon a fog.
Mivel nincs hegesztőm ezért másfelé indultam el - ami aztán nem vitt sehová...

Az új tengelybe fúrtam egy M8-as menetet, abba került egy csavar amivel az egészet össze szerettem volna fogatni. (4-5.kép)
A lapolt részt belereszeltem a lemezbe és erősítésként fémlapokkal megtámogattam a peremhez. Hogy a fogaskoszorútól ne tudjon elmenni egy csavarral rögzített lappal megtámasztottam. (6.kép)
Az egészet összeszorítottam a csavarral, aminek aztán levágtam a fejét. (7-8. kép)
Rugó vissza (9.kép), teszt.
Itt dőlt össze a projekt, mert a szerkezet nem fér el a csavartól, kb. 10 centi híján nem megy fel az ablak. (10.kép)
Nem marad más mint a hegesztés, de akkor már felhasználom merevítésnek a bereszelt 1mm vastag alátétet is.

folyt. köv.

u.i.
Az ablakemelő szerkezetet is fel lehet írni a "már nem kapható alkatrészek" listájára.
Nemrégen még 55-75e Ft-ért még volt, ez utóbbi a gyári ára volt...