Blog

>> SzervizTocsa // Alfa MiTo 1.4 TBI 155 LE // 2020-09-10

Németből jött autó feleségem a 3 . tulaja.
Amik cserélve lettek használatba vétel előtt.
- Komplett vezérlés
- Gyújtógyertyák
- motorolaj+szűrő
- Lapos szíj +görgők
- váltóolaj
- fékfolyadék + fékellenőrzés fékhatásmérés OK
- hűtőfolyadék csere
- levegőszűrő
- pollenszűrő
- Bal hátsó kerékcsapágy csere
- futómű és lengés csillapítók ellenőrzése OK

Alkatrész-30%kedv.+Munkadíj ALFA FIAT Márkaszerviz Miskolc

 
>> Eseményliusz // Alfa 159 2.0 JTDm 170Le // 2020-08-21

Szentendre-Visegrád szakaszt többen emlegették már, de ott még nem jártam. Épp a 159-cel volt alkalmam egy reggelen végig szaladni rajta. Nos, sajnos nem tett rám akkora benyomást, mint vártam. Nem rossz, de az útminőség az éppen elfogadható kategória. Majd ha kap új aszfaltot…


40km

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2020-09-10

Úgy adódott, hogy egyedül mentem Füredre. Régóta téma volt, hogy a Bakonyban szétnézzek út ügyileg.

Veszprém-Győr kiváló. Elnéztem Csesznekig, kicsit kanyarogni. Odaúton Skoda Octavia egyoldali iker kipufogóvéggel, és valószínűleg dízel motorral, - mert füstölgetett -, kétszer is kísérletet tett, hogy meglépjen elölem. Nem hagyhattam annyiban, én is kíváncsi voltam ebből vajon mi sül ki. Rátót felett a vasúti átjáró után emelkedőnek, majd Eplény vége tábla után egy meredekebb emelkedőnek harmadikban indult a meccs 70 körülről, padló, majd hajszálnyival jobban ment az öreg Alfa, szűken vettük a kanyarokat, mikor már a negyediket szúrtam láthatóan jobban ment. Megkoccolhattam volna a lökhárítóját…Behúztam a 2-0-át. A lóerő tömeg arány azért még nem olyan rossz, sőt…, így emelkedőnek lehet még néha vagánykodni. Úgyhogy az ilyen „kaliberű” kihívók szoktak csodálkozni, gondolom. Vagy elkönyvelik, hogy valami szénné tuningolt öreg krómlökhárítós autóval futottak össze. Persze nekem még egy nyamvadt elektronikus gyújtás sincs benne, nemhogy spéci vezérműtengely, ültetés, sportfutómű stb. Ez a 1750GTV még mindig így megy. Elégedett voltam.

Gyerekkoromban pár bicikli-túrát megcsináltam a Zirc-Bakonybél úton, nagyon tetszett az az út, így beiktattam ezt a kis kitérőt is.

Csalódás volt. Szarvaskútig tökéletes, utána vacak, Pénzesgyőrig sem jutottam el, visszafordultam. Gondoltam Hárskút felé lemehetek Fürednek, de ez is rémisztően nézett ki. Veszprémet az északi körgyűrűn kerültem ki majd lefordultam a tapolcai útra. Megint mentem egyet a Tótvázsony-Balatonfüred szakaszon, az tényleg nagyon-nagyon jó ezzel az autóval is.(egy hónapja fedeztem fel egyik reggel, a 159-cel járkáltam arra)



Kmét-Dunaföldvár-Enying-Litér-Zirc-Bakonyszentlászló-Zirc-Pénzesgyőr-Zirc-Veszprém-Tótvázsony-Balatonfüred-Enying-Dunaföldvár-Kmét. 465km

A karburátorral van valami, mert kormol a gép kövér gáznál és csendes autózás után a gázfröccs köhögős, másodjára harap. Sok a tüzelőanyag…Karburátor ultrahangos tisztítás és felújítás már esedékes (52év után)

 

Jobb első (anyós oldal) alsó (Monroe) és felső (TRW) lengőkar csere.
Akkumulátor csere, az Exide 5 év után meghalt. Akuma került bele.
300 450km

 
>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2020-09-09

Eltelt egy év és pont 10 ezer km, tehát Német Misinél megejtettük a kötelezőt. Olaj (Selenia Racing), olajszűrő (Mann), légszűrő (Mann), pollen szűrő (Filtron) csere volt. Misi ezen kívül kipucolta a víz elvezetőt, már koszos volt.
Mást nem kellet csinálni. Kipfugóshoz kell majd mennünk, mert az első henger sor leömlőjénél valami csúnyán zörög hidegen.

 
>> Egyébattila_l // Alfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2020-09-09

Az autó tökéletes (bár sokat nem használom, 43 ezer van benne), és még mindig öröm vezetni :) Majd nyári gumit kell rá venni, mert bár a potenzák nem repedeznek, de csak ezzel jött ki a szalonból 11 éve. Ezen túl elfogyott pár akksi, de ezen kívül semmi.

 

Még augusztus végén kirándultunk egyet, egy családi összejövetelre, Mátraházára. És újra az autópályás csendet választottuk. Nem volt rossz döntés, és az odafelé út keserűségét is sikerült enyhíteni, legalább egy kicsit. Ugyanis gyönyörű időnk volt, vidám autózásra számítottam azon a pár kilométeren Mátraháza előtt. És csalódtam, az elmúlt időszakban sokadjára. Egyetlen élmény kanyarra sem futotta, úgy jártam, ahogy mostanában nagyon sokszor a csobánkai szakaszon is. Elöl egy 40-nel guruló (E Merci), mögötte sor, előzni képtelenség. Negyvennel gurultunk át az összes élményt ígérő kanyarkombináción. Meg is fogalmazódott bennem hamar, kezd igazán felesleges lenni bármiféle élményautó. Egy-két éve rendszeresen azzal szembesülök, hogy lehetetlen egy jót játszani, legalább pár kilométert, pár percet. És mi marad? Beülni a gyenge, öreg, zöld Alfába, és lent az Alföld tengersík vidékin keresni valami helyet ahol tényleg játszhatok, mert 90 lónak kifér nyélgázon itt is, ott, is, amott is. 230-nak nem, csak szenvedünk.
Aztán egy óra múlva szebben sütött picit a nap, leszaladtunk Mátrafüredig és véletlenül épp üres volt az út. A motor még meleg, így pár kanyar jutott nekem is végül. Morzsa ez de már ennek is örülök.
A táj, a másnapi túra, és az élmények kárpótoltak persze, és hazafelé Zen újra nevéhez híven fantasztikusat alakított. Végig jó időnk volt, ám hazafelé ránk szakadt az ég. Az autópályán 140-nel haladtam egy kisebb konvoj végén a belsősávban, amikor egyik pillanatról a másikra özönvíz lett. A száraz útról 140-nel belehajtottunk a vízbe. Előttem fejveszett fékezések, úszkálások, vészvillogózások. Zen egy határozott lassítással 80-on volt, végig teljes tapadás és biztonság mellett. Nagy dolog, hogy egy ilyen kaliberű autó vigyáz ránk.
Aztán ahogy szétszéledtek előlem, Zen nyugalomban tudtunk ennél kicsit gyorsabban is haladni. Víz előtte, köd utána :-) Rendíthetetlen..

>> SzervizArslan // Alfa 156 2.0 jts Ti // 2020-09-08

148200 km-nél kicseréltem a blokkban mind a négy hengerfalolajzó fúvokát. Trencsikék rendeltek nekem újakat 4500 Ft-os darabáron. Épp eljött egy 8000 km-es elajcsere ideje így bevettem magam hétvégére cimbi műhelyébe és kicseréltem őket. Elég jó cumi volt. Örömmel láttam a motor belső tisztaságát, igazolja az olasz számlákon szereplő sűrű olajcseréket. A jól bevált Motult most Shellre váltottam. Szakadt volt a jobb belső gumiharang, TZoli kisegített eggyel így orvosoltam azt is. Fórumon olvastam hogy okozhatja a p0420 hibát és 120 000 km után cserés, ez volt a művelet oka. A következő hetet zempléni csavargással töltöttük, két alkalommal is bedobta a hibát így ez még mindig orvoslásra vár, viszont az olajfogyasztás lecsökkent 1-1.5 deci per ezer km-re. Közben ráleltem a jts illetve cf3 ts motorok dugattyú és lehuzógyűrű problémàjára szinte egyidőben Piritu cartárssal, így további feladatok lesznek a motorral, amit nem bánok, enélkül is voltak terveim a belsőségekkel. Közben egy lassan ex-cartárs átnyergel egy Tipora így elhoztam tőle a nyári kerekeit, igen jutányos áron. Et 38 r17 Ats Dtm felnik szinte új Infinity gumikkal. Jó tapasztalataim vannak a márkával, volt több garnitúra is már.

 
>> Tuning és extrasparco // Alfa Spider / GTV Cup 2.0 TS // 2020-09-06

Hosszú idő után végre eljutottam, hogy lefóliázzam a sajátom üvegeit is.
B oszloptól: LLumarŸ ATR20, elsőkre+ szélvédőre: AIR80 ment.

 
>> EgyébGyapi Ɨ|ѯ // Alfa 159 2.2 JTS berlina // 2020-09-05

Vírus miatt otthoni munka. Fél év alatt csak 1000km-t mentünk. A nyári gumiról még a kréta felírat sem kopott le, amit a téli cserekor írt rá a gumis.