Blog
Elfogyott az utántöltésre szánt olaj, így kénytelen voltam venni még egy dobozzal.
(1L Selénia Star P.E). Illetve az ablakemelő cserénél eltört csavar takarót is pótoltam.
Vettem mindegyik ajtóhoz 1-et, hogy legyen tartalékban.
Fogy az olaj. Nem súlyosan de kb. 5000-6000km-en elment egy bő fél liter.
Vettem 1L Selénia Star P.E-t.
A nyár elején elvittem mind a két autót klíma átnézésre hogy ne legyen gond velük. Sajnos a nyár vége felé az egyik út után az aszfalton olaj tócsát vettem észre a kocsi alatt. Megnéztem és a klíma cső szétment és onnan csöpögött az olaj a földre. Mivel ennek a cseréjéhez le kell szedni az összes gázt így a hátramaradt homlokfal és a vízhűtő cserét is megejtettem. Ezek sajnos rozsdásak voltak és ezért szerettem volna kicserélni.
A homlokfal 20000 ft volt. A hűtő 28000 ft (ami Denso lett, a gyári is az volt). A klíma csövet bontóból szereztem 8000 ft volt.
Először elvittem az autót a klímagáz lefejtésére. Ezután bontottam meg az autót. Levettem a lökhárítót, lámpákat és az összes olyan dolgot ami a cseréhez kellett. Vezetékeket, kürtöt, borító elemet stb. A hűtőre is ráfért a csere. Legközelebb ez adta volna meg magát.
A csere után elvittem gáztöltésre. Szerencsére volt még benne 300 gramm így csak a hiányzó gázt kellett kifizetni. Ez volt 7000 ft.
Az autót mikor megvettem 17" felni volt téli gumival. A gumik Michelin 2018. Így nem kell vennem hozzá, viszont a felni csúnya volt így a festést fel kellett újítani rajta. Ezt a szint már használtam a Mito nyári felnin. Vettem alapozót, bázist és lakkot. Az egyik hétvégén megcsináltam.
Minden hidegindításnál figyeltem a motor járását. Szépen indult, viszont alapjáraton egy kicsit változott az alapjárat illetve egy kicsit kopogós volt a hangja. Ez viszont csak pár percig vettem észre. Elvittem hogy nézzük meg mi van vele. Gépre lett rakva és az 1 és a 3 henger korrekciója magas volt. Mivel a km kb. 280000 a szerelő a teljes felújítást javasolta. az alapjárat ingadozásra a szívósor és az EGR takarítást.
Először a befecskendezők és a nagynyomású lett felújítva. Ennek költsége kedvezményekkel volt 340000 ft. A felújítást a Benedeczki Műhely Kft. csinálta (Bosch szervíz Kecel). Mivel minden náluk lett csináltatva így a közös nyomócső és a külön álló nagynyomású csövek ultrahangos tisztítása ingyenes volt.
A szívósor levételével a megbontásra kerülő tömítések cserélve lettek ez volt 40000 ft. A kitakarítás és a szerelés 110000 ft. került. Pluszba kellett 55217821 gyári számú szétválasztó mert el volt törve. Ez került 17000 ft.-ba
Így egy olcsó autó megvételének költségébe került.
- tankolások száma: 78 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 43.042 km
- életkor: 410 nap
- össz. menetidő: 626,74 óra (26,11 nap!)
- átlagsebesség: 69 km/ó
- tankolt üzemanyag: 3.255,54 liter, ebből 55,69 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,43 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 29,30 Ft/km
- átlagos napi futás: 104,98 km/nap
- mozgásban töltött idő: 6,37 %
260520km.
Szíjak, görgők, vízpumpa, üzemanyag szűrő, generátor.
1 hónapon belül kétszer csinált olyat hogy melegen nem indult... Semmi hibaüzenet! KB 10 perc pihi után beindult!
Valószinüsíthető, hogy a főtengely jeladó kezd elhalálozni, ezért cserélve lett egy újra.....rem csak ennyi volt!
Gtv szétkapva, v6 végül nem az eső miatt. Maradt az 59. Kötelező elfoglaltságom volt Füreden kora reggel. Aztán hozzátettem egy kis autókázást is.
Kmét-Földvár-Enying-Füred-Dörgicse-Zánka-Tagyon-Mencshely-Pécsely-Tótvázsony-Szőlős-Pécsely-Tótvázsony-Szőlős-Füred-Enying-Kmét.
Jókat mentem, kicsit túl is toltam néha. Nem jó ilyen ritkán kiszabadulni.