Blog

>> SzervizGEORGE // Alfa 156 2,4 M-JET 20V SportDiesel // 2020-03-04

Letelt az egy év, így frissítettem az olajon!
Az eddigi Selénia WR helyett most a Liqui Moly márkájú olaj került a gépezetbe.
Levegő, pollen, gázolaj szűrők cserélve lettek

>> Tuning és extraJCsabi // Alfa 147 1.9 JTD 8V // 2020-09-01

A fekete is megkapta a maga kis tuningját :-)

Km állás: 215.984km

 
>> Tuning és extraGolyszi // Alfa Giulia 2.2 JTD // 2020-09-01

Végre felkerült a szárny és a kipuvég

 
>> SzervizKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2020-09-01

Ugy indult a dolog hogy a fekete vizhöfok mutatoja eddig szamara ismeretlen területekre mereszkedett, 110 fok környeken jart, ventillator nem kapcsolt gondoltam ugye elötetellenallas. Gyúrós küldött kettöt kicsereltem ,egyik kabel elszakadt,megforrasztottam, gondoltam jo. hat nem. Tovabbnez, drotos cimbi felhiv, bizti csekkol ,kiegett cserel,csak jo lesz, hat nem.Kezdtek fura gondolataim lenni hogy az ora szivat me a viz az nem forr,de sose tudni. Cimbihez elvisz, atnez, ventik indulnak a ha högomba kiiktat. No akkor högomba.Gondoltam akad otthon egy termosztat komplett csere. benez jo lesz, leszed összerak 5 böl egy csö atmeröje mas vissza minden.vaffankuuulooo. Regi uj tömitessel uj högombaval vissza ,probakor legtelenit, melegszik nemkapcsol 110 fok.Nah itt voltam benne biztos hogy beopatott a höfokmerö ora. Dèvid cartars felhiv, compujter, élö adat 90 fokig passzol ,90 es 92 fok között ora meghülyül es 110 ig megy holott meg a venti kapcsolasi höfokat se erte el.
Uh szereznem ke egy orat,es kicserelni.
Déviddel kiolvastuk a komplett rendszert, klimaban voltak hibak,de valoszinü mert ezer eve nem volt olvasva.Törölve,igy komplett hibamentes a kocsi.csendben jegyeznem meg 19 eves....

 
>> EgyébSüni155 // Alfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2020-08-31

Hazahoztuk az öreget, motorolaj leengedve, belsejét kipucoltam, nosztalgiáztam. Nagyobbik fiam kisem akart szállni belőle

 
>> AutóápolásHalesz // Alfa Giulia Super 200 Le // 2020-08-31

A Ceramic Pro Hungary jóvoltából csináltunk egy kis együttműködést. :)
Én forgattam róluk egy alapos videót, amelyben részletesen bemutatjuk a kerámiabevonattal kapcsolatos tévhiteket, elmondják, hogyan is működik ez a technológia, ők pedig az én autómat használják mindezek bemutatására. Így a következő hetekben, hónapokban engem is tudtok kérdezni a tapasztalataimról.
A videó itt található, amelynél nyugodtan kommenteljetek, kérdezzetek, a srácok szívesen válaszolnak mindenre!

Az autóm 3 napot töltött a Ceramic Pro telephelyén, hétfőn és kedden mosták, polírozták, szerdán pedig megkapta a kétrétegű kerámiabevonatot.

A Silver csomag tartalma:
Előkészítés + fényezés korrekció
2 réteg Ceramic Pro 9H
1 réteg Ceramic Pro Light
2 réteg Ceramic Pro Plastic (a külső műanyag felületekre)
2 réteg Ceramic Pro Rain (a minden üvegfelületre)
2 réteg Ceramic Pro Wheel&Caliper az alufelnikre

+ extraként Ceramic Pro Leather a bűrülésekre

A polírozás és a kerámia együttes hatása egyébként szerintem brutális, olyan fényes az autó, hogy csak na, imádom így :) A mosási tapasztalatokról majd később számolok be.

A történethez tartozik, hogy autót 2-kor hoztam el, 5-kor pedig sikerült lezúznom kicsit a jobb oldalát... de ez már egy másik sztori :)

 
>> EseményBéci Ɨ|ѯ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2020-08-31

Ma véletlenül össze futottam Kis Sárkánnyal. Kicsit megkopott rajta a lakk, de még mindig gyönyörű.

Gyorsan csináltam is egy közös fotót a verde macchina-król.

>> Szervizfrusciante // Alfa 147 Q2 rosso // 2020-08-31

Csattogtunk így az alig két éves tárcsat csereltem. Contitech került be. A reginek látszólag egyébként semmi baja nem volt... A gumi is újszerű volt benne mégis a felső fém részt el lehetett mozdítani a gumin

>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.9 JTD // 2020-08-31

Másik hátsó futómű felkerült.
Rugók közepében beütközés gátló gumik bent voltak, így most már van.
2 db lengés csillapító jött a futóművel együtt át erre. (az előzőnél az egyik jó volt a másik kuka volt. Megszorult.)
Stabilizátor rúd is cserélve.
Lengőkarok a régiek (JTD-Facelift) maradtak.
Az új futóműben a gyári szilentek egészségesek.
Rugók az eredetiek (JTD).

 
>> Tuning és extrapdenes // Alfa Spider / GTV 2.0 TS "Cup" // 2020-08-30

A korábban ígértek szerint folytattam a hangrendszer fejlesztését. Az új hangszórók remekül teljesítenek, de sajnos magában az ajtókárpitban és az ajtólemezben igen komoly rezonanciát váltanak ki, különösen mély hangok esetén, magas hangerőn, ami értelemszerűen nagyjából teljességgel élvezhetetlenné teszi a zenehallgatást az autóban.
De szerencsére erre is létezik viszonylag olcsó, de annál szöszölősebb megoldás, mégpedig a zaj-és rezgéscsillapító "lemez". Én a CTK Practic elnevezésű termék mellett döntöttem, ez lényegében egy öntapadós vékony kátrány (pontosabban butil-gumi) lap, amin pluszban egy nagyon vékony alumínum réteg is van. A két ajtókárpitra és ajtóra összesen 8 tábla anyagot használtam el, talán indokolatlanul sok is, de biztosra akartam menni :) Ami egyébként sikerült is, össze sem lehet hasonlítani a hangzást az eddigivel, a kárpit meg sem rezzen még igen komoly hangerő mellett sem, ez korábban elképzelhetetlennek tűnt. Ezen felül egyébként általánosságban véve is sokat javult a beltér "zajszintje", az ajtókárpitok meg sem nyikkannak menet közben, síri csend van a beltérben. A jövőben még talán a kalaptartón fogom elvégezni ugyanezt a műveletet, valamint szeretnék majd egy új fejegységet is az autóba, és akkor késznek tekinthető a hangrendszer :)