Blog
A 2017-02-05.-én jobbnak ítélt és beszerelt zár eddig bírta... elromlott a beépített kapcsolója, így egyfolytában égett a visszajelzője is és a belső világítás is. Visszatettem a korábban kiszereltet, működik. :)
A képen a kapcsoló bújik meg.
Nem emlékszem mikor volt cserélve ezelőtt, de "nemrég". De egyre több helyről hallom, hogy pikk-pakk tönkremennek a szíjtárcsák. Én is cseréltem már párszor, mióta megvan a járgány. Volt Dayco és Ina is már, de ugyanúgy elfáradnak. Úgyhogy taktikát váltottam: megkapta a legolcsóbbat, meglátjuk meddig bírja. Ha annyit kibír, mint a drágábbik, akkor nem fogok sokat variálni vele a továbbiakban.
Az elmúlt pár hét történései:
- helyére került az új külső-belső levegőkeringetést állító motor - Köszönöm forrasr a beszerelést! 😎✌🏻 - 12.153 Ft (Autócentrum Szabó Kft.)
- vettem új tömítést a hátsó ablaktörlőhöz - az újabb, ducibbat (meg egy régi fajtát is a biztonság kedvéért) - új fajta 1.101 Ft, régebbi 690 Ft (Autócentrum Szabó Kft.)
- 4 db felniközepet a télikerékhez - 11.520 Ft (4*2880) (Fiatalkatreszek)
- 1 új szőnyeggarnitúrát - 12.400 Ft (Fiatalkatreszek)
Olaj hűtő kikötés, mivel a hűtés előtti csatlakozó szivárgott.
Tervben volt egy erősebb bilincs beszerzése vagy komplett cső gyártatása hozzá, de inkább csak ki lett kötve belőle és nincs vele több gond. Kicsit már meguntam hogy mindig szivárgott. Ha majd lesz olaj hőfok mérőm akkor kiderül hogy bírja a nyarat vagy az autópályát ha utóbbira lesz is alkalom.
Folyamata a kikötésnek : olaj hűtő pogácsa helyett egy univerzális pogácsa (vastagsága egy kicsit kisebb) , amiben csatlakozik a hőfok és olaj nyomás jeladó. Módosításhoz 2 db alátét kellett, aminek összértéke 4.4 mm. Ez az a méret ahol a pogácsa is felfér és az olaj szűrő is úgy hogy azt még megfelelően rá lehet húzni.
+
Olaj nyomás mérő óra és jeladó is új. Előző digitális volt, de nem mutatott értéket valószínűleg a már nem hozzá tartozó (utólagos) jeladó végett.
1 db műszerfal izzó cserélve.
Egy Alfa Romeo felirat hátra.
Legközelebb : olaj hőfok mérő kerül beszerelésre ha megérkezik hozzá. Itt a bent lévő csak világított, de semmi egyéb. Szétszedtem és egy forrasztás levált róla. Javítottam de így sem kelt életre. Sajnos hibásan vettem.
Duda mély kürtje is cserélve, kicsit már berekedt.
Kicsit késtem a blogbejegyzésemmel..
Nohát Mimó meg lett emelve...
Kapott egy kis "taknyolós" hegesztős foltozást ahol nem látszik a kerékdobnál.
Küszöbök cserések-vadiúj legyártatva,decemberi projekt meg van!
Kapott egy futómű felujitást,fékeket,féktárcsákat,kormányösszekötő porvédőt,lengôkar szilenteket,hátsó lengőkarokat,légszűrőt,pollenszűrőt..
Kapott egy középső dobot,mert szétrohadt,az csörgött...
Olajcserét,olajszűrőt,és az alváz védelem sem maradhatott el.
Féknyergeim pirosak lettek,mert nagy vágyam volt
És felkerült az első lökhárító is,ami nem törött 🥰
Jelentem,a kuplung tökkkéletes!
Váltókulissza kicserélve,végre nem habverőm van🤣✌🏼
IMÁDOM a #szarolaszom
Köszönöm a segitséged Életem!
Amik cserélve lettek:
olaj + szűrő - Motul 8100 X-Power 10W60 (16 750 HUF)
felújított kormánymű (65 000 HUF) + olaj (Itt újíttattam fel)
2 db fém vízcső
kipuff. tömítések (650 HUF/db)
olajdekni + leeresztő csavar
hűtőtartó konzol
munkadíj: 40 000 HUF
Km óra állása: 150482 Miles
Régi óra szerinti állás: 283610 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 132736 Km (82478 Miles)
A csere a képek alapján rég elérkezett. Viszont kívülről sajnos ezt nem lehetett észrevenni. Tárcsa pöpec vastag volt (mervet volt :-) ), betétek is annak "tűntek", de csak ott volt a kis ördög, hogy néha megálláskor koppant valami bal hátul... Hát a képen látszik mi volt az. Szép lett volna, ha ez valahogy megszorul, kirepül akármi.
ATE került a helyére, ahogy szokott. Betét, tárcsa.
Felkészül:
-Generátor szabadonfutó (még mindig)
-Kormányt néha nehéz tekerni, eddig nincs ötlet, hogy az előző okozza-e
-Leömlő csavar, mivel egy meglógott vagy eltört
-Alapjárat ugrándozik néha. Ez is szép játék lesz. Remélem a fentivel összefügg és semmi több
-Klímahűtő csere
Vége lett az Alfázásnak egy időre. 16 évig volt tulajdonomban mindig egy, de sajnos most más márkát is ki kell próbáljak.
Elment 2020.10.01-én.
Km:277814.
Egy ideje hidegen ronda zörgő hang jött a motortér felől. Mint kiderült az egyik leömlő belső csöve hozzá ért a külső részhez, ez adta a hangot.
A Kipufogó Klinikán szerencsére gyorsan orvosolni tudták a dolgot egy kis melegítés és egy gumi kalapács segítségével.