Blog
Kivettem a dugattyúkat. Könnyen mozogtak a hengerben, simán kijöttek. A hajtókarcsapágyak épnek tűnnek, 1,53-1,58 mm vastagságot mértem rajtuk.
Az egyes henger csapágya gyakorlatilag eltűnt, a maradványai a 8-9 képen.
A főtengelyen is csúnya nyomok maradtak. Összehasonlítva a többivel egyértelmű hogy itt túlmelegedés volt. A kérdés hogy miért? A főtengely olajfurata épnek látszik.
Ellenben a főtengelyt gyakorlatilag nem tudom forgatni egy negyedcolos hajtószárral. Tehát valami ott se kerek. Ki kell venni és megnézni a csapágyakat, sajna erre ma már nem jutott idő.
Ma megtörtént az első olajcsere az OAH-nál Budaörsön.5484 km mutatott a számláló Selénia 0W-30 Digitek és gyári olajszűrőt kapott , jelenleg frissítés nem volt az autóra.Napi szerviz számláló visszaállítva 365-re olajcsere 15000 kilométerre. Egy év múlva újra megyek (vagy 10000 km )remélem nem szól közbe semmi.
2019.03.30-n lejárt, azóta garázsban állt, gyakorlilag mozdulatlanul, ma viszont elgurultunk műszakira, és sikeresen abszolváltuk :)
Nekiállt szórakozni a lambdaszonda. Bedobta a hibát kiütöttem megint bedobta ismét kiütve. Aztán megint. Nem ütöttem ki. Erre meggyógyította magát. Eltűnt a “sárga tengeralattjáró” magától.
Közbe kaptam defektet ahol láttam hogy az első betét is kuka lassan. Így beszéltem Csörivel. Mondta hogy 2690000 km vel a lambdának már csak múltja van mint jövője. Itt már bőven tönkre szoktak menni. Így hiába jó jelenleg cserélve lett. A fékbetétek szintén. Gyorsan mint mindig és precízen.
Közel egy év használat és kb 10000 km után elváltak útjaink. Lehet nézni a következőt az 59 mellé vagy helyette.
Agusztus 27.-én Piritu és Giuseppe társaságában tettünk egy jó kis túrát pár látnivalóval megfűszerezve.A táv 480 kilométer ez volt az első balaton teljes kerülésem egybe.Bátyó hozta az elvártat és gond nélkül szelte az utat.Hazafelé M7 kicsit megpörgettük a tempót.22 évesen még tini de a belső sàv kibérlése nem ilyeszti meg😊.
Cserélve:
-Motorolaj (Selenia 5w30)
- olajszűrő
- légszűrő
- pollenszűrő
- gázolajszűrő
Elaforg Kft (gyári)
Főtengely szíjtárcsa zörgött, cserélve
Feszítőgörgők cserélve
DZ tunning-nál a vezérlés cseréje már be lett tervezve egy ideje. Most elérkezett az idő.
Új vezérlés kompletten és a hosszbordás szíj csere is
miles:188000
A búgó hang is remélem meglesz. Szerintem nem kerékcsapágy, inkább féltengelynél....de ott sem!...
Utólsó lehetőség maradt gumik cseréje. Jön úgyis a téli szett.
És ez volt!!! A gumik, dobom ki a francba ezt a szart...(és még görgözni is kell jövőre)
És Csabi segítségével több autovillamosági gondom is orvoslára került:
-kulcs és központizár összehangolása (ez még folyamatban van)
-generátor kimérése( oké a generátor)
-fűtőmotor bekapcsolt és lemeritette az akksit(mert egy csokival volt mókolva és meg is olvadt)
-bal helyzetjelző villágításon nincs delej
-akksi saru pozitív oldala lötyög, nem lehet meghúzni
Egyik nagy kérés, hogy lehet a Bose erősítőt és a hangfalakat megszólaltatni, ha a kábelek nem Bose rendszerűek.
Hivatalosan is visszatértem!
Egy ideje már szerettem volna ismét Alfa Romeo-t birtokolni!
Kimondottan csak hobby célra.
Néhány autó megnézése után felhívtam GT-t, hogy nem szeretné-e eladni a frissen szerzett GTV-jét. Ez volt kedden este.Szombaton elmentem megnézni és megvettem tőle. :-)
Bár az autó tavaszig Tomi-nál marad megőrzésre. Ezt ismét külön köszönöm neki!
Az átírással együtt ideiglenesen ki is vonattam a forgalomból.
Asszem garázst kell keresnem neki!