Blog
Felkerültek a téli gumiabroncsok. Az autó átnézve a tél használat előtt. Minden ok, de az akku lehet nem húzza már sokáig.
Km. 98.451.
Ma lesz egy hete,hogy új taggal bővült a család. A kislányunk augusztus 2-án gondolt úgy, hogy akkor megnézni milyen is a világ anyu pocakján kívül, most pedig egy sötétzöld 146-os Alfa kopogott be hozzánk.
Bátyám Gergely (aki szintén szerelmes az alfákba, jelenleg ex alfás) hívta fel rá a figyelmemet, hogy lenne itt egy nagyon szuper állapotú 146 kifejezetten jó áron, és az élete végig követhető a fórumon tehát tutira nem zsákbamacska.
Neki korábban ugyanez a típus volt birtokában, amit jó pár kilométert vezettem, így egyáltalán nem volt ismeretlen a modell.
Számomra első látásra szerelem volt, azonban a főnöknek (feleségem) nem jött ez azonnal, neki csak tetszegetett, de azért megbeszéltük, hogy megnézzük, és lesz ami lesz. Ezen felbuzdulva le is beszéltem a randit Györggyel 11-én vasárnap délután 3 órára.
Mondanom sem kell nagy csúszással érkeztünk mivel szokás szerint a gyerekeknél akkor tart kétszer annyi ideig az ebéd és minden más mikor valahova időre kellene menni. Nagy nehezen sikerült betuszkolni a két gyereket a kocsiba és elindulni. Hívtam is a kedves tulajt, hogy ne haragudjon a csúszásért, de már úton vagyunk hamarosan érkezünk. Szerencsére a közelben volt, csak Hajdúböszörmény-Debrecen távot kellett leküzdeni.
Mikor megérkeztünk a helyszínre és személyesen is találkozhattunk a kiszemelttel részemről biztos voltam benne, hogy ha csak egy mód van rá én innen a zöld alfával megyek haza. Szerencsére mikor a feleségem is meglátta élőben az autót abban a pillanatban benne is felgyulladt a szerelem lángja, viszont a pillanat varázsában érkezett egy ordító hang és realizálni kellet, hogy igen a picur lány megéhezett. Így egyedül kellett folytatnom apósommal az autó átnézését.
Ez az átnézés nem is hiba keresés volt, hanem inkább alámerülésről. Hiszen Gergely jóvoltából és György engedélyével volt a kezemben egy 35 oldalas fórumos dokumentáció a teljesség igénye nélkül az autó előéletéről, így nagy meglepetések nem értek. De azért jó volt nézegetni érezni az autó sajátos illatát, hiszen egyedi illata van. A bátyámé is hasonló volt, így mikor megéreztem, olyan volt mintha haza érkeztem volna.Mindezek után a tesztvezetésen szerencsére elég nagy kört mehettem az autóval mindenféle útviszonyokon így sikerült elég jó képet kapni az autóról.
Ezúton is köszönöm WarbiRunner (Gyuri)-nak, a türelmét hozzánk, tényleg egy kincset őrizgetett. Remélem méltó utódjai leszünk, habár elég magasra tette lécet. Rengetek tervünk van az alfával, kalandok sorozata áll még előttünk, úgyhogy nem fog eltűnni a szemetek elől. Fogtok még róla hallani, de mindent a maga idejében.
Mikor hoztam el a bölcsőt rajta volt még a két lengőkar,ahogy próbáltam egyedül betenni az autóba sajnos megütöttem a mélynyomót,de szerencsére nem lett komoly baja.De jövőbe ezt elkerülendő kapott rá egy rácsot
Mikor cseréltem az olajat láttam meg,hogy huu ba....meg ez,hogy néz ki. Mikor vettem az autót 5 éve lassan tudtam nagyon jól,hogy Németországi és nagyobb arányba lesz rozsdás ezt a megvétel után próbáltam is kezelni, masszív drótkorongozás,csiszolás,rozsdagátló és alváz védelemmel.Aztán csak telet az idő látszott itt ott,hogy pár helyen már újra lesznek gondok de erre nem számítottam.Főleg,hogy ez a fő futóműtartó elem és meg is ijedtem,mert napi szinten járok vele.(Lásd a képeken)
Aztán hívtam Kristyon barátomat aki először nem gondolta,hogy ekkora a baj aztán amit átküldtem a képeket és a cserekor látva már úgy voltunk vele,hogy huu ez durva. Igazából az egész projektet neki köszönhetem,mert az első szóra segített sőt mondhatom ő cserélte ki én csak a segéd voltam.De nagyon hálás vagyok neki ilyen egy igazi barát!! Szóval nem is tudom eléggé megköszönni neki.
Na de mi is volt ennek a menete.(A bölcső mellé még lett két belső féltengely gumiharang persze,hogy mind a két oldalon és tiszta zsír lett minden tőle.)
Elkezdtem keresni bölcsőt net-en,fb.-n alfás csoportokba. Volt is pár de többnyire nagyon messze és inkább 147-es bölcsők voltak és senki nem tudta megmondani biztosan,hogy passzol-e.Volt igen volt nem tudom de hasonló,volt aki azt mondta részben,mert a hossznyulványoknál más a hossza és azért nem passzol. Így inkább biztosra mentem és eszembe jutott,hogy augusztusba láttam egy hirdetést. Dunaföldvári autóbontóba volt egy koppra ugyan ilyen fl 156 1.9jtd még talán a színes is passzolt. Még mikor láttam le is akartunk menni megnézni hátha jó lesz pár dolog de ez végül elmaradt.
Hétfőn telefon szerencsére még megvolt és még az nap le is szerelték,délután mentem is érte. Majdnem full hibátlan egy két helyen volt csak felületi rozsda a sajátomhoz képest új volt így is.
A munkahelyemre bevittem ott éppen,hogy befért a homokszóróba azzal a kis rozsda is eltűnt és le lett fújva rozsdagátló festékkel plusz minden lyukba nyílásba,ahová lehetett kapott még üregvédőt is.Csütörtökre teljesen felszerelhető állapotban volt. Addig megrendeltem a 2db gumiharangot,és a stabrúd szilentet hozzá a stab pálcákat.
Minden megvolt a hétvégi szereléshez. Péntek eset kimentem Kristyon barátomhoz,és ahhoz képest,hogy nem akartunk még neki se állni 18 órától fé 21 ig már lent is volt a rossz bölcső. Nem kis követ lehúzva rólam nagy örömökkel,hogy egyéb más szívás nem volt semmivel jöttek a csavarok pedig nem néztek ki túl jól, egyik sem.Ezután jött a megérdemelt sörözés:D
Másnap reggel folyt. köv. egyedül csak a stabrúd egyik kengyelébe tört bele egy csavar de azt is megoldottuk. Jött a gumiharang csere új bölcső fel és már kora délután meg is lett a dolog.Minden simán ment ha így mondhatom pedig a hátunk közepére sem kívántuk az egészet de végül csak úgy van vele az ember na azért ez is sikerült.
Mint a filmekbe itt a HAPPY END
Hol is kezdjem. Kb. pár hete pont cimborámmal beszélgettünk aztán ő pont megint gondba volt a Bömösével én meg nagy büszkén kijelentettem,hogy ő én mar vagy egy éve nem volt az Alfa alatt és nem is volt semmi gond amire kellett volna költeni csakegy pár led-et és apróságokat ami miatt nem is lett itt bejegyzés. Aztán eljött az olajcsere ideje.
Szokásos MannFilter olaj és levegőszűrő
Motul 5w40 5 liter olaj
Kristal Aktívszenes pollen szűrő
Mapco olajleeresztő csavar
Árban összesen 23956ft
Km.254338
Futott km olajcsere óta. 9185km
Az olajcsere meg is történt aztán jött a feketeleves de ez már egy másik történet.
Kipufogó rendszert lecseréltem, a korábban össze állított boxer kipufogó rendszerére. Itt most katalizátor és 2 dob. Műszakin meg maradjon ugyan ez csak 3 dobbal. Az az eredeti rendszere.
Egy tömítés cserélve újra.
Akadt egy kis fék gond. Jobb hátsó fék be ragadt. Menet közben nem volt érezhető, de fel melegítette a felnit és volt egy kis szaga is. A csúszkás résznél egyik porvédő kiszakadt, a másik lejárt egy kicsit a helyéről. 2 db porvédő cserélve és kapott újra kenést. Első használatok után ellenőrizve lesz hogy megfelelően működik .
Másik dolog : A fent lévő kipufogó rendszert lecseréltem egy másikra, amiből hiányzik a középső dob. Jelenleg inkább ezt használnom hogy műszakira ne keljen új rendszerbe gondolkodni.