Blog
Volt néhány nap szabadságom, amit még az éven ki kellett venni. Végre lett időm foglalkozni a kis 147-el is. Alapjában véve nincs rossz állapotban, de a típushibák elkezdtek megjelenni. Egy kis rozsdafolt a küszöbön. Szerencsére időben lett orvosolva. Lecsiszoltam, kapott rücsit, amit színre fújtam. Utána kifújtam a két küszöböt üregvédővel. Remélem egy ideig jó lesz. :-)
Utána jött a csinosítás része. Kapott egy lakktisztítást és egy polírt. Takarítás, téligumicsere. 2 napom ráment, de megérte!
Km állás: 216.206km
Sem a 10.000km-t, sem az 1 évet nem értük el (7850km, 10hónap) azért ledobtam belőle, egy ideje polcon vannak a hozzávalók . :)
274.722km
Na ez a megfogalmazás nem teljesen igaz , mert nem halt meg teljesen, de mikor először 2 fok volt reggel igencsak megküzdött az inditassa . Ezért úgy gondoltam hogy megelőzve a további kellemetlenséget inkább kicserélem még időben . Utánna olvasgattam a dolgoknak és végül egy 77ah 760 A indítóáramú Exide Premium ra esett a választás. Be is mentem a Tezol bt hez Győrben. Nagyon jófejek és segítő készek ott helyben ki is cserélték nekem , rákötöttek az autóra egy külső akksit is hogy ne felejtse el a beállításokkal. Csak ajánlani tudom őket . :)
azóta pöc röf :) ráférne egy mosás is :)
Szétszedtem az ajtót és kioperáltam az ablakemelő szerkezetet hogy összehasonlítsam a Fangio-tól kapottal.
A szerkezet nagyon hasonló, de mégsem egyforma. A motor, a fogaskerék és az áttétel nagy valószínűséggel azonos. A fogasív ugyan rövidebb, de épp elég lesz. Ha nem találok más megoldást három csavarral - a hegesztés helyett - átrakható.
Mivel a fogaskoszorún nem látszott akkora sérülés ami az átugrást indokolná tovább keresgéltem. A szerkezetet tesztelgetve olyan érzésem volt mintha átugráskor a tartólemez "engedne", elhajlana a nagy erőtől.
A saját szerkezetről leszedtem a motort, így visszarakva kézzel lehet tesztelni.
Az ablakot kézzel emelgetve két ponton akad. Pont ott ahol átugrott.
Ekkor jutott eszembe hogy amikor szétszedtem alul az ablakhoz rögzítő csavarok nem voltak meghúzva. Kicsit furcsállottam is. Most kilazítottam őket és csodák csodájára könnyedén emelhető az ablak, nem akad!
Jobban kifigyelve olyan mintha az ablak síkja és az emelő működési síkja nem esne egybe. Az alsó lemez ugyan gyárilag csuklós, de a könnyed futáshoz kell a laza csavar holtjátéka. Valamelyik karon majd kell egy kicsit hajlítani.
Itt rám esteledett és abbahagytam a kísérletezést.
Már több napja próbálkozom az ablakemelő javításával, egyenlőre eredménytelenül.
Tegnap este kaptam egy email-t:
"Szia!
Olvastam a blogodat az ablakemelőről. Nekem van ilyen 166-ból. Ez hasonló ahhoz. Ha akarsz vele kísérletezni, odaadom.
Üdv.: Fangio"
Elmentem érte, megkaptam, köszönöm, majd kísérletezek vele.
Még ennyi év után is meg tud lepni az alfás csapat a segítőkészségével.
Jó ide tartozni :-)
A habosítóhoz használt akkus pumpa nem bizonyult jó választásnak, először a töltője adta meg magát, aztán az akkuk is elvesztették a kapacitásukat, csak szivargyújtóról lehetne üzemeltetni, de úgy meg elég kényelmetlen. Vettem helyette egy Xiaomi Mi Portable Air Pump nevű akksis cuccot, remélem ez hosszabb életű lesz.
Tisztítószerekből is után kellett tölteni a készleteket. Egy ideje már a Nanolex Reactivating sampont használom, nagy különbséget nem érzek, talán csak hogy ez kevésbé habzik. Az róla a mondás, hogy segít megtartani a kerámia bevonat hidrofobitását.
Felnitisztítóból is kipróbáltam a Nanolexet, ez egy kicsit sűrűbb cucc, így jobban fennmarad a felületen, és elég gazdaságosan használható, kis mennyiség is szépen feloldja a fékport, a jó minőségű szórófej is sokat segít.
Vettem egy WashCoat nevű anyagot is, ezzel akarom kiváltani az SiFinish-t, mert be kellett látnom, hogy a teljes felület applikálása és visszatörlése egy kicsit körülményes. Ezt csak mosás után habosítóval fel kell fújni, majd öblítés nagynyomásúval és szárazolás.
Végre sikerült itthon szereznem PH semleges bogároldót (Gyeon Q2M Bug & Grime Remover), nem kell külföldről rendelni. Mire elfogyott az előző, a bogárszezonnak pont vége lett, egyelőre bontatlan.
Lett egy PH semleges snow foam is (Shiny Garage Fruit Snow Foam), ezeknek nincs olyan nagyon nagy haszna kerámiázott felületen, de legalább kellemes az illata, és valljuk be, hogy a mosás leglátványosabb része, kár lenne kihagyni. :D
Az ép 3-as henger gyűrűit kicsit jobban szemügyre vettem.
A kompressziógyűrű hézaga a hengerben 0,4 mm, az olajlehúzóé 0,5 mm. Tudomásom szerint 0,2 lenne az eredeti állapot.
Mint megtudtam már egyszer cserélve voltak, hogy hány km-t futottak azt nem tudom.
Az viszont tény hogy anno PHuBi gyűrűzésekor 0,8 mm-t mértünk, abban 60e km volt - igaz 5W30 olajjal is járt, ez Racing-el..
A gyűrűk élei épnek tűnnek.
Az olajáteresztőt nem szedtem még le a dugattyúról.
Télre elrakva, forgalomból ideiglenesen kivonva.
Utolsó gurulás szép környezetben szép képeket készítve :)
Nagyjából 3000km-t mentem vele idén.
Villamossági szaki bekötötte az ülésfűtést, rárakta a nyestriasztót(6500 volt postával) +biztosíték táblát cserélte, mert még amikor vettem ki volt olvadva a hátsó szélvédő fűtésnél a panel.