Blog

>> Egyébepitesz // Alfa 146 2.0 TD // 2020-10-20

Buona notte a tutti amici! Szóval még az első ezer kilométeres tapasztalat szerzés előtt kikívánkoznak belőlem a következő gondolatok.
Tehát kijelenthető, hogy a kis lucciola a nevemre került, de az ide vezető út nem volt ám mintha sima aszfalton haladnánk hanem inkább átlag magyar útnak megfelelően elég göröngyös. Hozzá teszem a rutintalanságom is hozzájárult a dologhoz

A szerződéskötést követően azonnalosan megkötöttem az ország elsőrangú biztosítási alkusz oldala segítségével a KGFB-t. Nem volt olcsó de sikerült kb. egy óra bénázás után. Majd megörültem, hogy kaptam egy levelet sokkal kisebb díjjal a biztosítótól. A boldogság azonban addig tartott, amíg nem olvastam még egyszer el. Az alacsonyabb díj fedezetlenségi díj volt. Na erre felhívtam az említett oldal ügyintézőjét, hogy ugyan mondja már el hol esett hiba. Mint kiderült a hiba az én készülékemben volt ugyanis az egy órás szarakodás során a minimum negyedszer újrakezdett adatkiöltés során (mert okosan az okos telefon kell az ilyesmit kitölteni) egy hónappal későbbi dátumot állítottam be a szerződés kezdéshez így jött ki a tetemes fedezetlenségi díj.
Nos ez egyszerűen megoldódott a kedves ügyintéző hölgy felhívott, hogy akkor ő törölteti ezt az az ajánlatot de máris azonnal kössünk egy újat, ami meg is történt fél nappal később mert épp munka miatt nem értem rá. A legvégére csak 5 nap fedezetlenségi díjat kellett kifizetni szerencsére. Aszért ez jobban esett mintha egy évre két évnyi biztosítási díjat kellett volna kifizetni.
A nagy élmény még csak nem is ez volt.
Az adás-vételt követő 3-ik napon el kívántam intézni az autó átíratását. Szépen elgurultam a kapott időpontra az elsődleges hajdúböszörményi vizsgabázisra, ahol mint mindig nagyon kedvesek és segítő készek voltak ebben ezelőtt sem és most sem volt hiba. A ludas az autó volt merthogy nem egyezett a forgalmi P.5. pontjánál szereplő motorkód/motorszám a motoron találhatóval, ahogy ez a vizsga végére kiderült. Ezért azt mondta a vizsgáló úr, hogy semmi baj már volt ilyen és a következő as megoldás menete. Keressem meg a (valószínűleg) Fiatot, hogy azok tudnak adni elérhetőséget ahol a személyi, lakcímkártya, adás-vételi és némi díj ellenében adnak nekem igazolást, hogy ez a motor eredetileg ebbe az autóba való. Majd ezzel a papírral jelentkezzek az NKH-nál, akik adnak egy műszaki vizsgalapot és majd ezzel együtt mehetek átíratni az autót. Ezt a tényállást naivan el is fogadtam. A bácsi még egy e-mail címet is adott, hogy oda küldjek el minden felsoroltat az ügy meggyorsítása érdekében (természetesen semmit sem küldtem sehova). Mentem is az okmányirodába, hogy akkor adjon a néni pecsétet az adás-vételire nehogy megbüntizzenek ha letelik a 15 nap.
Közben telefonálgattam ide oda elmeséltem, hogy jártam, és mindenki mondta hülyeség ez így. Mert a motorkód önmagában is érvényes nem szükséges az egyedi motorszám is hozzá. Hiába adtam ezt elő a böszörményi Kormányablak ügyintéző hölgynek ő is azt állította ami a vizsgáztató. Ráadásul a szerződést se fogadta el mert már 9 éve más nyomtatvány használnak (ugyanazok az adatok szerepelnek rajta mind a nyomtatványboltoson). Így új szerződést kellett írni Györggyel.
György abszolut mindenben segítőkész volt amit innen is még egyszer köszönök.
Az ügy végére ma került pont, ugyanis sikerült eljutnom a Debreceni Kormányhivatalba és a drága jó ügyintéző hölgy tájékoztatott, hogy itt az új forgalmi tessék hazamenni és megmondani a vizsgáztatónak aki az eredetvizsgát csinálta, hogy világosodjon fel milyen azonosítók szükségesek és ha a behozatalkor a NKH-nak elegendő volt az autó behozatalakor a motorkód akkor ne csesszen ki az emberrel, hogy neki nem elég.
Így került pont az ügy végére és lett tisztázva a tényállás.
És ha ez a hajcihő nem lett volna elég beázások jelentkeztek az autón nem is kicsik, de ez egy másik történet...

 
>> Tuning és extraKócosw // Alfa GT 3.2 V6 24V Distinctive // 2020-10-16

A szimmetriamániám hozománya. Nemmellesleg a top ragazzon a GT re. Rozsdamentes duplex oldalanként 2X80mm es véggel.
Még kis faragás és mehet fel... Nem irnam le mekkora opas volt es mennyi ideig tartott a postázás Németországból...
Egy órát takaritottam, poliroztam, egész jo lett... Lökhárító előkészítve. 11.06

 
>> Szervizgamberini // Alfa 156 2.0 TS // 2020-10-19

Cserélve lett az önindító, a generátor, a termosztát, illetve el lett végezve az időszakos szervíz. A klíma is javítva lett.

Km.: 254.000

 
>> AutóápolásSTibi // Alfa 159 1.9 JTDm 8V // 2020-10-19

Vétel óta bántja a szemem, végre rászántam magam, kapott OSRAM Night Breaker Silver +100% +130m 12V 55W égőket
TYC 19-0599-05-2 / 19-A599-05-2B

 
>> SzervizArslan // Alfa 156 2.0 jts Ti // 2020-10-19

153 000 km-nél, október 17-én új téli gumikat kapott a kiskocsi, mivel az előzőket LaciFeri cartárs megvette a Gt-jére, minden eladó alapon. Most Sebring márkájú gumira esett a választásom, ami a Michelin csoporthoz tartozik. Xl-es és c-s vizestapadás, elég alacsony áron. Jó egy hónapja már másodjára volt problémám az utólagos olajhűtő csöveivel, megint lelazult a nyomóág, kapott Loctite menetrögzítőt, nem spóroltam. Remélem így már jó lesz, nem kevés olajat hagytam a parkolóban a földön. Hátsó stabilizátor szilenteket zsíroztam meg víznek és minden kémiai behatásnak ellenálló zsírral. Szép csendben forognak.

 

Mivel az autó kinti műszaki vizsgája lett honosítva forgalomba helyezéskor, hamar eljött az első itthoni műszaki ideje. Fel is hívtam a szerelőmet, hogy vinném a pirosat, műszakiztassa már le valamikor októberben. A válasz: "Te Gyuri, én nem kellek ahhoz. Az az autó bárhol átmegy, olyan mint egy új"
Jól esett ezt hallani. Azért adott egy számot, hogy hova vigyem, ő is oda hordja újabban az autókat.
Felhívtam, kaptam időpontot, mára szólt. Mit is írjak. Fél órát ücsörögtem, majd visszakaptam a papírokat, kulcsot, kész, minden rendben az autóval. Jó ez így kalandok nélkül.

Kiszedtem a híres-hírhedt olajzócsöveket. Ami nem volt túl egyszerű, mert a főtengely a helyén van. Megpróbáltam kivenni, de a főtengely végén lévő anyát nem sikerült kilazítani, úgyhogy maradt.

Az egyes hengerét kicsit összegyűrte az elszabaduló hajtókar, de úgy néz ki hogy 275e km-el a hátuk mögött mindegyik rendben van. A furatok végei épek.
Kézzel mozgatva mindegyikben - egyformán - jár a szelepgolyó. Az egyes hengerében is, tehát nincs leragadva, nem innen indult a buli.

Kísérletet tettem a hengerkopás mérésére is, de a motor mellett guggolva nem biztos hogy jó értékeket mértem a két ponton mérő cuccal. Mivel nem volt 83 mm-es referencia gyűrűm ezért a henger legfelső részéhez képest próbáltam mérni. (kép nincs)
0,02-0,03 mm eltéréseket tudtam mérni a csapszegre merőleges irányban.
Ha fel tudom tenni az asztalra (elég nehéz a blokk a főtengellyel) akkor majd megmérem pontosabban.

 
>> EseményZselé // Alfa Spider / GTV 2.0 TS 150LE // 2020-10-18

Minthogy az előző bejegyzésem címe is egy szezon vége volt, látszik, hogy nem sok minden történt az idén. 969 km-et mentünk, főként az építkezés, a COVID és a babysitting hiánya miatt.

Voltunk vele vidéki esküvőn, meg bejártuk a Mátrát egy hosszú hétvége keretében. Tavasszal volt egy kis találkozó, akkor a Börzsöny volt a célpont.

Azért történt néhány apróság az autón is: születésnapomra megkaptam kis családomtól Giuseppe szuper állapotban lévő szövet üléseit. Végre, ezek igazi Spider ülések, övvezetővel! A régi, kopott GTV üléseket gyorsan eladtam. Júniusban olajcsere és sikeres műszaki vizsga következett. Azért hamarosan - talán még nem jövőre - elég sok beavatkozni való lesz: kuplung, lengéscsillapítók, vacakol a központi zár.

Gumiba 3 bar, akksi a szobában, jön a tél.. :(

 

Sikerült összeszedni a darabokat - 1-5 kép
Az 5. képen valószínűleg a karter darabjai vannak, mert onnan is hiányzik ez-az.
Miután nem lett meg a másik csapszeg rögzítő gyűrű kimostam a karter olajsarát és a 6-7 képen lévő darabokat találtam.
Azt hiszem hogy mégse rakom össze a dugattyút...

 

Olaj és szűrők cseréje (gázolaj most nem volt), vezérlés csere vízpumpával. Kicserélték még a részecske szűrőnél a kipufogógáz hőmérséklet érzékelőt, így most nincs sárga tengeralattjáró :)

Km: 300.220