Blog
A 120ezres karbantartásra Várpalotán került sor, a Csörgő Autószerviz Kft-nél.
Az alábbiakat tartalmazta:
- olaj (Selénia Star P.E.), olajszűrő
- levegőszűrő
- pollenszűrő
- Tutela Top 4s fékfolyadék
- Tutela Gearforce váltóolaj
- Gyertyák
- Komplett vezérlés (vezérműszíj klt., vízpumpa, hosszbordásszíj)
- Multiairszűrő
- Turbó olajozócső csavar
Az autót október 16-án pénteken adtam le, 21-én elkészült, 22-én hoztam el.
Mindkét alkalommal jót beszélgettünk mellé, előbb Csöri édesapjával, aztán vele is.
Megnyugtatott a tudat, hogy Csöri végezte a munkálatokat, innen is köszönöm.😎👌🏻
(A 120.000-es km állást hazafelé úton sikerült elcsípni, Bakonyoszlop és Bakonyszentkirály között.)
Mai napon kicseréltük a pollenszűrőt, motorolaj és szűrő megvéve, és a 07.20.-án megrendelt "beszerezhetettlen" Tutela Multiaxle olajam is megérkezett!
Tegnap este hívott a párom, hogy menjek érte,mert nem indul az Alfa...
Áram van? Hááát....világít,de nem csinál semmit... Nem is kattan? Nem!
Ha világít,próbáljátok betolni...be fog indulni. Beindult...
Hazajön, rámérek az akkura... alig 10V. Ráteszem a töltőt. Egész éjjel tölt, reggel próbálom... másodikra kínkeservesen beindul. Töltés rendben.
Na jó...illetve nem, ez így nem jó. Míg kiszereltem az akkut, kb 5 perc alatt 1V-ot csökkent a feszültsége.
A melóhelytől kb 500m-re van a Kauffer autósbolt,ott még a régi akksit is beszámolták 1500-ért.
Ebay-en vettem 13 ezerért egy profi ülésfűtés szettet a két elsőre. Kárpitos bele is tette, sőt! Mivel az öreg (64 éves) régen Alfás volt anyagárban teljesen felújította az üléseket, és már tervek is az asztalán hogyan néznek ki, de sajnos csak jövőre... :( Cégem csőd közeli állapotban van.
Zárhíd burkolat ez talán...?!
Mindegy is, kezelésbe vettem,mert eddig nem volt hozzá kedvem.
Eléggé oxidos volt, pattogott le a festék róla, jó ronda volt, valaki már kókányolgatta. Elötte képem nincs. Fémig kellett túrnom az egészet, 2óra vakarás után nyilván főként magamat szidtam ,hogy minek kezdtem ebbe bele :) Cink alapozó után mattfekete lett, és visszaszereltem.
Tegnap érkezett, ma beépítették a rendszámtábla világítás helyére rakható tolatást segitő kamerat.
A legmacerásabb része a vezetékeket kivezetni a kasztnin kívülre. Elég diszkrét, tetszik. Remélem hasznos is lesz...
A polírozás után sem voltam teljesen elégedett a lámpák teljesítményével, és a vetítési képe sem volt teljesen meggyőző, ezért vettem egy pár új lámpát. Úgy voltam vele ha jól világítanak, akkor csak simán kicserélem, de sajna összeszerelésükben is volt már egy kis baki. A tompított foglalatában a kupaknak annyira benyúlt a rögzítése, hogy billegett rajta az izzó.
Így még csúnyább volt a vetítési képe mint a gyári lámpának.
Maradt az átalakítás. Az új lámpakat könnyen melegítessel lehetett bontani, és már, ahogy a 156-nál korábban csináltam, kapott projektor.
Helyzetjelzőnek ledet szerettem volna bele rakni, érdekes módon a balosra nem reklamált, de a jobbos lámpába nem tetszett neki, és nem is adott neki teljes feszt. Gondoltam kiveszem a régi lámpákból, a balosból ahogy kivettem a H6W izzót rögtön meg is döglött. A jobbosba meg egy 4 wattos volt belerakva. Most ideiglenesen én is ezt raktam bele, és annak ellenére, hogy meg van feketedve, világít.
Szép (nekem) új autómmal úgy éreztem, több van benne, mint amit mutat. ellátogattam ezért Manky-hoz.... nézze meg, mondjon róla ítéletet... Ma reggel be is ült mellém, mentünk egy karikát. ráakasztotta a gépet, és sorolta az adatokat... Majd amikor visszatértünk a műhelyhez, óvatosan kivette a lelkét... és elvonult vele. Felszentelte, megkeresztelte, majd patyolat tisztán visszahozta. ismét elmentünk, a már megtisztult lélekkel, az ártatlan gyermeki pajkosság érződött a kissé nagyranőtt behemot testben...De érződött, valami történt...Mintha egy lavina indulna el a hegyről... egyre nagyobb sebességgel... Eddig is volt benne erő...és akarat.. De most bátorítást kapott, és csak úgy nyargal az úton.... Köszönöm szépen, élmény faktor +1.
2020.október... Műszaki vizsga ideje....Kideült, a futomű kissé lóg... lengéscsillapítók elől, kerékagycsapágyak elől, hátul, komplett bölcső hátul, féltengely gumiharang, és néhány apróság.... Köszönet a Római Gumi embereinek, megcsinálták, beállították..
Jótt a lakatolás. bal oldalon, az ülés rögzítés alatt elkezdett fogyni az anyag... Ülések ki, kárpit ki....és mehet a "foltozás"... szépen meghegesztve, lekezelve... Friss olaj, mégiscsak 360.000km van benne, szép kerek szám... ha már olaj, olajszűrő csere, akkor minden egyéb szűrő is... és egy klíma bomba, csak a kellemes citrus illata miatt.
Most, hogy megvan minden, szépen meg is lett a friss vizsga....Elérte a 18 éves kort...360.000km-t.... ezért úgy éreztem, elég nagy és tapasztalt már,hogy nélkülem folytassa útját, és kerestem neki egy lelkes új gazdát... Maci lekerült a tetőről, és néztem a hátsó lámpáit, amint elkanyarodik és eltűnik a szemem elől... Sok kellemes km-t az új gazdival...
Az elmúlt hetek nagyobb esőzései után arra lettem figyelmes, hogy a csomagtartó zár alsó részében áll a víz. Ez a jelenség gyakori a Giulietta-nál (és a MiTo-nál).
A jelenségnek két oka lehet:
- a hátsó ablaktörlőkar tengelye körüli gumi elöregedett és nem zár (ha erölködés nélkül körbe tudod forgatni, akkor nálad is ez a probléma)
- a hátsó zár (embléma) körül, a belső oldalon található gumigyűrű fáradt el. Ez sajnos külön nem kapható, csak a komplett új zárral együtt szerezhető be. Erre megoldás lehet (ha egyébként a záradnak semmi baja), ha a csomagtérajtó belső oldalán (le kell bontani hozzá a kárpitot) karosszériatömítővel szigeteled körbe a zárat, emblémát.
Nálam az első lehetőség - az ablaktörlőkar tengely körüli gumi elöregedése okozta a bajt. A tengelyről az anya gond nélkül lejött, a probléma a tengelyre rárohadt ablaktörlőkar leszedésével volt. Kisméretű csapágylehúzó híján, tesóm egy szerszámot rögtönzött hozzá. Rövid küzdelem után sikerült leszedni vele. Az ablaktörlőkar tengelyre csatlakozó része minimálisan megsérült, de ez szerencsére nem látszik.
A régi gumigyűrűt egy kampósvégű patentkiszedővel sikerült kiszedni. Az új gumi berakását némi szilikonzsírral lehet megkönnyíteni.
Az ablaktörlőkar visszarakása előtt a tengelyről lecsiszoltam a rozsdát és a legközelebbi rárohadás elkerülése érdekében rézpasztáztam.
Az új gumigyűrű ára kb. 1200 Ft volt. Az alkatrészt az Elaforg Kft-től rendeltem.