Blog
1-2 indítással ezelött már furcsa volt,hogy nem az igazi, rá is aggattam a töltőre,de tegnap reggel nem indult el. Rendeltem egy új akksit.
Komplett vezérlés szett a svéd SKF márkától, ami részben átcsomagolt INA, de semmi képpen sem svéd. Inkább Spanyol, Francia, Olasz, Német és Lengyel. Köszönjük SKF!
-Azért megtörtént az alkatrészek beépítése, köszönet a szerelőnek!
301 000km
Kipörgetett magából némi zsirt a csillag háza a gumiharang találkozásánál, ezért ki akartam cserélni. Meg is tettem :)
TS motorok kérdésben kicsit tovább kutattam.
Ma gyml cartárs révén sikerült szert tennem egy "sérült" CF3-as TS-re.
Köszönet érte!
A hiba prózai: kikönyökölt a hajtórúd.
Két célom van a motorral:
- a végére járni hogy mi is történt (Akinek ilyesmi történt általában mélyen hallgat.)
- gyakorolni a téli motorbontásra (dugattyúfúrás, hónolás, gyűrűszerelés, stb.)
A projekt most áll egy kicsit, mert a feleségem OFF Mini-én cserélek kuplungot...
update: 2020.09.13:
a Mini működik :-)
Több helyről vásároltam, így csak szépen sorban:
Motorolaj: Totoal Classic 10w40, (csak a bejáratás erejéig kb.1000-1500Km)
Motorolaj: 2x Motul 8100 X-POWER 10W-60 5liter (bejáratás után megy bele, meg marad belőle a következő olajcserére is.)
olajszűrő: Starline ez is csak a bejáratás idejéig.
olajszűrő: UFI, ez majd a bejáratás után lesz beszerelve.
Vezérműszíj készlet: Original Ricambi
Vízpumpa: Thermotec (Fémlapátos)
Balanszszíj készlet: Dayco
Hosszbordás szíj: Dayco
Hosszbordás szíj vezető görgö: BTA
Hosszbordás szíj feszítő: Ina
Pollenszűrő: JC Premium
Légszűrő: UFI
Hajtókar csapágy készlet: Glyco
Főtengely csapágy készlet: Glyco
Kipofogó bilincs
Gyertyák: Bosch
Főtengely szimering váltó oldali: Reinz
Főtengely szimering vezérlés oldali: Corteco
Kipofogó oldali vezérműtengely szimering: Corteco
Olajdekni tömítő Paszta: Corteco
Kipufogó cső rögzítő gumi: Walker
szervóba olaj: 1L Mobil ATF 320
Váltóba olaj: 2L Tutela ZC 75 Synth
Fagyálló hűtő folyadék: 4Kg Unx
Ioncserélt víz: 5L
Vezérlés rögzítő készlet: ebay
Műszaki pipa, és ha már műszakira ment, lett egy új adatlap kiállítva amivel a színét áttudtam íratni sárgára. Nyilván nem ment ez sem egyszerűen, nem szeretek "magyarországozni" ,de ez tényleg egy vicc. Első körben szerintük ez egy Alfa Spider, majd mikor visszamegyek,hogy ez nem kabrió, akkor még nekik áll feljebb,hogy megmozduljanak és kijavítsák a rendszerbe.
Nagy nehezen lett új forgalmi is, és a vizsga :
2022.09.11-ig érvényes.
Még júliusban rendeltem egy "váltóút-rövidítőt" innen. Ma jutottam el odáig, hogy beépítettem.
Nem egy nagy kaland a beszerelése, akksitálcát kell kivenni, úgy rendesen hozzáférni. Anya le, gömbfej lepattint, cucc be, anya vissza, gömbfej vissza, próbakör.
Nos, tényleg rövidebb úton jár a váltó, de egyúttal határozottabb is lett, a kétujjas tologatást el lehet felejteni. Néha tényleg olyan, mintha nem ugrana be sebességbe, pedig de, csak más a váltás érzet.
Viszont arra gondoltam, hogy a rövidebb váltókar jobban passzolna ehhez az érzéshez, úgyhogy valószínűleg pár centit visszavágok majd belőle.
De ez majd a következő részben...
Kicsit túllépve a 60 ezer kilómétert jutottam el Budaörsre.
Olajcsere, levegő és pollenszűrő csere valamint üzemanyagszűrő csere.
Az autó tökéletes!
KM: 61.994
Alváz, és üregvédelem,mind a két oldali küszöb,és hátsó sárvédőív csere,lakatolás,festés,polír!
Olajcsere együtt minden szűrővel együtt. Minden szűrőből a gyári került bele és új olajleeresztő csavar ne legyen gond a következő cserénél. Olaj a szokásos Motul 8100 X-clean. :D
0
415
Fórum
Friss topicok
- 155
- Spider
- Alfa történelem, híres ...
- Coffee - Minden ami kávé
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Alfás cuccok, kiegészít...
- Zenebutik
- Oldtimer, youngtimer
- Giulia
- Junior (Milano)