Blog

>> SzervizMateus // Alfa 159 Sportwagon 1.9 JTDm // 2019-06-06

Nem tartott sokáig a csend a futóműben.
A bal felső lengőkarban az egyik szilent megadta magát, és úthibáknál elkezdett nyöszörögni.
Igaz csak a bal oldalt kezdett nyöszörögni a szilent, de ki lett cserélve a jobb felső lengőkarba is mind a két szilent, erősített Powerflex szilentekre(sárga), szerencsére a gömbfej mindkét lengőkarba hibátlan.
Újra csend honol a futóműbe.
Kiváncsi vagyok meddig... :)

 
>> SzervizVerso // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V M-Jet // 2019-06-04

Ózonos klímatisztítás, klímagáz feltöltés.

 
>> SzervizGyapi Ɨ|ѯ // Alfa 159 2.2 JTS berlina // 2019-05-23

Első ablak szélvédő keret gumi összeugrott centimétereket, egyértelmű csere.
Hátsó szélvédőt a csomagtér beázás miatt vetettem ki, mert vagy a szélvédő ragasztás vagy alatta karosszéria illesztés, tömítés a ludas és csak így lehet megtalálni a helyét.

Pilkington Westend-nél. Kedvesek, rendesek, segítőkészek, de amit nagyon kértem, hogy tömítsék gondosan a karosszéria illesztéseknél, az nem sikerült.

szélvédő keret hátsó 20.000
szélvédő keret első 7.000
csere 2x12.000 a belső kárpitokat én szedtem ki, féltettem a bézs bőrt és így olcsóbb is volt

ui
a levélfogórács szélső elemek pattentjeit eltörték, ezért újakat kellett vennem + 6400ft

 
>> EseményGyapi Ɨ|ѯ // Alfa 159 2.2 JTS berlina // 2019-05-22

megtettük a 150.000 km-t :)

 
>> SzervizGyapi Ɨ|ѯ // Alfa 159 2.2 JTS berlina // 2019-05-28

Vizsgára átnézéskor mondta Misi, hogy a kipufogó flexi csővet hamarosan cserélni kell majd.
Elvittem Hasper-hez cseréltetni. Cső is van nekik.
Még a gyári volt rajta.

 

Na szóval randival kezdődött...
Utána kellett minimum két hét gondolkodási idő, mert hát mégiscsak életem párjáról van szó :)

Kattogtam, nézegettem a youtubeon az ilyenekről a videókat, aztán egyre jobban belelovalltam magam. Rájöttem, hogy kell, mert a hahuról is eltűntek a legalább normális állapotú 75-ösök. Ez volt az utolsó lehetőség értelmes áron beruházni.

760-ért volt hirdetve, alku után az az ár 4 sárga tuning Konival lett volna elérhető.
Én még az út elején járok, ezért maradtak a gyári gátlók. 650 lett a vége.

Megérte-e? Igen.
Ez biztos. A 75-ös csodálatos autó. A maga olaszos bénaságaival, kényelmetlenségeivel... tényleg semmi sem érdekel amikor beülök és megszólal a Nord.


Rengeteg tervem van vele, a motorcserétől a sperren át a 4 sárga koniig es a féktuningig terjed az, ami valóban érdekel.
Valószínűleg ez csak évek alatt jön majd össze, 3 autó fenntartása azért sok erőforrást igényel, ez alatt feltehetőleg lakatoshoz is kell majd vinni őt, de azt hiszem megéri. Tényleg.

Remek autó, csodás élményeink lesznek még együtt. Nagyon szeretem. :)

 
>> Szervizaranytl // Alfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2019-06-26

Az új nyárig gumik felszerelése után egy futőmű ellenőrzést kértem, ahol megállapították, hogy elöl a bal alsó lengőkar gömbcsuklója lóg. Csere szükséges.
Vettem egy TRW lengőkart, hétvégén kicseréltem. Ebben nagy segítség volt ezen a linken található leírás.
Fontos, hogy a villa szilenten átmenő csavarját az autó alaphelyzetében húzuk készre.
Ezt úgy érhetjük el, hogy a futóművet addig emeljük, amíg a kasztni éppen emelkedni kezd. Na itt kell meghúzni a csavart.

 

Egy csodálatos novemberi napon adódott egy lehetőség, hogy CW fékrendszer gazdája legyek, csonkállvánnyal és konzollal együtt. De szép is ez a fejlődés - gondoltam. A lényeg természetesen a fékrendszer volt, 305-ről 330-as tárcsára váltani, ahhoz készült nyereggel együtt, királyság. Nem kell a 166 nyergét faragni, újra konzolt gyártani, csak felrakom a CW állványt komplett és boldogság. Aha.... hát a mesék így kezdődnek, kár, hogy nem ott épül a kocsim. A gondok már rögtön Márciusban kezdtek mutatkozni, a Spax futómű nem igazán fért el a helyén, pedig sokkal jobb építésűnek tűnt, mint a TA előtte. Itt-ott beleért egy-két alkatrészbe, fura hangokat adott, majd mikor a kocsi alá mentem és láttam mi a szitu, csak tátogtam, mind hal a szatyorban. A felső lengőkar gyakorlatilag az őt tartó konzolra feküdve, a lengéscsillapító/rugó páros 90%-ra kihagyva a futómű mozgásából, az összes úttól kapott pofont a torony kapta. Szuper, gondoltam majd a Novitec szett segít ezen és ha magasabban lesz a kaszni, majd megoldódik minden ilyen gondom. Nem lett szerencsém, kb 1000 km után jelentkezett újra a probléma, nyikorgó hang és kellemetlen rugózás. Ouyeah, jöhet a cumi újra.
Első körben szükségem volt 2 darab sima 156/147/gt csonkállványra. Semmi vész, bontókban biztos annyi van, hogy utánam dobják. Hát nem nagyon lett szerencsém, a legolcsóbb darabja 5 ezer Ft volt, Kecskeméten. Ha hozzászámolom az utazást vagy a postaköltséget, nem nagyon állok jól anyagiakat tekintve. Volt GTA csonkállvány 45 ezerért darabja, viszont abból is csak egy balos (talán). Szuper, első körben bukfenc. Félretettem a témát pár órára, majd jött az az ötlet, hogy megkérdezem egy ismerősöm a 13. kerületből, akitől már szereztem be alkatrészeket jó áron, hogy nincs-e elfekvőben 2 csonkállványa. Az ötlet jónak bizonyult, volt neki. ABS szenzorokkal, aggyal, csapággyal együtt 8 ezer Ft volt a 2 db csonkállvány. Legjobb az egészben, hogy nem került rá más, mint eredetileg, a donor egy 2.4 20v JTD Ti felszereltségű 156 volt. Na ez kipipálva.
Elkezdtem a szétszerelést, majd Dunakeszin leadtam a csonkállványokat szemcseszórásra. Egy munkanap alatt elkészültek, másnap reggel már a fényezőkamrában küldtem rájuk a fekete festéket. Pár óra száradás után készen álltak a konzol felszerelésére.
Konzol. Az egyik legérdekesebb része az egésznek. Évekkel ezelőtt olvastam egy blog bejegyzésben, hogy a GTA nyereghez nem lehet konzolt gyártani, bár nem hittem el, mégis félve kérdeztem meg Norbi ismerősöm. Szerencsémre előttem pár héttel gyártott már ilyen nyereghez konzolt egy GT-re, így nem okozott neki nehézséget a feladat.
Ha valaki sokallja a 45 ezer ft-t a 2 konzolra, leírom miért annyi, amennyi:
{Van egy jó minőségű fémből készült alap, CNC gépen ebből az acélból van forgácsolva század (vagy ezred) pontossággal a konzol. A furatokba menetek kerülnek. A maró asztaláról leszerelve átkerül egy nagy csiszológépre, ahol a felfekvő felületek még kisebb toleranciával be vannak csiszolva és a végén kap felületkezelést, amitől a konzol színe fekete lesz és így már nem kell félni a korróziótól sem.}
Megbeszéltük az átadás időpontját, aztán más nem volt hátra, mint felcsavarozni őket a csonkállványokra. Minden furat pontosan a helyén, ahogy illik.
Ma jött el a csonkállvány cserének a napja. Mivel a futóművesnél kiderült, hogy pár gömbfej látott már szebb napokat is, így megrendeltem pár szükséges lengőkart is. A bal oldallal kezdtem, kb 30 perc alatt kikerült az autó alól a komplett felfüggesztés, pár perc alatt vissza lettek csavarozva az új lengőkarok, király. A CW csonkállványról leszereltem a terelő lemezt, felment a Ti csonkállványra, majd ugyanezt megcsináltam a csapággyal is. Össze már egy kicsit lassabban ment a dolog, de össz-vissz 3 óra alatt végeztem egy oldallal. Miután a földre tettem az autót és egyszerre láttam a jobb és bal oldalt a két különböző csonkállvánnyal, eléggé meglepődtem. A Ti csonkállvány és a gátló közt kb centikben mérhető a távolság, a felső lengőkar nincs az egekben. Messzebbről nézve az autó jobb és bal oldalát még jobban szembetűnő a változás. Bal oldalt ugyanannyi nyomtáv mellett kb a sárvédőhöz jött ki a kerék, míg a jobb oldalon a sárvédőtől a gumi kb 1 cm-re van. A Bal oldalon alacsonyabbnak tűnik az autó, jobb oldalt magasabbnak. Sajnos túl sok élményt nem tudok elmondani, milyen az úton, mert kb 100 métert tettem meg vele a műhelytől a parkolóhelyig. A héten mindenféleképpen sort kerítek a másik oldal átszerelésére is, aztán ismét futóműállítás és remélem a futómű fejezet befejeződik most már.

Az 5. és 7. képen a csere utáni állapot látszik, a 6. és 8. fotón a CW csonkállvány látható.

 

Hát lett. Igen, egy éve nyavalyogtam, hogy nekem csak TS kell, meg másnak nincsen értelme, satöbbik...
Aztán szembejött a hirdetés, először a hahu robotja által, aztán a szokásos kínálatböngészés során, majd megláttam Facebookon is.

Felhívtam Alexot. Nagyjából fél órát mesélt az autóról, de úgy tűnt, legalább megnézni megérné.

Elmentem. Megnéztem. Vitt vele egy kört, aztán felajánlotta, hogy vezessem. Én?! Egy idegen autót? Csak úgy? Őszintén megremegett a lábam.
Úgy tűnik, a nők olyanok, hogy ezt megérzik. A bizonytalanságot, a félelmet...

Az első randink nem is sikerült túl fényesen. Sikerült alaposan megrecsegtetni a kettest, majd a kapubejáróban lefullasztani szegényt.

Hát, van olyan első randi, amin a fiú fülig belezúg a csajba, próbál nagyon a kedvére tenni, aztán először kicsúszik a vacsora közepén egy böfike ("basszus, a szénsavas víz..."), majd a végén egy pukika is ("basszamegbasszameg"). Az első benyomások valahogy így alakultak...

>> SzervizBenz // Alfa 166 2,0 Twin Spark // 2019-06-25

Nagyon régóta világít a légzsáklámpa az autóban ami nem csak a műszaki kor gond hanem alapból is... már nagyon zavart .
Keresgéltem hol lehet a hiba többször is de most lehet végleg rájöttünk. Ugyanis az óra csoportban hátul a figyelmeztető lámpánál szét volt égve az alaplap. Marektól sikerült be szereznem egy órát kedvező áron ami ráadásul fekete :) így egyszerre lett morcosabb és biztonságosabb a verda .
A csere zökkenő mentesen ment mivel a kormányt is levettem előtte . Kivesz betesz és kész :) sajnos a km óra állás nem egyezik. Másnap elgurultam a haveromhoz Győrbe ahol töröltük egy hibatárat . Es eltűnt :) öröm boldogság sajnos a km ert nem tudtuk átírni úgyhogy marad ez benne . Természetesen ezt valahogy dokumentálni fogom és műszakin is szólok .
Viszont az is érdekes hogy az agyában kevesebb km van mint az órában volt . Na mindeg mindent fotóztam .
Azóta kb 1 hete használom és szerencsére nem jött vissza eddig , remélem ez így is marad :) el sem hiszem végre csak zöld lámpa világít az arcomba :)

Km : 298.378
Új Km: 244.058