Blog

>> SzervizKari=159 // Alfa 147 1,6 Twin Spark // 2019-07-04

2019.07.04
Jobb első féltengely gumiharang csere.
Átvizsgálás.
Km: 149 000 km
Szerviz: Cz Tuningman
Ár: 13 000 Ft+ szivességi díj

 
>> SzervizKari=159 // Alfa 147 1,6 Twin Spark // 2019-07-04

2019 május
Fehérvári úti autohifisnél airbag hiba törölve.
2.alkalommal már a hibát sem engedi törölni.
Nem tudjuk mi a hiba.
Cca 148 000 km

 
>> Szervizhpeti91 // Alfa 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V // 2019-07-04

A 1,5 éve 20000 km-el ezelőtt cserélt Contitech szíjtárcsa eddig bírta, ezért cserélni kellett. Már olyan hangot produkált mintha csapágyas lenne a blokk, rendesen szégyen volt pirosnál állni vele. A fórumban feltett kérdésemre nem jött javaslat a Cartársaktól hogy melyik gyártó termékét érdemes választani, (INA és Conti próbálva, sz*r mind a kettő, vagy selejteket fogtam ki?) ezért most az olcsóbb kategóriából válogattam, hátha ott nem csak a márkát kell megfizetni.

Maxgear 30-0011 18500 Ft

 
>> Szervizhpeti91 // Alfa 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V // 2019-06-26

Cellazárlatos lett az akksi, ezért kapott egy új Vartát. Nem hittem volna hogy 35°C-ban is egyik pillanatról a másikra elf*ssa magát az akku.

Varta Black dinamic 70 Ah akku 25000 Ft

 
>> EseményGregory // Alfa 159 Sw Ti // 2019-06-02

1 éve hogy nálam van az autó. Továbbra is hibátlan a kotelezoeket leszamitva semmit sem kellett az autóra költeni. Km óra állás : 143010km

 
>> EgyébGregory // Alfa 159 Sw Ti // 2019-03-03

Régóta nem írtam mióta összetörték az autóm elejét. KB 2hónapot volt a szervizben a kocsi. Érzéseim vegyesek a karosszéria munka szép lett hál isten. Viszont voltak érdekes dolgok. Kértem egy állapot felmérést ami minden valószinuseg szerint elmaradt tudtam h a fektarcsak cseresek és az egyik motortartó bak is. Ennek ellenére mikor visszakaptam azt közölték minden hibátlan. Mikor az autót visszakaptam kivolt égve a rendszam tábla világítás és az egyik feklampa is, a szőnyeg a vezető oldalon nem volt a helyén a patent elvolt torve. Hátul vmilyen oknál fogva az egyik tolatóradar szenzorjat is cserélni kellett. Hazahozatalnal már furcsa hangja volt az autónak de nem találtam a hibát. 2nap múlva már csak 1baros turbonyomasom volt. Szijtarcsaba vhogy beleert a turbocso... Ezt már ink magam orvosoltam rendeltem egy újat 20000ft volt. A teljes javítás... 1.300000ft volt... Ebből avulási dijkent én 200000ft fizettem plusz ugye a turbocso.

5
 
>> Szervizpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2019-07-04

Ugyanis legutóbb csak ideiglenesen ért véget ez a történet. Vagy talán még úgy sem, hisz tulajdonképp március óta "futom a vesszőt" az Alfával, s hogy egy pillanat nyugodalmam se legyen, már odáig jutottunk, hogy ha épp nem lenne semmi baj, akkor csinálunk magunknak egyet.
Történt ugyanis, hogy a nagynyomású szivattyú cseréjét követően (az első hosszabb úton) fura csattogó hangra lettem figyelmes a motor felől - addig ugyanis csak helyben, rövid távokon járkáltam az autóval, a hang pedig csak melegen jött elő. Kicsit arra hasonlított, mintha valami kifújna, vagy finoman kattogna. A forrása szintén nehezen volt behatárolható, s a blokk is annyira elvezette a hangot, hogy aknán állva többen letették az esküt, hogy szerintük a 330 000km-t futott hajtókarcsapágyak adták meg magukat a végre ismét ereje teljében levő befecskendező rendszernek.
Ezen a ponton úrrá lett rajtam a pánik, mely több rossz időben és rosszul meghozott döntésbe, s újfent némi "feleslegesen" kicserélt alkatrészt eredményező kapkodásba torkollot. Elkezdtem másik autót is keresni, hogy legyen egy "B"-terv a közelgő nyaralásra, ha tényleg beütne a krach, az Alfa pedig egy garnitúra új alapméretes hajtókarcsapágy, egy kanna olaj, és egy olajszűrő társaságában elkerült a szervizbe. Ha nagyobb lett volna a baj (főtengely is sérült) két lehetőségem marad: vagy motorcsere, vagy eladom motorhibásként, de mindkét esetben sürgősen kellett volna valami más. Itt kicsit több, mint egy nap alatt kicserélték a hajtókarcsapágyakat.
Nem mondom, hogy nem fért rá, de a hang sajnos maradt, s mint egy igazi laikus (szégyen szemre, mintha nyolc éve nem ebben a szegmensben dolgoznék), ismét előbb cselekedtem, mint összeraktam volna fejben az események láncolatát. Persze ezt követően sem a legnyilvánvalóbbal kezdtem, hanem levettem a szelepfedelet (igaz ez nem került pénzembe, s láttam, hogy ott kérem szépen mégsincs semmi látnivaló), s már a vákuumszivattyú leszerelésén agyaltam, mikor beugrott, hogy a nagynyomású szivattyú cseréjekor vezérműszíjat is cseréltek.
Nosza gyorsan lebontottam mindent, hogy lássam a jeleket, majd ambivalens módon idegbajjal kevert megnyugvás lett úrrá rajtam, mikor bebizonyosodott, hogy ezt a szopórollert az hajtotta körbe-körbe, hogy egy foggal el lett rakva a vezérlés.
Helyretétel óta minden a legnagyobb rendben, így remélem, hogy ennek az eseménydús, nyárbanyúló tavaszi folytatásos szappanoperának immáron végére értem, s nyugodtan hátradőlve konstatálhatom, hogy a feleslegesen cserélt tömérdek alkatrésznek hála a környéken tutira az én 156-osomban van a legjobb 330 000km-t futott 1.9 JTD... #nemőszintemosoly