Blog

Most már 1 hónapja használom, egy darabig még naponta is járogattam vele.

Egyszerűen döbbenetes, hogy ez ilyen.

Hogy 1985-ben bementél egy alap hátsókerekes családi Alfaért a szalonba, és ezt kaptad.

Nem valami lebutított, orrtolós ikea szekrénysort, hanem egy gyönyörű, tényleg kompromisszummentesen őszinte, döbbenetes hangú, tágas, jól felszerelt szeretetgombócot, amit vezetni kell, amit olyanoknak építettek, akik szeretnek vezetni...

A mai, lebutított ember képtelen felfogni milyen jó dolog egy ilyen autóval járogatni.
De tényleg, ezt senki sem érti. Szaralfa, öreg, minekez...

Én megértem őket, ezt látják mindenhonnan. Tényleg, járj autóval munkába 3 km-re a belvárosban, keress parkolóhelyet ott, aztán otthon, örülj az 5.4-es átlagfogyasztásnak meg a húsz légzsáknak, a távolságtartós tempomatnak és annak, hogy gyakorlatilag semmi közöd a vezetéshez.

Ehhez képest egy ilyen autó hangos, büdös, nem is biztos, hogy gyors, de mivel hátul hajt ezért ésszel kell vele menni...

Nem a mai koordinátarendszerbe való autó ez. Nem is a pesti forgalomba, de nem is az m7esre péntek délután 180nal letolni a bmwket.
Hogy akkor mi a francra?

Egy hosszú nap után beülni, betenni a kedvenc zenédet -de csak ha nem elég a Bialbero hangja-, és amikor már senki nincs az úton, elmenni vele kanyarogni. Amikor nem érdekel a minimum 11 liter fogyasztás, amikor nem jelent semmit, hogy van-e nálad gyorsabb a világon...
Vagy csináld meg szombat hajnalban. Kelj fel csak emiatt 5-kor, igyál meg egy kávét, nyisd fel indulás előtt a motorháztetőt, csekkold vallásosan az olajszintet, simogasd meg a műszerfalat, gurulj ki a Szentendrei úton, fordulj el Pomáz felé, menj fel Dobogókőre, aztán reggelizz meg Esztergomban, még mielőtt a nyári nap felforrósítaná az aszfaltot.
Erre van. Ezt kell élvezni benne. Ilyenkor érzed azt, hogy megéri élni.

Ez akármit megér. Ez a boldogság. Forza Alfa Romeo.

(Átírattam. Továbbra sem értem mi kerül ennyibe ezen.)

>> SzervizGolyszi // Alfa Giulia 2.2 JTD // 2019-07-08

Egyik nap, csomagok bepakolása után, hiba kód... hátsó lámpák végig, és a ráfutás érzékelő...

Másnap szervíz hivogatás. Mókás beszélgetések voltak
Szombathely:
"az első adaptív tempomat hibáját is jelzi az autó.Ennek a diagnosztikája is szükséges illetve javítás utáni kalibrációja.Sajnos mi ennek a rendszernek a kalibrációjához szükséges berendezéssel nem rendelkezünk.Ezt legközelebb Győrben,az Autófórum Riegler Kft-nél tudja időpont egyeztetés után megnézetni.A rendszám alapján az autó elmúlt 3 éves,így maximum csak kiterjesztett garancia vonatkozik rá.Viszont ebbe nem tartozik bele a külső lámpák esetleges javítása/cseréje.Erről pont tegnap kaptunk tájékoztatás" - hát akkor győr!

Győr:
"Garanciális-e a maghibásodás vagy sem, továbbá a kelyszínen azonnal javítható vagy sem.( pl. alkatrészt kell rendelni hozzá) A kérdéses lámpatest ledes kivitelű lehet többféle hiba vezeték, elektronika stb...."

Befutó Pécsi NS:
"Természetesen garanciában megjavítjuk, de mindenképp el kell hoznia az autót, hogy megnézzük. Ha kábelköteg hiba van akkor természetesen javítjuk még aznap, viszont ha alkatrészt kell rendelni akkor az 2 nap. A forgalmit és a szervízkönyvet és a garanciapapírt elég ha magával hozza és lefénymásolom és beszkennelem"

2 óra alatt végeztünk mindennel!
Az hogy mit művel a másik két szakszervíznek nevezett valami tervékenység alatt, hát inkább nem kommentálnám.
Annyit jegyeznék, meg ha rajtuk múlik, hiába van neked garanciás új autót...

 
>> Szervizcsepeliek156 // Alfa 159 2.4 jtdm Q-tronic ti // 2019-06-21

A csere után egy másik autó lett belőle, nagyon jó gázreakció, nincs rángatás, a néha jelentkező füst is teljesen megszűnt.

 
>> SzervizCsabo22 // Alfa 147 Q2 // 2019-07-01

Kifújt a flexicsőnél a kipuff, szóval cserélni kellett. cumi volt a csőről a régi flexicsövet leszedni, de sikerült. pár helyen összejelöltem hogy kell a teljes csőnek kanyarognia, igy csak 1szer kellett javitani a 2-2 helyen összepöttyölt darabokat.
Enyhe kopogást hallottam a futómű jobb feléről. először a felső lengőkarra gyanakodtam, de szerencsére az kifogástalan, külsö-belső kormányösszekötő is, és ránézésre az alsó LK is. maradt tehát a stabpálca (stabrúd szilentet már korábban PU-ra cseréltem). TRW-t tettem bele.

 
>> EgyébRolee46 // Alfa 166 3.0 v6 // 2019-07-09

Ma a hátsó lökhárítót raktam fel a helyére.Volt mind a két oldalán karcolás ezért le lett fújva😊A Ragazzon végeket pucoltam még meg ill a szívósorcsöveket csiszolgattam,ezzel lesz még munka🙄sajnos lefújták pirosra ami nem tetszhetett valamelyik pancsernek, aki lefújta feketére úgy, hogy le se vette a helyéről😡amennyire tudom felpolírozom és ha letőségem lesz rá,akkor le szeretném chromoztatni.
Jah és majd el felejtettem,hogy tegnap Attila barátoméktól kaptam egy új teló tokot😍7kép😉

Ma végre kész lettem a szívócsővek pucolásával,nem lett hű de szép de azért jobb mint volt😊majd a chromozás segít rajta.Raktam még új V Reinz tömitéseket is a régiek helyére.

 
>> Tuning és extraKócosw // Alfa GT 3.2 V6 24V Distinctive // 2019-07-06

Mióta a Giulia qv kijött az "ördögszarvas" spoilerrel, agyaltam hogy lehetne nekem is ilyen giulia qv vásárlása nélkül 😜Felhajtottam egy céget aki a GT re gyárt ilyen optikával típusspecifikusat. Mm-re passzol, és sztem baromi jól áll a GT nek.

 
>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa GT 3.2 V6 Distinctive FL // 2019-07-06

Kicseréltem a szívórész 2 szilikonkönyökét pirosra mert az összhatás nekem így jobban ok.
Légszűrőbetét kimosva, olajozva kis takarítás, vissza a helyükre.

 
>> Eseménymisike76 // Alfa 146 1.9 jtd // 2019-07-05

Friss műszaki mindenestől 390000ft.

 

Miután visszatértem az 1000+ km-s próbaútról, szomorúan tudatosítottam, hogy a fék újra (vagy még mindig) befog. Nem vészesen, de érezni, hogy nem hagyja az autót szabadon gurulni. Rádugtuk a diagnosztikát, ami 2-3 bar fékpedál nyomást írt, elengedett fékpedálnál, járó motor mellett. Mivel minden ki lett cserélve a fékrásegítőn és ABS kockán kívül, úgy gondoltam kezdem az elsővel. Egyetlen normális találatot az Olaszautóbontón találtam, meg is rendeltem hát tőlük, majd pár óra leforgása alatt kicseréltem a dobot. A féket kollégám segítségével légtelenítettem, majd pár szár métert mentem az autóval, jelen pillanatban úgy néz ki rendben van, viszont csak több száz-ezer km után merem biztosan kijelenteni, hogy a probléma megszűnt.
Pár év kocsikázás után vettem észre, hogy egyik irányba 1,25 teljes kört tesz meg a kormány, másik irányba pedig csak 0,75-t fordul. Ezt is javítottam tegnap, majd jövőhéten a futóműves remélhetően összelövi az első és hátsó futóművet normálisan.

 
>> EgyébLev // Alfa 156 1.9 Mjet 16v SW // 2019-07-05

Nem igazán szerettem volna megszakítani a hagyományt, miszerint évente összefoglalom a történteket, viszont muszáj volt, sajnos. Cserélni kellet a hűtőt, és a felső turbócsövet, de emiatt nem írtam volna egyből blogot (elég hanyag vagyok ilyen téren, sajnos), viszont tegnap megnyomták az autót a munkahelyem előtt. Parkoltam (halszálka) és megpróbált mellém beállni egy Peugeot Boxer, nem sikerült olyan jól. Lökhárító, sárvédő, küszöb..pont végignéztem az esetet,egyből elismerte a felelősségét a sofőr, így egy kávé mellett kitöltöttük a papírokat, jövő héten viszem szemlére.

Folyt.köv.