Blog

>> SzervizHakuna // Alfa 33 1,4 - 1990 // 2019-06-20

A karburátorhangolás az viszont örökös, mint a nyomor. :)
Lassan körvonalazódik miért nem lesz tökéletes sosem, a négyes henger keverékcsavarjának állására közelítőleg "érzéketlen" a karburátor. Ha tövig betekerem, akkor sem tökéletes.

 
>> SzervizHakuna // Alfa 33 1,4 - 1990 // 2019-07-10

Csiszolás, festések, összerakás.

 
>> SzervizHakuna // Alfa 33 1,4 - 1990 // 2019-07-09

15. éves nálam a vas, gondoltam itt az ideje tenni valamit a külcsínyért. Akkor még meglehetősen ügyetlen voltam, s bár ez most sincs nagyon másképp, de mégis eltelt 15 év, gyűlt a tapasztalat. Újabb 15 év múlva talán szebb lesz. :)
Kapott új díszléceket a fényszórók alá, javult a motorháztető optikája és hátul el kellett távolítani egy vídiabogarat. Gondoltam csak egy dolog miatt minek festegessem.
Előtte/utána típusú képekkel illusztrálom az eredményt.

Bianco Argento festékspay (nem tökéletes még a szín) 3500.
Smirglik 180
Díszlécek bontva: 5000

 
>> AutóápolásKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2019-07-09

Csak röviden,
Könyöklő felújítás (bőr csere),
Lakk felület ápolás,
Menetrögzítő kamera...

>> Szervizolahzolee // Alfa 159 SW 2.0 JTD // 2019-07-09

kicseréltettem az olajbetoltő O gyűrűjét, ami az egyetlen minimális olajszivargas okozoja volt.
Ezzel így tényleg úgy merem eladni az autót, hogy rendben van ;) Erről tanúskodik az elmúlt 10 nap közel 3600km-e is :(
remélem jó helyre kerül... komolyan szar érzés...nem integethetek a márkatársaknak többet, legalábbis hülyének néznek majd egy OFFos márkájú autóból :D

 

Belement újabb 10 ezer km az autóba, úgyhogy megejtettem az ilyenkor kötelező olajcserét. Így Zánkára friss olajjal gurulunk.
Cserélve lett a levegőszűrő és az üzemanyagszűrő is.
Selenia WR Diesel került bele, mióta nálam van csak ezt az olajat kapja, bevált.
Km óra állása: 257571 km

 
>> Szervizfoxx // Alfa 146 1.7 16V boxer // 2019-07-08

Sajnos a hátsó feliratoknál a “16V”-ből hiányzott a “V” ,ez így nem maradhatott. Ebayen nem volt, csak a későbbi alfákon lévő, de az kisebb méretben. Szépen be időzítettem még ősszel, hogy majd veszek ilyet júniusban, de közben az alfa-restoration oldalon elfogyott, így végül a ricambinuovi -ról sikerült szereznem 33-mas “16V” feliratot. Ennek így anyagilag nem sok értelme volt, de ez kellett.
Készítettem egy kis sablont a pozícionáláshoz, a régi feliratot hajszárító segítségével eltávolítottam. Egy jó idő elment a helyének a megtakarításával de végül sikerült pontosan felrakni.
Most már végre a feliratok rendben vannak, nem csak úgy néz ki, mint ha az alfáéknál felrakták volna az összes számot amit találtak a fiókban.

Egy kicsit próbálkoztam a szinkronnal az fojtószelep házaknál. A múltkor a vákuum csonkoknál kicserélt O gyűrűk megoldották az egyik problémát, most már mérnek a műszerek, és nem szív falsot.
A két hengersort fordulaton sikerült szinkronizáni tök jól, de az alapjárat továbbra is pocsék. Ennek a blokknak elvileg tök simán kéne járnia alapjáraton, de jelenleg nem is reagál a kis levegő csavarokra, igaz csak 1-et tekergettem, nem akartam rosszabbá tenni a helyzetet.
Majd ki kéne derítenem milyen méretű az ott lévő O gyűrű, meg kitakarítani. De lehet hogy valahol falsol az alapjárati levegő rendszer.

 

Megjöttünk a "Nagy Túra 2019"-ről.
- 5 ország: H - A - I - F - CH
- Mont Blanc - Aiguille du Midi - 3.842 méter
- Mont Blanc alagút - mínusz 2.480 méter!
- Cervina - 3.500 m
- Marmolata - 3.265 m
- Rengeteg hágó
- Arese (sajnos zárva volt)
- Milla Miglia múzeum
- Garda tó környéke
- Sirmione
- Strada della Forra
- 3.059 km
- 246,62 liter E95
- 8,062 l/100km átlag

PHuBi remekül viselkedett, zokszó nélkül tette a dolgát.

 

Elgurultunk Csörihez, aki elvégezte az ilyenkor elvégzendőket:
- motorolaj + szűrő csere
- légszűrő csere
- pollenszűrő csere
- hátsó féktárcsa és betét csere
- egr hűtő fedelének cseréje

159.852 km