Blog
Végre hétvége, az egész napos eső is abba maradt az időm is kicsit lazább így tudtam végre foglalkozni az autóval. Első körben a kulcs házak kerültek felújításra, a króm igencsak megvolt kopva rajtuk így szépen le pucoltam majd fekete akril le húzható festék került rá. Egyrészt elég strapabíró és rugmas festék. Aztán a kipufogó végek cseréje történt meg, üres utolsó rész ki, majd gyári vissza. Előző tulaj rakta fel, nagyon szép hangja volt az 5 hengernek, de hosszabb úton nagyon zavaró volt a folyamatos bugás. Fel kerültek a 18" brock felnik új nyári gumival(Sunfall 225/40 R18 peremvédős, erősített oldallal) , mutatós darab. Ki cseréltem a kapcsoló panel burkolatot a kormány mellet, sajnos az is elvolt törve. És nem utolsó sorban a gyári izzókat ledesekre cseréltem. Szebb, modernebb színe van a hideg fehérnek , és nem utolsó sorban sokkal erősebb a fénye . Canbus ledeket raktam bele így nincs hiba jelzés, remélem tartós is lesz. 11 led került be első körben sikerült el számolnom magam, kevesebbet vettem. 1 db 39mm sofita és 2 db T10 előre, 2 db T10 a hátsó üléshez, 2 db 36mm sofita csomagtartóba, 2db T10 kilépő fényhez előre,2 db T10 helyzetjelzőhöz előre. Vissza van még a rendszámtabla világítás és a két hátsó kilépő fény. Rendeltem H7 es ledes izzókat kíváncsi leszek milyen lesz. Egyenlőre ennyi fért bele az időbe.
Folyt. köv.
Megjött az ebay-ről rendelt tetőfesték.
Először a szokásos ragacsos hengerrel eltávolítottam a pont, aztán hajrá...
Kicsit szűkszavú a használati utasítás, de adja magát.
A leírás a végén említi hogy vízzel higítva teszteljük. Innen jöttem rá hogy higítani kell kb 1/4-1/3 vízzel, akkor ecsettel jól kenhető.
Ha túl sűrű, akkor nem lehet elkenni, ha túl híg, akkor pillanat alatt beszívja a tető és megint csak nem lehet elkenni.
Kicsit olyan mint amikor fára ken az ember lazúrt.
Szóval most 24 órát szárad és újra kenem.
A második rétegre szintén 24 óra után mehet az impregnáló.
2019.05.08.
Ráment a második réteg.
2019.05.09.
Impregnáltam
Bejött a jó idő (azóta már el is ment) és kiderült, hogy klíma nem hűt úgy ahogy kellene. Elvittem egy helyi klíma szervizbe, ahol már a 156-tal is voltam és bevált.
Klíma freonnal feltöltve, az ember néhány apró tömítést cserélt meg megpucolt pár csatlakozót, de azt mondta egyébként minden rendben. A pollenszűrőt, még a legutóbbi nagyszerviz alkalmával cserélték.
Most jól is hűt a rendszer.
Megtörtént a B oszloptól hátrafele való fóliázás. Műbizonylatos, 15%-os. Az 5%-os nekem nem tetszik. Előre is rakattam egy szélvédő csíkot, bye-bye akvárium.
20eve foliáznak ,azt mondták, hogy nem láttak meg ilyen autót :D
Mivel nincs hétvége tipli vissza a garázsba :)
Ez mg márciusi móka volt.
Kicsit megtörtünk. Telibevertem egy őzet, így a komplett eleje odalett.
Ami cserés volt: motorháztető, első lökös, lámpák, hűtő.
Mindent bontotttan vettem hozzá, illetve a bal első lámpa lett új bele. A lökhárító sajna nem színazonos, meg kicsit sérült, de azért talpon van a drága.
Télen küszködtem vele picit, ingadozott hidegen az alapjárat, nagy hidegben meg amíg be nem melegedett nem is volt. Először kitakarítottam az alapjárati motort, ezzel nyertem két hónapot, végül cserés lett.
Vettem pár dolgot a legutóbbi blogbejegyzésem óta:
Zender diffúzor (50533998, Sprint felszereltségű autókon volt ilyen gyárilag)
Cápauszony antenna (Aliexpress)
Feliratos betétek a pohártartóba (Aliexpress, kis alakítás kellett)
Matrica a kormányra (Ebay)
Új nyári gumik (Continental PremiumContact 6)
Azt hiszem le kell állnom ezekkel az apróságokkal, könnyű "túltolni" :D
Eltelt több mint egy év, jól vizsgázott Alfi.
A futómű feszességét és csöndességét kezdte megtörni egy elfáradt kormányösszekötő(MONROE), ami orvosolva lett.
Újra csend uralkodik a futóműben.
Az elmúlt hónapban 3 ismerőstől hallottam szívósori lapát behullást a motorba, úgyhogy úgy döntöttem, hogy lapáttalanítok. A szívórendszer minden tömítését újra cseréltem egy takarítással együtt. A végeredmény pozitív lett, sokkal jobb a gázreakció, egy ideje nyomoztunk egy csapágyhangot a motortérben, valószínűleg valahol a turbo után falsot szívott, mert sokkal jobb lett a vezethetősége, menet közben nem esik 0-ra a turbónyomás ha kisebb a terhelés. Csináltam egy rövid leírást a szívósor cseréről, hátha jól jön valakinek: http://goweb.hu/szivosor.html
megtett km: 216.800
1
449
Fórum
Friss topicok
- Adok-veszek
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Filmek
- Alfa reklám
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Belül is érezzük jól ma...
- Alfa történelem, híres ...
- Spider
- Coffee - Minden ami kávé
- 75-90