Blog

>> SzervizGyapi Ɨ|ѯ // Alfa 159 2.2 JTS berlina // 2019-05-08

Eljött a vizsga ideje. 149500km

Úgy vittem el, hogy semmi baja, csak a pecsétet kérem a forgalmiba.
Ennél kicsit több lett. Kiderült az első futómű felújításra szorul, gömbfejek, szilentek kivannak.

Cserélve:
bal alsó lengőkar (sidem)
jobb alsó lengőkar (sidem)
bal felső lengőkar (gyári felújított)
munka, vizsgáztatás

 
>> SzervizHakuna // Alfa 33 1,4 - 1990 // 2019-05-11

Ma kicserélődött az utolsó rozsdásodó hűtőrendszer-elem is, egy műanyag aszimmetrikus T elosztó formájában.

>> Tuning és extraKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2019-05-11

A múlt héten el voltunk plázában, és mikor megkaptam a parkolójegyet sikeresen lent felejtettem a sofőr oldali ablakot. Majd egész nap leengedett ablakkal állt a parkolóban az autó, és csak mikor indultunk hazafele vettem észre, hogy lent maradt.
Szerencsére másnak ez nem tűnt fel, és nem hiányzott semmi sem az autóból.
Sajnos, nem tudom, hogyan lehetne a gyári vezérlőt felokosítani, így egy plusz modult építettem az autóba, ami a riasztó élesedésére felhúzza az ablakokat. A modul valamikor az előző autómban is bent volt, a bekötése nem túl bonyolult, a gyári modul mellé kötöttem be, ott megtaláltam minden vezetéket ami az üzemeléséhez szükséges. Volt egy kis bakim, és kilövettem vele az ablakemelő 30A biztijét. Jelenleg ez volt az össz költségem...
Ugyan csak két ablakot tud vezérelni, de nekem éppen elég.
Most már véletlenül nem marad lent ablak :)

>> SzervizProdyG // Alfa 159 sedan (2.4 JTDM) // 2019-05-11

Az idei szervizkor a szokásos olajak és szűrők cseréje mellett néhány más dolog is ki lett cserélve...
Mindenképp le akartam cserélni a féktárcsákat (amikkel még az autót vettem), mert nagyon csúnyák voltak már a 19-es felni mögött. Ami dizájnra tetszett, az a Brembo Xtra tárcsa (ezek első tárcsák, hátulra meg sima Brembo tárcsákat gondoltam). Természetesen vettem hozzájuk passzoló Brembo fékbetéteket is. íme a lista (cikkszámok):

-- féktárcsák:
Brembo 09.9365.2X - 1 pár
Brembo 09.9366.21 - 1 pár
-- fékbetétek:
Brembo P 23 089 - 1 pár
Brembo P 23 115 - 1 pár

Szereléskor ellenőrizték a fékdugattyúkat is (minden ok volt), illetve nyilván fékolajcsere is történt.

Továbbá az első futóműnél megtörtént az alsó és felső lengőkarokhoz tartozó szilentek cseréje (legutóbbi műszaki vizsgán szóltak, hogy nincsenek már túl jó állapotban).
Ellenőrizték a lengőkarokat is, amik szerencsére mindenhol jó állapotban vannak (még gyáriak).

Egyéb apróságok:
- vettem a bal oldalra is gyári "levélfogórács-véget", így most már ott is új van :)
- a 19-es felnik kaptak vadiúj, gyári felnikupakokat

Szerviz után mind a 4 féknyerget szépen kifényesítettem, ahogy a képeken is látszik.

Összköltség: 270 ezer ft (anyag + munkadíj)

>> Tuning és extraKrTibi // Alfa Giulietta 1.4TB Distinctive EU6 // 2019-05-10

Ajándékba kaptam, carcarpit.com -nál készült egyedi megrendelésre. A minősége, kivitelezése kifogástalan, legszívesebben a cipőm is levenném beszállás előtt. :D Ősszel majd visszakerül az eddigi méretpontos gumi szett.

 
>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2019-05-10

Az idei olajcsere ideje is eljött. Most kicsit több km-t sikerült a kocsiba beletekerni egy év alatt, kb. 17000-et. Még januárban elmentem Csörihez, hogy ránézzen az autóra és megbeszéljük, hogy miket kell majd cserélni. A mai időpont is már jó egy hónappal ezelőtt le volt foglalva. Végül a következő beavatkozások lettek elvégezve:

-Olaj-, olajszűrő-, üzemanyagszűrő-, levegőszűrő- és pollenszűrő-csere;

-Preventív módon EGR szelep hűtő fedél csere;

-Főtengely ékszíjtárcsa csere (kicsi könnyezés volt, motortér takarítás után is mindig megjelent egy kis olaj a motorburkolaton. De kb. ez is preventív volt. A gumigyűrű benne már nagyon ergya volt);

-Első lengőkar hátsó szilentek cseréje (nem volt nagyon vészes, de azért már nem nézett ki jól, így nem autóztam ki belőle az utolsó csepp km-t is, inkább csere);

-Klímagáz lefejtés és feltöltés + klíma fertőtlenítés (Bő 3 éve van nálam, azóta nem volt a klímához nyúlva, de előtte sem. Baja nem volt, hűtött rendesen, szóval ez is preventív jelleggel történt. Amúgy 50 g gáz hiányzott belőle, most 460 g-al feltöltve rendesen);

-Fékolaj csere (ez is 2 éve volt utoljára).

Remélhetőleg egy évre újra le van tudva a szerviz látogatás

>> Tuning és extraBarti // Alfa 156 SW 1.9 JTD Multijet Q4 // 2019-05-10

Mint tudjuk, a 156 SW csomagtere alapból sem túl nagy, de ezt még tovább redukálta az útólag beszerelt mélyláda. Mivel az Alfámra gyárilag 17-esnél kisebb felni nem megy fel a nagy fékek miatt (két dugattyús Brembo 330-as tárcsával), ezért a 15-ös mankókerék csak a helyet foglalta. Így fogtam magam és a mankókerék helyére készítettem egy egyedi mélyládát. Hogy a hangszóró és a reflexcső helyét ne az eredeti szőnyegből kelljen kivágni, azt méretre vágott osb lappal helyettesítettem, így bármikor visszaállítható a gyári állapot. A mélyláda és a takarólap még be lesz vonva kárpittal, valamint a csomagtartó alja kap egy zajszigetelést. A remote szálra tettem egy fizikai kapcsoló, amit a kesztyűtartó alá rejtettem. Így bármikor lekapcsolható az erősítő és a mélynyomó, ami jól jön ha nagyon meg kell pakolni a csomagtartót, vagy ha a kutyámmal megyünk kirándulni :).

 
>> EgyébKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2019-05-10

Alfa Romeo GT Junior felnitakaró

 
>> SzervizBarti // Alfa 156 SW 1.9 JTD Multijet Q4 // 2019-04-15

Az első féltengelycsuklók elfáradtak. A javítás nem volt olyan egyszerű. Mint kiderült erre a típusra nem lehet kapni utángyártottat (mivel a cég nem adta el a licenszet a Q4 esetében), sem pedig gyárit (mert már nem gyárt az Alfa sem hozzá), így maradt a felújítás, ami 70.000 Ft-ba került.

 
>> SzervizBalintKXC // Alfa 147 1.6 Ts // 2019-05-09

Szóval, eddig Total olaj volt az autóban, úgy voltam vele, hogy szabványnak megfelel jó lesz, el is döcögött vele, addig nem volt gond, na most 8900 km totalozás után kapott Selenia 20k-t, már az első 100 kilóméteren halkabb volt az autó, lehet, hogy csak a friss olaj miatt, de én egyenlőre ezt betudom a bele való olajnak! :-)