Blog
Gyertya cserére került sor, nem mintha lett volna valami gondom velük de nem tudtam mennyi idősek. Váltó olajat is cseréltünk, a szerelőm ezt az olajat rakja a többi 159es váltoba.
160878km
Hosszas sajátkezű optimalizálás után végül inkább mégis kerestem egy szakértőt, és jobb is, hogy így tettem. Alig volt gondja, mindössze a gyújtás volt máshol, az üzemanyagszint volt nagyon magas és a keverékképzés határeset. Szóval "közel voltam". :)
Lajosmizsére kellett ellátogassak a megoldásért, ahol meg is lettek a beállítások röpke 5-7 óra alatt, persze cartársi eszmecsere közepette.
Az alapjárat és a menettulajdonságok kisímultak, szinte siklik a gépjármű. A fogyasztás 7,033 literre sikerült az első mért etapon, igaz keverékbenzinnel. Az út alatt volt egy-két rövid megtorpanása is, de 1-2 perc alatt túltette magát rajta.
A nyugodt járással sokkal "utazhatóbb" lett, viszont mintha kissé erőtlen lenne, a visszacsapó-szelepre gyanakszom, mert nem változtatott rajta az sem, ha megfordítva tettem be. Szóval lassabban éri el a magasabb utazósebességet, de jóval szebben üzemel. A fogyasztás pedig akár az olcsó Shelles és Auchanos benzinkeveréknek is betudható, de így is tűrhető eredmény.
A felmerült költségeket egy szett bontatlan gyertya és üzemanyagköltség is megnyomta.
A képeken jó társaságban amúgy gyorsan telik az idő.
A Bianco Argentok közeli rokonok, még a rendszámukon is látszik.:)
Na ez megint egy csodálatos szervizelés lett :) Az egész úgy kezdődött, hogy beletört 1 darab tőcsavar a fejbe, a leömlő leszerelésekor. Nem pánikoltam, volt már ilyen, gondoltam belefúrok, majd csavarkiszedővel kihajtom, mint anno. Hát az égieknek valami más tervük volt velem, de az fix, hogy nekik összejött. Megfúrtam a beszakadt csavart, szépen sikerült is 2,5-ös fúróval átszaladni rajta, majd emeltem a méretet lassan, majd oda jutottam, hogy 6,5 mm.... na itt lett egy aprócska probléma. Ahogy kivettem volna a fúrót megnézni, hogy mit csinálok, megfeszítettem a furatban és beletört. Itt kezdődött a szentségelés és minden égi hatalmasság emlegetése. Szünetelnem is kellett a munkát egy éjszakára, úgy eldurrant az agyam.
Másnap szépen leengedtem a hűtővizet, levettem a csövet a kipufogó nyílások felől, csináltam még egy kis helyet. 1,5--2 óra szórakozás után mindenféle eszközzel sikerült kivarázsolnom a beletört fúrófejet és a csavar maradékát.
Ismét egy jóbaráthoz fordultam, HeliCoil-nak nevezik. Mivel nem sikerült teljesen középre fúrnom, így 2 választásom volt: vagy felfúrom a menetet M10-re, de akkor megakadok a melóval, mivel csak sima M8-as tőcsavarom van, vagy menetjavítót alkalmazok és újra M8-as menetet varázsolok a fejbe. A második lehetőségnél maradtam, felfúrtam a javítókészletben lévő fúróval, majd belevágtam a menetet, majd menetrögzítővel beletekertem a betétet a fejbe. Annyira gázos volt a menet első 2-3 mm-re, hogy nem mertem ragasztó nélkül alkalmazni a betétet. A biztonság kedvéért még M8-as menetfúróval átszaladtam a javított részen, de fasza lett.
A leömlő kegyetlenül deformált volt. Meg is lett csiszolva síkra, maradt még kb 1-2 tized mm a két végén, lehetett volna jobb is a csiszolgatás. Ezután minden faszán ment, ahova kellett oda tömítőt kapott, ahova zsír kellett, azt kapott. Indításnál érdekes volt, hogy egyre kevesebb zavaró hangot hallok a motortérből és füst sem lebben ki a motortér szellőzőnyílásain. Egyébként nem készültem régóta erre a történetre, 2016 decemberétől várt a polcon az új leömlő sortömítés :D
A következő projekt a kipufogórendszer átdolgozása lesz.
Eladva! Remélem új gazdájának legalább annyi örömet szerez majd mint nekem...
Most ugyan nem áll Alfa Romeo a garázsomban, de szívemben alfás maradtam. Remélem a jövőben lesz még lehetőségem újra birtokolni egyet!
Egy erősebb fékezést követően a jobb első lengőkar bekötésénél a bölcső erősen deformálódott. Az alkatrészek már tavaly be lettek szerezve, de úgy gondoltam még ráér. Hát nem annyira.
Album
PHuBi születésnapjára megjött a rendelt LED csomag. Nekiálltam hogy kicseréljem a felső féklámpában az izzókat.
Nos nem jött össze, mert sokkal kisebb izzó kell bele. Ment minden vissza a helyére.
Közben rájöttem hogy miért nem nyereséges az Alfa gyártása.
Ennél az egy lámpánál is millió féle alkatrész van.
Csak a felcsavarozáshoz 5 alkatrész oldalanként:
- csavar
- alátét 2 db
- gumi alátét
- önzáró (!!) anya
Az összefogató csavarok alatt szilikon alátét van. Külön gumi tömítés a két fél között és gumiharmonika a csatlakozón.
Más gyárak egy fél autóba raknak ennyi alkatrészt :-)
1
442
Fórum
Friss topicok
- Alfa reklám
- Adok-veszek
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Filmek
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Belül is érezzük jól ma...
- Alfa történelem, híres ...
- Spider
- Coffee - Minden ami kávé
- 75-90